Über Dixa
Dixa ist eine Cloud-basierte All-in-One-Kundendienstplattform, mit der du dich in Echtzeit über Telefon, Chat und Email mit deinen Kunden verbinden kannst. Da Dixa auf Cloud-Basis funktioniert, läuft es in deinem Browser und ist von überall mit einer Internetverbindung erreichbar. Es gibt keine zu installierende Software, keine Wartung und keine IT-Mitarbeiter, die es einrichten müssen.
Die intuitive Benutzeroberfläche von Dixa hilft den Benutzern, sich auf den Kunden zu konzentrieren und sich nicht durch klobige oder begrenzte Software ablenken zu lassen. Das bedeutet, dass du die richtigen Informationen zur Verfügung hast, sobald du mit einem Kunden verbunden bist. Dieses leichtgewichtiges CRM stellt die Erkennung von Kontakten über alle Kanäle sicher und schafft automatisch neue Kontakte.
Das System eignet sich für Unternehmen jeder Größe und umfasst: ein integriertes CRM, eine PBX, Echtzeit-Leistungsüberwachung, Zugriff auf historische Analysen, Tagging / Notizen für jede Konversation, sowohl eingehende / ausgehende Telefonie als auch interne Anrufe. Die Preise beginnen bei $ 15 pro Benutzer / pro Monat für Telefon, E-Mail und Chat-Essentials.
Die Call Center-Funktionen von Dixa umfassen: VoIP-Telefonie, lokale Telefonnummern für mehr als 60 Länder, gebührenfreie Rufnummern, unbegrenzte Warteschlangen, intelligentes Routing mit Warteschlangen- und Agentenpriorisierung, eine gehostete Telefonanlage, Anrufaufzeichnung, Service-Level und vieles mehr. Besuche diese Website, um alle diese Funktionen zu sehen und das System selbst auszuprobieren. Es wird eine 14-tägige Testversion mit allen aktivierten Funktionen angeboten.
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Startpreis
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Funktionen
Integrationen
Bedienkomfort
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
Alternativen
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Nutzerbewertungen
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- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Excellent performance
Bewertet am 29.4.2018
We have compacted better in the work
We have compacted better in the work
Vorteile
It is easy to use, it has a flaxibility for work that improves business performance, it is constantly improving, that is why it has that great we will continue using it
Nachteile
We do not find a major problem with this platform, I just hope that the text options in voice improve a bit
Antwort von Dixa
Thank you for your review, Luimer!
- Branche: Konsumgüter
- Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Dixa - Great Omnichannel/CRM Software
Bewertet am 29.7.2021
Much better consumer experience because you put the consumer in control if they want to wait for an...
Much better consumer experience because you put the consumer in control if they want to wait for an agent, get a callback or leave a voicemail.
Our channel partners get to the agent supporting them via area code routing and email identification. It give a personalized experience and saves time.
Vorteile
Programming in Dixa is like programming in Visio. You do not need technical expertise to create a flow that will give your customers an outstanding experience.
Nachteile
The Analytics and reporting gives you the fundamental information but the package needs enhancements.
Warum Dixa gewählt wurde
Dixa's telephony offering was far superior. We could only implement chat in North America and not the rest of the world.Zuvor genutzte Software
Zendesk SuiteGründe für den Wechsel zu Dixa
Dixa was clearly the best value proposition. They a relatively new company and are very open to working with you to add enhancements that make a difference in the experience you deliver to consumers and channel partners.- Branche: Druck
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 0.0 /10
Be ware of trick-sale upgrades.
Bewertet am 11.4.2021
It started off fine with big promises and no limits to what the software could do. As described...
It started off fine with big promises and no limits to what the software could do. As described earlier, I feel I have been tricked into an upgrade, and a new 2-year binding period, despite our previous commitment.
The soulution we have now, is back to the original, but at an increased price.
If we haven't done this test with the callcenter, we wouldn't have got this increased price pr. agent and we would not have renewed the binding period.
Of course I tried to discuss this with our sales contact, but after the sale, he did not want to talk us and referred to an account administrator.
Then I tried to talk to our account manager, but as he said, he knows nothing about our deal and could not do anything.
Dixa have many fine words, about their focus is on providing exceptional customer service and nurturing their customer's friendship, but the fact is that we have now found another solution and closed our connection to Dixa, even though we still have to pay a long time for software that we can not use.
Vorteile
The software uses queue for email routing, as in a telephone system.
Nachteile
We used the software to manage our incomming salesupport emails from different contries. The sofware did the job, but we didn't always get the attachment from the email into Dixa. This led to some confused conversations with the customers.
After some time using dixa for email, we agreed to start a test the incomming phone routing with our call center to include them in our dixa setup. Unfortunately, it did not work as planned, as we experienced a lot of delay in the conversations, and the test was therefore stopped.
As a result of the test, we suddenly got a masive price increase per. agent + 2 years more binding period.
In Betracht gezogene Alternativen
Zendesk SuiteGründe für den Wechsel zu Dixa
Dixa was cheaper back then, but looking back, we should have chosen otherwise.- Branche: Paket- & Frachtlieferung
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
All in one place
Bewertet am 20.3.2019
We have seen a significant improvement in the software compared to what it was when we first
adopted...
We have seen a significant improvement in the software compared to what it was when we first
adopted it both in respect of the upgrades and their customer support.
We would like to wish Dixa to continue on this path of improvement to provide their customers with a
product that meets the customers’ evolving needs.
Vorteile
We have been using the Dixa software for a year now and are very satisfied to have implemented the
move to this platform. Using the software has reduced the disarray that is commonly caused by having
separate systems, as Dixa has everything in one place: phone, email, real-time live chat and Facebook
Messenger. The interface of the platform is functional and user-friendly, specifically when it comes to
routing the tasks between agents. As a result, all customer queries and correspondence are dealt with in
a timely and efficient manner by the most suitable agents to meet the customers’ needs.
Nachteile
Having used Dixa over the past year, we have experienced some of the following issues:
We could not use the software to call some of our contact numbers;
Some of the customer correspondence would not be delivered properly and we would only see
an empty file;
Not all customers could see the attached files, or we would not be able to attach files our end.
The team at Dixa dealt with any issues raised professionally and efficiently. Working with the platform is
now much easier, as the upgrades implemented by the Dixa team have helped us to deal with the
everyday tasks more productively and with less complications.
Antwort von Dixa
Hi Jonas,
Thank you so much for the review! We are excited to be working with you and your team and plan on continuing to grow the platform to continue to meet your needs :)
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Cheap, efficient and all about customization, this is what I can say about using Dixa.
Bewertet am 16.8.2017
It works great for us and I can even call it the best solution we have tried so far. Dixa...
It works great for us and I can even call it the best solution we have tried so far. Dixa definitely worth trying, besides, it is free in case you want to try it.
Vorteile
We are using Dixa for more than 3 months now.
The thing that I absolutely like about it is that you can customize almost everything in the system (starting from the call flows and the ability to set priority for the agent up to the color of the chat widget).
In case you need any assistance with the program you can get excellent support from their side as they work 24/7. Also, they offer a demo with their specialist where they basically show all the features that you can use. And after that demo, Dixa seems even more fast and efficient.
Besides all this Dixa is cheaper than other solutions that we have tried.
Another plus about Dixa is that we were able to keep our existing number, Dixa team just helped us to port it to the system easily.
Currently, our team is more than satisfied with the outcomes that we got for that price :)
Nachteile
As it has lots of features and new and new ones are established all the time lots of questions connected with these new features arise. Fortunately, their support is working all around the clock so it is not really such a big deal. As for now, there are no other cons to list.
Antwort von Dixa
Thanks for the great review, Elizabeth!
Dixa Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Dixa.F. Welche Preispläne bietet Dixa an?
Dixa bietet folgende Kostenpläne an:
- Ab: 39,00 $/Monat
- Preismodell: Abonnement
- Gratis Testen: Verfügbar
F. Wer sind die typischen Nutzer von Dixa?
Dixa hat die folgenden typischen Kunden:
2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1.000, 1.001–5.000
F: Welche Sprachen werden von Dixa unterstützt?
Dixa unterstützt die folgenden Sprachen:
Arabisch, Chinesisch, Deutsch, Dänisch, Englisch, Estnisch, Finnisch, Französisch, Isländisch, Italienisch, Japanisch, Koreanisch, Lettisch, Litauisch, Niederländisch, Norwegisch, Polnisch, Portugiesisch, Rumänisch, Russisch, Schwedisch, Spanisch, Thailändisch, Türkisch, Ungarisch
F. Unterstützt Dixa mobile Geräte?
Dixa unterstützt die folgenden Geräte:
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Dixa?
Dixa kann in folgende Anwendungen integriert werden:
Adobe Commerce, Agillic, Boost.AI, Capturi, Certainly, Chattermill, Cx MOMENTS, DeepL Pro, DigitalGenius, Dynamics 365 Business Central, Emarsys, Fullview, HubSpot CMS Hub, Lang.ai, Looker, Lumoa, Marketo Engage, Medallia Agent Connect, Meta for Business, Microsoft Power BI, Nicereply, Okta, Pipedrive, Playvox, Plecto, Podio, STITCH, Salesforce Starter, SentiSum, Shopify, Solvemate, SuperOffice CRM, Tableau, Ultimate, Unbabel, WhatsApp, WooCommerce, Zapier, Zendesk QA, elevio, injixo, zenloop
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Dixa an?
Dixa bietet folgende Optionen für Kundensupport:
E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, 24/7 Live-Support, Chat
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