Preno

Einfaches Hotel- und Immobilienmanagementsystem für Hoteliers.

4,6 /5 (27 Bewertungen) Eine Bewertung schreiben

Preno Übersicht

Was ist Preno?

Preno ist eine Hotelmanagementlösung, die tägliche Verwaltungsaufgaben automatisiert und rationalisiert und Betreibende dabei unterstützt, ihre Rezeption und ihr Back-Office effizient zu verwalten. Die Plattform kann von einer Vielzahl von Unterkunftsanbietern, wie Resorts, Frühstückspensionen, Ferienwohnungen, Boutique-Hotels, Villen, Lodges und Service-Apartments verwendet werden.

Zu den Funktionen von Preno gehören ein einfaches Buchungsmanagement mit intuitiven Check-in- und Check-out-Prozessen. Du kannst im Startseitenraster Drag-and-Drop nutzen, um Buchungen zu verschieben und detaillierte Gastprofile und Agenteninformationen zu erstellen und zu speichern. Dies ermöglicht dir, Zeit bei der Administration zu sparen und ein nahtloses und personalisiertes Gästeerlebnis zu bieten. Die Rechnungsstellung an einen Gast oder einen Agenten kann auch einfach in Preno durchgeführt werden.

Preno lässt sich auch in Zahlungs-Gateways integrieren, sodass du Kreditkarten sicher über die App speichern und belasten kannst. Du kannst auch dank der Integration in Kounta POS Rechnungen mit dem Zimmer abrechnen, sodass du z. B. die Rechnung fürs Abendessen direkt mit dem Zimmerpreis der Gäste abrechnen kannst.

Die Integration von Preno mit führenden Channel-Managern ermöglicht es Unterkunftsbetreibern, ihre Zimmer über Online-Reisebüros wie Booking.com und Expedia zu vertreiben. Über diese Channel-Manager getätigte Buchungen werden automatisch in das Preno-Raster eingefügt, und mit der Echtzeit-Verfügbarkeitssynchronisierung gehören Doppelbuchungen der Vergangenheit an.

Die Registerkarte Berichterstattung bietet aufschlussreiche Echtzeitberichte, damit du immer die besten Geschäftsentscheidungen treffen kannst. Du kannst sogar Ziele festlegen, um zu sehen, wie du im Vergleich zu ihnen im Monat abschneidest.

Prenos erstklassige Integration mit Xero ermöglicht optimierte Buchhaltungsprozesse. Die Lösung erleichtert die Übermittlung von in Preno getätigten Zahlungen und ordnet sie den gewünschten Konten in Xero zu. Dank den Funktionen von Preno und Xero ist die Abstimmung ganz einfach. Du kannst Zeit sparen und die Genauigkeit erhöhen.

Preno Übersicht

Kosten

Beginnt ab
69,00 $/Monat

Preisoptionen

Gratis Testen
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis

Preno Funktionen

Geräte
Unternehmensgröße
K M G
Märkte
Vereinigtes Königreich, Australien
Unterstützte Sprachen
Englisch

Medien

Preno’s intuitive workflow allows users to create a new booking, capture guest requests and other booking information efficiently
Efficiently create a new bookings, capture guest requests and other booking information
See all bookings visually on the grid and switch between the booking status, group bookings and payments recorded
Get real time insights and reports on how the property is performing to make better business decisions
Add information about all guests, and build their guest history
Click on the booking for more actions or simply drag and drop to shuffle the bookings around
Add extras such as mini bar charges, breakfast packages and valet parking
The guest’s credit card can be securely added to their booking in Preno
Send guest charges from the restaurant or bar’s POS to Preno automatically, using the integration with Kounta POS
Blocking off rooms will update room availability and reflect correctly on occupancy reports
Preno Screenshot: Preno’s intuitive workflow allows users to create a new booking, capture guest requests and other booking information efficiently Preno Screenshot: Efficiently create a new bookings, capture guest requests and other booking information Preno Screenshot: See all bookings visually on the grid and switch between the booking status, group bookings and payments recorded Preno Screenshot: Get real time insights and reports on how the property is performing to make better business decisions Preno Screenshot: Add information about all guests, and build their guest history Preno Screenshot: Click on the booking for more actions or simply drag and drop to shuffle the bookings around Preno Screenshot: Add extras such as mini bar charges, breakfast packages and valet parking Preno Screenshot: The guest’s credit card can be securely added to their booking in Preno Preno Screenshot: Send guest charges from the restaurant or bar’s POS to Preno automatically, using the integration with Kounta POS Preno Screenshot: Blocking off rooms will update room availability and reflect correctly on occupancy reports

Preno Bewertungen

Preno Bewertungen

Gesamtbewertung
4,6
/
5
Ausgezeichnet
21

Sehr gut
3

Durchschnitt
2

Gering
0

Schlecht
1

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,6
Funktionen
4,3
Bedienkomfort
4,7
Kundenbetreuung
4,8
89% haben diese Anwendung empfohlen
Michael W.

Preno again!

Customized service and personal contact with no time wasting. Quick and efficient problem solving management>


Mit Google übersetzen
Jacqui A.

LOVE IT. I went from a paper based hard copy booking system to preno. It was an easy...

Easy to use so frees up my time


Mit Google übersetzen
Amy O.

Easy to use but lacks simple functions

It lacks simple functions. Whilst it is an easy program to use, it still needs some work to make it a successful program across the board.


Mit Google übersetzen
Wendy H.

Don't hesitate - it's brilliant!

We we lucky enough to begin trialling Preno late 2015 alongside our existing system. We made the full switch in March 2016 as the season started to wane. No regrets, no issues - seamless transition and 100% happy with our decision. The Preno team are brilliant to work with - so responsive when very rare issues arise. Always listen, and try and find a resolution as quickly as possible. Full integration with both Xero and Staah for accounts and channel management has made our lives so much easier. Best decision we have made in a long time by far.


Mit Google übersetzen
Nisha D.

I love this software and the company!

I am a big supporter of new software and innovative companies always looking for improvement and Preno ticks all those boxes. I love their product and their customer service is tops! It couldn't be any better. They are working on continual improvements and I think it will be the best software to use out there! Currently it is extremely easy to use and it has some wonderful features. I love the house keeping feature that allows me to print out a form for the girls so they know how to configure the beds in each room and any notes that are applicable. The check in and payments systems are also extremely easy to use. Couldn't rate it enough! They have already implemented some great features from my feedback and I've only been using the product a few months... A very fast moving and great company to deal with. They are also taking initiative and working with my channel manager to deal with any issues and make the systems as user friendly as possible.


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Michael W.
Branche: Gastgewerbe
Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
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Preno again!

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 4.2.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

Customized service and personal contact with no time wasting. Quick and efficient problem solving management>

Vorteile

Our company is using Preno for over 3 years. What can I say. If I would not love it I would have changed :)

Nachteile

There is nothing I do not like. They constantly improving.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 9.0/10

Jacqui A.
Branche: Gastgewerbe
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
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LOVE IT. I went from a paper based hard copy booking system to preno. It was an easy transition.

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 10.5.2018
Quelle der Bewertung: Capterra

Easy to use so frees up my time

Vorteile

Ease of use. You could teach this system to almost any front end staff in a minimal amount of time. The team at Preno helped me to set up and guided me whenever i didn't understand something. I have been using this system for over 18 months and have not looked back. The Preno Team are always on hand if I have an issue (which is rarely as it functions at it is supposed to). They are very proactive about making changes and improvements but not so much that there are any interruptions to the flow or usage. They are open when you have a suggestion to improve on something. Billing can be done monthly or annually (you get to decide). As a small business this is important as is good reliable support.
I have no complaints at all. I HIGHLY RECOMMEND this product and the team.

Nachteile

The only thing that doesn't really suit my business is the housekeeping page. I would like that to be a little more customisable so I currently don't use it and hand write my housekeeping instructions still.

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Antwort von Preno

Hi Jacqui,

Thank you for your review. Thank you for your feedback, the team is working hard on new updates to housekeeping.

We are always around to assist. The team appreciates all your support.

- Amelia Gain

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Amy O.
Branche: Gastgewerbe
Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
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Easy to use but lacks simple functions

Täglich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 22.3.2018
Quelle der Bewertung: Capterra

It lacks simple functions. Whilst it is an easy program to use, it still needs some work to make it a successful program across the board.

Vorteile

The program is easy to use especially for training new staff. We love the credit card feature and how easy it is to pop the credit card in and charge the card the card without manually using an eftpos machine. Entering rates has never been more easier, we love the the tabs along the bottom to show for outstanding balances etc. Visually the program is easy on the eyes. Simple program good for very small properties. Not sure how it would go on a large hotel. I like the idea of the revenue reports, however this would only be functional if accounted for is accurate entered through.

Nachteile

The program lacks a few simple features and functions. We don't like the check out process for a guest departure. When you click the checkout button (even when no money is owing on the profile) it takes you into the guest folio, you then have to go to the home tab and go through the pointless screen slide. A bit time consuming.
2. There is no where to set up a group master to add a payment too. There is way to much room for error for direct deposits to not be accounted for correctly or invoicing the incorrect people. The reconcile report can not show you if money has not been accounted for some where. It just shows that a button has been clicked and its shown up on a report. It is all to easy to clear a profile and void a profile for money to become easily untraceable. Simple functions for setting up groups (e.g. school groups, travel agents) can apparently only be done through Xero to apply payments and then to cash a guest profile off in preno you select relevant sub heading... If not set up correctly money is accounted for incorrectly and in our case untraceable from previous employees misuse. You need to stay on top of all transactions daily going back and forth between too many avenues. This is not a one stop shop program. A bed selection tab on the guests profile would be so handy the current way is harder to use, especially when converting to the housekeeping report. Overlapping bookings is easy to do if moving rooms. 1 month blocks would be nice to view.

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Antwort von Preno

Hi Amy,

I think there were some unique issues in your handover from your previous management that proved challenging at the start. I think we did not give you enough training during this hand over too, but we know what it's like, it's a busy time.

We are different in how we leverage specialised apps like Xero and channel managers. This is what provides the time savings to so many of our users.

It sounds like you have a good handle of Preno now.

We appreciate your ongoing support and feedback!

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 5.0/10

Wendy H.
Branche: Gastgewerbe
Untern. Größe: Selbstständig
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Don't hesitate - it's brilliant!

Täglich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 28.9.2016
Quelle der Bewertung: Capterra

We we lucky enough to begin trialling Preno late 2015 alongside our existing system. We made the full switch in March 2016 as the season started to wane. No regrets, no issues - seamless transition and 100% happy with our decision. The Preno team are brilliant to work with - so responsive when very rare issues arise. Always listen, and try and find a resolution as quickly as possible. Full integration with both Xero and Staah for accounts and channel management has made our lives so much easier. Best decision we have made in a long time by far.

Vorteile

Everything - quick, responsive, intuitive - so easy to use. Integration with Staah & Xero just fabulous.

Nachteile

Closing rooms off - but I know you are working on this. Needs to be easier from Preno side.

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Antwort von Preno

Hi Wendy, awesome to hear such kind words from you! We're always working hard to make Preno better, and we'll have that update to make closing off rooms very soon! I'll make sure to update you when it's ready.

- Nick

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Nisha D.
Branche: Gastgewerbe
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

I love this software and the company!

Täglich für 1-5 Monate genutzt
Bewertet am 4.4.2017
Quelle der Bewertung: Capterra

I am a big supporter of new software and innovative companies always looking for improvement and Preno ticks all those boxes. I love their product and their customer service is tops! It couldn't be any better. They are working on continual improvements and I think it will be the best software to use out there! Currently it is extremely easy to use and it has some wonderful features. I love the house keeping feature that allows me to print out a form for the girls so they know how to configure the beds in each room and any notes that are applicable. The check in and payments systems are also extremely easy to use. Couldn't rate it enough! They have already implemented some great features from my feedback and I've only been using the product a few months... A very fast moving and great company to deal with. They are also taking initiative and working with my channel manager to deal with any issues and make the systems as user friendly as possible.

Vorteile

Easy to use and very intuitive. Great customer support and very helpful and friendly staff if you need any assistance.

Nachteile

There are a few things that take a few more clicks that I would like but they are working on improving those. The reporting feature is being improved also and I know it could be a little better but otherwise fantastic.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Nutzerempfehlung
9,4/10
Basierend auf 27 Benutzerbewertungen
Vergleiche Nutzerempfehlungen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Preno Preis

Preno Preis

Beginnt ab
69,00 $/Monat
Gratis Testen
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,6/5
Basierend auf 27 Benutzerbewertungen
Vergleiche das Preis-Leistungs-Verhältnis mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Preno Funktionen

Preno Funktionen

API
Abrechnung & Rechnungsstellung
Aktivitäts-Dashboard
Aktivitäts-Verfolgung
Arbeitsauftragsverwaltung
Aufgabenmanagement
Automatische Benachrichtigungen
Berichterstattung und Statistik
Dokumentenmanagement
Dokumentenspeicher
E-Mail-Benachrichtigungen
Elektronische Zahlungen
Erinnerungen
Integration von Dritten
Kontakt-Datenbank
Kontaktmanagement
Rechnungsführung
Self-Service Portal
Suchfunktion
Wartungsplanung
Funktionen
4,3/5
Basierend auf 27 Benutzerbewertungen
Vergleiche Funktionen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kategorien

Preno Häufig gestellte Fragen

Preno Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Preno.

F. Welche Preispläne bietet Preno an?

Preno bietet folgende Kostenpläne an:

Beginnt ab: 69,00 $/Monat

Preismodell: Abonnement

Gratis Testen: Verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von Preno?

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von Preno

F. Wer sind die typischen Nutzer von Preno?

Preno hat die folgenden typischen Kunden:

Kleine Unternehmen, Großunternehmen, Freie Mitarbeiter, Mittlere Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von Preno unterstützt?

Preno unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

F. Welche Preispläne bietet Preno an?

Preno hat folgende Preismodelle:

Abonnement

F. Unterstützt Preno mobile Geräte?

Wir haben keine Informationen darüber, welche Geräte Preno unterstützt

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Preno?

Preno kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Braintree, Kounta, STAAH Channel Manager, SiteMinder, Stripe, Xero

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Preno an?

Preno bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Online-Support, Häufig gestellte Fragen, Wissensdatenbank