Über Aha!
Aha! wurde 2013 gegründet und ist ein in Kalifornien ansässiger Softwareanbieter, der Unternehmen jeder Größe bei der Definition von Produktentwicklungsstrategien und der Überwachung des Entwicklungsfortschritts unterstützt. In einer sicheren Cloud gehostet, ermöglicht Aha! Unternehmen, Ziele für ihre Projekte zu definieren und primäre Aufgaben aufzulisten. Projektmanager können Rollen für jedes Mitglied definieren sowie Workflows für Teams und Einzelpersonen zuweisen, die an der Produktentwicklung beteiligt sind.
Aha! hilft auch Unternehmen, neue Ideen und Anregungen von Inhouse-Teams oder externe Kunden zu erhalten. Unternehmen können auch die erhaltenen Ideen bewerten und den Einreicher benachrichtigen, wenn die Idee in die engere Wahl kommt oder ausgewählt wird. Das Tool bietet auch zusätzliche Funktionen wie Online-Voting, Ideen-Bewertung und Performance-Impact-Analyse, die helfen, die Popularität von eingereichten Ideen zu bestimmen. Die interaktive Drag-and-Drop-Benutzeroberfläche der Software ermöglicht es Benutzern, Workflows systematisch zu organisieren und wichtige strategische Arbeitsabläufe zu identifizieren. Die anpassbaren Diagramme und Grafiken können verwendet werden, um den Echtzeitfortschritt verschiedener Prozesse anzuzeigen und nachzuverfolgen.
Aha! bietet auch robuste Kommunikations-Tools, um Updates wie Aufgabenvervollständigung, Liefer-Update oder Produkt-Release per e-Mail mit ausgewählten Mitgliedern oder der gesamten Organisation zu teilen. Mit eingehenden Analysen können Benutzer verschiedene Datenpunkte wie Lieferzeit, Ausführungszeit, Testergebnisse usw. analysieren und die Erfolge und Herausforderungen eines Projekts selbst bewerten. Weitere Funktionen bieten benutzerdefinierte Berichte, Kommentare und Feedbacks.
Aha! ist in erster Linie für Software- oder IT-Anwendungsentwickler gedacht und bedient mittelständische und Großunternehmen. Einige der von Aha! belieferten Industriezweige umfassen die Bereiche Behörden, Finanzen, Bildung, E-Commerce, IT-Services, Telekommunikation und Transport.
Preisoptionen ab:
59,00 $/Monat
- Kostenlose Version
- Gratis Testen
- Abonnement
Typische Kunden
- Freie Mitarbeiter
- Kleine Unternehmen (2–50)
- Mittelgroße Unternehmen (51–500)
- Großunternehmen (500 und mehr)
Bereitstellung
- Cloudbasiert
- On-Premise (vor Ort)
Unterstützte Sprachen
Englisch
Preisoptionen ab:
59,00 $/Monat
- Kostenlose Version
- Gratis Testen
- Abonnement
Bilder
Funktionen
Gesamtzahl der Funktionen von Aha!: 189
Alternativen
UserVoice
ManageEngine ServiceDesk Plus
airfocus
Basecamp
Nutzerbewertungen
Hast du Aha! bereits?
Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.
- Branche: Internet
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
A Product Manager's Bible
Bewertet am 27.11.2019
Portfolio planning made easy. We had a pretty big disconnect between business, product and...
Portfolio planning made easy. We had a pretty big disconnect between business, product and development up until discovering Aha! The tool we are actively using for our development sprints is not well-liked by the business/product heads so using Aha! has made a significant difference on how we plan our portfolio of products, visualize them on a shared roadmap, attribute market strategies to them and ultimately prioritize items from Aha! as the source of truth and push the "ready for development" items into Aha!
Vorteile
The breadth and depth of its functionality. You can really tell this is a platform built BY product managers FOR product managers.
Nachteile
The ramp up time took a little longer than we would've liked but thats the nature of the beast when you are working with a tool this powerful. Once I, as the power user, got the hang of everything, I was able to hold a few lunch and learn sessions with the rest of the team to get them up to speed as well.
Warum Aha! gewählt wurde
Not nearly enough power for what we require.Zuvor genutzte Software
ProductboardGründe für den Wechsel zu Aha!
Better roadmap functionality, much bigger emphasis on planning and external facing capability to allow our customers to share their feedback on our roadmaps.- Branche: Computer-Software
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
The Best End-to-End Product Management Software Available
Bewertet am 2.2.2023
I have implemented and used Aha! across several companies and have seen it grow for nearly a...
I have implemented and used Aha! across several companies and have seen it grow for nearly a decade. It keeps only getting better.
Vorteile
Aha!'s data model is robust and flexible to account for our unique way of running our business. The reporting and notes/collaboration tools allow us to consolidate all of our PM-based efforts into a single system. This helps keep everyone aligned, organized and efficient.
Nachteile
Because the application is so robust, there are some workflows sub-optimal user experiences (e.g. accessing views and report versions, creating capacity plans) that make onboarding new users cumbersome.
Gründe für den Wechsel zu Aha!
Flexible data model, custom fields/tables, and great reporting/roadmapping.Antwort von Aha! Labs
Hi Matt,
Thank you for your positive review! It is great to hear how Aha! is helping your organization (and past organizations!) achieve success — especially with reporting and notes. For new users, we have a great overview (https://www.aha.io/support/roadmaps/strategic-roadmaps/introduction/get-started-with-aha) on getting started with Aha! Roadmaps. As always, if you ever need any help at all, our Customer Success team are all former product managers and would love to answer any questions (support@aha.io) you may have.
- Branche: Computer-Software
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Bedienkomfort
- Weiterempfehlungsquote 6.0 /10
A good option for maintaing a backlog of features and defects
Bewertet am 30.9.2020
Aha has been a good product for us, however we would like to see some updates or find a better long...
Aha has been a good product for us, however we would like to see some updates or find a better long term solution.
Vorteile
Aha! is great for keeping a running backlog of features and defects to be seen across the organization and with external clients if desired. It makes voting on ideas easy and sharing those ideas out simple.
Nachteile
Aha! can sometimes be buggy when typing up a new idea, the admin portal is messy and hard to navigate. It is difficult to search for particular items in the portal from the back end. I wish there were more options to customize what fields people could and couldn't see.
- Branche: Computer-Software
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Aha is the choice for power users
Bewertet am 12.6.2024
Overall I love it. I've moved more and more of my companies planning and roadmapping discipline...
Overall I love it. I've moved more and more of my companies planning and roadmapping discipline into Aha and will continue pushing for more use of the tool.
Vorteile
The ability to customize almost all aspects of Aha make it the choice for power users. If I can imagine it, I can probably do it. And when I can't figure out how to do it, Aha's team of professionals are there to help you out every time. The company isn't sitting on their laurels either, the engagement with customers on the Ideas portal is very active and features are constantly being added and improved.
Nachteile
Integration with other tools can be complex to set up, or missing for many tools. Jira integration is very important for my company, but it doesn't always have the capabilities I'd like. I'd also like to see better integration with collaboration tools like Slack, LucidSpark and PowerPoint. I realize Aha is building competitive tools for most of those, but they are not, as of yet, mature enough to make the switch to using them.
- Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
- Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
- Täglich für Kostenlose Testversion genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Finally A Product Management Application That Solves All Needs
Bewertet am 28.6.2022
From the moment our trial started, I was impressed by the software and support we were provided. We...
From the moment our trial started, I was impressed by the software and support we were provided. We weren't provided a sales pitch to later lead to a demo with no direction as is the case with most new application onboarding. Our sales person was also our technical advisor with a background in product management. They were able to answer all questions during our initial call. They demoed the product as it related to our experiences. And, they provided technical support throughout our trial. It truly was an excellent experience.
Vorteile
Aha! solves nearly every need we have for product management. It easily integrates with systems we've found difficult to connect in the past and it provides a straightforward, easy-to-use interface for stakeholders to provide Ideas and Requirements. One or both of these have been a major struggle for other applications we've tested. On top of this, Aha! provides a structure to our product management and future roadmap that we've not had in the past. This is important as a single user may work across multiple workspaces managing a multitude of products.
Nachteile
If you are not familiar with the technical setup, there are some complexities to work through, especially if integrating with other systems. However, once done correctly, these integrations work flawlessly. Also, if you are new to agile product management or you've never worked in a rigid product roadmap structure in the past, there is a learning curve. With this said, once learned, it will make you a better product manager while making you far more productive.
Gründe für den Wechsel zu Aha!
They solved for nearly all of our use cases and provided an experience and product that will allow use to grow over time.Antwort von Aha! Labs
Hi Ryan,
Many thanks for sharing your review. I am so glad to hear that our Customer Success team was able to help you get set up. Every member of our customer success team has deep product management expertise — and our primary purpose is to increase the happy use of Aha! products. We are available 24/7 and respond to everyone globally within a couple of hours. Please do not hesitate to contact us at support@aha.io if you have any other questions.
Aha! Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Aha!.F. Welche Preispläne bietet Aha! an?
Aha! bietet folgende Kostenpläne an:
- Ab: 59,00 $/Monat
- Preismodell: Abonnement
- Gratis Testen: Verfügbar
F. Wer sind die typischen Nutzer von Aha!?
Aha! hat die folgenden typischen Kunden:
Selbstständig, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1.000, 1.001–5.000
F: Welche Sprachen werden von Aha! unterstützt?
Aha! unterstützt die folgenden Sprachen:
Englisch
F. Unterstützt Aha! mobile Geräte?
Aha! unterstützt die folgenden Geräte:
Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Aha!?
Aha! kann in folgende Anwendungen integriert werden:
Asana, Bitbucket, Box, Confluence, Dropbox Business, FogBugz, GitHub, GitLab, Google Analytics 360, Google Calendar, Google Chat, Google Drive, Google Workspace, Jira, Microsoft Azure, Microsoft Outlook, Microsoft Teams, Okta, OneDrive, OneLogin, Pivotal Tracker, Redmine, Salesforce Sales Cloud, Slack, Trello, ValueOps, Zapier, Zendesk Suite
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Aha! an?
Aha! bietet folgende Optionen für Kundensupport:
E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, Chat
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- ALM Tools
- Businessplan Software
- Wissensmanagement Tools
- Dokumentenmanagementsysteme
- Ideenmanagement Software
- Anforderungsmanagement Tools
- Product Roadmap Tools
- Produktmanagement Software
- Betriebswirtschaftliche Software
- APM Software (Application Performance Management)
- BPM-Tools
- OKR-Tools
- Innovationsmanagement-Software
- Gantt Software
- Whiteboard-Software