AroFlo

Auftragsmanagement für Handelsdienstleistungen und projektbasierte Branchen

4,3 /5 (67 Bewertungen) Eine Bewertung verfassen!

AroFlo Übersicht

Was ist AroFlo?

AroFlo ist eine umfassende Auftragsverwaltungslösung für Handwerk und die Bauindustrie, mit der Unternehmen jeder Größe Workflows automatisieren und administrative Aufgaben rationalisieren können. Die Plattform ist auf verschiedenen mobilen Geräten zugänglich, sodass Nutzer vor Ort oder im Büro auf dem Laufenden bleiben und die volle Kontrolle über ihr Personal und Unternehmen behalten. Die Funktionen der Lösung helfen Nutzern, Jobs nachzuverfolgen, Personal zu planen, Angebote zu erstellen, Arbeiten aufzuzeichnen, Rechnungen zu versenden, Materialien zu bestellen, Zahlungen anzunehmen und vieles mehr.

Mit den Funktionen zum Verwalten und Nachverfolgen von AroFlo können Nutzer alle Ressourcen und Techniker anzeigen, Arbeitswochen im Voraus planen und regelmäßige Wartungsarbeiten nachverfolgen. Dank der integrierten Zeitabrechnung und der Arbeitszeittabelle kann der Zeitaufwand direkt für eine Aufgabe verbucht werden, damit die Arbeitskosten korrekt zugeordnet werden. Nutzer können im Kalender per Drag-and-drop-Funktion Jobs in Echtzeit zuweisen, einschließlich automatischer Aktualisierungen bei geänderten Aufgaben, und an Mitarbeiterteams senden.

Die Funktionen zum Erstellen von Kostenvoranschlägen und Angeboten von AroFlo ermöglichen es den Nutzern, Einblick in die geschätzten Kosten für ein Projekt im Vergleich zu den tatsächlichen Kosten zu erhalten. Nutzer können Vorlagen aus vorhandenen Angeboten für sich wiederholende Aufgaben festlegen sowie Vorlagen in neue Angebote importieren und die Mengen für jedes Projekt anpassen. Nutzer können auch Online-Rechnungen im Außendienst erstellen, um Kundenzahlungen zu veranlassen. Die E-Mail-Import-Funktion für Arbeitsaufträge reduziert die Reaktionszeit für Kunden, indem automatisch eine Arbeitskarte erstellt wird, einschließlich aller relevanten Anhänge.

AroFlo hilft Nutzern bei der Automatisierung und Verwaltung von OH+S- und Compliance-Prozessen im gesamten Unternehmen mit Risikobewertungen, JSAs und vordefinierten Compliance-Checklisten. Automatische Benachrichtigungen und Warnungen informieren die Mitarbeitenden und das Management bei Problemen oder Vorfällen sofort. Mit den Funktionen für das Inventarmanagement können Nutzer Teile und Materialien am Arbeitsplatz nachverfolgen und den Bestand an mehreren Standorten organisieren. Dank des mobilen Barcode-Scanners von AroFlo können Nutzer Materialien buchen oder Teile zu einer Bestellung hinzufügen.

AroFlo Übersicht

Kosten

Beginnt ab
39,00 $/Monat

Preisoptionen

Gratis Testen
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis

AroFlo Funktionen

Geräte
Unternehmensgröße
K M G
Märkte
Australien, Kanada, Europa, Vereinigtes Königreich, Vereinigte Staaten von Amerika
Unterstützte Sprachen
Englisch

Screenshots

AroFlo Screenshot: Drag and drop tasks directly into the calendar to efficiently assign to staff in real time
AroFlo Screenshot: Drag and drop tasks directly into the calendar to efficiently assign to staff in real time AroFlo Screenshot: Customize how to view the calendar– by month, week or day AroFlo Screenshot: Full client management AroFlo Screenshot: Route jobs to the nearest technician AroFlo Screenshot: Trace the team’s every movement with the GPS job tracking system AroFlo Screenshot: Set boundaries or areas for efficient job allocation AroFlo Screenshot: Automated invoices AroFlo Screenshot: Automate and streamline the purchasing process and inventory management AroFlo Screenshot: Record hours from any location, on any device and in real-time AroFlo Screenshot: Mobile job notifications for instant updates in the field

AroFlo Bewertungen

AroFlo Bewertungen

Gesamtbewertung
4,3
/
5
Ausgezeichnet
37

Sehr gut
23

Durchschnitt
1

Gering
3

Schlecht
3

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,2
Funktionen
4,1
Bedienkomfort
4,1
Kundenbetreuung
4,5
90% haben diese Anwendung empfohlen
Jav G.

Best Trades based job Management Software


Mit Google übersetzen
Daniel D.

Excellent choice for service management

AroFlo is our core system and manages everything from our asset tracking, job scheduling, location and client information to client communication, invoicing, quotes and document storage.


Mit Google übersetzen
Chris L.

Terrible customer service, terrible prehistoric browser based product that never evolves

Do yourself a favour and avoid this product for the longevity of a business. The is nothing worse than investing all your time and effort to setup the product only to find out later it's limitations of which you told did not exist forcing you to continue on with the product until you can allocate funds and resources to make the jump to yet again another product.
You will find in the short term the product will do as you would expect if you've never used any cloud based products such as this, however, do your research as you'll soon find products that offer so much more for less or of the same value providing far better value for money.

For the record, we as a business have been using Aroflo since 2013. A product that hasn't evolved in the slightest since then.


Mit Google übersetzen
Gill M.

Does Absolutely Everything!

It was a lot of work to set it up and customise certain areas like invoicing initially back in 2011 but it was well worth it as we more than doubled our turnover in the first year of using it as we could schedule and invoice more effectively and keep track of our inventory so much better.


Mit Google übersetzen
Linda D.

Great Job Management system

AroFlo has helped with getting all the paperwork in one place.


Mit Google übersetzen
Jav G.
Branche: Verbraucherdienste
Untern. Größe: 13-50 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Best Trades based job Management Software

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 14.4.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

Vorteile

Monthly subscription model.
Customer Service Support & Training
Ability to customise.
The simple reports module, you don't need to be a SQL report writer to get great data simply.

Nachteile

Aroflo is ideally suited to "service" style work with lots of small jobs. Whilst there have been some great improvements, it is still not the best solution for major projects that may span many months.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 8.0/10

Daniel D.
Branche: Immobilien
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Excellent choice for service management

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 9.9.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

AroFlo is our core system and manages everything from our asset tracking, job scheduling, location and client information to client communication, invoicing, quotes and document storage.

Vorteile

Cloud based, easy to use platform for desktop PCs and mobile app. Development team actively improves the software with regular updates. Safe and secure storage of data. Customer support is readily available. Designed with a flexible import/export functionality which works with other systems - for example we use another application for our route management and are able to export daily run sheet information from AroFlo to csv and import it to the other software without much trouble.

The flexible design of this system makes it easy with customisation for a variety of industries. For our purposes AroFlo ticks all the boxes we need without even using half of the features.

The mobile app is easy enough for our technicians to use allowing them to record job details, asset information and attach photos in the field.

Nachteile

There are some convenience changes that would be good for the way we use AroFlo. Such as changing a location and all assets to a new client. We currently have to manually move each asset and the location to a new client whenever this happens, it would be great if there was a faster and easier way to transfer all of these details.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Chris L.
Branche: Elektrische/elektronische Fertigung
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Terrible customer service, terrible prehistoric browser based product that never evolves

Weitere für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 14.5.2018
Quelle der Bewertung: SoftwareAdvice

Do yourself a favour and avoid this product for the longevity of a business. The is nothing worse than investing all your time and effort to setup the product only to find out later it's limitations of which you told did not exist forcing you to continue on with the product until you can allocate funds and resources to make the jump to yet again another product.
You will find in the short term the product will do as you would expect if you've never used any cloud based products such as this, however, do your research as you'll soon find products that offer so much more for less or of the same value providing far better value for money.

For the record, we as a business have been using Aroflo since 2013. A product that hasn't evolved in the slightest since then.

Vorteile

I wish I could list a number of PRO's for this product, but unfortunately any that I list would be the same as any other product of similar nature on the market. It's a shame there isn't one area this product excels at allowing me to state specifically.

Nachteile

Customer service is terrible.
Don't get me wrong, those in the position to help do their best to help you....when they eventually return your support e-mail or call. Furthermore, even when you prove to them they have bugs, errors or the server the software is hosted on is unreliable, they completely deny any responsibility and throw it back at you as your problem, effectively treating you as if you have no idea what you're talking about.

- Server reliability is so sporadic. There are periods during the day where the connection drops as you go to save a quotation thus forcing you to completely re-write it or save it momentarily which resets your page back to the top rather than back to your work space. It can also have periods where it is completely slow.

- Forms and functionality of the forms is so limited and difficult to use that I've even had their support staff have to create forms EXTERNALLY to upload because they couldn't even achieve a result that is otherwise simple.

- Browser based product. It's 2018 and we have a product that is slow and limited to all the issues that are presented when bound by a browser. There is no true offline mode. The software relies on you to take note when your signal drops out and select the offline mode for it to work which is unrealistic in field
service and a prehistoric method of doing things.

- Price point is on par with other products, but functionality and limitations along with all their bugs suggests the value for money is not there.

- Updates. A real pet hate for our business is having a product who's functionality and design changes so dramatically without notification. Menu's get relocated, colour scheme's change on you forcing you to change them back manually and a magnitude of other changes are made over night forcing you to find out where they've been made and what you have to instruct your staff to do differently before they start operating.

- Mobile optimization is near on non existent. The field app functions and operates as it should, however, the office login is not optimized what so ever meaning you cannot even do a quotation through it along with operating your business on the fly; everything is forced through the field login.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 2.0/10

Gill M.
Branche: Bau
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Does Absolutely Everything!

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 7.2.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

It was a lot of work to set it up and customise certain areas like invoicing initially back in 2011 but it was well worth it as we more than doubled our turnover in the first year of using it as we could schedule and invoice more effectively and keep track of our inventory so much better.

Vorteile

Love how it incorporates every aspect of the jobs and quoting necessary to run a trades business and scale up. I also love how we can load up documents, make templates, add predescriptions, keep track of our inventory and see marketing reports, invoice and take payments through just this one system. It also integrates to Xero so no double handling.

Nachteile

I have no issues at all with the system.

Übersetzen auf: Deutsch

Antwort von AroFlo

Thank you for your review Gill, we value your positive feedback.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Linda D.
Branche: Elektrische/elektronische Fertigung
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Great Job Management system

Täglich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 21.2.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

AroFlo has helped with getting all the paperwork in one place.

Vorteile

Once you know the runnings of the system, it is easy to navigate to what you need to do with webinars and the great team support online and over the phone

Nachteile

Setting up the customised templates. Not Fun

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Nutzerempfehlung
8,9/10
Basierend auf 67 Benutzerbewertungen
Vergleiche Nutzerempfehlungen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

AroFlo Preis

AroFlo Preis

Beginnt ab
39,00 $/Monat
Gratis Testen
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,2/5
Basierend auf 67 Benutzerbewertungen
Vergleiche das Preis-Leistungs-Verhältnis mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

AroFlo Funktionen

AroFlo Funktionen

API
Abrechnung & Rechnungsstellung
Aktivitäts-Dashboard
Aktivitäts-Verfolgung
Anpassbare Berichterstellung
Audit Trail
Automatische Benachrichtigungen
Berichterstattung und Statistik
Bestandsverfolgung
Compliance Management
Daten-Import / -Export
Dokumentenmanagement
Dokumentenspeicher
Echtzeit-Berichterstattung
Echtzeit-Daten
Integration von Dritten
Inventarverwaltung
Wirtschaftsprüfung
Workflow-Management
Überwachung
Funktionen
4,1/5
Basierend auf 67 Benutzerbewertungen
Vergleiche Funktionen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kategorien

AroFlo Häufig gestellte Fragen

AroFlo Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über AroFlo.

F. Welche Preispläne bietet AroFlo an?

AroFlo bietet folgende Kostenpläne an:

Beginnt ab: 39,00 $/Monat

Preismodell: Abonnement

Gratis Testen: Verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von AroFlo?

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von AroFlo

F. Wer sind die typischen Nutzer von AroFlo?

AroFlo hat die folgenden typischen Kunden:

Freie Mitarbeiter, Großunternehmen, Mittlere Unternehmen, Kleine Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von AroFlo unterstützt?

AroFlo unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

F. Welche Preispläne bietet AroFlo an?

AroFlo hat folgende Preismodelle:

Abonnement

F. Unterstützt AroFlo mobile Geräte?

Wir haben keine Informationen darüber, welche Geräte AroFlo unterstützt

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert AroFlo?

AroFlo kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Authorize.net, Braintree, Groundplan, MYOB Essentials, MYOB Essentials, QuickBooks Online, Saasu, Stripe, Xero, Xero

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet AroFlo an?

AroFlo bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Online-Support, Telefon-Support, Häufig gestellte Fragen, Wissensdatenbank, Video-Anleitungen