ChangeGear Service Desk

ChangeGear Service Desk

Cloud-basierte Lösung zum Nachverfolgen und Steuern von IT-Services

4.3/5 (48 Bewertungen)

ChangeGear Service Desk Übersicht

ChangeGear Service Desk ist eine ITSM-Lösung, die vom amerikanischen Hersteller SunView Software angeboten wird. Kunden können sich entweder für die SaaS- oder lokale Bereitstellung sowie für Nutzerlizenzen entscheiden, die ihren Anforderungen am besten entsprechen: Lizenzen für gleichzeitige Nutzer, Lizenzen für benannte Nutzer und unbegrenzte Lizenzen für Anforderer.

Der ChangeGear Service Desk wurde für Manager, Teamleiter, Mitarbeiter und andere Endnutzer entwickelt, um das Vorfallsmanagement, das Anfragemanagement oder das Problemmanagement zu optimieren. Manager können durch konfigurierbare Workflows bessere Einblicke in Teamaktivitäten und Mitarbeiter erhalten. Die Lösung bietet konfigurierbare Berichterstattungs- und Dashboard-Funktionen, die einen vollständigen Überblick über die Prozesse in einer Organisation bieten.

ChangeGear Service Desk bietet einen Servicekatalog und Module für die Problemverwaltung, Änderungsmanagement und Ereignisverwaltung. Diese Module helfen IT-Organisationen bei der Verwaltung wesentlicher Prozesse basierend auf den bewährten Methoden von ITIL. Große Organisationen können auch eigene Module für komplexe Prozesse erstellen. Integrierte Vorlagen für Prozessmodule sind auch für das Personal-, Beschaffungs- und Projektmanagement verfügbar, sodass Teams Module schnell anpassen und Prozesse in kürzester Zeit implementieren können.

Zu den weiteren Funktionen von ChangeGear Service Desk gehören die dynamische Formularerstellung, Standardberichterstattung, Ankündigungskalender, Priorisierung für tägliche Aktivitäten und personalisierte Arbeitsbereiche. Die Lösung stellt außerdem REST-APIs bereit, mit deren Hilfe Nutzer die Anwendung mit anderen Verzeichnisdiensten, Tools zur Systemüberwachung, E-Mail-Systemen und Tools von Drittanbietern integrieren können. ChangeGear Service Desk nutzt verschiedene Sicherheitsfunktionen, darunter AES-Verschlüsselung, Single Sign-On und Nutzerauthentifizierung, um eine sichere Umgebung bereitzustellen.

Preis

Beginnt ab
N/A
Preisoptionen
Kostenlose Testversion
Einmalige Lizenz
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis

Geräte

Unternehmensgröße

K
M
G

Märkte

Kanada, Vereinigte Staaten von Amerika

Unterstützte Sprachen

Englisch

ChangeGear Service Desk Bewertungen

Gesamtbewertung
4.3/5
77% Positive Bewertungen
19
Ausgezeichnet
18
Sehr gut
6
Durchschnitt
2
Gering
3
Schlecht
David G.
Mit Google übersetzen

Excellent Customer Service Throughout The Entire Process Of Implementing ChangeGear!

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 20.12.2017
Quelle der Bewertung: Capterra

Our Change Management process was over-hauled and we now have the tools in place to track/manage our changes. End Users now have a knowledge base they can access to assist in resolving their own issues. The email notification and rules within the Email Connector allow tickets to be worked/processed/closed all through email responses. The use of the Service Catalog allows the End User to enter tickets and decide from a list of our services what they actually need to be able to efficiently do their jobs.

Vorteile

Everything. ChangeGear has made an immediate impact in our facility by allowing us to create relationships between different ticket types, engage with the End User via Self Service/Surveys and has allowed us to enhance our Change Management process. We now have a Service Catalog that details our services and is published to our Customers. The ability to customize the ChangeGear application to meet our environment made the implementation process very smooth. The Sales team did a great job in meeting our financial needs as well as facilitating a smooth transition to the implementation team. The implementation team was quick to answer questions and ensure our initial setup/installment was flawless. The Professional Services Team has been informative and patient while configuring the application and teaching our technical lead. The Support Team has been courteous and diligent in making sure any issue is resolved quickly. Access to their Self Service Portal provides a multitude of knowledge base articles that allows me as a customer to resolve many of our issues by myself.

Nachteile

There are no error messages when two technicians are in the same ticket trying to update the ticket. Sometimes you cannot find exactly what you are looking for in their Knowledge Base but a submitting a ticket to their support team will get you the answers you need to any issue you might encounter. The user manual and administrator manual can lack information; however, what you don't find there you can find in MySunviewSoftware Support KB articles. The manuals need the screenshots updated as well.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote

10.0/10
Charles R.
Mit Google übersetzen

Daily User Review

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 29.3.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

Overall, we are extremely pleased with the software. The support staff and professional services are always on top of their game. When there is a problem, follow-up is quick and resolution comes shortly afterwards. Highly professional across the board. If you meet them at a conference, they are pleasant to work with on your issues and always open to suggestions. It's nice to know that there is a good team behind the product.

Vorteile

There is plenty out-of-the-box forms that follow ITIL standards which made it helpful for our organization to jump start into it. The simple end-user front-end, the Self Service Portal, makes users feel comfortable with entering requests without the need to look over complicated. We have had no complaints from our end users about the product. It is very "easy on the eyes" with a clear and precise web interface for our service desk technicians. The knowledge base along with the smart technology makes it easy for technicians to find resolutions much quicker than in the past.

Nachteile

Customization can be a challenge. Creating forms is rather clumsy and if you make a mistake, it takes some time to correct it. Updating from one version to another is also challenging since it is an update in place and not a migration. There is a roadmap where this will be updated in a future release of ChangeGear.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote

9.0/10
Ben W.
Mit Google übersetzen

ChangeGear - Great Product Delivered by a Great Company

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 10.10.2016
Quelle der Bewertung: Capterra

My company has been using ChangeGear for approximately two years. We love the product's ease of use, administration and feature sets. The initial price tag was VERY competitive. We found that the product can deliver Enterprise level capabilities at the price point of a typical SMB product.

The support of the product has been great when we have to use it (which is almost never). They deliver the product in many forms including Public cloud, Hybrid or on-premise.

SunView is highly committed to product development as evidenced by the latest features inherent to ChangeGear v7. Many would consider them a visionary or leading-edge company in the ITSM industry.

SunView is also easy to do business with and you will be treated like a family member.

Go just buy it. You won't look back.

Vorteile

Ease of use (for end-users and agents/admins alike)
Ease of administration
Feature sets
Flexibilty of installation (Cloud, Hybrid, On-Premise)
Pricing
Ease of configuration

Nachteile

Remote manageability of certain features on full Public Cloud instance (requiring SunView support to interact)

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote

10.0/10
Brandon W.
Mit Google übersetzen

Easy to manage a manipulate

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 29.3.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

We came from a paper change process before but change gear allowed us to move to digital approvals with an audit trail and a centralized place to store evidence for every change that takes place. Overall, from approval to completion the time it takes is nothing like it was before. We get results instantly.

Vorteile

I can configure everything in the change management system from the GUI to the backend workflows. Change gear is by far one of the most stable out of the box experiences i have come across.

Nachteile

The reporting could be a little more detailed out of the box to make compliance easier to manage. although Sunview provided us with a SSRS plugin to give us the details we need to meet our compliance requirements.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote

10.0/10
Jonathan A.
Mit Google übersetzen

ChangeGear Product Review

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 26.4.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

We use ChangeGear for the primarily application within our Business Technology group (IR, RFC, CMDB). Since having a stable and very utilized product within BT, we have started to development the application for various other business units around the organization. Overall, ChangeGear has been a great tool for NWE and we plan on growing the use of the application in the future.

Vorteile

Great, easy to use tool that provides customization capabilities to fit almost any business need.

Nachteile

Transport structure and method between environments (DEV, TST, PRD). OID's and other configuration seem to get misaligned which causes the testing team to always have to perform thorough testing, even with the most simple changes.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote

8.0/10

ChangeGear Service Desk Preis

Beginnt ab
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Preisoptionen
Kostenlose Testversion
Einmalige Lizenz
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis

ChangeGear Service Desk Funktionen

  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Automatische Benachrichtigungen
  • Integration von Dritten
  • Kontakt-Historie
  • Priorisierung
  • Support Ticket Management
  • Wissensbasis-Management
  • Workflow-Management

  • Berichterstattung und Statistik
  • CRM-Integration
  • Chat
  • E-Mail-Integration
  • Echtzeitüberwachung
  • Kundenspezifisches Branding
  • Multi-Channel-Kommunikation
  • Social-Media-Integration
  • Sofortnachrichten
  • Umfragen & Feedback
  • Überwachung

ChangeGear Service Desk Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über ChangeGear Service Desk.

F. Welche Preispläne bietet ChangeGear Service Desk an?

ChangeGear Service Desk bietet folgende Kostenpläne an:

Preismodell: Einmalige Lizenz, Abonnement

Kostenlose Testversion: Nicht verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von ChangeGear Service Desk?

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von ChangeGear Service Desk

F. Wer sind die typischen Nutzer von ChangeGear Service Desk?

ChangeGear Service Desk hat die folgenden typischen Kunden:

Großunternehmen, Mittlere Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von ChangeGear Service Desk unterstützt?

ChangeGear Service Desk unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

F. Welche Preispläne bietet ChangeGear Service Desk an?

ChangeGear Service Desk hat folgende Preismodelle:

Einmalige Lizenz, Abonnement

F. Unterstützt ChangeGear Service Desk mobile Geräte?

ChangeGear Service Desk unterstützt die folgenden Geräte:

Android, iPhone, iPad

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert ChangeGear Service Desk?

ChangeGear Service Desk kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Belladati, BeyondTrust, Callture Virtual PBX, JIRA Software, Microsoft Dynamics CRM, SharePoint, SolarWinds Network Performance Monitor

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet ChangeGear Service Desk an?

ChangeGear Service Desk bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Häufig gestellte Fragen, Forum, Wissensdatenbank, Online-Support, Telefon-Support, Video-Anleitungen