Homebase

Kostenlose Mitarbeitereinsatzplanung, Zeiterfassung und mehr.

4,6 /5 (428 Bewertungen) Eine Bewertung schreiben

Homebase Übersicht

Was ist Homebase?

Homebase ist ein Tool zur Mitarbeitereinsatzplanung, Zeiterfassung und Kommunikation für Unternehmen und ihre Mitarbeiter in Branchen wie Einzelhandel, Gastgewerbe, Gesundheit und Schönheit. Die Plattform soll die Mitarbeitereinsatzplanung und Zeiterfassung automatisieren und rationalisieren, indem Funktionen wie Teamkalender, Zeitschaltuhren, automatische Benachrichtigungen und Budgetprognosen bereitgestellt werden.

Um den Nutzern beim Erstellen interaktiver und flexibler Teamzeitpläne zu helfen, bietet Homebase eine Gantt-Diagrammkalenderansicht mit einer Drag-und-Drop-Schnittstelle. Arbeitgeber können den Zeitplan nach Rolle, Zeitraum oder Mitarbeiter einsehen, um sicherzustellen, dass keine Fehler auftreten und dass sich die Kosten addieren. Nach Abschluss kann der Zeitplan in den Autopilot-Modus versetzt werden, um ihn automatisch auf die nächsten Wochen oder Monate zu übertragen – unter Berücksichtigung der Verfügbarkeit der Mitarbeiter und der Feiertage. Zeitpläne können an Mitarbeiter in der Homebase-Anwendung gesendet und mit mobilen Kalendern synchronisiert werden, sodass Erinnerungen gesendet werden können.

Mithilfe der Zeiterfassungstools von Homebase können die Nutzer die geleisteten Arbeitsstunden verfolgen und in ihr Gehaltsabrechnungssystem integrieren, um den automatischen Zeiterfassungsexport und die Lohnberechnung durchzuführen. Mit der Zeitschaltuhrfunktion können Mitarbeiter ein- und auschecken sowie Pausen und Überstunden verfolgen, indem sie sich mit einer sicheren PIN von ihrem Mobilgerät aus anmelden. Manager erhalten automatisch Warnungen für Abwesenheiten oder Verspätungen und können Notizen verfassen, um andere Manager über Vorfälle oder tägliche Zusammenfassungen über das Managerprotokoll zu informieren.

Mit der Einstellungsfunktion von Homebase kannst du schnell hochwertige Kandidaten finden. Stelle in weniger als einer Minute mit direkten Integrationen und vordefinierten Stellenangeboten Angebote auf kostenlosen Online-Jobbörsen online.

Homebase Übersicht

Kosten

Beginnt ab
0,00 $

Preisoptionen

Gratis Testen
Kostenlos
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis

Homebase Funktionen

Geräte
Unternehmensgröße
K M G
Märkte
Vereinigte Staaten von Amerika, Kanada
Unterstützte Sprachen
Englisch, Spanisch

Medien

Prepare timesheets with automated time input and labor cost calculation
The dashboard view shows schedules, check-ins, sales and labor costs, and more
The calendar Gantt chart view helps to identify gaps in the schedule
Understand business needs with Homebase's labor cost reporting
Employees can view schedule from their computer or mobile device
Daily statistics and summaries are provided and saved for anytime access
Automatically detect errors in timesheets such as missed breaks or clock-outs
Employee clock-in and clock-out with personal pin codes and photos
Managers can add notes and shift summaries via the manager portal
Communicate with team members in-app using the IM service for group or one-to-one chats
Videos zu Homebase Videos zu Homebase Homebase Screenshot: Prepare timesheets with automated time input and labor cost calculation Homebase Screenshot: The dashboard view shows schedules, check-ins, sales and labor costs, and more Homebase Screenshot: The calendar Gantt chart view helps to identify gaps in the schedule Homebase Screenshot: Understand business needs with Homebase's labor cost reporting Homebase Screenshot: Employees can view schedule from their computer or mobile device Homebase Screenshot: Daily statistics and summaries are provided and saved for anytime access Homebase Screenshot: Automatically detect errors in timesheets such as missed breaks or clock-outs Homebase Screenshot: Employee clock-in and clock-out with personal pin codes and photos Homebase Screenshot: Managers can add notes and shift summaries via the manager portal Homebase Screenshot: Communicate with team members in-app using the IM service for group or one-to-one chats

Homebase Bewertungen

Homebase Bewertungen

Gesamtbewertung
4,6
/
5
Ausgezeichnet
318

Sehr gut
80

Durchschnitt
17

Gering
4

Schlecht
9

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,6
Funktionen
4,5
Bedienkomfort
4,6
Kundenbetreuung
4,5
93% haben diese Anwendung empfohlen
Kevin T.

Great system for employee time tracking.

Great experience! US-based representative whom were very kind, understanding and WILLING AND READY to resolve any and all issues when I needed to call to resolve the only issue I’ve ever had.


Mit Google übersetzen
Matt K.

Homebase

When we first launched we had a programming issue where the time clock would crash once a day. The team at Homebase was quick to address the issue and put us in contact with the development team who got us on a beta version of the next release. This fixed our issue and the team at Homebase was responsive and open to feedback as we previewed the upcoming release.

I have had representatives from Homebase reach out to my multiple times for feedback on their products. It is refreshing to see a company openly solicit feedback from their user base in an effort to improve their product. Every interaction I have had with their staff has been positive.


Mit Google übersetzen
Chris S.

I love Homebase and recommend it to other business owners

I love it. I recommend it all the time to other Camp Bow Wow owners. Whether or not you know it, Homebase is utilized by many many Camp Bow Wow owners and all always speak highly of your product.


Mit Google übersetzen
David C.

I've never seen so many bugs....

Bad,bad,bad. Customer service is responsive but there are just soooo many bugs with this software.


Mit Google übersetzen
Heather B.

Happy Manager

The homebase team has been nothing but helpful and supportive, and are always willing to take suggestions.


Mit Google übersetzen
Kevin T.
Branche: Internet
Untern. Größe: 1.001-5.000 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Great system for employee time tracking.

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 3.1.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

Great experience! US-based representative whom were very kind, understanding and WILLING AND READY to resolve any and all issues when I needed to call to resolve the only issue I’ve ever had.

Vorteile

Homebase is extremely easy to set up employee time clock which happens to be free if your business has a single location and with a single location you may set it up for unlimited employees. For a small business owner where every dollar and cent matters, it’s a no brainer. A business owner may assign or allow the employee to set up their clock in and out code. Also, it may be set to take a photo of the employee during the clock in and out sessions to help or eliminate other employees from clocking in and out for them. Homebase offers an iPad, iPhone and an android app. You may also use your device's browser. We downloaded the app, installed it on an iPad for our employees to clock in and out on. The administrator has 100% access via web browser login. There’s also a feature which allows employees to clock in and out in the field which would geo-tag the location of the clocking activities.

Nachteile

Not a lot a negative things to say. This software is best if you have multiple employees who may have a staggered schedule. Example: an employee opens, then you have a mid day shift, then a closer. You also have many employees that may be out in the field. geo-tag is not the best choice for a single entrepreneur who’s trying to track their time, set up easier ways to do so.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 8.0/10

Matt K.
Branche: Medizinische Praxis
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Homebase

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 5.3.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

When we first launched we had a programming issue where the time clock would crash once a day. The team at Homebase was quick to address the issue and put us in contact with the development team who got us on a beta version of the next release. This fixed our issue and the team at Homebase was responsive and open to feedback as we previewed the upcoming release.

I have had representatives from Homebase reach out to my multiple times for feedback on their products. It is refreshing to see a company openly solicit feedback from their user base in an effort to improve their product. Every interaction I have had with their staff has been positive.

Vorteile

Homebase has been the perfect time clock system for our business. It was easy to configure and with the entire system web based I can monitor our staffing when I am off site. We use a wall mounted iPad to clock in and out which was less expensive than many physical time clocks.

My staff has enjoyed having access to their Homebase dashboard where they can easily review their punches/total hours.

One of the best features is the ability to specifically define your pay periods. Many systems only offer weekly, biweekly, or monthly with no customization of dates. Homebase allows complete customization for when you would like you pay periods to start and end.

I have also used their hiring tool. It is by far and away the easiest tool I have used to publicly post to multiple job sites at once. It is very straight forward and has been a great resource in helping us in our hiring.

Nachteile

I don't have any cons. It is a quality product and the team at Homebase has been quick to respond to any issues we have had.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 9.0/10

Chris S.
Branche: Gastgewerbe
Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

I love Homebase and recommend it to other business owners

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 16.9.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

I love it. I recommend it all the time to other Camp Bow Wow owners. Whether or not you know it, Homebase is utilized by many many Camp Bow Wow owners and all always speak highly of your product.

Vorteile

Everything. For starters, it's very user friendly. I also love the scheduling, time sheet integration, PTO, chat/messaging, integration w/ Clover is HUGE. Having the COVID checklist when clocking in is also a great addition.

Nachteile

Homebase has some small glitches or bugs here and there but we look past that. For instance, although it's been a month or two now that I've heard an employee speak about this, Homebase does not always give you a notification when you receive a chat message.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

David C.
Branche: Finanzdienstleistungen
Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

I've never seen so many bugs....

Täglich für 1-5 Monate genutzt
Bewertet am 27.4.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

Bad,bad,bad. Customer service is responsive but there are just soooo many bugs with this software.

Vorteile

Very easy to use. The user interface is very simple and easy to navigate.

Nachteile

I feel like this is a beta software that should not have been rolled out yet. We have been using it for a week and have had issues every day since we started using it. Basic things that you think should just work doesn't work.
Example: All my employees have a 1 hour, unpaid lunch everyday. They clock in and clock out on this required one hour lunch but Homebase is still counting it in their total hours. So know I ma getting alerts that they all have overtime but they actually don't because Homebase is not calculating hours correctly.
So there have been several little things (Bugs) that I have found every day since using Homebase. I contact customer support and they tell me that they will pass it on to their product team.
This may sound harsh but the product team really should have tested this software more before rolling it out. Makes me question all the reviews I am seeing on here. All the bugs have been on basic functions.

Übersetzen auf: Deutsch

Antwort von Homebase

Hi David -

We are so sorry to hear you've been having issues your Homebase account. This is not the experience we want our customers to have. Our head of technical support has just emailed you to see if we can remedy these issues for you. If you have any further issues, please reach out to me directly at reviews@joinhomebase.com. Looking forward to getting these issues resolved for you, and so sorry again for all the challenges here.

- Ryan

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 0.0/10

Heather B.
Branche: Erholungseinrichtungen & -dienstleistungen
Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Happy Manager

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 1.9.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

The homebase team has been nothing but helpful and supportive, and are always willing to take suggestions.

Vorteile

I love that there is an app connected to the schedule and other features! A huge plus is my team being able to put in their own time off, and request shift trades or covers through the app as well.

Nachteile

The scheduler can run slowly, and it would be nice to be able to organize job applicants a little better.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 9.0/10

Nutzerempfehlung
9,1/10
Basierend auf 428 Benutzerbewertungen
Vergleiche Nutzerempfehlungen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Homebase Preis

Homebase Preis

Beginnt ab
0,00 $
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Kostenlos
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Preis-Leistungs-Verhältnis
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,6/5
Basierend auf 428 Benutzerbewertungen
Vergleiche das Preis-Leistungs-Verhältnis mit Alternativen
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Homebase Funktionen

Homebase Funktionen

API
Aktivitäts-Dashboard
Aktivitäts-Verfolgung
Anpassbare Berichterstellung
Automatische Benachrichtigungen
Berichterstattung und Statistik
Bewerber-Tracking
Daten-Import / -Export
Echtzeit-Berichterstattung
Erinnerungen
Integration von Dritten
Kundenspezifisches Branding
Leistungsmanagement
Mitarbeiter-Datenbank
Mitarbeiter-Onboarding
Mitarbeiter-Self-Service
Mitarbeitermanagement
Mitarbeiterportal
Personalbeschaffungs-Management
Self-Service Portal
Funktionen
4,5/5
Basierend auf 428 Benutzerbewertungen
Vergleiche Funktionen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kategorien

Homebase Häufig gestellte Fragen

Homebase Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Homebase.

F. Welche Preispläne bietet Homebase an?

Homebase bietet folgende Kostenpläne an:

Beginnt ab: 0,00 $

Preismodell: Kostenlos, Abonnement

Gratis Testen: Verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von Homebase?

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von Homebase

F. Wer sind die typischen Nutzer von Homebase?

Homebase hat die folgenden typischen Kunden:

Kleine Unternehmen, Großunternehmen, Mittlere Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von Homebase unterstützt?

Homebase unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch, Spanisch

F. Welche Preispläne bietet Homebase an?

Homebase hat folgende Preismodelle:

Kostenlos, Abonnement

F. Unterstützt Homebase mobile Geräte?

Homebase unterstützt die folgenden Geräte:

Android, iPhone

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Homebase?

Homebase kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Card Z3N, Clover, Gusto, Gusto, Lightspeed POS, QuickBooks Online Advanced, Square Point of Sale, SurePayroll, Upserve POS, talech

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Homebase an?

Homebase bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Telefon-Support, Online-Support, Video-Anleitungen, Häufig gestellte Fragen, Wissensdatenbank