Cloudbeds Übersicht

Was ist Cloudbeds?

Cloudbeds ist eine Cloud-basierte Hotelmanagement-Plattform, die Tools für die Verwaltung von Reservierungen, Verfügbarkeit, Preisen, Vertriebskanälen, Zahlungen, Gästen, Hauswirtschaft und mehr bietet. Das System ist geeignet für den Gebrauch von Eigentümern und Managern von Hotels, Herbergen, Pensionen, Bed-and-Breakfast-Unterkünften, Ferienwohnungen und andere Unternehmen im Gastgewerbe.

Das myfrontdesk-Modul von Cloudbeds ermöglicht Benutzern die Verwaltung von Räumen und Reservierungen mit einem Drag-and-Drop-Kalender, Raum- und Bettenzuweisungen, Rechnungsstellung, Buchhaltungs-Tools, Haushaltsverwaltungssystem und Gästekarten. Benutzer können benutzerdefinierte Richtlinien, Gebühren und Steuern pro Zimmer oder pro Artikel definieren und auswählen, welche Zahlungsoptionen akzeptiert werden sollen. Das myAllocator-Modul ordnet Inventar aus Cloudbeds automatisch Buchungsmaschinen, Online-Reisebüros (OTAs) und anderen Vertriebsstandorten zu, verwaltet einen zentralen Inventarpool, der automatisch aktualisiert wird, wenn eine Buchung vorgenommen wird, um die Verfügbarkeit zu kontrollieren und Überbuchungen zu reduzieren. Benutzer können kanalspezifische Preise festlegen und Preise für jeden Kanal in die gewünschte Währung umrechnen.

Cloudbeds enthält auch mybookings, die Benutzern eine spezielle Buchungsmaschine zur Verfügung stellen, mit der sie direkte Reservierungen über ihre Website oder Facebook-Seite vornehmen können. Promotion-Tarifpläne, Gutscheincodes und Rabatte können über die Buchungsmaschine verwaltet und verarbeitet werden, und Kreditkartenzahlungen können durch Integration mit einer Reihe von Zahlungsgateways verarbeitet werden. Benutzerdefinierte E-Mails können für Buchungen automatisch an die Gäste gesendet werden, und Nutzer können die Buchungs-Engine an das Branding ihrer Website anpassen. Das mygroup-Modul bietet Benutzern Tools zum Verwalten mehrerer Eigenschaften, mit Analyse auf Gruppenebene, einer einheitlichen Buchungs-Engine und vielem mehr.

Cloudbeds Übersicht

Kosten

Beginnt ab
N/A

Preisoptionen

Gratis Testen
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis

Cloudbeds Funktionen

Geräte
Unternehmensgröße
K M G
Märkte
Vereinigte Staaten von Amerika, Kanada, Vereinigtes Königreich, Australien, Indien und 4 weitere , Japan, Deutschland, Brasilien, Mexiko
Unterstützte Sprachen
Englisch, Portugiesisch, Spanisch

Medien

Reports can also be generated to show revenue, payments, no-shows, and other statistics
Users can generate reports on daily availability compared to previous periods
The booking engine allows users to take direct bookings through their website
Bookings can also be taken through the business' Facebook page
Inventory can be distributed across multiple channels and managed through a single interface
The calendar displays daily availability under the date, and room rates
The dashboard gives users insight into daily activity and current reservations
Users can create reservations or block specific dates in the calendar
Reservations can be rescheduled by dragging-and-dropping on the calendar
Users can click on reservations to view more details, including guest information and total cost
Videos zu Cloudbeds Cloudbeds Screenshot: Reports can also be generated to show revenue, payments, no-shows, and other statistics Cloudbeds Screenshot: Users can generate reports on daily availability compared to previous periods Cloudbeds Screenshot: The booking engine allows users to take direct bookings through their website Cloudbeds Screenshot: Bookings can also be taken through the business' Facebook page Cloudbeds Screenshot: Inventory can be distributed across multiple channels and managed through a single interface Cloudbeds Screenshot: The calendar displays daily availability under the date, and room rates Cloudbeds Screenshot: The dashboard gives users insight into daily activity and current reservations Cloudbeds Screenshot: Users can create reservations or block specific dates in the calendar Cloudbeds Screenshot: Reservations can be rescheduled by dragging-and-dropping on the calendar Cloudbeds Screenshot: Users can click on reservations to view more details, including guest information and total cost

Cloudbeds Bewertungen

Cloudbeds Bewertungen

Gesamtbewertung
4,5
/
5
Ausgezeichnet
109

Sehr gut
37

Durchschnitt
5

Gering
7

Schlecht
2

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,4
Funktionen
4,3
Bedienkomfort
4,5
Kundenbetreuung
4,3
91% haben diese Anwendung empfohlen
Douglas F.

Zeitverschwendung

DIe haben illegal Geld von mir verlangt und es hat Monate gedauert, das zurückzuholen. Man kriegt jedes Mal eine neue Mitarbeite und muss alles von vorne an erklären. Ich habe dutzende von Stunden verloren - katastrophal. Ich hasse dieses Geschäft.


Shen L.

Overall recommended but hope you can make some improvements


Mit Google übersetzen
Anthony W.

Smooth transition, excellent functionality

From beginning to end, it was relatively easy. Stressful at times, until I fully understood. I actually prefer managing hands on the entire transition. That ensured I understood exactly how things work, and put it on me to complete the transition in a quality manner. Along the way, Cloudbeds support was extremely responsive and helpful when I got stuck (which was rarely).

Once we went live, the system performed exactly as desired. I couldn't be happier with it.


Mit Google übersetzen
Bojan T.

Very Intuitive Software

Overall, i am satisfied with the software. I hope they will be able to actually execute the requests we have made and make the system better.


Mit Google übersetzen
Sue L.

Front end is ok but back-end is far from acceptable

I was excited but after using it I was disappointed. On the front end, I do not deny that it has helped us in terms of inventory management and connection with OTAs. Nonetheless, the backend processes have really thrown us into utter disappointment. The support staff were trying to help but often provided workaround solutions that will put the property in a bigger issue. For instance, we had problems with having to manually confirm customers upon successful clearance of payment by Stripe and the solution suggested to us by the Support team is allow for a blanket confirmation regardless of whether the payment is cleared. I was utterly shocked to see that coming from the Support team as this comes at a high level of risk to the property given that the resort will be held accountable for the confirmation email.

The reason why we signed up for the Payment Processing module is so that we do not have to worry about receiving payments and do not have to worry about manually confirming payment ourselves. Besides, often when technicalities are involved, the Support team will say they need to speak to the Technical or Development team but without any proper deadline of when the problem will be solved. It is frustrated to deal with problems when there is no timeline attached as to when the problem will be solved. I suggest that the Support team work with the technical team to commit to deadlines for a problem to be solved.


Mit Google übersetzen
Douglas F.
Branche: Gastgewerbe
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter

Zeitverschwendung

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 26.8.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

DIe haben illegal Geld von mir verlangt und es hat Monate gedauert, das zurückzuholen. Man kriegt jedes Mal eine neue Mitarbeite und muss alles von vorne an erklären. Ich habe dutzende von Stunden verloren - katastrophal. Ich hasse dieses Geschäft.

Vorteile

Es war ok - es funktioniert für manche Leute.

Nachteile

Nicht flexibel genug - linked listings gehen nicht, zB

Antwort von Cloudbeds

Thank you for this review. While we are sorry our solution did not meet all of your property's needs, we appreciate the candid feedback. We are not aware of the billing details you mention, and we take those matters very seriously. Please reach out to us at support@cloudbeds.com and reference this review if you would like to discuss further. Thank you again for providing your feedback.

Verteilung der Bewertung

Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 0.0/10

Shen L.
Branche: Gastgewerbe
Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Overall recommended but hope you can make some improvements

Täglich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 13.10.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

Vorteile

the PMS and UX. Easy to use for everyone. Set up is easy and flexible. Integrations are useful

Nachteile

the Booking Engine - not flexible enough.

PIE - trialled but the rate shopper took the wrong rates, not BAR so rate shopping comparison was useless to us.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 8.0/10

Anthony W.
Branche: Gastgewerbe
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Smooth transition, excellent functionality

Täglich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 29.10.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

From beginning to end, it was relatively easy. Stressful at times, until I fully understood. I actually prefer managing hands on the entire transition. That ensured I understood exactly how things work, and put it on me to complete the transition in a quality manner. Along the way, Cloudbeds support was extremely responsive and helpful when I got stuck (which was rarely).

Once we went live, the system performed exactly as desired. I couldn't be happier with it.

Vorteile

Pretty much everything. While the structure differed from our previous system, once I understood how it was organized, it was easy to use and functioned flawlessly. Every time I needed to do something, the capability was there. Now it's all routine.

I love the fact that the integrity of the system does not depend on my server, in my building, with support requiring remote access to my operating system. Now I could lose power, internet, and we are still functional on any device I can get internet access.

The seamless integration with Expedia and Booking.com is wonderful, along with our credit card merchant. Upgrading from out old system to this capability pays for it monthly, based on additional bookings and mistake-free credit card processing.

Nachteile

I would be nit picking, and even then, I can't think of anything to mention. The two security items that were a nuisance my partner fixed within the application, resolving that slight annoyance.

There is functionality I would use on occasion if I was willing to pay up for the subscription, but that's on me. It's there if I ever think it worthwhile. Even at the lowest level, I am perfectly happy.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 9.0/10

Bojan T.
Branche: Gastgewerbe
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Very Intuitive Software

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 23.9.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

Overall, i am satisfied with the software. I hope they will be able to actually execute the requests we have made and make the system better.

Vorteile

Very easy to use and navigate through. Reservation and calendar view / adjustments are very user friendly.

Nachteile

There are items that we have been requesting for years now, but they are reluctant to execute them.
For example in the production report, they don't have a simple total line, we have to export each report in excel and then manually calculate each total.

Übersetzen auf: Deutsch

Antwort von Cloudbeds

Thank you for this feedback. We appreciate the partnership we have together, which includes constructive feedback on how we can do better!

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 8.0/10

Sue L.
Branche: Gastgewerbe
Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Front end is ok but back-end is far from acceptable

Täglich für 1-5 Monate genutzt
Bewertet am 20.2.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

I was excited but after using it I was disappointed. On the front end, I do not deny that it has helped us in terms of inventory management and connection with OTAs. Nonetheless, the backend processes have really thrown us into utter disappointment. The support staff were trying to help but often provided workaround solutions that will put the property in a bigger issue. For instance, we had problems with having to manually confirm customers upon successful clearance of payment by Stripe and the solution suggested to us by the Support team is allow for a blanket confirmation regardless of whether the payment is cleared. I was utterly shocked to see that coming from the Support team as this comes at a high level of risk to the property given that the resort will be held accountable for the confirmation email.

The reason why we signed up for the Payment Processing module is so that we do not have to worry about receiving payments and do not have to worry about manually confirming payment ourselves. Besides, often when technicalities are involved, the Support team will say they need to speak to the Technical or Development team but without any proper deadline of when the problem will be solved. It is frustrated to deal with problems when there is no timeline attached as to when the problem will be solved. I suggest that the Support team work with the technical team to commit to deadlines for a problem to be solved.

Vorteile

I like it that it is a all-in-one software and it's easy to use.

Nachteile

The payment processing module is far from acceptable. Cloudbeds is integrated with Stripe but the integration is not complete and requires a lot of manual backend work to confirm a reservation once a payment is cleared. One of the reasons for signing up with Cloudbeds is to cut down the amount of manual work backend we have but only to realise later that there are many things that have to be done manually.

Manual confirmation required in a tech world - When we thought everything can be automated and Cloudbeds being a digital all-inclusive PMS provider, we were proven to be wrong. Let me give you a scenario, once a customer makes a booking and they choose to pay via credit card, a pending confirmation email gets sent to the customer while Stripe will do the payment verification and the process stops there. My team has to go back to the system to cross check each and every successful transaction and manually confirm the guests so that they get a confirmation email. What Cloudbeds could have done is to actually automatically switch the status of the guest from "Pending" to "Confirm and send email" upon receiving instructions from Stripe that the payment has gone through (this, at the time of writing remains manual on the part of property).

Besides, when a credit card payment fails to be verified by Stripe, Cloudbeds does not store the information of the customer so that we can offer the customer an alternative mode of payment. Basically if the payment fails, the info vanish

Übersetzen auf: Deutsch

Antwort von Cloudbeds

Thanks very much for your review. We appreciate your feedback and take it seriously. The communication between support and technical teams is an important part of the customer experience. We are sorry there were moments when it didn't go well. As to payment processing, we may have new solutions for you since the posting of this review. If you would like to learn more, please email support@cloudbeds.com and reference this review. Perhaps we can find you a better solution. Thank you again for the candid feedback.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 0.0/10

Nutzerempfehlung
8,8/10
Basierend auf 160 Benutzerbewertungen
Vergleiche Nutzerempfehlungen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Cloudbeds Preis

Cloudbeds Preis

Beginnt ab
N/A
Gratis Testen
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,4/5
Basierend auf 160 Benutzerbewertungen
Vergleiche das Preis-Leistungs-Verhältnis mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Cloudbeds Funktionen

Cloudbeds Funktionen

API
Abrechnung & Rechnungsstellung
Aktivitäts-Dashboard
Angebotsmanagement
Automatische Benachrichtigungen
Berichterstattung und Statistik
Elektronische Zahlungen
Integration von Dritten
Inventarverwaltung
Kalenderverwaltung
Kanalmanagement
Kreditkartenbearbeitung
Online-Buchungsintegration
Preismanagement
Rabattmanagement
Rechnungsmanagement
Reservierung-Management
Reservierungs-Management
Verfügbarkeit-Management
Zimmerbuchung
Funktionen
4,3/5
Basierend auf 160 Benutzerbewertungen
Vergleiche Funktionen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kategorien

Cloudbeds Häufig gestellte Fragen

Cloudbeds Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Cloudbeds.

F. Welche Preispläne bietet Cloudbeds an?

Cloudbeds bietet folgende Kostenpläne an:

Preismodell: Abonnement

Gratis Testen: Verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von Cloudbeds?

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von Cloudbeds

F. Wer sind die typischen Nutzer von Cloudbeds?

Cloudbeds hat die folgenden typischen Kunden:

Kleine Unternehmen, Großunternehmen, Mittlere Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von Cloudbeds unterstützt?

Cloudbeds unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch, Portugiesisch, Spanisch

F. Welche Preispläne bietet Cloudbeds an?

Cloudbeds hat folgende Preismodelle:

Abonnement

F. Unterstützt Cloudbeds mobile Geräte?

Wir haben keine Informationen darüber, welche Geräte Cloudbeds unterstützt

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Cloudbeds?

Cloudbeds kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Breezeway, CallTrackingMetrics, CartStack, Exercise.com, Found Hero, Mailchimp, SugarCRM, SurveyMonkey, VRWorks, Wishbox

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Cloudbeds an?

Cloudbeds bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Online-Support, Häufig gestellte Fragen, Wissensdatenbank