BlueCherry

BlueCherry

End-to-End-Versorgungsketten-Lösungen für Mode und Bekleidung

4.2/5 (21 Bewertungen)

BlueCherry Übersicht

Was ist BlueCherry?

BlueCherry ist eine ERP- (Enterprise Resource Planning) und PLM-Lösung (Product Lifecycle Management), die Mode- und Lifestyle-Marken eine Reihe von Tools zur Verwaltung von Planung, Produktion, Logistik, Finanzen, B2B-E-Commerce und mehr bietet. Als cloudbasierte Lösung bietet BlueCherry Nutzer*innen die Flexibilität, alle Prozesse und Kommunikationen von der Produktentwicklung über die gesamte Lieferkette hinweg jederzeit und überall über jedes internetfähige Gerät zu optimieren und zu synchronisieren. BlueCherry wurde entwickelt, um Mode- und Schuhmarken bei der Planung, Verwaltung und Optimierung von Lieferketten- und Vertriebsaktivitäten zu unterstützen. Die Lösung unterstützt außerdem eine Reihe von Funktionen, darunter Produktions-/Importmanagement, Einkauf und Empfang, Order-to-Cash-Management, zuverlässige Berichterstattung und mehr. Die Geschäftsanalyse bietet Nutzer*innen anhand von Diagrammen, Grafiken und zusammenfassenden Berichten einen aussagekräftigen Einblick in Probleme, Trends und Chancen, während Tools für die Datenbankberichterstattung den Nutzer*innen wertvolle Einblicke in die allgemeine Unternehmensleistung und den allgemeinen Unternehmensstatus geben. Mithilfe von Tools für die Kategorie- und Sortimentsplanung sowie der PLM-Integrationstechnologie können Nutzer*innen Warenplanung, Prognose, Branding und Inventar verwalten. Mit den erweiterten PLM-Tools können Nutzer*innen alles von Design und Produktentwicklung bis hin zu Einkauf, Musterfreigabe und Workflow-Verfolgung verwalten. Mithilfe der Compliance-Management-Technologie können Nutzer*innen CPSIA, GCC und andere Compliance-Dokumentationen, einschließlich Werksaudits, verwalten. BlueCherry unterstützt auch die Transparenz und Steuerung von Produktionsstätten in Echtzeit, Omni-Channel-Auftragsabwicklung, Verkaufsautomatisierung und -analyse sowie erweiterte EDI- und Datenintegration und vieles mehr.

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Vereinigte Staaten von Amerika
Unterstützte Sprachen
Englisch

BlueCherry Bewertungen

BlueCherry Bewertungen

Gesamtbewertung
4.2
/
5 21 Nutzerbewertungen
Ausgezeichnet
8

Sehr gut
10

Durchschnitt
3

Gering
0

Schlecht
0

Preis-Leistungs-Verhältnis
4.2
Funktionen
4.3
Bedienkomfort
4.1
Kundenbetreuung
3.6
86% haben diese Anwendung empfohlen
Jack N.

Top tier supply chain management solutions for apparel & fashion companies.


Mit Google übersetzen
Jennifer R.

Apparel Company Must-Have


Mit Google übersetzen
Steve B.

Long Time Satisfied Client


Mit Google übersetzen
Gregory M.

Powerful Solutions, Trusted Support, and a Network of Industry Leaders

If you're looking for an ERP you can trust that the CGS team has offerings and support that won't let you down. I've had the pleasure of working with them for nearly a decade and I've always felt that they've had my back in all the good and bad moments we face as IT professionals.


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Mike C.

Long time administrator and user of BlueCherry Classic and Infinity

We're a fashion brand selling on multiple channels including our own ecommerce site, in multiple countries, and BlueCherry allows us to be flexible and scalable as we navigating this volatile retail environment.


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Jack N.
Branche: Bekleidung & Mode
Untern. Größe: 201-500 Mitarbeiter
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Top tier supply chain management solutions for apparel & fashion companies.

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 19.3.2019
Quelle der Bewertung: SoftwareAdvice

Vorteile

BlueCherry is a leader in the apparel and fashion industry from a software and offer industry experts to implement their software. BlueCherry has an efficient and effective apparel and ERP subject matter expert team and processes. We implemented the BlueCherry suite of integrated products to improve business functional tools and to support our growing business requirements in terms of function and volume. Before selecting BlueCherry, our internal steering team executed a thorough RFP process and looked at factors such as total cost of ownership, ease of use, service and support, references, R&D, scalability and others and BlueCherry came out on top via organizational steering team consensus.

With the integrated BlueCherry suite, we look forward to continuous improvement in supply chain performance, demand planning, inventory and order management.

Nachteile

The solution is robust so you need to ensure tight scope for your implementation. BlueCherry offers many modules to support multiple business processes. The solution will challenge your skills and ability to adopt new technology and you need to commit your time and resources to be effective. Ease of use varies based on users beginning knowledge of ERP conceptually as well as functional ERP experience. “Ease of Use” is subjective because BlueCherry is feature rich for the appeal industry and therefore a focus on proper end-user training is important. BlueCherry offers flexibility in features and functionality that needs to be closely managed and in-depth discussions on business process re-engineering are important.

Verteilung der Bewertung

Bedienkomfort

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Jennifer R.
Branche: Bekleidung & Mode
Untern. Größe: 201-500 Mitarbeiter
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Apparel Company Must-Have

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 19.6.2019
Quelle der Bewertung: SoftwareAdvice

Vorteile

One of the best things about BlueCherry is its flexibility. I have worked for 3 very different apparel companies over the last 19 years, and each one has used BlueCherry in its own unique way. The product is flexible enough to use its multitude of functionalities to support existing business processes and also structured well enough to build business processes around.

In addition, I love that BlueCherry is truly a total ERP. From an integrated PLM module down to AWS to run your warehouses........it is nice to not have to worry about integrating multiple systems for the basics, when so much focus in the industry today is on Retail and Ecommerce, which by their very nature require integrations to multiple external systems. For smaller IT depts., this is big plus, as they are supporting additional modules within BlueCherry and not custom-built integrations to external systems for things like PLM, EDI, AWS, etc.

Lastly, the team at CGS is one of the best I have worked with. They are always thinking of how to make each release of the product better than the previous, and truly trying to provide value to their customers.

Nachteile

One of the cons with this software is the process for maintenance (applying fixes, upgrades, etc.), as CGS does the majority of that. I understand the rules they have put in place and why, but I would like to be able to do more for myself. I would even pay for the training, just so that I could have the flexibility to do these things when I needed to, instead of being put in a queue for the work to be scheduled with their team and then waiting for the work to be completed.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 7.0/10

Steve B.
Branche: Bekleidung & Mode
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
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Long Time Satisfied Client

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 2.7.2018
Quelle der Bewertung: SoftwareAdvice

Vorteile

I've used Blue Cherry for 14 years, and watched as the application grew, and evolved into the robust system that it is today. Anytime I've been tasked to come up with a 'way to do it' I've almost always found a Blue Cherry solution to address the need, or a suitable work around. There really is much more to the system that I think most people don't realize, that is until they need it to do something. My relationships that I've developed with CGS personnel, over the years is invaluable, and they have taught me more than I ever expected. We use several modules including ERP, PLM, Retail EDI, BI, EDI 3PL, as well as integrations with Retail and soon E-commerce systems. So many of our success stories have revolved around Blue Cherry, and their remarkable technical, and support staff, and Project Managers. Our entire organization completely changed many years ago, and Blue Cherry software was there to help us through the change without much of a hiccup. Although no product is perfect, I would not change it even if I could. Many challenges face us in the near future, and I always count on Blue Cherry to evolve, and help us meet the challenges.

Nachteile

Well this is a tough one, as I have little to be dissatisfied with, but as with any software company, it does get frustrating sometimes finding the right resource to address your problem, but ultimately it happens. Their staff always includes many experts on many subjects.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Gregory M.
Branche: Bekleidung & Mode
Untern. Größe: 201-500 Mitarbeiter
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Powerful Solutions, Trusted Support, and a Network of Industry Leaders

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 4.12.2017
Quelle der Bewertung: SoftwareAdvice

If you're looking for an ERP you can trust that the CGS team has offerings and support that won't let you down. I've had the pleasure of working with them for nearly a decade and I've always felt that they've had my back in all the good and bad moments we face as IT professionals.

Vorteile

The BlueCherry environment provides sound solutions to many of the challenges we face. The fashion industry is a fast paced and ever changing business. With the support of CGS and its offerings we've been able to meet the demands of the business and most importantly our consumer. ERP, BCEDI, and AWS are mission critical components that drive the business with great efficiency and accuracy. I have a tremendous respect and appreciation for their support and development teams. I have learned a great deal from them and look forward to working with them in the future. The management and executive teams are approachable and responsive. I know when I need them they'll be there. Lastly, CGS "Link-Up" events and access to the BlueCherry community is invaluable.

Nachteile

I'd like to see some innovation in respect to the upgrade process. While I don't think anything will ever replace manual testing (to an extent) I'd like to see CGS offer tools to help streamline and automate this process. This con may not be fair but if I could live in a world where I can upgrade frequently, trust that my upgrade wont disrupt the business, and get all the latest and greatest features it would be an obvious win.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Mike C.
Branche: Bekleidung & Mode
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
Mit Google übersetzen

Long time administrator and user of BlueCherry Classic and Infinity

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 20.6.2019
Quelle der Bewertung: SoftwareAdvice

We're a fashion brand selling on multiple channels including our own ecommerce site, in multiple countries, and BlueCherry allows us to be flexible and scalable as we navigating this volatile retail environment.

Vorteile

• Great allocation engine with plenty of options for allocating sales orders with inventory and WIP.
• Having multi-level product hierarchy (Product->Color->Size) built into the foundation of the product makes every business process that much smoother.
• Integrated EDI and the availability of standard EDI maps for our retail trading partners and logistics providers makes EDI processing less painful.
• Good reporting engine allows us to get data when we need it and how we need it, to make better decisions.
• The future plans to move to a more open platform allowing for APIs and workflows will be a game changer.

Nachteile

• Upgrades can be difficult if you have a customization or modules that aren't used by a lot of customers (Ex: BC Extender).
• Support is amazing at fixing "System is down" errors today, but not so great at resolving the less urgent issues (open tickets can drag on for weeks).
• Difficulties in the past with launching non-standard EDI/API integrations like Retailer Drop Ship programs.
• Production Order Modules need a bit of a rework. Can be glitchy when trying to mass update multiple Purchase Orders, or trying to track certain types of costs, or moving production stages.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 8.0/10

Nutzerempfehlung
8.2/10
Basierend auf 21 Benutzerbewertungen
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BlueCherry Preis

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Preis-Leistungs-Verhältnis
Preis-Leistungs-Verhältnis
4.2/5
Basierend auf 21 Benutzerbewertungen
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BlueCherry Funktionen

BlueCherry Funktionen

API
Abrechnung & Rechnungsstellung
Aktivitäts-Dashboard
Auftragsmanagement
Automatische Benachrichtigungen
Barcode-Scanning
Berichterstattung und Statistik
Bestandsverfolgung
Erinnerungen
Geschenkkarten-System
Inventarverwaltung
Kreditkartenbearbeitung
Kundendatenbank
Kundenhistorie
Mehrere Standorte
Mitarbeitermanagement
Rabattmanagement
Treueprogramm
Verkaufsberichterstattung
Verkaufspunkt POS
Funktionen
4.3/5
Basierend auf 21 Benutzerbewertungen
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Kategorien

Videos und Anleitungen

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BlueCherry Häufig gestellte Fragen

BlueCherry Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über BlueCherry.

F. Welche Preispläne bietet BlueCherry an?

BlueCherry bietet folgende Kostenpläne an:

Preismodell: Abonnement

Gratis Testen: Verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von BlueCherry?

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von BlueCherry

F. Wer sind die typischen Nutzer von BlueCherry?

BlueCherry hat die folgenden typischen Kunden:

Mittlere Unternehmen, Kleine Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von BlueCherry unterstützt?

BlueCherry unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

F. Welche Preispläne bietet BlueCherry an?

BlueCherry hat folgende Preismodelle:

Abonnement

F. Unterstützt BlueCherry mobile Geräte?

Wir haben keine Informationen darüber, welche Geräte BlueCherry unterstützt

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert BlueCherry?

Wir haben keine Informationen darüber, welche Integrationen BlueCherry hat

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet BlueCherry an?

BlueCherry bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Online-Support, Telefon-Support