Über Preno

Preno ist eine Hotelmanagementlösung, die tägliche Verwaltungsaufgaben automatisiert und rationalisiert und Betreibende dabei unterstützt, ihre Rezeption und ihr Back-Office effizient zu verwalten. Die Plattform kann von einer Vielzahl von Unterkunftsanbietern, wie Resorts, Frühstückspensionen, Ferienwohnungen, Boutique-Hotels, Villen, Lodges und Service-Apartments verwendet werden.

Zu den Funktionen von Preno gehören ein einfaches Buchungsmanagement mit intuitiven Check-in- und Check-out-Prozessen. Du kannst im Startseitenraster Drag-and-Drop nutzen, um Buchungen zu verschieben und detaillierte Gastprofile und Agenteninformationen zu erstellen und zu speichern. Dies ermöglicht dir, Zeit bei der Administration zu sparen und ein nahtloses und personalisiertes Gästeerlebnis zu bieten. Die Rechnungsstellung an einen Gast oder einen Agenten kann auch einfach in Preno durchgeführt werden.

Preno lässt sich auch in Zahlungs-Gateways integrieren, sodass du Kreditkarten sicher über die App speichern und belasten kannst. Du kannst auch dank der Integration in Kounta POS Rechnungen mit dem Zimmer abrechnen, sodass du z. B. die Rechnung fürs Abendessen direkt mit dem Zimmerpreis der Gäste abrechnen kannst.

Die Integration von Preno mit führenden Channel-Managern ermöglicht es Unterkunftsbetreibern, ihre Zimmer über Online-Reisebüros wie Booking.com und Expedia zu vertreiben. Über diese Channel-Manager getätigte Buchungen werden automatisch in das Preno-Raster eingefügt, und mit der Echtzeit-Verfügbarkeitssynchronisierung gehören Doppelbuchungen der Vergangenheit an.

Die Registerkarte Berichterstattung bietet aufschlussreiche Echtzeitberichte, damit du immer die besten Geschäftsentscheidungen treffen kannst. Du kannst sogar Ziele festlegen, um zu sehen, wie du im Vergleich zu ihnen im Monat abschneidest.

Prenos erstklassige Integration mit Xero ermöglicht optimierte Buchhaltungsprozesse. Die Lösung erleichtert die Übermittlung von in Preno getätigten Zahlungen und ordnet sie den gewünschten Konten in Xero zu. Dank den Funktionen von Preno und Xero ist die Abstimmung ganz einfach. Du kannst Zeit sparen und die Genauigkeit erhöhen.

Preisoptionen ab:

89,00 NZ$/Monat

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Geräte

Unternehmensgröße

S M L

Märkte

Andorra, Vereinigte Arabische Emirate, Albanien, Amerikanisch-Samoa, Österreich, Australien, Ålandinseln, Bosnien und Herzegowina, Belgien, Bulgarien, Belarus, Kanada, Schweiz, Cookinseln, Zypern, Tschechien, Deutschland, Dänemark, Estland, Spanien, Finnland, Fidschi, Mikronesien, Färöer, Frankreich, Vereinigtes Königreich, Guernsey, Gibraltar, Grönland, Griechenland, Guam, Kroatien, Ungarn, Irland, Isle of Man, Island, Italien, Jersey, Kiribati, Liechtenstein, Litauen, Luxemburg, Lettland, Monaco, Republik Moldau, Montenegro, Marshallinseln, Nordmazedonien, Nördliche Marianen, Malta, Malaysia, Neukaledonien, Norfolkinsel, Niederlande, Norwegen, Nauru, Neuseeland, Französisch-Polynesien, Papua-Neuguinea, Polen, Portugal, Palau, Rumänien, Serbien, Russland, Salomonen, Schweden, Slowenien, Spitzbergen und Jan Mayen, Slowakei, San Marino, Tonga, Türkei, Tuvalu, Ukraine, Vatikanstadt, Vanuatu, Wallis und Futuna, Samoa, Südafrika

Unterstützte Sprachen

Englisch

Preisoptionen ab:

89,00 NZ$/Monat

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Bilder

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Funktionen

Gesamtzahl der Funktionen von Preno: 46

  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Abrechnungssatz-Management
  • Anmerkungen zur Reservierung
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Berichterstattung / Analyse
  • CRM
  • Cash Management
  • Drittanbieter-Integration
  • Drittpartei-Buchung
  • Einzelne Immobilie
  • Elektronische Zahlungen
  • Front Desk Management
  • Für die Ferienvermietung
  • GDS-/OTA-Integration
  • Gasterlebnis-Management
  • Gruppenreservierungen
  • Haushaltungsmanagement
  • Instandhaltungsmanagement
  • Integrierte Buchführung
  • Inventarverwaltung
  • Kalender-/Erinnerungssystem
  • Kanalmanagement
  • Kontaktmanagement
  • Kreditkartenbearbeitung
  • Kundenbetreuung
  • Kundenhistorie
  • Mehrere Immobilien
  • Mitarbeitermanagement
  • Online-Buchung
  • Preis- / Margen-Management
  • Preisoptimierung
  • Private Zimmer
  • Provisionsmanagement
  • Raten-Management
  • Rechnungsmanagement
  • Reputationsmanagement
  • Reservierung von Akitivtäten
  • Reservierung-Management
  • Reservierungs-Management
  • Schlafsäle
  • Verfügbarkeit-Management
  • Verkaufspunkt POS
  • Verlängerter Aufenthalt
  • Zahlungsabwicklung
  • Zimmerbuchung
  • Überwachung

Alternativen

SiteMinder

4,2
Nr. 1 Alternative zu Preno
SiteMinder ist eine Suite von integrierten Cloud-basierten Lösungen für globales Auflisten von Hotelzimmern und...

Little Hotelier

4,2
Nr. 2 Alternative zu Preno
.Little Hotelier ist eine Online-Reservierungsmanagementlösung für B-and-Bs, Gästehäuser und kleine Hotels, um alles...

iBex PMS

4,3
Nr. 3 Alternative zu Preno
iBex PMS ist ein Online-Hotel- und -Hospitality-Property-Management-Tool und bietet kalenderbasierte Buchung, Rechnungss...

NewBook

4,9
Nr. 4 Alternative zu Preno
NewBook ist eine Immobilienverwaltungslösung und eine universelle Buchungs-Engine für Immobilienvermietungen aller Art....

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,7 /5
(44)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,7/5
Funktionen
4,4/5
Bedienkomfort
4,7/5
Kundenbetreuung
4,8/5

Hast du Preno bereits?

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Eine Bewertung schreiben
Zeigt 5 von 44 Bewertungen
Michael W.
Gesamtbewertung
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Preno again!

Bewertet am 4.2.2020

Customized service and personal contact with no time wasting. Quick and efficient problem solving...

Customized service and personal contact with no time wasting. Quick and efficient problem solving management>

Vorteile

Our company is using Preno for over 3 years. What can I say. If I would not love it I would have changed :)

Nachteile

There is nothing I do not like. They constantly improving.

Vicki Y.
Gesamtbewertung
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Early Days

Bewertet am 23.3.2022

Very good once we got started. The support team were very patient and polite, despite the confusion

Very good once we got started. The support team were very patient and polite, despite the confusion

Vorteile

Bookings seem to be easily managed once set up, all the most important information is all together on the booking information. Also appreciated the useful marketing and hotel management information that was freely available

Nachteile

The set up process. As most of the set up is done manually by us the process of understanding how the software worked was frustrating at the beginning. Unless you are very familiar with the software and the language it was confusing at times, especially when Preno was the PMS and the booking engine and channel manager was integrating at the same time with STAAH.... Two different systems that seem to work differently, understanding the relationship took some time to get my head around. It was further complicated by the fact we were moving from another PMS so there were some issues transferring the correct information across. There was a lot more work to changing systems than was anticipated.

In Betracht gezogene Alternativen

iBex PMS und Little Hotelier

Warum Preno gewählt wurde

We were looking for a system that was more intuitive and not so 'clunky', and something that integrated with XERO. Also the level of service from SEEKOM dropped when the company was sold to an International company and they wanted to move us to a more expensive commission based plan. We were also waiting on the new design booking engine but were not offered it. A bit of a case of so busy working on getting new customers and forgetting about your existing customers. The fact that SEEKOM was no longer an NZ company too had a bearing on our decision and one of the reasons we went for PRENO and STAAH

Gründe für den Wechsel zu Preno

Local/ NZ, more intuitive, cost effective ( not a commission based plan), great sales team, 24/7 support.

Antwort von Preno

Hi Vicki, thanks so much for your review. Really glad to hear that you're enjoying the system now that you're all set up, and so happy to joined the bootcamp! We're actively working on the onboarding experience to make it a lot less manual, so in the future our customers can upload a lot of the information themselves, without the backwards and forwards with the team. Thanks again, Scotty.

Amy O.
Gesamtbewertung
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 5.0 /10

Easy to use but lacks simple functions

Bewertet am 22.3.2018

It lacks simple functions. Whilst it is an easy program to use, it still needs some work to make it...

It lacks simple functions. Whilst it is an easy program to use, it still needs some work to make it a successful program across the board.

Vorteile

The program is easy to use especially for training new staff. We love the credit card feature and how easy it is to pop the credit card in and charge the card the card without manually using an eftpos machine. Entering rates has never been more easier, we love the the tabs along the bottom to show for outstanding balances etc. Visually the program is easy on the eyes. Simple program good for very small properties. Not sure how it would go on a large hotel. I like the idea of the revenue reports, however this would only be functional if accounted for is accurate entered through.

Nachteile

The program lacks a few simple features and functions. We don't like the check out process for a guest departure. When you click the checkout button (even when no money is owing on the profile) it takes you into the guest folio, you then have to go to the home tab and go through the pointless screen slide. A bit time consuming.
2. There is no where to set up a group master to add a payment too. There is way to much room for error for direct deposits to not be accounted for correctly or invoicing the incorrect people. The reconcile report can not show you if money has not been accounted for some where. It just shows that a button has been clicked and its shown up on a report. It is all to easy to clear a profile and void a profile for money to become easily untraceable. Simple functions for setting up groups (e.g. school groups, travel agents) can apparently only be done through Xero to apply payments and then to cash a guest profile off in preno you select relevant sub heading... If not set up correctly money is accounted for incorrectly and in our case untraceable from previous employees misuse. You need to stay on top of all transactions daily going back and forth between too many avenues. This is not a one stop shop program. A bed selection tab on the guests profile would be so handy the current way is harder to use, especially when converting to the housekeeping report. Overlapping bookings is easy to do if moving rooms. 1 month blocks would be nice to view.

Antwort von Preno

Hi Amy,

I think there were some unique issues in your handover from your previous management that proved challenging at the start. I think we did not give you enough training during this hand over too, but we know what it's like, it's a busy time.

We are different in how we leverage specialised apps like Xero and channel managers. This is what provides the time savings to so many of our users.

It sounds like you have a good handle of Preno now.

We appreciate your ongoing support and feedback!

Mike B.
Gesamtbewertung
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

Lakestone

Bewertet am 30.3.2022

Vorteile

We got this because entering all our services in Resbook was very painful.

Nachteile

*We can't credit agents money back in preno, which always requires tech support
*It would be handy to change the date in services. We we have a 3 night stay and forgot to add a bottle of wine on the first night, it shows on the receipt they had the wine on the last night.
*I would prefer to invoice the agent in preno, not xero and leave the booking highlighted until the money is paid.

In Betracht gezogene Alternativen

SiteMinder

Warum Preno gewählt wurde

They didn't link directly to Luxury Escapes (which siteminder does) and we always had difficulty adding services. We miss the booking calander on our website (we now use siteminder and it's rubbish). We also miss being able to send a credit card like in an email to guests who have called or emailed.

Gründe für den Wechsel zu Preno

It looked smoother to use. Recommended by [SENSITIVE CONTENT], [SENSITIVE CONTENT]

Antwort von Preno

Thank you so much for the feedback Mike, we're glad that you find Preno easier to use than your previous system, and we're glad to hear that you have a booking engine back on your website to secure those direct bookings. Thanks again, Scotty from Preno.

Lia S.
Gesamtbewertung
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Excellent booking software

Bewertet am 31.3.2022

Excellent booking system - easy, friendly

Excellent booking system - easy, friendly

Vorteile

I use PRENO booking system at the guest house daily, it is easy to use, the program keeps all the data of stayed guests which comes handy for returning guests. I am extremely happy with this program, and I highly recommend this booking system to any accommodation service.

Nachteile

I didn't have enough challenges yet not to dislike something about this software.

5 von 44 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

Preno Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Preno.

Preno bietet folgende Kostenpläne an:

Preno hat die folgenden typischen Kunden:

Selbstständig, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001-5.000

Preno unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

Preno unterstützt die folgenden Geräte:

Preno kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Braintree, Lightspeed POS, SiteMinder, Stripe, Xero

Preno bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, 24/7 Live-Support, Chat

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