Aplos
Über Aplos
Aplos Accounting ist eine webbasierte Buchhaltungssoftware, die sich an gemeinnützige Organisationen und deren Buchhalter richtet, die Tools für Fondsbuchhaltung, Budgetierung, Rechnungsverfolgung und Zahlung, Rechnungsstellung und Finanzberichterstattung umfasst.
Mit den Fondsbuchhaltungsfunktionen von Aplos können Nutzer unbegrenzte Fondskonten erstellen, um Geld zu verfolgen, das für bestimmte Zwecke bestimmt wurde, einschließlich Zuschüsse, Kampagnen und Baumittel. Nutzer können Budgets für ein bis drei Jahre, für ihr gesamtes Einkommen und ihre Ausgaben oder auf Fondsbasis erstellen und ihre Budgets mit der tatsächlichen Buchhaltung des Jahres vergleichen.
Aplos wird eine unbegrenzte Anzahl von Spendenseiten für verschiedene Projekte oder Fonds hosten, die an die Organisationen der Nutzer angepasst werden können. Durch diese können Spender ihre Spenden verwalten und haben die Möglichkeit, wöchentliche oder monatliche wiederkehrende Spenden zu planen. Aplos dankt automatisch Spendern für ihre Spende im Namen des Unternehmens und sendet ihnen E-Mail-Quittungen für ihre Unterlagen. Nutzer können Online- und Offline-Spenden verwalten, sowohl den Spender als auch den Zweck des Beitrags aufzeichnen, um einen vollständigen Spendendatensatz zu erstellen und wiederkehrende Spender und ihre Spendenbeträge zu identifizieren.
Aplos umfasst mehrere FASB-Standardberichte wie Bilanzen, Gewinn- und Verlustrechnungen und Fondssalden und ermöglicht es Nutzern, nutzerdefinierte Berichte zu erstellen, indem sie Projekt- und Kampagneneinnahmen und Ausgaben mithilfe von Kennzeichnungen verfolgen. Beitragsbescheinigungen aller steuerpflichtigen Spenden werden für jeden Spender automatisch generiert, sodass die Nutzer diese nicht mehr manuell erstellen müssen.
Bilder
Du bist nicht sicher, ob Aplos das Richtige ist?
Mit einer beliebten Alternative vergleichen
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Bedienkomfort
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
Alternativen
NetSuite
Realm
Neon CRM
Sage Accounting
Nutzerbewertungen
Hast du Aplos bereits?
Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.
- Branche: Finanzdienstleistungen
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Great for our small Condo Association
Bewertet am 2.11.2018
They are incredibly responsive, and when we initially set up the Accounts, they spent the time with...
They are incredibly responsive, and when we initially set up the Accounts, they spent the time with me to help set us up based on our needs.
Vorteile
Bank Integration is a huge benefit. As the Treasurer of a small condominium association (volunteer job), I only need to spend a couple of hours a month on our financials. Running reports for our condo meetings and taxes is a breeze.
Nachteile
Its not completely made for condo association accounting, but we've been able to retrofit our needs. Funds doesn't exactly translate to the accounts we track, as we really do have 3 separate bank accounts. This requires an extra step in our monthly recons, but its not awful.
- Branche: Non-Profit-Organisation Management
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
My review . .
Bewertet am 19.3.2021
Overall experience . ... nothing but favorable, and to the Nth degree
Overall experience . ... nothing but favorable, and to the Nth degree
Vorteile
Comprehensive and easy to follow . . . but I have an advanced accounting background, so it may not be easy for some.
Nachteile
I have no cons at the moment.
I have no "like least" comments.
In Betracht gezogene Alternativen
RealmGründe für den Wechsel zu Aplos
I needed a 100% payroll function and, coupled with Gusto, Aplos meets this need.- Branche: Non-Profit-Organisation Management
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 0.0 /10
A great idea with POOR Customer Support
Bewertet am 24.10.2023
Frustrating
Frustrating
Vorteile
This system is filled with potential to bring community stakeholders together in a fundraising capacity. The integration between the donor database and the accounting GL is pretty good. For a low priced option, I would love to recommend this, but the customer support is horrible.
Nachteile
Lack of competent customer support. When you as the user know more than the person in "support", you end up spending alot of time training them before they will believe you that there is a problem. That is a huge waste of my time. They also have reports on line that are yielding incorrect data for our users, and they won't hide those reports pending resolution. In one word, arrogant - not helpful.
- Branche: Religiöse Einrichtungen
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 7.0 /10
Floats to the top
Bewertet am 18.1.2017
Aplos is doing the job for me. Some things are frustrating, but mostly, it's better than doing...
Aplos is doing the job for me. Some things are frustrating, but mostly, it's better than doing things by hand or by spreadsheet. Occasionally odd things happen. For instance, it's now January 17, and the home page is telling me that my YTD income is different from my monthly income. This can't be true in January. Similar things happen in some reports. The balance sheet will say that a fund has X dollars, but the report for that fund will say Y dollars. So there are some quirks to get around, but it's no worse than making a spreadsheet (or other software that knows nothing about fund accounting) behave. I like the reports Aplos generates. Especially at the end of the year, when everyone in our congregation wants a statement for their taxes. It's really just one button. If I were the boss of Aplos, the first thing I'd change is that I'd clean up the wasted screen real-estate. There's a button on the bottom right that has a bad habit of covering half the number I want to see, and pop-up "alerts" occasionally disrupt my work. And the box the pop-ups come from is also wasted screen area. Actually, this box keeps telling me I'm 85% set up. It's wrong. I'm as set up as I want to be. I can't see how to make the box go away, except to buy more product which I don't need. This amounts to a pop-up ad, and not the good kind. So this isn't a glowing review. But software nowadays is written so poorly, that bare competence floats to the top. Aplos is better than anything else I've used, but that's not saying a lot. If they raise the price again, I'm going back to spreadsheets.
Vorteile
Fairly clean interface. Most reports are close to what I want.
Nachteile
It's still buggy. Amounts that should match, don't always. The cost has tripled in the last 3 years.
Antwort von Aplos
Hi Bart,
If the numbers are off by a few dollars, this may be due to rounding. If you¿d like, our Support Team would be happy to look into this to give you a more specific answer. Please feel free to reach out to our Support Team at support@aplos.com.
For the Setup alert:
You can click on the Go To Setup button and choose some of the options like, I don¿t want to set Starting Balances. Or, there are feature options that you can say ¿no¿ to, like Contributions. This should help clear that alert.
Also, sorry that the bottom right icon is a bit pesky. We want you to be able to contact our Support Team if you ever have questions, so that¿s why it¿s there, but we realize that it can sometimes get in the way. That¿s a suggestion that we¿re happy to pass along to our development team.
The Aplos Team
- Branche: Religiöse Einrichtungen
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
APLOS Software for my Small (but growing) Church
Bewertet am 28.12.2018
The people at APLOS are great to work with. Easy to reach out to, quick to respond, They are...
The people at APLOS are great to work with. Easy to reach out to, quick to respond, They are really good at listening to my particular need and showing me how APLOS helps with it vs. just a generic response. Also, you can't beat the price. (I got a Black Friday 50% off special for a year). I looked at other options - some were too much for my need (both cost and complexity) and some could be made to work (Quickbooks for example) but were not really designed for a church. This is PERFECT for us.
Vorteile
I purchased this software to help me take on a new role as treasurer of a small church. Am about 6 weeks into a "practice period" and will wipe out my practice data and start clean in January. It has (almost) everything I could want and some things I did not expect. The people database for church members, vendors, & prospects supports communication and there are robust accounting features (budgeting, bill pay, offerings, etc.). It has predesigned reports of all kinds that can be easily customized. You can import and export data. And it is really easy to use. Clearly designed for non-professionals like me - a volunteer doing a treasurer's job. Loved it from the first time I started playing with it during the free trial period. Also the resources (webinars, academy, one on one support) are great! Have watched several webinars, and chatted with people in customer support several times to get specific guidance/suggestions on my questions.
Nachteile
Have found only 2 things missing so far: 1) My pastor wants the ability to use the letter/email functions to communicate with members (uses the contact database) without seeing their donation records - and right now that "separation" isn't available. Also in recording donations, I would like to differentiate between cash and check because you need that info to make your bank deposit. APLOS doesn't provide for that. There's a workaround but not a great one. Customer Service made note of both of these needs for future releases.
Aplos Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Aplos.F. Welche Preispläne bietet Aplos an?
Aplos bietet folgende Kostenpläne an:
- Ab: 59,25 $/Monat
- Preismodell: Abonnement
- Gratis Testen: Verfügbar
F. Wer sind die typischen Nutzer von Aplos?
Aplos hat die folgenden typischen Kunden:
2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1.000
F: Welche Sprachen werden von Aplos unterstützt?
Aplos unterstützt die folgenden Sprachen:
Englisch
F. Unterstützt Aplos mobile Geräte?
Aplos unterstützt die folgenden Geräte:
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Aplos?
Aplos kann in folgende Anwendungen integriert werden:
ChMS, Gusto, Keela, PEX, PayPal, QuickBooks, Raisely, WePay
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Aplos an?
Aplos bietet folgende Optionen für Kundensupport:
E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, Chat
Ähnliche Kategorien
Sieh alle für Aplos gefundenen Softwarekategorien an.
- Fondsbuchhaltung Software
- Buchführungsprogramme
- NPO Software (Non-Profit-Organisationen)
- Kirchenbuchhaltung Software
- Software für Kirchenverwaltung
- Buchführungsprogramme für Schulen
- Buchhaltungssoftware für gemeinnützige Organisationen
- Spendenverwaltung Software
- Fundraising-Software (Spendensoftware)
- Mitgliederverwaltung Software
- Financial Reporting Software
- Buchhaltungssoftware für Projekte
- CRM-Systeme für Nonprofit-Organisationen
- Software für Hauptbuchhaltung