
Über RMS Cloud
RMS ist eine cloudbasierte Hotelsoftware, die Hotelmanager*innen und -eigentümer*innen bei der Verwaltung von Buchungen, Verfügbarkeit, Preisen, Korrespondenz, Rechnungsstellung und vielem mehr unterstützt. Die Software eignet sich für Hotels, Motels, Frühstückspensionen, Gasthöfe und Resorts jeder Größe und kann in Umgebungen mit mehreren Immobilien eingesetzt werden, sodass Hotelgruppen und -ketten Daten von allen ihren Immobilien in einem System verwalten können.
RMS ermöglicht es Nutzer*innen, mehrere Objekte auf einer einzigen Plattform zu verwalten, mit der Möglichkeit, das Inventar durch Integration mit dem globalen Vertriebssystem auf mehrere Standorte zu verteilen. Die Nutzer*innen können eine „Jetzt buchen“-Schaltfläche in ihre Website einbinden, sodass Gäste jederzeit Reservierungen vornehmen können, wobei Preise und Verfügbarkeit automatisch aktualisiert werden. Du kannst automatisierte Preisregeln erstellen, um die Auslastung und den Ertrag zu maximieren, wobei die Preise automatisch angepasst werden. Das integrierte Dashboard kann für jede*n Nutzer*in, Manager*in oder jede Abteilung angepasst werden und zeigt die Aktivitäten in Echtzeit an.
RMS umfasst außerdem Tools für die Verwaltung von Ereignissen, Marketing, Haushalt, Debitorenbuchhaltung und Compliance. Schnittstellen für Lebensmittel und Getränke sowie POS-Integration ermöglichen es den Nutzer*innen, Restaurants und Bars vor Ort zu verwalten, den Bestand zu verfolgen und Käufe auf die Gästezimmer zu buchen.
Preisoptionen ab:
10,00 $/Monat
- Kostenlose Version
- Gratis Testen
- Abonnement
Die 5 Top-Alternativen zu RMS Cloud
Typische Kunden
- Freie Mitarbeiter
- Kleine Unternehmen (2–50)
- Mittelgroße Unternehmen (51–500)
- Großunternehmen (500 und mehr)
Einsatz
- Cloudbasiert
- On-Premise (vor Ort)
Erhältlich in diesen Ländern
Andorra, Vereinigte Arabische Emirate, Afghanistan, Albanien, Armenien , Angola, Argentinien, Amerikanisch-Samoa, Österreich, Australien, Ålandinseln, Aserbaidschan, Bosnien und Herzegowina, Bangladesch, Belgien, Burkina Faso, Bulgarien, Bahrain, Burundi, Benin, Brunei Darussalam, Bolivien, Brasilien, Bhutan, Botsuana, Belarus, Kanada, Kongo-Kinshasa, Zentralafrikanische Republik, Kongo-Brazzaville, Schweiz, Cookinseln, Chile, Kamerun, China, Kolumbien, Cabo Verde, Zypern, Tschechien, Deutschland, Dschibuti, Dänemark, Algerien, Ecuador, Estland, Ägypten, Eritrea, Spanien, Äthiopien, Finnland, Fidschi, Falklandinseln, Mikronesien, Färöer, Frankreich, Gabun, Vereinigtes Königreich, Georgien, Französisch-Guayana, Guernsey, Ghana, Gibraltar, Grönland, Gambia, Guinea, Äquatorialguinea, Griechenland, Guam, Guinea-Bissau, Guyana, Sonderverwaltungsregion Hongkong, Kroatien, Ungarn, Indonesien, Irland, Israel, Isle of Man, Indien, Irak, Iran, Island, Italien, Jersey, Jordanien, Japan, Kenia, Kirgisistan, Kambodscha, Kiribati, Komoren, Südkorea, Kuwait, Kasachstan, Laos, Libanon, Liechtenstein, Sri Lanka, Liberia, Lesotho, Litauen, Luxemburg, Lettland, Libyen, Marokko, Monaco, Republik Moldau, Montenegro, Madagaskar, Marshallinseln, Nordmazedonien, Mali, Myanmar, Mongolei, Sonderverwaltungsregion Macau, Nördliche Marianen, Mauretanien, Malta, Mauritius, Malediven, Malawi, Mexiko, Malaysia, Mosambik, Namibia, Neukaledonien, Niger, Norfolkinsel, Nigeria, Niederlande, Norwegen, Nepal, Nauru, Neuseeland, Oman, Peru, Französisch-Polynesien, Papua-Neuguinea, Philippinen, Pakistan, Polen, Palästinensische Autonomiegebiete, Portugal, Palau, Paraguay, Katar, Réunion, Rumänien, Serbien, Russland, Ruanda, Saudi-Arabien, Salomonen, Seychellen, Sudan, Schweden, Singapur, St. Helena, Slowenien, Spitzbergen und Jan Mayen, Slowakei, Sierra Leone, San Marino, Senegal, Somalia, Suriname, São Tomé und Príncipe, Syrien, Eswatini, Tschad, Togo, Thailand, Tadschikistan, Timor-Leste, Turkmenistan, Tunesien, Tonga, Türkei, Tuvalu, Taiwan, Tansania, Ukraine, Uganda, Vereinigte Staaten, Uruguay, Usbekistan, Vatikanstadt, Venezuela, Vietnam, Vanuatu, Wallis und Futuna, Samoa, Jemen, Mayotte, Südafrika, Sambia, Simbabwe und 191 weitere
Unterstützte Sprachen
Arabisch, Chinesisch, Deutsch, Englisch, Französisch , Japanisch, Spanisch, Thailändisch und 3 weitere
Preisoptionen ab:
10,00 $/Monat
- Kostenlose Version
- Gratis Testen
- Abonnement
Die 5 Top-Alternativen zu RMS Cloud
Bilder




Funktionen
Gesamtzahl der Funktionen von RMS Cloud: 137
Alternativen
Little Hotelier

Campspot

innRoad

SiteMinder

Nutzerbewertungen
Hast du RMS Cloud bereits?
Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.
- Branche: Freizeit, Reisen & Tourismus
- Unternehmensgröße: 51-200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
One of the Best Reservation softwares!
Bewertet am 20.5.2021
This has been easy to use and easy to navigate. The support team is literally a click away and has...
This has been easy to use and easy to navigate. The support team is literally a click away and has helped get everything set up and switched over from our old system.
Vorteile
I love how easy it is to navigate and that there are several different ways to make a reservation, as well as look up a reservation.
Nachteile
When you sign up for the beta version of the dashboard, it does not allow you to change the location. It stays stuck on somewhere in Florida, which is frustrating when you try to tell the weather to a guest.
In Betracht gezogene Alternativen
CampspotGründe für den Wechsel zu RMS Cloud
This was easier to navigate and less expensive.Antwort von RMS
Hi Elizabeth, thank you for sharing this glowing review of RMS! We're thrilled to hear that you're enjoying the software and finding it easy to navigate. With the beta dashboards, if you click the pencil icon in the top left, that will let you change the weather location. Let us know if this isn't working for you and the team will investigate. -Hayley
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
My favourite channel manager is present in RMS Cloud
Bewertet am 21.11.2020
RMS Cloud works as promised and all functionas are quite ok and helpful for our operations....
RMS Cloud works as promised and all functionas are quite ok and helpful for our operations. Customer service is above expectations and it is easy to understand the whole system however more OTA integrations are essential.
Vorteile
As a hotel manager who used nearly the all considerable multiple channel management platforms in the industry, RMS Cloud's channel manager is by far the best one in terms of the functions it provides and the usability. The orientation period of RMS Cloud to the staff that I worked with was really low and they could use it like an expert after 40 minutes of training.
Nachteile
Altough functions are working great, the number of OTA integrations is still low and needs to be increased. Additionally more languages and the currencies should be supported in management panel which is essential for multi-national operating hotels with multi-national staff like ours.
Warum RMS Cloud gewählt wurde
RMS Cloud's multiple channel manager is the most user friendly and easy to implement. Our staff could adopt to work with that easier then STAAH that's why we switched to RMS Cloud.Zuvor genutzte Software
STAAH Channel ManagerGründe für den Wechsel zu RMS Cloud
RMS Cloud was the superior to other alternatives in terms of functions and user experience for especially for our beginner level staff.Antwort von RMS
Hi Baris, thank you for this great feedback, we're so happy to hear that you rated our channel manager as the best you've ever used! We currently offer more than 100 OTA and distribution connections and that number is expanding - if there are any in particular you'd like to connect with, please drop a comment in our suggestion box and we will endeavour to help! More language and currency options are top of our roadmap and will be coming very soon. Thanks!
- Branche: Freizeit, Reisen & Tourismus
- Unternehmensgröße: 11-50 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 0.0 /10
Support almost non existant and you cant really talk to humans and when you do they brush you...
Bewertet am 4.1.2021
Would not recommend at all. Certainly have only found two staff easy to deal with [SENSITIVE...
Would not recommend at all. Certainly have only found two staff easy to deal with [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] being amazing.. The rest not so much.
Vorteile
When we first spoke to them they offered / really sold us on the product and it was a bit like following sheep. Its widely used so must be great - but certainly not for all industires.
We like that it offers a booking system / management system all in one.... However ...
Do your research !!
Nachteile
The software in itself is very complex and takes a lot of training to use - all of which you have to pay for becasue its outsourced. Once proficient I'm sure it offers everything you need although becasue they have tried to cover so many industries it very convoluted.
The set up takes a LOT of time and a lot of loading and if you are not a hotel I would think very carefully before choosing this product.
If you are a holiday home company or a company that has more than a few room / rate options its a long long long tedious set up all of which you are paying for and the only support option is through the system itself and the staff close support queries before they are fixed.
It does NOT include any document management system, its included triggered email messages ALL end up in peoples spam folders, it has no option to load or personalize things, it DOES NOT WORK ON PHONE OR IPAD, the app is VERY UNFRIENDLY and stalls constantly. The program itself hangs constantly and as you need to work on it 12 hours a day its very frustrating and all the while you are paying through the nose.
When you ask for compensation for your loaded work schedule becasue the program that's supposed to make life easier doesn't they are extremely rude and defensive.
Antwort von RMS
Hi Danielle, thank you for your review. We take all feedback seriously and acknowledge your points raised. Our onboarding team will continue to work closely with you to resolve your concerns.
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Use the software the way you want to.
Bewertet am 27.8.2019
Vorteile
Customization of this software is the best I've seen in this industry. If we decide we want to track something new. We can simply add the field. Modify rates on a daily basis, automatically. The customization saves time and gives peace of mind.
Nachteile
Like all online / network software, they can be slow as data is being pulled across the country / world.
Antwort von RMS - The Hospitality Cloud
Thanks Mark for your positive feedback! We're thrilled RMS' customization is helping your property reach its full potential. RMS is committed to ongoing software development and exceptional customer support to make managing your property easier.
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Thank you
Bewertet am 30.9.2020
I have very happy with RMS as it meets all my requirements and the support is superior to other...
I have very happy with RMS as it meets all my requirements and the support is superior to other channel managers and property management systems
Vorteile
I find the overall RMS cloud management for my accommodation business to be superior and easier for all staff to use than other property management systems.
Nachteile
There is nothing that I can condider that I am unhappy with or does not meet my needs. If ever I have a problem it is a connection drop out or the operator (including myself) may need further training using the help menu.
Antwort von RMS
Hi Mel, thank you so much for taking the time to share this wonderful review! We're thrilled to hear that RMS is helping your accommodation business thrive and that it meets all your needs. We're a company that is constantly innovating to make life easier for property operators so watch this space for new features and enhancements! We look forward to continuing working with you :)
RMS Cloud Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über RMS Cloud.F. Welche Preispläne bietet RMS Cloud an?
RMS Cloud bietet folgende Kostenpläne an:
- Ab: 10,00 $/Monat
- Preismodell: Abonnement
- Gratis Testen: Verfügbar
F. Wer sind die typischen Nutzer von RMS Cloud?
RMS Cloud hat die folgenden typischen Kunden:
Selbstständig, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001-5.000
F: Welche Sprachen werden von RMS Cloud unterstützt?
RMS Cloud unterstützt die folgenden Sprachen:
Arabisch, Chinesisch, Deutsch, Englisch, Französisch, Japanisch, Spanisch, Thailändisch
F. Unterstützt RMS Cloud mobile Geräte?
RMS Cloud unterstützt die folgenden Geräte:
Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert RMS Cloud?
RMS Cloud kann in folgende Anwendungen integriert werden:
Braintree, Criton, MYOB Business, Quickbooks Online, RezGain, Stripe, Xero
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet RMS Cloud an?
RMS Cloud bietet folgende Optionen für Kundensupport:
E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, 24/7 Live-Support, Chat
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