Continu
Über Continu
Continu ist eine flexible Lernplattform, die es Unternehmen ermöglicht, Lerninhalte zu kuratieren, die Teamkollaboration zu stärken sowie Online- und persönliche Schulungen zu verwalten. Nutzer können individuelle Lernreisen erstellen, datengesteuerte Entscheidungen treffen und Inhalte in einer mobilfreundlichen Nutzeroberfläche zentralisieren.
Continu bietet Just-in-Time-Schulungsfunktionen, die beim Onboarding, der Vertriebsunterstützung und der Echtzeitentwicklung helfen. Nutzer können ihre eigenen Lernpfade sowie interaktive Kurse, Onboarding-Abläufe, Produkt-Walkthroughs und mehr erstellen. Organisationen können Schulungsabschlüsse verfolgen und den Fortschritt überwachen sowie Wissen mit anpassbaren Quizfragen testen. Nutzer können Echtzeiteinblicke anzeigen, um beliebte Inhalte zu identifizieren und umfassende Berichte herunterzuladen.
Continu hilft Unternehmen dabei, eine Kultur des Lernens zu fördern und das Engagement zu steigern, indem die Plattform als zentraler Content-Hub genutzt wird. Nutzer können Inhalte nach Standort für maßgeschneidertes Lernen in globalen Abteilungen markieren. Das Management kann Inhalte zuweisen, verfolgen und freigeben sowie Berichte herunterladen, exportieren und freigeben. Mit der Registerkarte „My Reports“ kann das Management den Fortschritt verfolgen und Echtzeitanalysen der Teamaktivitäten anzeigen.
Continu ermöglicht es Nutzern, das Lernen zu automatisieren und nutzerdefinierte Workflows zu erstellen, um die Notwendigkeit zu reduzieren, jedem Teammitglied Inhalte manuell zuzuweisen und sie manuell mit ihm zu teilen. Organisationen können Online-Schulungsworkshops und -veranstaltungen mit dem Event-Management-Tool abhalten und Lernmaterialien im Voraus verteilen. Nutzer können die Anwesenheit verfolgen, Wartelisten erstellen und verwalten und vieles mehr.
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- Branche: Finanzdienstleistungen
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
ACA Review of Continu
Bewertet am 13.9.2019
Before Continu our LMS was old and not being used. Since using Continu engagement with our teams in...
Before Continu our LMS was old and not being used. Since using Continu engagement with our teams in the field has soared and we are better able to distribute and assign content than before. Support team there is responsive and always willing to add more to their future updates.
Vorteile
The ease of use for the users and for me as the administrator. Uploading and creating content is easy and so is tracking completion. Love the design of the explore page as well. Much more fun and engaging for the users!
Nachteile
Reports you could pull took a while to come out and more detailed reporting could still be made available. No ability to add pictures into assessments and ask questions of those, reporting around assessments is also limited.
- Branche: Medizinische Praxis
- Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
All things are possible with Continu!
Bewertet am 10.9.2019
We have seen some great benefits since Continu's inception. We are able to have our job manuals in...
We have seen some great benefits since Continu's inception. We are able to have our job manuals in one electronic place, we have more version control, can streamline our training using workflows and even minimized email usage! The platform has allowed us to reach all types of learners (visual, auditory, etc.) As we grow our company, Continu has allowed us to have one central location for all things Learning and Development and even greater, other departments have embraced using Continu for their specific needs.
Vorteile
Continu is great for both the admin and the user. On the admin side, the creation of content is whatever you'd like it to be, think videos, pdfs, ppt. presentations, etc. With the right settings you can set-up what a new hire needs from day 1 forward. Continuing education is just a click away. As the user not only can you navigate easily but some of the set-up has enabled it to be similar to certain social media platforms we know, love and use. Continu is always updating it's basic platform, listening and involving feedback from their current clients. Their customer support is fantastic, as are the project managers. CSR is fantastic and super helpful. We love Continu @ SDG!
Nachteile
The general software is great, it's some of the enhancements we wish we had to help us in creating content, i.e. not having to keep typing up bios for the same authors, bulk reminders with messaging.
- Branche: Computer-Software
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Bedienkomfort
- Weiterempfehlungsquote 7.0 /10
Continu for Internal E-Learining
Bewertet am 15.7.2020
I appreciate the platform and I would suggest Continu for internal learning.
I appreciate the platform and I would suggest Continu for internal learning.
Vorteile
Easy to navigate and user friendly. It's my go to platform when I'm looking for company resources (videos, documents, information).
Nachteile
When I search for a materials related to a specific keywords and I find various results, once I clik and check one of them, the research filter expires and I have to type the keywords again.
- Branche: Musik
- Unternehmensgröße: 5.001–10.000 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Love Continu!
Bewertet am 10.9.2019
Continu has been a great platform to implement in our company. Working with the customer service...
Continu has been a great platform to implement in our company. Working with the customer service reps from Continu one-on-one has been very helpful for us to express our needs and collaborate on implementation. Overall, I really enjoy using Continu and am excited to see where the next implementations take us!
Vorteile
The aesthetic of the website is visually pleasing and user-friendly. It's simple to add new content that matches the formatting of the rest of the content for your site, as well as loading and storing photos/documents/etc.
Nachteile
The search functionality is not as intuitive as we'd like, ie. having to add tags in order for accurate search results to populate. You also can't return back to your original search results once you've opened another page. I also would like to see the banner and box sizes smaller to make for a less intimidating viewing window.
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
LMS with an Easy Button
Bewertet am 10.9.2019
Our New Employee onboarding and our Customer onboarding times have reduced from months to weeks,...
Our New Employee onboarding and our Customer onboarding times have reduced from months to weeks, even days thanks to the ease of access and use in Continu.
Vorteile
Continu is easy to use, intuitive, and constantly improving. I have to admit I was a tad nervous as we started to roll the product out as I was concerned about my abilities to use the technology. However, the product instructions and support along with the intuitive platform proved I wasted my time being nervous about it!
Monthly, I have a call with my Continu representative and she informs/demonstrates product changes, takes ideas and feedback and then reports the roadmap based on our feedback. The call is less than 30 minutes and I work hard to make sure I make that call.
Nachteile
If there was one major thing I would change about the software is the ability for learners to see a list of available content on the Explore tab and within each of the tabs (realms) we created. We have added a vast volume of information so sorting through all of the tiles can be frustrating to the end user.
Continu Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Continu.F. Welche Preispläne bietet Continu an?
Continu bietet folgende Kostenpläne an:
- Preismodell: Abonnement
- Gratis Testen: Nicht verfügbar
F. Wer sind die typischen Nutzer von Continu?
Continu hat die folgenden typischen Kunden:
11–50, 51–200, 201–500, 501–1.000, 1.001–5.000
F: Welche Sprachen werden von Continu unterstützt?
Continu unterstützt die folgenden Sprachen:
Arabisch, Chinesisch, Chinesisch (traditionell), Deutsch, Englisch, Französisch, Griechisch, Hindi, Italienisch, Japanisch, Polnisch, Schwedisch, Spanisch
F. Unterstützt Continu mobile Geräte?
Continu unterstützt die folgenden Geräte:
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Continu?
Continu kann in folgende Anwendungen integriert werden:
Azure Active Directory, BambooHR, Google Calendar, Google Drive, Google Meet, LinkedIn Learning, Microsoft Teams, Okta, OneLogin, OpenSesame, Oracle Fusion Cloud HCM, Prezi, Salesforce Sales Cloud, Slack, Traliant, Udemy Business, Vimeo, Wistia, Workday HCM, YouTube, iorad
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Continu an?
Continu bietet folgende Optionen für Kundensupport:
E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, 24/7 Live-Support, Chat
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