Über Cloudbeds

Cloudbeds ist eine Cloud-basierte Hotelmanagement-Plattform, die Tools für die Verwaltung von Reservierungen, Verfügbarkeit, Preisen, Vertriebskanälen, Zahlungen, Gästen, Hauswirtschaft und mehr bietet. Das System ist geeignet für den Gebrauch von Eigentümern und Managern von Hotels, Herbergen, Pensionen, Bed-and-Breakfast-Unterkünften, Ferienwohnungen und andere Unternehmen im Gastgewerbe.

Das myfrontdesk-Modul von Cloudbeds ermöglicht Benutzern die Verwaltung von Räumen und Reservierungen mit einem Drag-and-Drop-Kalender, Raum- und Bettenzuweisungen, Rechnungsstellung, Buchhaltungs-Tools, Haushaltsverwaltungssystem und Gästekarten. Benutzer können benutzerdefinierte Richtlinien, Gebühren und Steuern pro Zimmer oder pro Artikel definieren und auswählen, welche Zahlungsoptionen akzeptiert werden sollen. Das myAllocator-Modul ordnet Inventar aus Cloudbeds automatisch Buchungsmaschinen, Online-Reisebüros (OTAs) und anderen Vertriebsstandorten zu, verwaltet einen zentralen Inventarpool, der automatisch aktualisiert wird, wenn eine Buchung vorgenommen wird, um die Verfügbarkeit zu kontrollieren und Überbuchungen zu reduzieren. Benutzer können kanalspezifische Preise festlegen und Preise für jeden Kanal in die gewünschte Währung umrechnen.

Cloudbeds enthält auch mybookings, die Benutzern eine spezielle Buchungsmaschine zur Verfügung stellen, mit der sie direkte Reservierungen über ihre Website oder Facebook-Seite vornehmen können. Promotion-Tarifpläne, Gutscheincodes und Rabatte können über die Buchungsmaschine verwaltet und verarbeitet werden, und Kreditkartenzahlungen können durch Integration mit einer Reihe von Zahlungsgateways verarbeitet werden. Benutzerdefinierte E-Mails können für Buchungen automatisch an die Gäste gesendet werden, und Nutzer können die Buchungs-Engine an das Branding ihrer Website anpassen. Das mygroup-Modul bietet Benutzern Tools zum Verwalten mehrerer Eigenschaften, mit Analyse auf Gruppenebene, einer einheitlichen Buchungs-Engine und vielem mehr.

Geräte

Unternehmensgröße

K M G

Märkte

Australien, Brasilien, Kanada, Deutschland, Vereinigtes Königreich und 4 weitere , Indien, Japan, Mexiko, Vereinigte Staaten

Unterstützte Sprachen

Englisch, Portugiesisch, Spanisch

Bilder

The booking engine allows users to take direct bookings through their website
Bookings can also be taken through the business' Facebook page
Inventory can be distributed across multiple channels and managed through a single interface
The dashboard gives users insight into daily activity and current reservations
The calendar displays daily availability under the date, and room rates
Users can create reservations or block specific dates in the calendar
Reservations can be rescheduled by dragging-and-dropping on the calendar
Users can click on reservations to view more details, including guest information and total cost
Users can generate reports on daily availability compared to previous periods
Reports can also be generated to show revenue, payments, no-shows, and other statistics
11 weitere anzeigen
Videos zu Cloudbeds
Cloudbeds Screenshot: The booking engine allows users to take direct bookings through their website Cloudbeds Screenshot: Bookings can also be taken through the business' Facebook page Cloudbeds Screenshot: Inventory can be distributed across multiple channels and managed through a single interface Cloudbeds Screenshot: The dashboard gives users insight into daily activity and current reservations Cloudbeds Screenshot: The calendar displays daily availability under the date, and room rates Cloudbeds Screenshot: Users can create reservations or block specific dates in the calendar Cloudbeds Screenshot: Reservations can be rescheduled by dragging-and-dropping on the calendar Cloudbeds Screenshot: Users can click on reservations to view more details, including guest information and total cost Cloudbeds Screenshot: Users can generate reports on daily availability compared to previous periods Cloudbeds Screenshot: Reports can also be generated to show revenue, payments, no-shows, and other statistics

Funktionen

Gesamtzahl der Funktionen von Cloudbeds: 61

  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Abrechnungssatz-Management
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Angebotsmanagement
  • Anmerkungen zur Reservierung
  • Anpassbare Felder
  • Anpassbare Vorlagen
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bestandskontrolle
  • CRM
  • Cash Management
  • Daten-Import / -Export
  • Drag-and-Drop
  • Drittpartei-Buchung
  • Dynamische Preise
  • E-Mail-Vorlagen
  • Einzelne Immobilie
  • Empfangsmanagement
  • GDS-/OTA-Integration
  • Gruppenreservierungen
  • Integrierte Buchführung
  • Inventarverwaltung
  • Kalenderverwaltung
  • Kampagnenmanagement
  • Kanal-Analytik
  • Kanalmanagement
  • Kreditkartenbearbeitung
  • Kundenbetreuung
  • Kundenspezifisches Branding
  • Management von Beschränkungen
  • Marketing-Automatisierung
  • Mehrere Immobilien
  • Mehrsprachig
  • Multi-Channel-Vertrieb
  • Multichannel-Management
  • Multichannel-Synchronisation
  • Notausschalter
  • Online-Buchung
  • Preis- / Margen-Management
  • Preisoptimierung
  • Private Zimmer
  • Rabattmanagement
  • Raten-Management
  • Raum-Inventar
  • Rechnungsmanagement
  • Registrierungs-Management
  • Reservierung-Management
  • Reservierungs-Management
  • Review Management
  • Rollen-basierte Genehmigung
  • Schlafsäle
  • Spa-/Aktivitätsmanagement
  • Statusverfolgung
  • Verfügbarkeit-Management
  • Verkaufspunkt POS
  • Verlängerter Aufenthalt
  • Währungsumrechnung
  • Zahlungsabwicklung
  • Zimmerbuchung
  • Zugriffskontrollen/Berechtigungen

Alternativen

NewBook

4,7
Nr. 1 Alternative zu Cloudbeds
NewBook ist eine Immobilienverwaltungslösung und eine universelle Buchungs-Engine für Immobilienvermietungen aller Art....

Resly

5
Nr. 2 Alternative zu Cloudbeds
Resly is a property management system designed to help Australian hotels and resorts handle compliance, task...

eviivo

3,7
Nr. 3 Alternative zu Cloudbeds
eviivo ist ein Buchungs- und Channel-Management-System, das es kleinen Unternehmen im Gastgewerbe erlaubt, ihre...

WebRezPro

4,7
Nr. 4 Alternative zu Cloudbeds
WebRezPro ist ein Online-Reservierungs- und Buchungs- und Hausverwaltungssystem zur Anwendung in Hotels, Hostels,...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,5 /5
(168)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,4/5
Funktionen
4,3/5
Bedienkomfort
4,5/5
Kundenbetreuung
4,3/5

Hast du Cloudbeds bereits?

Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Eine Bewertung schreiben
5 von 168 Bewertungen angezeigt
Douglas F.
Gesamtbewertung
  • Branche: Gastgewerbe
  • Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 0.0 /10

Zeitverschwendung

Bewertet am 26.8.2020

DIe haben illegal Geld von mir verlangt und es hat Monate gedauert, das zurückzuholen. Man kriegt...

DIe haben illegal Geld von mir verlangt und es hat Monate gedauert, das zurückzuholen. Man kriegt jedes Mal eine neue Mitarbeite und muss alles von vorne an erklären. Ich habe dutzende von Stunden verloren - katastrophal. Ich hasse dieses Geschäft.

Vorteile

Es war ok - es funktioniert für manche Leute.

Nachteile

Nicht flexibel genug - linked listings gehen nicht, zB

Antwort von Cloudbeds

Thank you for this review. While we are sorry our solution did not meet all of your property's needs, we appreciate the candid feedback. We are not aware of the billing details you mention, and we take those matters very seriously. Please reach out to us at support@cloudbeds.com and reference this review if you would like to discuss further. Thank you again for providing your feedback.

Shen L.
Gesamtbewertung
  • Branche: Gastgewerbe
  • Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Overall recommended but hope you can make some improvements

Bewertet am 13.10.2019

Vorteile

the PMS and UX. Easy to use for everyone. Set up is easy and flexible. Integrations are useful

Nachteile

the Booking Engine - not flexible enough.

PIE - trialled but the rate shopper took the wrong rates, not BAR so rate shopping comparison was useless to us.

Lara S.
Gesamtbewertung
  • Branche: Gastgewerbe
  • Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Great reservation system for a small hotel

Bewertet am 25.3.2021

Overall, I've had a really good experience with Cloudbeds and am happy that this is the company we...

Overall, I've had a really good experience with Cloudbeds and am happy that this is the company we chose when picking a reservation system. There are lots of different options out there, and some of them were less expensive, but Cloudbeds turned out to be worth a little higher price. It's overall a really good software platform, and their amazing customer service and constant improvements makes it a really good value. I highly recommend them!

Vorteile

Cloudbeds works really well at organizing all of our reservations from different sources. It has a user friendly customer facing platform, and the platform we use is nice too. They are constantly making improvements and really listen to their customers' suggestions. I think the absolute best thing about Cloudbeds is their customer service. Really. I don't know that I've ever experienced such good customer service from a software company. Anytime I've had a problem or question, I've gotten help right away. They seem to really care about me and my business, even though we're small. They always follow up to make sure my issue is resolved and their agents have gone out of their way to help me on more than one occasion. Also, they've recently partnered with Google to put their customers' pricing and direct booking information at the top of hotel searches! I'm very happy about this as I think it will make a big impact on driving direct bookings for us. To me this shows that they are looking out for us as their customers.

Nachteile

There are a few clunky aspects to the software that could be improved. Setting up new base rates takes some time as you have to do it individually for each room type. Hopefully they'll find a way to improve that in the future. I've had a hard time setting up the system to automatically send a receipt to guests after they've checked out too. I'd also love it if our guests could choose add-ons when they book like adding a pet fee. It would be great if they could make this work with all of the different OTAs too, so that it's easier to collect a pet fee. Right now I have to manually go in and add this, which means the guest doesn't see their actual room price until they have checked in.

Sue L.
Gesamtbewertung
  • Branche: Gastgewerbe
  • Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 0.0 /10

Front end is ok but back-end is far from acceptable

Bewertet am 20.2.2020

I was excited but after using it I was disappointed. On the front end, I do not deny that it has...

I was excited but after using it I was disappointed. On the front end, I do not deny that it has helped us in terms of inventory management and connection with OTAs. Nonetheless, the backend processes have really thrown us into utter disappointment. The support staff were trying to help but often provided workaround solutions that will put the property in a bigger issue. For instance, we had problems with having to manually confirm customers upon successful clearance of payment by Stripe and the solution suggested to us by the Support team is allow for a blanket confirmation regardless of whether the payment is cleared. I was utterly shocked to see that coming from the Support team as this comes at a high level of risk to the property given that the resort will be held accountable for the confirmation email.

The reason why we signed up for the Payment Processing module is so that we do not have to worry about receiving payments and do not have to worry about manually confirming payment ourselves. Besides, often when technicalities are involved, the Support team will say they need to speak to the Technical or Development team but without any proper deadline of when the problem will be solved. It is frustrated to deal with problems when there is no timeline attached as to when the problem will be solved. I suggest that the Support team work with the technical team to commit to deadlines for a problem to be solved.

Vorteile

I like it that it is a all-in-one software and it's easy to use.

Nachteile

The payment processing module is far from acceptable. Cloudbeds is integrated with Stripe but the integration is not complete and requires a lot of manual backend work to confirm a reservation once a payment is cleared. One of the reasons for signing up with Cloudbeds is to cut down the amount of manual work backend we have but only to realise later that there are many things that have to be done manually.

Manual confirmation required in a tech world - When we thought everything can be automated and Cloudbeds being a digital all-inclusive PMS provider, we were proven to be wrong. Let me give you a scenario, once a customer makes a booking and they choose to pay via credit card, a pending confirmation email gets sent to the customer while Stripe will do the payment verification and the process stops there. My team has to go back to the system to cross check each and every successful transaction and manually confirm the guests so that they get a confirmation email. What Cloudbeds could have done is to actually automatically switch the status of the guest from "Pending" to "Confirm and send email" upon receiving instructions from Stripe that the payment has gone through (this, at the time of writing remains manual on the part of property).

Besides, when a credit card payment fails to be verified by Stripe, Cloudbeds does not store the information of the customer so that we can offer the customer an alternative mode of payment. Basically if the payment fails, the info vanish

Antwort von Cloudbeds

Thanks very much for your review. We appreciate your feedback and take it seriously. The communication between support and technical teams is an important part of the customer experience. We are sorry there were moments when it didn't go well. As to payment processing, we may have new solutions for you since the posting of this review. If you would like to learn more, please email support@cloudbeds.com and reference this review. Perhaps we can find you a better solution. Thank you again for the candid feedback.

Sidath K.
Gesamtbewertung
  • Branche: Gastgewerbe
  • Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Easy to use and cost effective property management system with a great list of features.

Bewertet am 29.3.2021

I am very happy with the software

I am very happy with the software

Vorteile

Cloudebeds is a PMS you get with a channel manager and booking engine. All in one software. You could learn how to use it without any one help. It has learning videos for most of the functions. Now it has multi currency functions as well.

Nachteile

Easy to use and cost-effective invoicing solution with a great list of features.

5 von 168 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

Cloudbeds Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Cloudbeds.

Cloudbeds bietet folgende Kostenpläne an:

  • Beginnt ab:
  • Preismodell: Abonnement
  • Gratis Testen: Verfügbar

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von Cloudbeds

Cloudbeds hat die folgenden typischen Kunden:

Selbstständig, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001+

Cloudbeds unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch, Portugiesisch, Spanisch

Cloudbeds unterstützt die folgenden Geräte:

Cloudbeds kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Adobe Sign, Alchemer, Capsule, Constant Contact, Dropbox Business, Gmail, Google Analytics, Google Docs, HelloSign, Mailchimp, Salesforce Sales Cloud, SugarCRM, SurveyMonkey, Zapier

Cloudbeds bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, 24/7 Live-Support, Chat

Ähnliche Kategorien

Sieh alle für Cloudbeds gefundenen Softwarekategorien an.