Über Homebase

Homebase ist ein Tool zur Mitarbeitereinsatzplanung, Zeiterfassung und Kommunikation für Unternehmen und ihre Mitarbeiter in Branchen wie Einzelhandel, Gastgewerbe, Gesundheit und Schönheit. Die Plattform soll die Mitarbeitereinsatzplanung und Zeiterfassung automatisieren und rationalisieren, indem Funktionen wie Teamkalender, Zeitschaltuhren, automatische Benachrichtigungen und Budgetprognosen bereitgestellt werden.

Um den Nutzern beim Erstellen interaktiver und flexibler Teamzeitpläne zu helfen, bietet Homebase eine Gantt-Diagrammkalenderansicht mit einer Drag-und-Drop-Schnittstelle. Arbeitgeber können den Zeitplan nach Rolle, Zeitraum oder Mitarbeiter einsehen, um sicherzustellen, dass keine Fehler auftreten und dass sich die Kosten addieren. Nach Abschluss kann der Zeitplan in den Autopilot-Modus versetzt werden, um ihn automatisch auf die nächsten Wochen oder Monate zu übertragen – unter Berücksichtigung der Verfügbarkeit der Mitarbeiter und der Feiertage. Zeitpläne können an Mitarbeiter in der Homebase-Anwendung gesendet und mit mobilen Kalendern synchronisiert werden, sodass Erinnerungen gesendet werden können.

Mithilfe der Zeiterfassungstools von Homebase können die Nutzer die geleisteten Arbeitsstunden verfolgen und in ihr Gehaltsabrechnungssystem integrieren, um den automatischen Zeiterfassungsexport und die Lohnberechnung durchzuführen. Mit der Zeitschaltuhrfunktion können Mitarbeiter ein- und auschecken sowie Pausen und Überstunden verfolgen, indem sie sich mit einer sicheren PIN von ihrem Mobilgerät aus anmelden. Manager erhalten automatisch Warnungen für Abwesenheiten oder Verspätungen und können Notizen verfassen, um andere Manager über Vorfälle oder tägliche Zusammenfassungen über das Managerprotokoll zu informieren.

Mit der Einstellungsfunktion von Homebase kannst du schnell hochwertige Kandidaten finden. Stelle in weniger als einer Minute mit direkten Integrationen und vordefinierten Stellenangeboten Angebote auf kostenlosen Online-Jobbörsen online.

Geräte

Unternehmensgröße

K M G

Märkte

Kanada, Vereinigte Staaten

Unterstützte Sprachen

Englisch, Spanisch

Bilder

Prepare timesheets with automated time input and labor cost calculation
The dashboard view shows schedules, check-ins, sales and labor costs, and more
The calendar Gantt chart view helps to identify gaps in the schedule
Understand business needs with Homebase's labor cost reporting
Employees can view schedule from their computer or mobile device
Daily statistics and summaries are provided and saved for anytime access
Automatically detect errors in timesheets such as missed breaks or clock-outs
Employee clock-in and clock-out with personal pin codes and photos
Managers can add notes and shift summaries via the manager portal
Communicate with team members in-app using the IM service for group or one-to-one chats
Use the manager log to track shift information
12 weitere anzeigen
Videos zu Homebase
Videos zu Homebase
Homebase Screenshot: Prepare timesheets with automated time input and labor cost calculation Homebase Screenshot: The dashboard view shows schedules, check-ins, sales and labor costs, and more Homebase Screenshot: The calendar Gantt chart view helps to identify gaps in the schedule Homebase Screenshot: Understand business needs with Homebase's labor cost reporting Homebase Screenshot: Employees can view schedule from their computer or mobile device Homebase Screenshot: Daily statistics and summaries are provided and saved for anytime access Homebase Screenshot: Automatically detect errors in timesheets such as missed breaks or clock-outs Homebase Screenshot: Employee clock-in and clock-out with personal pin codes and photos Homebase Screenshot: Managers can add notes and shift summaries via the manager portal Homebase Screenshot: Communicate with team members in-app using the IM service for group or one-to-one chats Homebase Screenshot: Use the manager log to track shift information

Funktionen

Gesamtzahl der Funktionen von Homebase: 97

  • API
  • Aktivitäts-/Newsfeeds
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Angestelltenhandbuch
  • Arbeitskostenberichte
  • Aufgabenmanagement
  • Ausfallzeit-Management
  • Automatische Zeiterfassung
  • Automatisierte Terminplanung
  • Berichterstattung / Analyse
  • Bewerber-Tracking
  • Budgetierung/Prognosen
  • Budgetkontrolle
  • Chat/Messaging
  • Compliance Management
  • Daten-Import / -Export
  • Diskussionen / Foren
  • Dokumentenmanagement
  • Drag-and-Drop
  • E-Mail-Benachrichtigungen
  • E-Mail-Management
  • E-Mail-Vorlagen
  • Echtzeit-Aktualisierungen
  • Echtzeit-Benachrichtigungen
  • Echtzeit-Chat
  • Echtzeit-Daten
  • Echtzeit-Vergleiche
  • Echtzeitüberwachung
  • Einstellungen (Personalbeschaffung)
  • Elektronische Formulare
  • Elektronische Unterschrift
  • Elektronische Verifizierung / I-9-Formulare
  • Erinnerungen
  • FMLA Verwaltung
  • Filesharing
  • Freizeit-Anfragen
  • GPS
  • Geolokalisierung
  • Geplante / automatisierte Berichte
  • Gruppen-Terminplanung
  • Job-Bewerbermanagement
  • Job-Planung
  • Kandidatenprofile
  • Kandidatenverfolgung
  • Karriereseite
  • Kommunikationsmanagement
  • Kostenschätzung
  • Krankheitsausfall-Nachverfolgung
  • Live-Chat
  • Lohn- und Gehaltslisten-Management
  • Mehrere Abrechnungstarife
  • Mehrere Standorte
  • Mitarbeiter-Datenbank
  • Mitarbeiter-Standortverfolgung
  • Mitarbeitereinsatzplanung
  • Mitarbeitermanagement
  • Mitarbeiterportal
  • Mitarbeiterprofile
  • Mobile Benachrichtigungen
  • Mobile Zeiterfassung
  • Mobiler Zugriff
  • Offline-Zeiterfassung
  • Offline-Zugriff
  • Online-Stechkarte
  • Online-Zeiterfassung
  • Online-Zeiterfassung
  • Planungs-Tools
  • Prognose
  • Ressourcenmanagement
  • SMS-Nachrichtenversand
  • Schichttausch
  • Self-Service Portal
  • Sicheres Login
  • Social-Media-Integration
  • Speicherung von Lebensläufen
  • Stellenanzeige veröffentlichen
  • Stempeluhr
  • Suchen / filtern
  • Teamkalender
  • Terminplanverteilung
  • Textnachrichtenversand
  • Timesheet Management
  • Umfragen & Feedback
  • Urlaubsverfolgung
  • Urlaubsverwaltung
  • Verfolgen der Teilnahme
  • Verfügbarkeit-Management
  • Verkaufspunkt POS
  • Vorstellungsgespräche planen
  • Workflow-Management
  • Zeit & Teilnahme
  • Zeiterfassung
  • Zeitverfolgung
  • Zusammenfassende Berichte
  • Überstunden-Berechnung

Alternativen

When I Work

4,5
Alternative Nr. 1 zu Homebase
When I Work ist jetzt kostenlos (für bis zu 75 Mitarbeiter) und ist die einfachste Möglichkeit für Unternehmen,...

UKG Ready

4,1
Alternative Nr. 2 zu Homebase
Kronos Workforce Ready ist eine vollständige Personalplanungs- und Humankapitalmanagement-Lösung mit einer intuitiven...

WebHR

4,3
Alternative Nr. 3 zu Homebase
Die bevorzugte All-in-One Social HR Software für das wichtigste Kapital im Unternehmen – deine Mitarbeiter.

Sage HR

4,4
Alternative Nr. 4 zu Homebase
CakeHR ist eine einheitliche HR-Softwarelösung, die das Personalwesen für kleine und mittlere Unternehmen vereinfacht....

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,6 /5
(759)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,6/5
Funktionen
4,5/5
Bedienkomfort
4,6/5
Kundenbetreuung
4,5/5

Hast du Homebase bereits?

Andere Softwarekäufer*innen brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Eine Bewertung schreiben
5 von 759 Bewertungen angezeigt
Maxwell P.
Gesamtbewertung
  • Branche: Essen & Trinken
  • Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Scheduling & Labor Costing

Bewertet am 24.11.2020

Years of working with Homebase have shown that they constantly improve their product, and make it...

Years of working with Homebase have shown that they constantly improve their product, and make it easier to use with integrations with common applications (via API access).

Vorteile

Quite honestly, one of the first things I recommend to businesses that want to schedule employees and know their labor costs that are up to the minute.

Nachteile

The one feature that I do wish was available, would be a calendar view that showed the entire department or business, so that it could be displayed on a monitor or web-based application.

Michael G.
Gesamtbewertung
  • Branche: Bau
  • Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Best virtual timeclock for your money

Bewertet am 10.3.2021

Overall, my experience has been great with Homebase. Coming from manual punch clock, I've cut down...

Overall, my experience has been great with Homebase. Coming from manual punch clock, I've cut down my payroll process by at least 80%. It is easy to use (original software version is easy, new version is a little too messy so I haven't switched to the new view.) I still enter hours manually into QBO, because Homebase doesn't split regular and overtime hours. Not a big deal.

*A couple wishes*

1. I wish there to be a button when employees punch out that says "Did you take a lunch break?" (Yes or No) Reason for this feature - I don't make our employees go to the iPad at lunch to "Take a break" when it's lunch time. I would have a line up of workers waiting to punch in and out because our entire company shuts down all at once for lunch. That way, when some employees DO work through their lunch break, they can just say "No" to the question "Did you take a lunch break" when they clock out at the end of the day. Currently, everyday I log into Homebase and manually add each employee's lunch break, except if they leave me a note saying "No Lunch".

2. It would be great if time card notes for a whole current pay period could be amalgamated into one document as I am processing payroll. I currently have to dig through each time card to find notes of employees asking for vacay pay, sick days, mileage etc. If I just had a list of all the notes and names for that weeks pay, I can check off each note as I add their request into QBO.

Overall, I am still very happy with Homebase.

Vorteile

What I like most about Homebase is that it doesn't break the bank to put in a virtual timeclock system. It integrates with Quickbooks online and it is easy to use.

Nachteile

1. It does allow for a little customization, but not advanced enough for the way I run payroll.
2. It does not send separate regular hours and overtime hours to QBO.

David C.
Gesamtbewertung
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 0.0 /10

I've never seen so many bugs....

Bewertet am 27.4.2020

Bad,bad,bad. Customer service is responsive but there are just soooo many bugs with this software.

Bad,bad,bad. Customer service is responsive but there are just soooo many bugs with this software.

Vorteile

Very easy to use. The user interface is very simple and easy to navigate.

Nachteile

I feel like this is a beta software that should not have been rolled out yet. We have been using it for a week and have had issues every day since we started using it. Basic things that you think should just work doesn't work.
Example: All my employees have a 1 hour, unpaid lunch everyday. They clock in and clock out on this required one hour lunch but Homebase is still counting it in their total hours. So know I ma getting alerts that they all have overtime but they actually don't because Homebase is not calculating hours correctly.
So there have been several little things (Bugs) that I have found every day since using Homebase. I contact customer support and they tell me that they will pass it on to their product team.
This may sound harsh but the product team really should have tested this software more before rolling it out. Makes me question all the reviews I am seeing on here. All the bugs have been on basic functions.

Antwort von Homebase

Hi David -

We are so sorry to hear you've been having issues your Homebase account. This is not the experience we want our customers to have. Our head of technical support has just emailed you to see if we can remedy these issues for you. If you have any further issues, please reach out to me directly at reviews@joinhomebase.com. Looking forward to getting these issues resolved for you, and so sorry again for all the challenges here.

- Ryan

Danielle M.
Gesamtbewertung
  • Branche: Restaurants
  • Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

It's is a good app, but is constantly lagging, no matter what device and internet connection...

Bewertet am 10.3.2021

See Above. I would like to say every time I have spoken with an employee from HB, they have been...

See Above. I would like to say every time I have spoken with an employee from HB, they have been incredibly professional, polite, and knowledgeable. Homebase was also helpful during the early phases of Covid last year, with costs.

I do wish there was an easier way than what I was told, to update myself to the admin of the account. Our current admin is an IT guy we used a few years ago, who does not have access to the email he used for HB anymore. I was told you'll need my [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] to contact, and provide bills addressed to Firefly with his name listed as well, showing he is the [SENSITIVE CONTENT HIDDEN]. However, we are DBA, so nothing, not even our paystubs, state Firefly. Our DBA, is "Wes Pac Inc", which is what mail, licenses, and invoices state. If there is an alternate way to handle this, please contact me.

Thank you all so much for everything you do.

Vorteile

Asking for time off is simple for my employees, the message option is convenient.

Nachteile

Homebase since the beginning is constantly lagging. Whether it be to load pages, send or receive messages, especially sending images. Whether I am using the url on a desktop, or the app on my iPad or iPhone, it is extremely slow. I get message notifications long before the messages actually show up. It is like this for all my employee's that use the app.

The iPad version is difficult to use, it is as big as the size of a small phone screen, I don't understand why the app can't take up the entire screen of the iPad, like every other app I use on my iPad.

I don't know if this is an option, but for my restaurant in particular, as I'm sure is the case with many establishments that use your app, we have several different departments. I'd for one like to be able to only see my FOH employee's on the schedule, and have a separate for BOH.

It would also be convenient to not just limit the amount of employee's that can request off for a specific day, but to be able to limit by department. For example, to be able to say, 3 servers, 2 bussers, and 1 hostess is the limit for any particular day, rather than only being able to say 3 employee's in general is the max. I hope I explained that in a way it makes sense.

Additionally, working in a restaurant that is open nights and weekends, your support hours are not reasonable at all. There has been numerous times we've needed support and you have been closed, so we are just hopeless.

Annsley E.
Gesamtbewertung
  • Branche: Essen & Trinken
  • Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Overview

Bewertet am 10.3.2021

It has a lot of great features and I like how you can modify a lot of the notifications to your...

It has a lot of great features and I like how you can modify a lot of the notifications to your needs.

Vorteile

I love how you can do the schedule out as far as in advance as possible but no one sees it until you post it. We have used other softwares that we would have to do a spreadsheet first and couldn't enter anything into the system until we were ready for anyone to see the shifts.

Nachteile

I would say the only thing I don't like is that we have trouble with the clock in system at one of our locations. Which is weird because it works perfectly fine at our other 3 locations. It doesn't register clock-ins a lot of times so my employees have to text me to clock them in.
I have reached out support about this several times in the past and they just say to delete the app and then reinstall. It works great for about a day and then acts up again.

5 von 759 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

Homebase Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Homebase.

Homebase bietet folgende Kostenpläne an:

  • Beginnt ab: 19,95 $/Monat
  • Preismodell: Kostenlos, Abonnement
  • Gratis Testen: Verfügbar

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von Homebase

Homebase hat die folgenden typischen Kunden:

2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001+

Homebase unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch, Spanisch

Homebase unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Homebase kann in folgende Anwendungen integriert werden:

ADP Workforce Now, Clover, Gusto, Lightspeed Retail, QuickBooks Online Advanced, Revel Systems, Square Payroll, Square Point of Sale, SurePayroll, Toast POS, Upserve, talech

Homebase bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, 24/7 Live-Support, Chat

Ähnliche Kategorien

Sieh alle für Homebase gefundenen Softwarekategorien an.