
Sunrise
Über Sunrise
Sunrise – ehemals Billy – ist ein cloudbasiertes Buchhaltungssystem, das Freiberuflern und Kreativen eine einzige Plattform bietet, von der aus die Abrechnung und Kostenverfolgung verwaltet werden kann. Mit nutzerdefinierten Rechnungen, Kostenerfassung und Finanzberichten zielt Sunrise darauf ab, eine nutzerfreundliche Lösung zur Abrechnung und Kostenverfolgung bereitzustellen.
Um die Abrechnung effektiv zu verwalten, stattet Sunrise die Nutzer mit den Tools aus, um professionelle, maßgeschneiderte Rechnungen schnell und einfach zu erstellen. Um die Produktivität der Nutzer zu steigern, ermöglicht Sunrise es den Nutzern, wiederkehrende Rechnungen zu versenden, zu sehen, wann Rechnungen eingesehen wurden, und Angebote und Kostenvoranschläge einfach online zu erstellen. Da Sunrise nicht nur als native mobile Anwendung für iOS und Android verfügbar ist, haben Nutzer die Flexibilität, Kunden bequem von jedem Smartphone aus Rechnungen zu stellen. Durch die Möglichkeit, den Nutzern die Möglichkeit zu geben, Kreditkarten zu akzeptieren, mit mehreren Währungen zu arbeiten, Rabatte und Rückerstattungen zu verarbeiten sowie Umsatzsteuern zu Rechnungen hinzuzufügen, bietet Sunrise den Nutzern die Funktionalität, Abrechnungsprozesse zu optimieren.
Neben der Abrechnung ermöglicht Sunrise den Nutzern, mühelos Ausgaben zu erfassen und zu verfolgen. Mit der mobilen Sunrise-App können Nutzer ihre Belege an einem zentralen Ort erfassen und speichern. Darüber hinaus ermöglicht Sunrise den Nutzern, alle Ausgaben automatisch zu importieren und zu kategorisieren, indem sie Sunrise mit ihrem Bankkonto verknüpfen. Damit die Nutzer einen verwertbaren Einblick in ihre Finanzzahlen erhalten, enthält Sunrise verschiedene Berichte wie Gewinn- und Verlustrechnungen, Bilanzen, Steuerzusammenfassungen, Kundenabrechnungen und Debitorenkonten. Sunrise hilft den Nutzern auch dabei, Zahlungen leicht nachzuverfolgen, indem es Einzelpersonen ermöglicht, auf einen Blick zu sehen, wer Zahlungen schuldet.
Preisoptionen ab:
149,00 $/Monat
- Gratis Testen
- Kostenlose Version
- Abonnement
Geräte
Unternehmensgröße
Märkte
Unterstützte Sprachen
Preisoptionen ab:
149,00 $/Monat
- Gratis Testen
- Kostenlose Version
- Abonnement
Bilder
















Funktionen
Gesamtzahl der Funktionen von Sunrise: 70
- ACH Zahlungsabwicklung
- API
- Abrechnung & Rechnungsstellung
- Aktivitäts-Dashboard
- Aktivitäts-Verfolgung
- Angebote / Schätzungen
- Anpassbare Rechnungen
- Anpassbare Vorlagen
- Audit Trail
- Ausgabenmanagement
- Automatische Abrechnung
- Belegmanagement
- Benutzer-Management
- Berichterstattung und Statistik
- Buchhaltung
- Budgetierung/Prognosen
- Cash Management
- Chat/Messaging
- Commenting/Notes
- Compliance Management
- Daten-Import / -Export
- Datenvisualisierung
- Drag-and-Drop
- Einkommen & Bilanz
- Email-Einladungen und Erinnerungen
- Erinnerungen
- Finanzanalyse
- Finanzmanagement
- Forderungen
- Gewinn-und Verlustrechnung
- Hauptbuch
- Inkasso-Management
- Kategorisierung / Gruppierung
- Kontakt-Datenbank
- Kontenabgleich
- Kontenabstimmung
- Kontrolle des Genehmigungsprozesses
- Kostenverfolgung
- Kreditkartenbearbeitung
- Kundenportal
- Kundenspezifisches Branding
- Lieferanten-Management
- Mehrere Währungen
- Mischkonzern
- Mobile Zahlungen
- Online-Abrechnung
- Online-Zahlungen
- Rabattmanagement
- Rechnungserstellung
- Rechnungshistorie
- Rechnungsmanagement
- Rechnungsverarbeitung
- SSL-Sicherheit
- Schätzung
- Spesenabrechnungen
- Statusverfolgung
- Steuermanagement
- Steuerrechner
- Stündliche Fakturierung
- Suchen / filtern
- Termin-Fristenmanagement
- To-do-Listen Verfolgung
- Umsatzrealisierung
- Umsatzsteuer-Management
- Verbindlichkeiten
- Verkaufsberichte
- Wiederkehrende Zahlungen / Abonnement-Abrechnung
- Zahlungsabwicklung
- Zugriffskontrollen/Berechtigungen
- Zusammenfassende Berichte
Alternativen
QuickBooks Desktop Enterprise

Odoo

Quickbooks Online

QuickBooks Online Advanced

Nutzerbewertungen
Hast du Sunrise bereits?
Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.
Eine Bewertung schreiben
- Branche: Architektur & Planung
- Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
- Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Great accounting software
Bewertet am 21.5.2020
I've been using Sunrise for sometime now, haven't had major issues with it and when I had it turned...
I've been using Sunrise for sometime now, haven't had major issues with it and when I had it turned out to be a user issue :p rather than software issue and support help me clear it.
Overall really happy with it.
Vorteile
Is easy to use, I'm not an accountant nor have many experience in that field so being easy to use was a big advantage for us. It has the core functionalities we need and many others that I certainly don't know how to use so It should have the required features for advanced users.
The invoicing system is great, easy and customizable.
Has a quoting and estimating system that's easy to convert to an invoice, also has an easy way to send reminders about our invoices and has some automation once you get paid.
It has a bookkeeping system and loans offering but we haven't used those so no comment there.
Nachteile
Would be great if we could use our own domain to send the invoices, reminders etc instead of the @sunriseapp.com
I haven't found a way to automate the invoicing process, using a csv file or something like Zapier or similar to avoid the need to create each item of the invoice . That certainly would save us a lot of time.
Not sure if these will be offered later or if there's already a way to do it at this time, just haven't found them.
Antwort von Lendio
Thank you, Fredy! We appreciate the kind and thorough review. Like you mentioned not everyone is an accountant. At Sunrise we strive to take the power of bookkeeping and put it into an intuitive and easy to use platform. We've taken note of your feature suggestion and we will make sure it gets in the hands of our product development team. Stay tuned for our Zapier integration going live this June. We'll make sure you are notified once is launches. Again, we appreciate you taking the time to leave a review.
- Branche: Automotive
- Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Excellent Customer Services and friendly use
Bewertet am 15.6.2020
I am very happy with the Services
I am very happy with the Services
Vorteile
I do appreciate my accountant follow up and keeping my books very updated, she is available all time to respond to any question and updates
Nachteile
friendly use, but more changes are need to adjust different accounts in running the Invoices
Antwort von Lendio
Hi Peter, thank you for your wonderful feedback. We strive to assist business owners in the best way possible. This means making our tool intuitive and easy to use. Our goal is to simplify bookkeeping, so anyone can understand the health of their business. We are thrilled to hear that your bookkeeper has earned your trust to efficiently and effectively manage your books. Thank you for being a member of Sunrise, we appreciate your review.
- Branche: Grafikdesign
- Untern. Größe: Selbstständig
- Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
It suits my current needs.
Bewertet am 21.3.2021
I purchased a lifetime subscription to Billy via AppSumo in 2017. In 2019, Billy was acquired by...
I purchased a lifetime subscription to Billy via AppSumo in 2017. In 2019, Billy was acquired by Sunrise by Lendio. The transition wasn't as smooth as I would have preferred, but I'm perfectly content now.
Vorteile
I like keeping track of my invoices, i.e. which ones were sent, which ones are late, etc. The fact that I have customer portals now is a real bonus.
Nachteile
I'd love to see some of this functionality carried over to a mobile app.
Antwort von Lendio
Hi Carrie, thank you for providing your feedback of Sunrise by Lendio. We are thrilled to see you are pleased with our invoicing capabilities. I'll make sure to get your feedback to our mobile team! Please feel free to reach out to support@sunriseapp.com if you have any additional comments. Thank you. :)

- Branche: Grafikdesign
- Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 5.0 /10
Simple Invoicing
Bewertet am 17.9.2018
5/10. It works, it's simple, but it doesn't give me all the option and tools that I would like when...
5/10. It works, it's simple, but it doesn't give me all the option and tools that I would like when it comes to integrating and designing invoices. They just don't match up with the design scheme of my company and because of that, we have switched services, although it should be said, it's been a lot higher of a learning curve with more the complex platforms we've switched to.
Vorteile
A basic, fairly easy to use platform for creating and managing invoices. It's utility is fine, it does allow my clients to pay us through their invoices. It's because of this, that I give it a mediocre rating. However, I think there is room for improvement.
Nachteile
This app lacks the design and integration capabilities of its competitors and they seem to have been experiencing some growing pains lately. The templates are basic and allow for minimal changes in font, some color, and logo changes; that is about it though.
Our company uses sales decks to issue quotes for projects and it would be great if I could integrate billy invoices into that, however design compatibility aside, billy invoices can only be structured vertically, not horizontally, which is how our deck are orientated. We've also experienced some glitches in notifications and connections to stripe, which is the processor they use.
Antwort von Billy
Hi Nate,
Thanks for your honest review. You are right that we are simpler than some of our competitors (though not any less powerful!). This is how we keep our costs low and our prices low for new entrepreneurs. It also helps small businesses who don't have accountants keep their books organized on a budget.
I am sorry that our invoice designs didn't work out for you. It sounds like you have a design focused business and I can understand the need to have even more control over how your invoices look.
Our invoice templates are clean and elegant and very customizable for most small businesses with levers for font type, color and style as well as logo placement and even background colors.
Thanks again for giving us a try and best of luck with your business!
-The Billy Team

- Branche: Marketing & Werbung
- Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
It’s an excellent app for startups & entrepreneurs!
Bewertet am 11.5.2020
Overall it’s been good. The support seems lacking as I’ve had to complain about stuff to get...
Overall it’s been good. The support seems lacking as I’ve had to complain about stuff to get anywhere and usually don’t. So if I could have them improve anything it’s customer service, Zapier integrations and embedded payment forms for our websites.
Vorteile
I love setting my invoicing on autopilot - every month it bills my customers and manages the transactions. I can see who isn’t paying their bills, it’s great.
Nachteile
They still don’t have a Zapier integration yet, they recently reached out to me to be apart of their beta which is great as I want to integrate it with my all-in-one digital marketing platform Automate CRM. Doing so will streamline my signups / billing for done-for-you clients. I also think they need embeddable payment forms. Currently have to use stripe, but that bypasses their system so that won’t work for the long term. They need to get up to speed like waveapps, I’ve been checking their software out because of the limitations I’m running into.
Antwort von Lendio
Hi Ben, thank you for your great feedback! As you mentioned, we are excited to start testing the integration of Zapier in Sunrise. We take user feedback very seriously and we are always looking for way to improve our product. We've relayed you support concerns to our Customer Experience (CX) team and we will do everything in our power to do better by you. Additionally, we've taken your embeddable payment forms suggestion to our Product Manager lead. If there is any update whatsoever, you will be the first to know. Thank you again for your review.
Sunrise Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Sunrise.F. Welche Preispläne bietet Sunrise an?
Sunrise bietet folgende Kostenpläne an:
- Beginnt ab: 149,00 $/Monat
- Preismodell: Kostenlos, Abonnement
- Gratis Testen: Verfügbar
F. Was sind die Hauptfunktionen von Sunrise?
Wir haben keine Informationen über die Funktionen von Sunrise
F. Wer sind die typischen Nutzer von Sunrise?
Sunrise hat die folgenden typischen Kunden:
Selbstständig, 2-10, 11-50, 51-200
F: Welche Sprachen werden von Sunrise unterstützt?
Sunrise unterstützt die folgenden Sprachen:
Englisch
F. Unterstützt Sunrise mobile Geräte?
Sunrise unterstützt die folgenden Geräte:
Android (mobil), iPhone (mobil)
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Sunrise?
Sunrise kann in folgende Anwendungen integriert werden:
Stripe
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Sunrise an?
Sunrise bietet folgende Optionen für Kundensupport:
E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Chat
Ähnliche Kategorien
Sieh alle für Sunrise gefundenen Softwarekategorien an.