Aha! Übersicht

Was ist Aha!?

Aha! wurde 2013 gegründet und ist ein in Kalifornien ansässiger Softwareanbieter, der Unternehmen jeder Größe bei der Definition von Produktentwicklungsstrategien und der Überwachung des Entwicklungsfortschritts unterstützt. In einer sicheren Cloud gehostet, ermöglicht Aha! Unternehmen, Ziele für ihre Projekte zu definieren und primäre Aufgaben aufzulisten. Projektmanager können Rollen für jedes Mitglied definieren sowie Workflows für Teams und Einzelpersonen zuweisen, die an der Produktentwicklung beteiligt sind.

Aha! hilft auch Unternehmen, neue Ideen und Anregungen von Inhouse-Teams oder externe Kunden zu erhalten. Unternehmen können auch die erhaltenen Ideen bewerten und den Einreicher benachrichtigen, wenn die Idee in die engere Wahl kommt oder ausgewählt wird. Das Tool bietet auch zusätzliche Funktionen wie Online-Voting, Ideen-Bewertung und Performance-Impact-Analyse, die helfen, die Popularität von eingereichten Ideen zu bestimmen. Die interaktive Drag-and-Drop-Benutzeroberfläche der Software ermöglicht es Benutzern, Workflows systematisch zu organisieren und wichtige strategische Arbeitsabläufe zu identifizieren. Die anpassbaren Diagramme und Grafiken können verwendet werden, um den Echtzeitfortschritt verschiedener Prozesse anzuzeigen und nachzuverfolgen.

Aha! bietet auch robuste Kommunikations-Tools, um Updates wie Aufgabenvervollständigung, Liefer-Update oder Produkt-Release per e-Mail mit ausgewählten Mitgliedern oder der gesamten Organisation zu teilen. Mit eingehenden Analysen können Benutzer verschiedene Datenpunkte wie Lieferzeit, Ausführungszeit, Testergebnisse usw. analysieren und die Erfolge und Herausforderungen eines Projekts selbst bewerten. Weitere Funktionen bieten benutzerdefinierte Berichte, Kommentare und Feedbacks.

Aha! ist in erster Linie für Software- oder IT-Anwendungsentwickler gedacht und bedient mittelständische und Großunternehmen. Einige der von Aha! belieferten Industriezweige umfassen die Bereiche Behörden, Finanzen, Bildung, E-Commerce, IT-Services, Telekommunikation und Transport.

Aha! Übersicht

Kosten

Beginnt ab
59,00 $

Preisoptionen

Gratis Testen
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis

Aha! Funktionen

Geräte
Unternehmensgröße
K M G
Märkte
Vereinigte Staaten von Amerika, Kanada, Australien, Indien, Deutschland
Unterstützte Sprachen
Englisch

Media

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Aha! video Aha! video Aha! Screenshot: Describe where your product fits in the market, the problem it solves, and what makes it unique. Aha! Screenshot: Describe exactly what your customers want and optimize your backlog to create the greatest business value. Aha! Screenshot: With the List table, you can add column headers for every data object in Aha! and then filter and sort to present different views. Aha! Screenshot: Create detailed buyer personas and put a face to your ideal customers. Aha! Screenshot: Quickly build beautiful calendars to show exactly what will be delivered and when. Aha! Screenshot: Capture customer and colleague ideas in one place via a custom branded portal.

Aha! Bewertungen

Aha! Bewertungen

Gesamtbewertung
4,7
/
5
Ausgezeichnet
249

Sehr gut
45

Durchschnitt
15

Gering
1

Schlecht
0

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,6
Funktionen
4,7
Bedienkomfort
4,4
Kundenbetreuung
4,8
95% haben diese Anwendung empfohlen
David P.

I will use this software for the rest of my career. It's worth every penny.

If you've used developer-centric tools (Jira, for example), you know that they may be great for tracking stories and sprints, but they have very limited support (if any) for tracking the actual thought process in coming up with those stories. Either they don't have enough levels of hierarchy, or they try to get away with tags for everything. This is the first product that I've every used that has a structured methodology and design approach to evaluating your goals as a company / department; figuring out what initiatives support those goals; further breaking the initiatives down into master features (sometimes called Epics in other packages), and then individual features (stories). It also generates beautiful roadmaps, and has a transformational scorecard feature that lets you set up the criteria that matter, then rate all of your features, then calculate a score so you have a definitive order in which to do things.


Mit Google übersetzen
Joseph F.

Frequently Recommend to My Clients

I have recommended and will continue to recommend Aha! to my clients whenever they want to clearly see how their roadmap, initiatives, values, mission, personals, competitors, projects and releases are all interrelated and support (or don't support) the overall goals of the organization.
It comes down to one word...CLARITY.


Mit Google übersetzen
Raf A.

Don't recommend. Read review for details..

Would never recommend.


Mit Google übersetzen
Dan F.

Best customer service and support

Our organization continues to expand the use of Aha. From Feature management, have also expanded to Idea Management, and are now taking on a more strategic use of goals, initiatives, and the like.


Mit Google übersetzen
Michael J.

Love this product!

I was initially introduced to Aha at my first product management position, although it was not integrated into any of the other dev tools. In this new company and position we are integrating it into ADO, Teams, and looking to see how it will work with Mavenlink, to allow for realtime updates and the ability to look at the same data through different lenses to allow each team to get what they need, and update the other teams.


Mit Google übersetzen
David P.
Branche: Hausmeisterservice
Untern. Größe: 13-50 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

I will use this software for the rest of my career. It's worth every penny.

Täglich für 1-5 Monate genutzt
Bewertet am 27.7.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

If you've used developer-centric tools (Jira, for example), you know that they may be great for tracking stories and sprints, but they have very limited support (if any) for tracking the actual thought process in coming up with those stories. Either they don't have enough levels of hierarchy, or they try to get away with tags for everything. This is the first product that I've every used that has a structured methodology and design approach to evaluating your goals as a company / department; figuring out what initiatives support those goals; further breaking the initiatives down into master features (sometimes called Epics in other packages), and then individual features (stories). It also generates beautiful roadmaps, and has a transformational scorecard feature that lets you set up the criteria that matter, then rate all of your features, then calculate a score so you have a definitive order in which to do things.

Vorteile

The comprehensiveness of this software is incredible. It has almost everything you can possibly conceive of when building nearly any type of product or service. It helps you organize, plan, communicate, rate, rank, document, and create everything you need, except the actual software code (but you can just assign the stories to your dev team, and/or sync to another product). It also empowers you to have the conversations with stakeholders to figure out truly what's important (as opposed to the endless chorus of "it's all important"). I wish I would have known about this years ago.

Nachteile

The single largest missing feature is OKR support. There are goals and metrics, but not a structured way to do OKRs for products/teams. But there is also plenty of other software in the world that does it. We did struggle a bit with the integration with Jira, but that's largely because of Jira deficiencies.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Joseph F.
Branche: Unternehmensberatung
Untern. Größe: Selbstständig
Übersetzen auf: Deutsch

Frequently Recommend to My Clients

Weitere für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 24.6.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

I have recommended and will continue to recommend Aha! to my clients whenever they want to clearly see how their roadmap, initiatives, values, mission, personals, competitors, projects and releases are all interrelated and support (or don't support) the overall goals of the organization.
It comes down to one word...CLARITY.

Vorteile

I am a management consultant. I work with small to medium-size businesses. Often these engagements involve helping leaders get their arms around a complex set of long-range forecasts roadmaps, projects, initiatives, strategic goals, products, services, and more. Aha! brings clarity to my clients like no other tool I have used. There are other tools that do this or that but nothing is as easy to use and drives clarity for leadership in an organization.
I love the ability to create a live web page that shows changes and updates to the roadmaps and other documentation in real-time.
The time savings alone in not having to create a new slide deck for the executives is a sheer delight to my clients.

Nachteile

If you are looking for something to manage the details of your project, I would not use Aha! It just isn't made for that. I always set Aha! on top of a project or product management system; jira or smartsheet.
Getting your head wrapped around the hierarchy of Aha! can be a learning curve but once you get that down it makes sense and works great.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Raf A.
Branche: Transport/Güterfrachtverkehr/Schienenverkehr
Untern. Größe: 501-1.000 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Don't recommend. Read review for details..

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 6.8.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

Would never recommend.

Vorteile

Cool logo. Good space to house personas and competitor analysis.

Nachteile

In the initial onboarding process I would contact customer support for clarity, seeing as how I've never used such a software. I had one phone call, fairly short. I was later tasked with sole responsibility for the software - evangelizing and coaching others on how to use it. When I reached out to support for more clarity, the reps did EVERY possible not to get on a call with me. They would email me back every other day - directing me to instructional videos - refusing to get on the phone. I needed to integrate with Jira, "Please HELP!!??"- guess what? "We have some videos that can help you.

Awful support.

As well, not very user friendly, not customizable, and just down right inferior cosmetically.

Verteilung der Bewertung

Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 2.0/10

Dan F.
Branche: Informationstechnologie & -dienste
Untern. Größe: 501-1.000 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Best customer service and support

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 28.7.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

Our organization continues to expand the use of Aha. From Feature management, have also expanded to Idea Management, and are now taking on a more strategic use of goals, initiatives, and the like.

Vorteile

While the product is very good, Aha's customer service and support is far and away the best I have ever encountered, not only from software providers but pretty must across all walks of life. So responsive, so informative with the responses, and if anything needs some additional work, they are quick to schedule a timely call to work through solutions to satisfaction.

Nachteile

Navigation can leave a little to be desired. can be very confusing if not in it every day

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 8.0/10

Michael J.
Branche: Gastgewerbe
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Love this product!

Täglich für 1-5 Monate genutzt
Bewertet am 3.6.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

I was initially introduced to Aha at my first product management position, although it was not integrated into any of the other dev tools. In this new company and position we are integrating it into ADO, Teams, and looking to see how it will work with Mavenlink, to allow for realtime updates and the ability to look at the same data through different lenses to allow each team to get what they need, and update the other teams.

Vorteile

The ease of use to plan out roadmaps and plan out capacity. I am still working to plan out our processes as we are moving towards a new development methodology from our current workflow, and Aha! is playing an important piece in getting the data presented to the executive team.

Nachteile

Sometimes things are not in obvious places, use management notification settings, in the personal section. It would be more intuitive (to me) to have a user management section

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Nutzerempfehlung
9,1/10
Basierend auf 310 Benutzerbewertungen
Vergleiche Nutzerempfehlungen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Aha! Preis

Aha! Preis

Beginnt ab
59,00 $
Gratis Testen
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,6/5
Basierend auf 310 Benutzerbewertungen
Vergleiche das Preis-Leistungs-Verhältnis mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Aha! Funktionen

Aha! Funktionen

API
Aktivitäts-Dashboard
Aktivitäts-Verfolgung
Automatische Benachrichtigungen
Berichterstattung und Statistik
Chat
Datei-Verwaltung
Dokumentenmanagement
Dokumentenspeicher
Drag-and-Drop-Oberfläche
Gemeinsamer Arbeitsbereich
Genehmigungs-Management
Integration von Dritten
Kommentieren
Kundenspezifisches Branding
Prognosen
Suchfunktion
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
Workflow-Management
Zugriffskontrolle
Funktionen
4,7/5
Basierend auf 310 Benutzerbewertungen
Vergleiche Funktionen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kategorien

Aha! Häufig gestellte Fragen

Aha! Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Aha!.

F. Welche Preispläne bietet Aha! an?

Aha! bietet folgende Kostenpläne an:

Beginnt ab: 59,00 $

Preismodell: Abonnement

Gratis Testen: Verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von Aha!?

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von Aha!

F. Wer sind die typischen Nutzer von Aha!?

Aha! hat die folgenden typischen Kunden:

Kleine Unternehmen, Großunternehmen, Non-Profit, Freie Mitarbeiter, Mittlere Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von Aha! unterstützt?

Aha! unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

F. Welche Preispläne bietet Aha! an?

Aha! hat folgende Preismodelle:

Abonnement

F. Unterstützt Aha! mobile Geräte?

Aha! unterstützt die folgenden Geräte:

Android, iPhone, iPad

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Aha!?

Aha! kann in folgende Anwendungen integriert werden:

APIANT, BugHerd, Cyfe, FormKeep, HipChat, LeadMaster, Retently, Slack, VisitorTrack, Zendesk

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Aha! an?

Aha! bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Häufig gestellte Fragen, Online-Support, Telefon-Support, Wissensdatenbank, Video-Anleitungen, Forum