Über Commusoft

Commusoft ist eine All-in-one-Software für Arbeitsaufträge, die für die Außendienstbranche entwickelt wurde. Die Lösung unterstützt Unternehmen bei der Verwaltung von Aufträgen, Angeboten, Technikern und komplexen Zeitplänen, PPM, Inventarmanagement, Rechnungsstellung und Kundenkommunikation und kann in Buchhaltungs- und Zahlungslösungen integriert werden.

Mit Commusoft können Nutzer Kundenkontakte speichern und verwalten, einschließlich ihrer Assets-Details wie Marke, Modell, Seriennummer und mehr. Nutzer können einrichten, dass automatische Erinnerungs-E-Mails, SMS-Nachrichten und Briefe dann gesendet werden, wann immer ein Dienst fällig ist. Verfolge Arbeitsaufträge, die abgeschlossen wurden, und halte Kunden einfach auf dem neuesten Stand. Angebote können schnell erstellt und an Kunden gesendet werden, um die Arbeit zu beschreiben, die erledigt werden muss, zusammen mit den Kosten, den erforderlichen Ersatzteilen und dem endgültigen Preis.

Nutzer können alle Arten von Arbeitsaufträgen verwalten, ob groß oder klein, sowie alle Techniker-Besuche zusammen mit dem Auftragsstatus, den verwendeten Teilen und jeder erforderlichen Abhilfearbeit verfolgen. Techniker können effizient unterwegs oder vor Ort über das Handy oder Tablet auf alle Informationen zugreifen. Zu den Planungsfunktionen gehören ein Drag-and-drop-Zeitplan zur effizienten Neuanordnung, wenn notwendig. Alle Daten werden in Echtzeit synchronisiert, wodurch Eigentümer, Manager und Techniker zu allen Arbeitsaufträgen auf dem Laufenden sind.

Commusoft ermöglicht es Nutzern, vor Ort eine Reihe von Checklisten, Notizen und Tabellen auszufüllen und Unterschriften elektronisch zu erfassen. Nutzer können nutzerdefinierte Rechnungen über den Desktop, das Mobiltelefon oder das Tablet erstellen und diese direkt an den E-Mail-Posteingang des Kunden senden. Visuelle Berichte und Diagramme zeigen Nutzern auf einen Blick Geschäftsleistung, Umsatz und Ausgaben.


Bilder

Commusoft Software - 1
Commusoft Software - 2
Commusoft Software - 3
Commusoft Software - 4
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Commusoft Software - 9
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Commusoft

4,8 (197)
VS.

Startpreis

Keine Preise gefunden
15,00 £
Monat

Preisoptionen

Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion

Funktionen

150
85

Integrationen

20
1

Bedienkomfort

4,6 (197)
4,7 (137)

Preis-Leistungs-Verhältnis

4,6 (197)
4,6 (137)

Kundenservice

4,8 (197)
4,9 (137)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Alternativen

Powered Now

4,7
Nr. 1 Alternative zu Commusoft
Powered Now ist eine Web- und mobile Unternehmensführung Software, die Handelsunternehmen wie Bauherren, Installateuren,...

ServiceMax

4,2
Nr. 2 Alternative zu Commusoft
ServiceMax ist eine Außendienst-Management-Lösung für Hunderte von Unternehmen. Die Software ist eine komplette Suite...

Jobber

4,5
Nr. 3 Alternative zu Commusoft
Jobber ist eine Cloud-basierte Field-Service-Management-Lösung, die es kleinen und mittleren Unternehmen unter anderem...

BigChange

4,5
Nr. 4 Alternative zu Commusoft
BigChange JobWatch ist eine webbasierte mobile Workforce-Management-Lösung, die Back-Office-Funktionen mit außendienstba...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,8 /5
(197)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,6/5
Funktionen
4,6/5
Bedienkomfort
4,6/5
Kundenbetreuung
4,8/5

Hast du Commusoft bereits?

Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Zeigt 5 von 197 Bewertungen
Darren
Darren
Gesamtbewertung
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Moved from V3 to V4. Migration went smooth lots more features so glad we did it

Bewertet am 27.10.2018

the best tool we have in the company is commusoft.
excellent support and system

the best tool we have in the company is commusoft.
excellent support and system

Vorteile

everything from customer information to appointments to invoicing to service reminders you can make each process as simple or as detailed as you require

Nachteile

just getting used to new layouts and features also trying to sort out past input errors seems a bit long winded

Rob
Gesamtbewertung
  • Branche: Versorgungsunternehmen
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

I would not hesitate to recommend the software and support team at Commusoft.

Bewertet am 11.10.2019

The availability of Commusoft allows us a competitive edge as a 24/7 service provider, and ensures...

The availability of Commusoft allows us a competitive edge as a 24/7 service provider, and ensures we remain at the forefront of advances in information technology.

Vorteile

Following the introduction of Commusoft into my business in 2011, Commusoft desktop and mobile platforms have allowed us to tailor their software to our specific requirements, with the ability to customise data and KPI reports and retain them to suit our business needs.
Prior to the integration of Commusoft, we used hard copy documents, accounting and certification packages to manage the business. Post 2011, Commusoft now handles this virtually paperless, with total transparency for all users.
The management of jobs for employees and sub-contractors is simplified from the point of initial customer enquiry, through to work completion and live invoicing whilst our engineers are still on site.
Existing customer service reminders are also a benefit, including the availability of customer details, appliance data, work history, photo images, etc. which saves time by allowing our engineers and administrators live shared work updates.
Live engineer status when en route to customers’ homes via vehicle fleet tracking, which customers can view through their smart phones when our engineer accepts their specific job. This is beneficial to both parties as customers are not needlessly waiting at home for our arrival, ensures our engineers are not waiting to gain access, and assists safeguarding with engineer name, photo ID, and industry certification detail availability prior to their arrival. The routine upload of live site images also aids the resolution of possible discrepancies.

Nachteile

Nothing that hasn’t been quickly remedied through the live assistance of the Commusoft support team.

Tracy
Gesamtbewertung
  • Branche: Verbraucherdienste
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Commusoft v3 to v4 migration

Bewertet am 4.10.2018

Commusoft is at the core of our business - the diary is at the heart of every job, every day.

Commusoft is at the core of our business - the diary is at the heart of every job, every day.

Vorteile

Much-improved features and design compared to v3

Nachteile

Difficult to say, as still getting used to it - finding it hard to navigate exactly where I want to go and see exactly the information I want to see, but this may be largely down to needing more time on it.

Antwort von Commusoft

Hi Tracy,
We're glad to hear you're liking our new features and design of v4. With regards to learning the new system, it can take time but you have plenty of tools at your disposal within need help, webinars, and email support. Please get in touch if you need any help navigating around and out support team will be more than happy to help.

Chris
Gesamtbewertung
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Wow!!! This is not a software update this is a supercharge of an already great system.

Bewertet am 9.3.2019

I hate writing reviews but would have felt guilty not to give credit where due with Commusoft.

The...

I hate writing reviews but would have felt guilty not to give credit where due with Commusoft.

The team at Commusoft and their level of service have have always been top notch! You ask - they help. Commusoft have listened to us and have developed this software accordingly to what we need - and more.
My transition to V4 was seamless and very well structured from the trial, right through to the installation and follow up support. The tutorials and online help are comprehensive.
Throughout my dealings with Commusoft, I have always felt like a valued customer and not another "number" talking to someone on the phone who doesn't care and can't wait to get you off the phone and close off the job you have asked them to help with. That make a difference and hope that will not change with the inevitable continued success of their product!!

Thank you, Thank you, Thank you!! Keep up the excellent work!!

Vorteile

It's a fantastic piece of software that makes all aspects of running of my business so easy. I have used Commusoft for 6 years now and this latest version is even more powerful than i ever expected. Other than the improved interface on both desktop and mobile platforms the flexibility to shape this software to your own business needs is great. I particularly like the reporting function where any data reports you may want are available for you to customise and save for future use as your "own" reports. Its hard to imagine how I coped without this software using separate spreadsheets, documents, accounting and certification packages to run my business when Commusoft does it all and make it so easy. The management of jobs for yourself and employees is so easy from the initial enquiry to completion and invoicing. Maintaining your existing business with service reminders is great and the ability to have your customer details and appliance data, work history etc at your fingertips is also great, saving time and offering your customer that "personal feeling" I can talk forever about this software but won't bore you but lastly the other feature I really will benefit from on this new version is the previously monotonous task of contacting Tenants for access!! This is made so simple in Commusoft.

Nachteile

I've run out of space so as there are no negatives Ill continue with the Pros:
I will be adding the vehicle tracking feature to offer my customers the flexibility to see where we are in relation to their property so they can "pop out to the shop" knowing they will not risk missing us. More of a PR thing in my case I suppose but also great for slotting in an emergency job for engineers in the same area. Maybe bringing our industry "up to date"

In summary Commusoft is my best friend and can't imagine running my Plumbing and Heating business without it!!

Selena
Gesamtbewertung
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Amazing

Bewertet am 4.10.2022

Brilliant, love it

Brilliant, love it

Vorteile

Very easy to use, store all the info a business like ours could need, integrates with Xero and Stripe which save us lots of time, no need for any paperwork, could not live without it.

Nachteile

Only minor annoyances.... Doesn't seem to work well on mac (home computer) not sure if this is my computer though or if I'm doing something wrong but it has lots of buttons missing and only half a screen etc... the engineers complain about the app sometimes, the diary being on the complete wrong day, I have noticed its a lot better since it has been updated. It takes 4 clicks to print 1 invoice! You cant amend service sheets from the office, I understand why but its very annoying when they have done one mistake like not clicked rented. You cant see feedback on the diary when you hover over each job, you have to type in every job number into another tab as when you click view job from the diary you loose your dairy day so have to keep going clicking back to the diary, please let us see feedback from the diary when you hover over the event. This is one of my biggest hates about commusoft, when you open the side bar eg view diary event from the job page, if you want to close that side panel this comes up, and you have to click this to close it, really hate this. Are you sure you want to close side panel? Yes No, it would be so much better it you could just click off it like you can when you open a service cert, you can view it then click the main page and it just closes (emails do it as well, really annoying)

5 von 197 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

Commusoft Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Commusoft.

Commusoft bietet folgende Kostenpläne an:

  • Preismodell: Abonnement
  • Gratis Testen: Nicht verfügbar

Commusoft hat die folgenden typischen Kunden:

2–10, 11–50, 51–200

Commusoft unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

Commusoft unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Commusoft kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Commusoft Sales, Dropbox Business, FreeAgent, Gmail, GoCardless, Google Calendar, HubSpot CRM, KashFlow, Mailchimp, Microsoft Outlook, Pipedrive, QuickBooks, QuickBooks Online, Sage 50cloud Accounting, Stripe, SumUp, Worldpay, Xero, Zapier, naturalForms

Commusoft bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support

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