Sunrise

Sunrise, früher Billy, ist ein cloudbasiertes Buchhaltungssystem.

4,5 /5 (210 Bewertungen) Eine Bewertung schreiben

Sunrise Übersicht

Was ist Sunrise?

Sunrise – ehemals Billy – ist ein cloudbasiertes Buchhaltungssystem, das Freiberuflern und Kreativen eine einzige Plattform bietet, von der aus die Abrechnung und Kostenverfolgung verwaltet werden kann. Mit nutzerdefinierten Rechnungen, Kostenerfassung und Finanzberichten zielt Sunrise darauf ab, eine nutzerfreundliche Lösung zur Abrechnung und Kostenverfolgung bereitzustellen.

Um die Abrechnung effektiv zu verwalten, stattet Sunrise die Nutzer mit den Tools aus, um professionelle, maßgeschneiderte Rechnungen schnell und einfach zu erstellen. Um die Produktivität der Nutzer zu steigern, ermöglicht Sunrise es den Nutzern, wiederkehrende Rechnungen zu versenden, zu sehen, wann Rechnungen eingesehen wurden, und Angebote und Kostenvoranschläge einfach online zu erstellen. Da Sunrise nicht nur als native mobile Anwendung für iOS und Android verfügbar ist, haben Nutzer die Flexibilität, Kunden bequem von jedem Smartphone aus Rechnungen zu stellen. Durch die Möglichkeit, den Nutzern die Möglichkeit zu geben, Kreditkarten zu akzeptieren, mit mehreren Währungen zu arbeiten, Rabatte und Rückerstattungen zu verarbeiten sowie Umsatzsteuern zu Rechnungen hinzuzufügen, bietet Sunrise den Nutzern die Funktionalität, Abrechnungsprozesse zu optimieren.

Neben der Abrechnung ermöglicht Sunrise den Nutzern, mühelos Ausgaben zu erfassen und zu verfolgen. Mit der mobilen Sunrise-App können Nutzer ihre Belege an einem zentralen Ort erfassen und speichern. Darüber hinaus ermöglicht Sunrise den Nutzern, alle Ausgaben automatisch zu importieren und zu kategorisieren, indem sie Sunrise mit ihrem Bankkonto verknüpfen. Damit die Nutzer einen verwertbaren Einblick in ihre Finanzzahlen erhalten, enthält Sunrise verschiedene Berichte wie Gewinn- und Verlustrechnungen, Bilanzen, Steuerzusammenfassungen, Kundenabrechnungen und Debitorenkonten. Sunrise hilft den Nutzern auch dabei, Zahlungen leicht nachzuverfolgen, indem es Einzelpersonen ermöglicht, auf einen Blick zu sehen, wer Zahlungen schuldet.

Sunrise Übersicht

Kosten

Beginnt ab
0,00 $/Monat

Preisoptionen

Gratis Testen
Kostenlos
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis

Sunrise Funktionen

Geräte
Unternehmensgröße
K M G
Märkte
Vereinigte Staaten von Amerika
Unterstützte Sprachen
Englisch

Medien

Send invoice reminders
Approve expense claims
The dashboard provides insights into your business.
Identify areas of growth through your reports.
Customize your invoices for your clients.
Match and categorize your transactions for accurate reporting.
Send invoices on-the-go to your customers.
Connect your bank and start receiving payments right to the Sunrise app.
Sunrise Screenshot: Send invoice reminders Sunrise Screenshot: Approve expense claims Sunrise Screenshot: The dashboard provides insights into your business. Sunrise Screenshot: Identify areas of growth through your reports. Sunrise Screenshot: Customize your invoices for your clients. Sunrise Screenshot: Match and categorize your transactions for accurate reporting. Sunrise Screenshot: Send invoices on-the-go to your customers. Sunrise Screenshot: Connect your bank and start receiving payments right to the Sunrise app.

Sunrise Bewertungen

Sunrise Bewertungen

Gesamtbewertung
4,5
/
5
Ausgezeichnet
134

Sehr gut
57

Durchschnitt
16

Gering
2

Schlecht
1

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,6
Funktionen
4,2
Bedienkomfort
4,6
Kundenbetreuung
4,5
91% haben diese Anwendung empfohlen
Fredy P.

Great accounting software

I've been using Sunrise for sometime now, haven't had major issues with it and when I had it turned out to be a user issue :p rather than software issue and support help me clear it.

Overall really happy with it.


Mit Google übersetzen
Ben B.

It’s an excellent app for startups & entrepreneurs!

Overall it’s been good. The support seems lacking as I’ve had to complain about stuff to get anywhere and usually don’t. So if I could have them improve anything it’s customer service, Zapier integrations and embedded payment forms for our websites.


Mit Google übersetzen
Nate R.

Simple Invoicing

5/10. It works, it's simple, but it doesn't give me all the option and tools that I would like when it comes to integrating and designing invoices. They just don't match up with the design scheme of my company and because of that, we have switched services, although it should be said, it's been a lot higher of a learning curve with more the complex platforms we've switched to.


Mit Google übersetzen
Verifizierter Rezensent

Great Feature Set for Small Business Owners Ready to Move Beyond Spreadsheets

It helped me get organized and serious about my business accounting, which helped my business grow. And it's a great free alternative to Quickbooks Online.


Mit Google übersetzen
Peter D.

Excellent Customer Services and friendly use

I am very happy with the Services


Mit Google übersetzen
Fredy P.
Branche: Architektur & Planung
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Great accounting software

Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 21.5.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

I've been using Sunrise for sometime now, haven't had major issues with it and when I had it turned out to be a user issue :p rather than software issue and support help me clear it.

Overall really happy with it.

Vorteile

Is easy to use, I'm not an accountant nor have many experience in that field so being easy to use was a big advantage for us. It has the core functionalities we need and many others that I certainly don't know how to use so It should have the required features for advanced users.

The invoicing system is great, easy and customizable.
Has a quoting and estimating system that's easy to convert to an invoice, also has an easy way to send reminders about our invoices and has some automation once you get paid.

It has a bookkeeping system and loans offering but we haven't used those so no comment there.

Nachteile

Would be great if we could use our own domain to send the invoices, reminders etc instead of the @sunriseapp.com

I haven't found a way to automate the invoicing process, using a csv file or something like Zapier or similar to avoid the need to create each item of the invoice . That certainly would save us a lot of time.

Not sure if these will be offered later or if there's already a way to do it at this time, just haven't found them.

Übersetzen auf: Deutsch

Antwort von Lendio

Thank you, Fredy! We appreciate the kind and thorough review. Like you mentioned not everyone is an accountant. At Sunrise we strive to take the power of bookkeeping and put it into an intuitive and easy to use platform. We've taken note of your feature suggestion and we will make sure it gets in the hands of our product development team. Stay tuned for our Zapier integration going live this June. We'll make sure you are notified once is launches. Again, we appreciate you taking the time to leave a review.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Ben B.
Branche: Marketing & Werbung
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

It’s an excellent app for startups & entrepreneurs!

Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 11.5.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

Overall it’s been good. The support seems lacking as I’ve had to complain about stuff to get anywhere and usually don’t. So if I could have them improve anything it’s customer service, Zapier integrations and embedded payment forms for our websites.

Vorteile

I love setting my invoicing on autopilot - every month it bills my customers and manages the transactions. I can see who isn’t paying their bills, it’s great.

Nachteile

They still don’t have a Zapier integration yet, they recently reached out to me to be apart of their beta which is great as I want to integrate it with my all-in-one digital marketing platform Automate CRM. Doing so will streamline my signups / billing for done-for-you clients. I also think they need embeddable payment forms. Currently have to use stripe, but that bypasses their system so that won’t work for the long term. They need to get up to speed like waveapps, I’ve been checking their software out because of the limitations I’m running into.

Übersetzen auf: Deutsch

Antwort von Lendio

Hi Ben, thank you for your great feedback! As you mentioned, we are excited to start testing the integration of Zapier in Sunrise. We take user feedback very seriously and we are always looking for way to improve our product. We've relayed you support concerns to our Customer Experience (CX) team and we will do everything in our power to do better by you. Additionally, we've taken your embeddable payment forms suggestion to our Product Manager lead. If there is any update whatsoever, you will be the first to know. Thank you again for your review.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 9.0/10

Nate R.
Branche: Grafikdesign
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Simple Invoicing

Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 17.9.2018
Quelle der Bewertung: Capterra

5/10. It works, it's simple, but it doesn't give me all the option and tools that I would like when it comes to integrating and designing invoices. They just don't match up with the design scheme of my company and because of that, we have switched services, although it should be said, it's been a lot higher of a learning curve with more the complex platforms we've switched to.

Vorteile

A basic, fairly easy to use platform for creating and managing invoices. It's utility is fine, it does allow my clients to pay us through their invoices. It's because of this, that I give it a mediocre rating. However, I think there is room for improvement.

Nachteile

This app lacks the design and integration capabilities of its competitors and they seem to have been experiencing some growing pains lately. The templates are basic and allow for minimal changes in font, some color, and logo changes; that is about it though.

Our company uses sales decks to issue quotes for projects and it would be great if I could integrate billy invoices into that, however design compatibility aside, billy invoices can only be structured vertically, not horizontally, which is how our deck are orientated. We've also experienced some glitches in notifications and connections to stripe, which is the processor they use.

Übersetzen auf: Deutsch

Antwort von Billy

Hi Nate,

Thanks for your honest review. You are right that we are simpler than some of our competitors (though not any less powerful!). This is how we keep our costs low and our prices low for new entrepreneurs. It also helps small businesses who don't have accountants keep their books organized on a budget.

I am sorry that our invoice designs didn't work out for you. It sounds like you have a design focused business and I can understand the need to have even more control over how your invoices look.

Our invoice templates are clean and elegant and very customizable for most small businesses with levers for font type, color and style as well as logo placement and even background colors.

Thanks again for giving us a try and best of luck with your business!

-The Billy Team

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 5.0/10

Verifizierter Rezensent
Branche: Informationsdienst
Untern. Größe: Selbstständig
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Great Feature Set for Small Business Owners Ready to Move Beyond Spreadsheets

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 21.5.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

It helped me get organized and serious about my business accounting, which helped my business grow. And it's a great free alternative to Quickbooks Online.

Vorteile

This is the tool I recommend for any business owner/startup for double-entry accounting. It's the tool I used to get serious about my business accounting (moving out of spreadsheets). Getting organized with a chart of accounts, an real Profit/Loss statement, invoice processing/tracking/payments, and more helped me focus and grow. I purchased it when it was known as Billy, but now it's free and improving.

Nachteile

There is a bit of a learning curve, but it's not too bad. Lendio is improving Sunrise since acquiring Billy, but there are still some areas that can be improved. There is no account dashboard, meaning you have to go into each account individually to see if there are transactions to be reconciled or to check balances (this should be visible on a single page). Also, there is no way to save report settings, so if I want to see my P/L report by months for the current year, I have to make multiple selections each and every time I run it.

Übersetzen auf: Deutsch

Antwort von Lendio

Our customer feedback is essential to how we improve the product. Thank you for providing us with your detailed review. As you mentioned, we plan to keep improving and making the tool better for our users. We have some exciting new product launches coming in June. Thank you again for your valuable input.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Peter D.
Branche: Automotive
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Excellent Customer Services and friendly use

Täglich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 15.6.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

I am very happy with the Services

Vorteile

I do appreciate my accountant follow up and keeping my books very updated, she is available all time to respond to any question and updates

Nachteile

friendly use, but more changes are need to adjust different accounts in running the Invoices

Übersetzen auf: Deutsch

Antwort von Lendio

Hi Peter, thank you for your wonderful feedback. We strive to assist business owners in the best way possible. This means making our tool intuitive and easy to use. Our goal is to simplify bookkeeping, so anyone can understand the health of their business. We are thrilled to hear that your bookkeeper has earned your trust to efficiently and effectively manage your books. Thank you for being a member of Sunrise, we appreciate your review.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Nutzerempfehlung
8,8/10
Basierend auf 210 Benutzerbewertungen
Vergleiche Nutzerempfehlungen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Sunrise Preis

Sunrise Preis

Beginnt ab
0,00 $/Monat
Gratis Testen
Kostenlos
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,6/5
Basierend auf 210 Benutzerbewertungen
Vergleiche das Preis-Leistungs-Verhältnis mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Sunrise Funktionen

Sunrise Funktionen

API
Abrechnung & Rechnungsstellung
Aktivitäts-Dashboard
Anpassbare Berichterstellung
Audit Trail
Automatische Benachrichtigungen
Berichterstattung und Statistik
Compliance Management
Daten-Import / -Export
Echtzeit-Daten
Elektronische Zahlungen
Finanzanalyse
Integration in die Buchhaltung
Integration von Dritten
Kostenverfolgung
Mehrere Währungen
Rechnungsführung
Rechnungsmanagement
Rechnungsverarbeitung
Workflow-Management
Funktionen
4,2/5
Basierend auf 210 Benutzerbewertungen
Vergleiche Funktionen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kategorien

Sunrise Häufig gestellte Fragen

Sunrise Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Sunrise.

F. Welche Preispläne bietet Sunrise an?

Sunrise bietet folgende Kostenpläne an:

Beginnt ab: 0,00 $/Monat

Preismodell: Kostenlos, Abonnement

Gratis Testen: Nicht verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von Sunrise?

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von Sunrise

F. Wer sind die typischen Nutzer von Sunrise?

Sunrise hat die folgenden typischen Kunden:

Kleine Unternehmen, Freie Mitarbeiter

F: Welche Sprachen werden von Sunrise unterstützt?

Sunrise unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

F. Welche Preispläne bietet Sunrise an?

Sunrise hat folgende Preismodelle:

Kostenlos, Abonnement

F. Unterstützt Sunrise mobile Geräte?

Sunrise unterstützt die folgenden Geräte:

Android, iPhone

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Sunrise?

Sunrise kann in folgende Anwendungen integriert werden:

GetMyInvoices, ProviderSuite, Stripe, Stripe

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Sunrise an?

Sunrise bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Wissensdatenbank, Häufig gestellte Fragen, Online-Support, Video-Anleitungen