
talech
Über talech
talech ist ein iPad-Point-of-Sale-System (POS), das Tools für die Annahme von Bestellungen, die Verwaltung von Inventar, die Verarbeitung von Zahlungen, die Durchführung von Werbeaktionen, die Verfolgung von Mitarbeiterstunden, die Durchführung und Verwaltung von Terminen sowie zeitgesteuerte Services und mehr umfasst. Die Software eignet sich für eine Reihe von Restaurants und Bars wie Gourmet- und Schnellrestaurants, Cafés oder Freiluftgastronomien, Einzelhandelsgeschäfte, einschließlich Bekleidungsgeschäfte, und Dienstleistungsunternehmen wie Salons, Friseure, Spas, Nagelstudios, Barbiere, Hundesalons und vieles mehr.
Mit talech können Nutzer ihr Inventar in Echtzeit verwalten und haben die Möglichkeit, Produkte hinzuzufügen und Kosten, Preise und Mengen zu bearbeiten. In Einzelhandelsgeschäften können Barcode-Etiketten gedruckt und Barcodes gescannt werden, um Artikel zu Bestellungen hinzuzufügen. Für verschiedene Größen oder Farben können Produktvariationen erstellt werden. In Restaurants kann talech eine Verbindung zu mehreren Druckern herstellen, sodass Nutzer Bestellungen an die Küche oder Bar schicken können. Rechnungen können geteilt, teilweise erledigt und für andere Kunden geöffnet werden. Für den Service sind neben Vorbestellungen auch zeitgesteuerte Services verfügbar, sowie eine kundenorientierte Buchungswebsite und Mitarbeiterprofile, um den Service zu präsentieren. Über das Board können mehrere Zahlungsarten akzeptiert werden, einschließlich Bargeld, Schecks, Kreditkarten und Geschenkkarten. Rabatte können auf ganze Bestellungen oder einzelne Artikel von Werbeaktionen angewendet werden und enthalten Währungsoptionen und prozentuale Rabatte. Nutzer können in einer detaillierten Aufschlüsselung die Rabatte über alle Bestellungen hinweg anzeigen lassen. Detaillierte Berichte geben den Nutzern Einblick in Verkäufe, Transaktionen, meistverkaufte Produkte und die Mitarbeiterleistung, was die Identifizierung von Mustern oder Trends ermöglicht. Am Ende des Tages werden Zusammenfassungen generiert.
talech enthält eine integrierte Zeiterfassung, mit der sich Mitarbeiter am POS-System ein- und ausbuchen und Arbeitszeittabellen-Berichte erstellen können, mit denen Nutzer die geleisteten Arbeitsstunden verfolgen können. Mit den Berechtigungen der Mitarbeiter kann gesteuert werden, wer Zugriff auf die Kasse erhält, und die Nutzer können alle Transaktionen, einschließlich Ein- und Auszahlungen sowie Barbestände, verfolgen.
Preisoptionen ab:
29,00 $
- Kostenlose Version
- Gratis Testen
- Abonnement
Die 5 Top-Alternativen zu talech
Typische Kunden
- Freie Mitarbeiter
- Kleine Unternehmen (2–50)
- Mittelgroße Unternehmen (51–500)
- Großunternehmen (500 und mehr)
Einsatz
- Cloudbasiert
- On-Premise (vor Ort)
Erhältlich in diesen Ländern
Kanada, Vereinigtes Königreich, Vereinigte Staaten
Unterstützte Sprachen
Englisch
Preisoptionen ab:
29,00 $
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Die 5 Top-Alternativen zu talech
Bilder









Funktionen
Gesamtzahl der Funktionen von talech: 54
Alternativen
NCR Silver

Revel Systems

Quickbooks Online

QuickBooks Desktop Enterprise

Nutzerbewertungen
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Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.
- Branche: Verbraucherdienste
- Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Great product overall
Bewertet am 16.11.2016
Pleasant and professional staff, which is what won us over when we first decided on the program....
Pleasant and professional staff, which is what won us over when we first decided on the program. Love that everything is cloud-based and also can be accessed from anywhere. Menus are easy to create and modify. Great overall functionality but a few improvements could be made - offering partial refunds, for example. Also, would appreciate more prompt and regular auto-batching (we have ours set up but numerous times, it stopped working and we found out the hard way when payments weren't deposited for days; also, despite the confirmation that the setting is correct, we still have to manually auto-batch daily but we're glad to do so to ensure payment). Also, not completely sure if they are exclusive to a certain merchant service provider but at the time, in order for us to use the program, we had to go forward with that one merchant service and also had to purchase all the equipment (printer, iPad stand, etc.) we did not have a need for. In addition, being tied to that merchant also meant being tied to those fees at the rates they wanted. As far as the program itself, we find that it meets our needs, is user-friendly, offers the analytics tools we like, and is offered at a reasonable rate, especially compared to some of its competitors. We do recommend it to others. Good luck!
Vorteile
Please refer to review.
Nachteile
Please refer to review.
Antwort von talech
Thanks for being a customer and writing such a detailed review! I've shared your feedback regarding the partial refunds, auto-batching, and hardware with the product team. Please continue to share with us - we love to hear from you!
- Branche: Restaurants
- Unternehmensgröße: 11-50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
Talech Pros and Cons
Bewertet am 1.11.2016
Talech has been a good transformation from old style cash registers for our business. I think it...
Talech has been a good transformation from old style cash registers for our business. I think it would do Talech good to look into what reastaurants actually need for the system to really be an asset to us. While I like Talech its ease of set up for my business was very complicated and Talech support nor boomtown could really help with what I needed. I was able to figure it out but it was a long process. I have been able to help another pizzeria more streamline there system do it works better for their needs. Both Talech support and boomtown are great, they are always trying to help and most times they can this was just a new area for them. I have never had anything but an exceptional experience from either customer support. I do love the fact that Talech does listen to customer feedback and is continually improving their product.
Vorteile
It's easy to see my monthly/weekly/daily sales
The ability to print which catafories you want in the kitchen
It's ease of use and ability to train new employees on
Nachteile
it doesn't have the functionality for a pizza reststaurant.
No delivery option
Don't have the ability to add store credit without doing a refund.
Antwort von talech
Kari - thank you so much for being a customer and writing a review with such detailed feedback. We love hearing from customers like you! I have shared your feedback with the team so we can continue to make improvements to help you and your business. Please keep it coming!
- Branche: Sport
- Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 5.0 /10
Overall pretty decent
Bewertet am 1.11.2016
Talech does what we need it to do for the most part. Price-wise, nothing else even comes close, but...
Talech does what we need it to do for the most part. Price-wise, nothing else even comes close, but it lacks some really basic features that can be extremely annoying - such as partial (percentage) refunds - for example, a restocking fee.
Also, there are some long-term SIMPLE glitches that have never been figured ou,t such as the tallying of employee hours. How is that still wrong? Isn't it as simple as (hourly wage x hours worked)?
Another thing- selling a "custom item" doesn't include cost, but the item doesn't just appear out of nowhere. We sell lots of custom items, and it's very difficult to find them at the end of the year and give them all a cost. Everything must be exported to excel and then filtered out.
Sometimes it seems like we are the only ones using Talech. Customer support really has been great. They are always easy to get a hold of, and are very friendly. However, they often seem stumped by these basic quandaries.
Vorteile
Ease of use for admin and every day user.
Nachteile
All listed on previous page.
Antwort von talech
Hi James, thanks so much for taking the time to write a review so we know what works and what could be better. We also appreciate you taking the time to speak with us via phone to share more detail. We love hearing from you - please continue to share.
- Branche: Restaurants
- Unternehmensgröße: 11-50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 7.0 /10
Talech for a full service restaurant and bar
Bewertet am 1.11.2016
It is easy to set up your menu and make changes. It is fairly easy for my employees, mostly...
It is easy to set up your menu and make changes. It is fairly easy for my employees, mostly highschool students, to learn.
The system tends to slow down during busy times. It takes too long to switch from one screen to another. It also takes a long time to sync when you first log in.
The security is not very good. It is too easy for one employee to log in with someone else's id, making the security feature essentially worthless.
Each employee should have a card to swype in order to log in. That would be a huge improvement.
The reports are nice and easy to read.
All in all a pretty good system but it needs more built in security.
Vorteile
easy to learn and to set up
Nachteile
The security features are weak. Too easy for another employee to log in with another persons id. The system tends to bog down when it gets busy. It takes too long to synch when you log in.
Antwort von talech
Thank you for your feedback, Bruce. I have shared your comments about security and system lag with the product team. Please continue to share feedback with us so we can work on making improvements. We love hearing from you. Thanks for being a customer.
- Branche: Sportartikel
- Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
New Interface is Awesome
Bewertet am 1.11.2016
THee introduction of the new interface on the tablet has been fantastic. Talech's support has...
THee introduction of the new interface on the tablet has been fantastic. Talech's support has listened to the customer base and made remarkable changes to enhance the user experience.
the most notable change is the feature that allows you to type without having to idsable the scanner.
Keep up the good work.
Vorteile
Ease of use even for the non computer or tablet savvy.
Nachteile
The card reader has bugs and load times can be long. The fact the register screen defaults back to the log in screen can be unproductive in peak times.
Antwort von talech
Thank you for your feedback and for writing a review, Christopher. I have shared your comments about challenges with the card reader and needing additional inventory stock take functionality with the product team. Please continue to share feedback with us so we can work on making improvements. We love hearing from you. Thanks for being a customer.
talech Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über talech.F. Welche Preispläne bietet talech an?
talech bietet folgende Kostenpläne an:
- Ab: 29,00 $
- Preismodell: Kostenlose Version
- Gratis Testen: Nicht verfügbar
F. Wer sind die typischen Nutzer von talech?
talech hat die folgenden typischen Kunden:
Selbstständig, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500
F: Welche Sprachen werden von talech unterstützt?
talech unterstützt die folgenden Sprachen:
Englisch
F. Unterstützt talech mobile Geräte?
talech unterstützt die folgenden Geräte:
iPad (mobil)
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert talech?
talech kann in folgende Anwendungen integriert werden:
Adobe Commerce, Homebase, Mailchimp, OneSaas, QuickBooks Online Advanced, Restaurant365, Shopify, Xero
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet talech an?
talech bietet folgende Optionen für Kundensupport:
E-Mail/Helpdesk, Wissensdatenbank, Telefon-Support, 24/7 Live-Support, Chat
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