Über Onfleet

Onfleet ist eine SaaS-Plattform für das Liefermanagement, sowohl für große Unternehmen als auch für kleine und mittlere Unternehmen.

Die Software von Onfleet umfasst intuitive Fahrer-Apps für iOS- und Android-Geräte, leistungsstarke Funktionen zum Nachweis von Zustellungen (Foto-, Unterschrifts- und Barcode-Erfassung), leistungsstarke Routenoptimierung und automatische Disposition, Echtzeit-Fahrerverfolgung, automatisierte Kundenbenachrichtigungen und leistungsstarke Analysen.

Die RESTful API von Onfleet ermöglicht es Unternehmen, sich nahtlos in verschiedene Systeme zu integrieren, wie z. B. Online-Bestellschnittstellen, Inventar- und Lagermanagementsysteme und vieles mehr.


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Du bist nicht sicher, ob Onfleet das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

Onfleet

4,6 (93)
VS.
Häufig bewertet

Startpreis

500,00 $
Monat
39,00 $
Monat

Preisoptionen

Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion

Funktionen

70
48

Integrationen

14
Keine Integrationen gefunden

Bedienkomfort

4,6 (93)
4,5 (153)

Preis-Leistungs-Verhältnis

4,5 (93)
4,4 (153)

Kundenservice

4,6 (93)
4,6 (153)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Alternativen

Tookan

4,2
Nr. 1 Alternative zu Onfleet
Tookan ist eine Plattform für das Liefermanagement, die Unternehmen dabei unterstützt, ihre Versandabläufe zu rationalis...

OptimoRoute

4,6
Nr. 2 Alternative zu Onfleet
OptimoRoute hilft Außendienst- und Lieferunternehmen dabei, herausragenden Service zu bieten. Die cloudbasierte...

GSMtasks

4,7
Nr. 3 Alternative zu Onfleet
Die moderne Liefermanagement-Software von GSMtasks erleichtert Kurierpersonal und technischen Fachkräften die Verwaltung...

Route4Me

4,5
Nr. 4 Alternative zu Onfleet
Route4Me ist eine Routenplanungssoftware, die Kleingewerben und Unternehmen ermöglicht, optimierte Streckenpläne...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,6 /5
(93)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,5/5
Funktionen
4,4/5
Bedienkomfort
4,6/5
Kundenbetreuung
4,6/5

Hast du Onfleet bereits?

Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Zeigt 5 von 93 Bewertungen
Sandile
Gesamtbewertung
  • Branche: Essen & Trinken
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Onfleet is great to use it also give you the ability to multi task even when dealing multiple...

Bewertet am 17.1.2018

Effortless tracking of drivers and helps do give our customer the best service.

Effortless tracking of drivers and helps do give our customer the best service.

Vorteile

The feature that notify the dispatchers when an order is running late, providing drivers with the order ETA and beang able to duplicate and re assign tasks.

The feature to give all the information for our customer and our drivers.

Nachteile

The speed! Sometimes the speed can be extremely slow once too many tasks come through and also scheduling the tasks accordingly to driver some time it schedules only the pick up task and drops the drop off task on unassigned.

Scheduling task to one driver where as there is a lot of drivers available and have a perfect connection.

Antwort von Onfleet

Thanks for the feedback, Sandile! We're thrilled to be working with OrderIn and our customer success team will be in touch soon to hear more about your issues with performance and task auto-assignment.

Kelli
Gesamtbewertung
  • Branche: Tiefbau
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Onfleet Digital Deliveries review for Core and Main user

Bewertet am 7.7.2021

I am a training specialist. I am in charge or rolling out nation-wide training to 284 branches or...

I am a training specialist. I am in charge or rolling out nation-wide training to 284 branches or about 1140 people over the course of about 1 year. I have created a buffet of training materials - eLearning, job aids, driver reference guide and we are doing live training in addition to all of that. My experience is positive with Onfleet. It is easy to use and teach others how to use. What is hard is getting them to adopt this new way of doing things and stop using the old way of doing things - even if not more efficient. Change management is the hard part. Mental change to a new way.

Vorteile

Signature Capture, Drag and Drop, auto review occurs w/ successful delivery so we can almost eliminate need to scan pick tickets - reducing paper trail. Driver app easy to use, navigation built in. Analytics will help to fine tune our business. Onfleet, if successfully implemented in all branches can actually cause change to happen in branches that do not operate at the highest level of efficiency. We ask them to have clean pick tickets before orders go into Mincron which ports to Onfleet. This prevents "clean up" on the back end. Not all branches do this. Onfleet could actually bring up the quality of operations at these types of branches that are not doing this.

Nachteile

Yes, We have been in communications with our rep about several features we would like to have added and they are working with us to try to help out. I am not on the team that is in charge of that though. I only know of a couple of enhancements we have asked about. 1) On the map - add a way to drop a pin to create coordinates to pass to a driver. Our business is placing water main pipes in cities, subdivisions and municipalities that don't yet have physical addresses established. Yet, our drivers have to use Onfleet to deliver orders to these destinations. Dispatcher have several steps to get this info to the driver. #2 Add a drop down menu under "Recipents" to be able to select from a list of contacts. Our drivers may meet [SENSITIVE CONTENT] each time at the job site. They said it would save them time to have those names in the drop down so they don't have to manually enter them each time.

Antwort von Onfleet

Thank you for this level of detail and showcase on onboarding Onfleet to multiple business locations and operations. We will pay specific attention to the features you'd like to see developed and definitely encourage you to continue working with your rep so we can best serve you!

Jonathan
Gesamtbewertung
  • Branche: Lebensmittelproduktion
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Onfleet

Bewertet am 9.9.2018

Overall 8/10.

Overall 8/10.

Vorteile

Organization, very easy to figure out. The efficiency for drivers when using it is perfect.

Nachteile

When routing , I am constantly refreshing or changing time slot to complete the route. It can be much more efficient on the dispatch side .

Antwort von Onfleet

Thank you very much for your review, Jonathan! I will share your feedback re: route optimization dispatching with our product team for consideration.

Brian
Gesamtbewertung
  • Branche: Großhandel
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Onsweet!

Bewertet am 24.6.2021

The amount of phone calls from customer to sales and from sales to the logistics desk have...

The amount of phone calls from customer to sales and from sales to the logistics desk have virtually disappeared. We use Onfleet as a value added proposition to target customers as one of our prime advantages over our competition. Love that we were up and running with the software in less than a month.

Vorteile

Integration was very easy. Product is consistent with no downtime. Training is very easy for both drivers and dispatchers. The system API communicated easily with our ERP data. Customers love the real time information on where our drivers are at.

Nachteile

Have reached out previously in regards to having a generic phone number setup so the customers can recognize one number from our fleet so they can start storing it in their cell phone and answer driver calls consistently. I know you guys have a solution but after having a few conversations with your techs it doesn't seem very easy to implement just yet because of lots of red tape.

Antwort von Onfleet

Thanks for the words - we are always working to improve our full customer experience

Albert
Gesamtbewertung
  • Branche: Essen & Trinken
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Last Mile Simplified

Bewertet am 22.4.2020

Our organization created a meal production service in response to the Coronavirus outbreak, and...

Our organization created a meal production service in response to the Coronavirus outbreak, and went delivery-only just a week into our effort. Our deliveries have grown 200 fold in five weeks, and we needed a tool to ensure food was getting to those who need effectively and efficiently. Onfleet is intuitive enough that our all-volunteer driver corps can onboard themselves or someone on our team in less than 10 minutes, leaving us more time to prep, package, and get meals out the door.

Vorteile

The core functionality of Onfleet, that is the ability to dynamically generate and optimize routes, is a difficult to understate. While route pre-planning is super helpful, saving hours (days?) on a manual process, the ability to add stops dynamically while a driver is en route has been a game-changer for us. From there, it has a modern interface with plenty of data analytics that have helped us to plan ahead in ways that would have been impossible with other solutions.

Nachteile

There are a couple of small usability decisions that might be counterintuitive for a beginner user, but those are more than made up for by an extensive help resource guide.

Antwort von Onfleet

Thanks for the review, Albert! We're proud to play a small part in helping with Bellevue Farmers Market's assistance during these difficult times.

5 von 93 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

Onfleet Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Onfleet.

Onfleet bietet folgende Kostenpläne an:

  • Ab: 500,00 $/Monat
  • Preismodell: Abonnement
  • Gratis Testen: Verfügbar

Onfleet hat die folgenden typischen Kunden:

2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1.000, 1.001–5.000

Onfleet unterstützt die folgenden Sprachen:

Arabisch, Deutsch, Englisch, Französisch, Hebräisch, Polnisch, Russisch, Spanisch

Onfleet unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Onfleet kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Airtable, Google Docs, Mi9 Retail Suite, Olo, Riptide Cloud, Riptide Elements, Shopify, Slack, Typeform, Wufoo, Zapier, mailparser.io, n8n embed, n8n.io

Onfleet bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, Chat

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