ZenGRC

4,4 (26)
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Webbasierte Lösung für Governance, Risiko und Compliance

Über ZenGRC

ZenGRC von Reciprocity hilft Unternehmen jeder Größe, ein skalierbares Compliance-Programm zu erstellen und Bewertungsaktivitäten über eine einzige Oberfläche zu überwachen. Die Anwendung ermöglicht Audit- und Compliance-Managern die Reduzierung von Compliance-Fehlern und Markenrisiken. Die Lösung wird von verschiedenen Branchen eingesetzt, darunter Einzelhandel, Konsumgüter, Technologie, Versorgungsunternehmen, Finanzen und Gesundheitswesen.

ZenGRC bietet Funktionen wie Compliance-Automatisierung, eine intuitive Nutzeroberfläche, vorgeladene Inhalte, Kontrollzuordnung und Single-Sign-On. Das Workflow-Modul der Anwendung ermöglicht es Nutzern, Compliance-bezogene Prozesse wie Genehmigungen, Bewertungen, Statusverfolgung von Kontrollimplementierungen und Compliance-Zeitplanung zu automatisieren. Die Lösung bietet auch ein Audit-Modul, mit dem das Management den Compliance-Status melden und Belege für Kommentare zu Kontrollen sammeln kann.

Die Richtlinien- und Vertragsmanagementfunktionen von ZenGRC ermöglichen es Unternehmen, ihre Compliance-Bemühungen zu rationalisieren und den Bewertungsprozess zu zentralisieren. Die Lösung bietet außerdem vorinstallierten Inhalt für HIPAA-, COSO-, COBIT 5-, SOC 1/2/3- und ISO-/IEC-Konformität. Der Inhalt wird regelmäßig aktualisiert und Nutzer erhalten Upgrades, um die neuesten Compliance-Standards zu erfüllen. ZenGRC unterstützt Teamkollaboration und ermöglicht es dem Management, Workflows für effektives Teammanagement einzurichten.

ZenGRC bietet Single-Sign-On-Optionen durch Integration in Google Drive und andere Identitäts- und Zugriffsverwaltungstools wie OneLogin, Okta, Microsoft Active Directory und PingOne. Die Lösung lässt sich auch in JIRA integrieren, um den Status von Compliance-Aktivitäten zu verfolgen. Weitere von ZenGRC angebotene Funktionen umfassen Risikobewertungsumfragen, Kontrollmetriken, konsolidierte Inhalte, Risikoregister und Dashboards.


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ZenGRC

4,4 (26)
VS.

Startpreis

2.500,00 $
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Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
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Funktionen

41
113

Integrationen

12
63

Bedienkomfort

4,5 (26)
4,0 (1)

Preis-Leistungs-Verhältnis

4,4 (26)
4,0 (1)

Kundenservice

4,6 (26)
5,0 (1)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Alternativen

Scrut

5
Nr. 1 Alternative zu ZenGRC
Scrut Automation geht über die Einhaltung von Vorschriften hinaus und ermöglicht es schnell wachsenden Unternehmen,...

NAVEX IRM (formerly Lockpath)

4,7
Nr. 2 Alternative zu ZenGRC
Keylight ist eine Sicherheits- und Risikomanagement-Lösung, die Unternehmen bei der zentralen Verwaltung der Auditvorber...

LogicGate Risk Cloud

4,6
Nr. 3 Alternative zu ZenGRC
Mit der Plattform von LogicGate kannst du deine routinemäßigen Compliance-Aktivitäten im gesamten Unternehmen automatisi...

Onspring

4,8
Nr. 4 Alternative zu ZenGRC
Onspring bietet cloudbasierte Lösungen für interne Audits, Risikomanagement, Compliance und verwandte Funktionen. Für...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,4 /5
(26)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,4/5
Funktionen
4,3/5
Bedienkomfort
4,5/5
Kundenbetreuung
4,6/5

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Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Zeigt 5 von 26 Bewertungen
Andrew
Andrew
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Logical and minimal approach to GRC saves time!

Bewertet am 21.5.2018

One of the biggest benefits that has made a huge impact is the time savings we've achieved in our...

One of the biggest benefits that has made a huge impact is the time savings we've achieved in our IT Security group by using ZenGRC. Our old email/spreadsheet process would be a multi-week process, cause confusion every audit and often get us lost in the weeds of details when we needed to be focusing on the auditors. The first audit we ran through ZenGRC saved us literally a full week of time that would have been dedicated to reviewing evidence submission via email and spreadsheets. Having ZenGRC in place allowed us to put multiple review points in place BEFORE the evidence came to our group for review practically eliminating the requirement of follow-up request corrections.

Vorteile

ZenGRC brings all the tools you need to run a successful GRC program to the table in a clear, concise and minimalist package that's nimble and efficient. Our company had been utilizing the old method of email/spreadsheets and was getting lost in the weeds even on the smallest of audits and struggling to keep up each year to stay ahead. Our evaluations with other tools fell flat, didn't meet our requirements or introduced complexity. Our evaluation of ZenGRC started with skepticism, but quickly turned positive once we realized how logically organized the system was on the back-end. During our testing period, we were able to quickly create a Sarbanes-Oxley program, using both their template import and the GUI, in a matter of days. Since that time only a few short weeks ago we have now almost completed a full internal audit of our SOX program, complete with evidence collection and control evaluations. Our rough estimate has us gaining back a full week of time from previous audits last year and year prior using the old email/spreadsheet method. We are now rolling out an ISO27001, SOC2 and internal security control framework on the heels of the SOX success.

Nachteile

As with any SaaS from a small company that is new to market (less than 5 years), there are aspects of the tool that require some creative thinking and clever workarounds. This is not necessarily a dislike in my opinion, however less technical individuals may find this aspect difficult or troublesome. ZenGRC staff do redeem themselves on this front as they're quick to respond to feature requests and have already implemented several suggestions our team has submitted. Since starting to use the product, they have continually updated the product with new features, fixes and updates to existing functionality.

Paul
Gesamtbewertung
  • Branche: Telekommunikation
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Practical and straightforward approach to GRC Management

Bewertet am 2.6.2020

PCI Assessments became more efficient with Objects, Controls, Requests, and Evidence migrated from...

PCI Assessments became more efficient with Objects, Controls, Requests, and Evidence migrated from spreadsheets and disparate file repositories to one system with relational mapping. Mapping Risks to our Vendors and Vulnerability management programs provides a holistic view of our security posture.

Vorteile

The ease of use and administration is well balanced with the functionality needed in a GRC tool. ZenGRC gets the job done without being overly complicated.

Nachteile

To meet our Privacy and Data Governance requirements, we initially deployed on-premises. However, soon after that, we found that software upgrades required significant IT involvement. Also, the technical specifications to continue to host on-premises did not align with our internal standards. We had to re-assessing our risk in storing sensitive information off-site. After performing more stringent due diligence of ZenGRC as a vendor, we migrated to ZenGRC cloud-hosted. Our preference would have been to remain on-premises with better upgrade automation that ZenGRC Administrators could perform within the user interface.

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 6.0 /10

Great tool for startups

Bewertet am 20.12.2023

Vorteile

ease of implementation and customer service

Nachteile

was not able to mature with the our growth

Steven
Gesamtbewertung
  • Branche: Versicherung
  • Unternehmensgröße: 5.001–10.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Powerful, extensible, and easy to use software. Excellent support and product roadmap.

Bewertet am 8.11.2019

We're facilitating internal audits with ZenGRC, and the software does a great job of it.

We're facilitating internal audits with ZenGRC, and the software does a great job of it.

Vorteile

The ZenGRC solution streamlines conducting internal audits. Auditors can easily set up control frameworks (tons of templates are provided, which is very helpful), evidence requests, assign them to auditees, and review the evidence submitted. Auditees can easily provide feedback, ask questions, and submit evidence for review. The workflows ZenGRC supports are both incredibly accessible and very powerful. ZenGRC actively listens to customers and has actually incorporated a number of suggestions I (and other customers) have made. I'm excited to see what they'll develop in the future.

Nachteile

The ZenGRC solution is fantastic, and all the complaints I had 1.5 years ago have been resolved, and my expectations exceeded. I wish the vendor/third party management module was receiving more attention, sooner, but the roadmap for its development has been conveyed to me, and I understand the timing. I wish there was a licensing model which was not tied to user counts, which would enable us to do even more with the product.

Travis
Travis
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

ZenGRC Delivers Compliance and Automation

Bewertet am 10.11.2017

The immediate benefits are streamlining of processes and simplification of evidence collection. ...

The immediate benefits are streamlining of processes and simplification of evidence collection. What used to be a multi-step JIRA project with a manual review, then publishing to a separate project where our auditors could view the evidence, is now a simple workflow. This is a huge timesaver and makes the audit process as painless as possible.

Vorteile

Simple, easy to use, despite managing complex workflows and multiple audits across ,multiple teams. Easy to import specific controls and modify existing control sets to meet our needs as necessary. Audit readiness dashboard is critical as you prepare for new compliance initiatives or are questioned on "how difficult" it would be to be to become compliant with a specific regulation or framework to close a deal.

Nachteile

The JIRA integration is improving in significant ways, however the complexity and manner with which we implemented JIRA makes an effective integration difficult and as a result the immediate integration is not as useful as we would like to see. That being said, the two-way sync has made a dramatic improvements, and for most customers, the existing integration is likely more than sufficient.

5 von 26 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

ZenGRC Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über ZenGRC.

ZenGRC bietet folgende Kostenpläne an:

  • Ab: 2.500,00 $
  • Gratis Testen: Nicht verfügbar

ZenGRC hat die folgenden typischen Kunden:

2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1.000, 1.001–5.000

ZenGRC unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

ZenGRC unterstützt die folgenden Geräte:

ZenGRC kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Amazon S3, Box, Google Drive, Jira, Microsoft SharePoint, Okta, OneDrive, OneLogin, ServiceNow, Slack, Tableau, Tenable.io

ZenGRC bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, Chat

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