BrandMaker Übersicht

Was ist BrandMaker?

BrandMaker ist eine skalierbare Lösung für MRM (Marketing Resource Management), Marketing-Effizienz und Kundenengagement Management für B2B-Vertriebs- und Marketing-Teams. Die Cloud-basierte Lösung bietet Marketing-Teams einen zentralen Raum für die Zusammenarbeit und Entwicklung von Marketingkampagnen und die Erstellung von Marketing-Inhalten sowie eine Cloud für die Kundenbindung zur Pflege von Leads durch die Bereitstellung automatisierter, personalisierter Inhalte. Die BrandMaker Marketing Efficiency Cloud bietet Unternehmen einen gemeinschaftlichen Arbeitsbereich zur Planung und Erstellung individueller Marketinginhalte für ihre Marke. Tools wie Marketing Resource Management, Digital Asset Management, Channel Marketing Management und Performance Management unterstützen Marketingteams bei der Erstellung, Verwaltung, Verteilung und Analyse von Marketinginhalten und Kampagnen. BrandMaker wurde entwickelt, um Unternehmen die Kontrolle über ihre Marketingkampagnenplanung und – ausgaben durch einen einheitlichen Marketing- und Budgetkalender zu geben, der es Benutzern ermöglicht, Kampagnen zu planen, Budgets zu planen und die tatsächlichen Ausgaben zu verfolgen. Interaktive Genehmigungs-Workflows können über den Review-Manager eingerichtet werden, um Inhaltsversionen mit Kommentaren, Anmerkungen, Änderungsanforderungen und mehr zu verwalten. Um Unternehmen dabei zu unterstützen, mit Kunden zu kommunizieren und Interessenten zu fördern, bietet die Customer Engagement Cloud von BrandMaker Tools wie strategische Engagementplanung, Customer Travel Mapping, Kommunikationsautomatisierung, Verhaltensanalyse potenzieller Kunden, personalisierte Content-Erstellung und vieles mehr. Um die Zusammenarbeit zwischen Vertriebs- und Marketingteam zu erleichtern und den Anwendern zu helfen, mehr qualifizierte Vertriebskontakte zu finden und die Pipeline-Aktivität zu erhöhen, bietet BrandMaker die Werkzeuge zur Erstellung personalisierter und automatisierter Kundenreisekarten mit Hilfe einer Drag-and-Drop-Oberfläche, mit der Anwender steuern können, welche benutzerdefinierten Inhalte an Kunden geliefert werden und in welchem Stadium ihrer Reise, basierend auf ihren Bedürfnissen und Präferenzen.

BrandMaker Übersicht

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BrandMaker Funktionen

Geräte
Unternehmensgröße
K M G
Märkte
Asien, Australien, Brasilien, Kanada, China und 5 weitere , Europa, Deutschland, Indien, Japan, Lateinamerika
Unterstützte Sprachen
Englisch, Deutsch

Screenshots

BrandMaker Screenshot: The online marketing calendar tools allows users to schedule campaigns and plan budgets from the same screen
BrandMaker Screenshot: The online marketing calendar tools allows users to schedule campaigns and plan budgets from the same screen BrandMaker Screenshot: Manage campaign spend and track actual spend against budgets and forecasts BrandMaker Screenshot: Set up standardized project workflows using the job manager to aid with managing tasks BrandMaker Screenshot: The review manager acts as an approval tool with commenting, versioning, change requests, and more BrandMaker Screenshot: Product information profiles can be created to manage marketing content BrandMaker Screenshot: Manage, search for and distribute digital assets using the media pool BrandMaker Screenshot: Rules-based templates allow users to adapt marketing materials to their local needs BrandMaker Screenshot: Reports and dashboards allow users to monitor performance, ROI, budgets, and more BrandMaker Screenshot: The media pool mobile app provides marketers with access to content through a self-service portal

BrandMaker Bewertungen

BrandMaker Bewertungen

Gesamtbewertung
4.6
/
5 10 Nutzerbewertungen
Ausgezeichnet
7

Sehr gut
2

Durchschnitt
1

Gering
0

Schlecht
0

Preis-Leistungs-Verhältnis
4.5
Funktionen
4.4
Bedienkomfort
4.2
Kundenbetreuung
4.8
90% haben diese Anwendung empfohlen
Aj B.

We use BrandMaker for managing assets, planning activities, and lead gen for our clients.

Using BrandMaker, we have better control over corporate assets in terms of knowing where they are and what's current. The core benefit is improved brand management by everyone in the company. Also, using the BrandMaker shared calendar, we've benefited from greater transparency into marketing efforts like events that are coming up, lead gen scheduling, etc. And the BrandMaker Customer Engagement Cloud module gives us a way to control content distribution to sales prospects that we don't get with any other system.


Mit Google übersetzen
Stefan G.

Powerful suite to create one-stop-shop solutions for brand-management & marketing ...


Mit Google übersetzen
Sebastian M.

Broad solution, flexible to configure and adapt to our specific needs.


Mit Google übersetzen
Marion M.

Good experience, sometimes the platform is not intuitive enough


Mit Google übersetzen
Catherine J.

Web to Print andJobs Module Review

BrandMaker solutions have saved us loads of money vs previous systems we left to launch BrandMaker -- Plus the adoption of the new BM solutions has tripled our older solutions. the net effect is more of our associates creating more pieces that are on-brand and more effective in closing the sale.


Mit Google übersetzen
Aj B.
Branche: Marketing & Werbung
Untern. Größe: 13-50 Mitarbeiter
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We use BrandMaker for managing assets, planning activities, and lead gen for our clients.

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 14.8.2017
Quelle der Bewertung: Capterra

Using BrandMaker, we have better control over corporate assets in terms of knowing where they are and what's current. The core benefit is improved brand management by everyone in the company. Also, using the BrandMaker shared calendar, we've benefited from greater transparency into marketing efforts like events that are coming up, lead gen scheduling, etc. And the BrandMaker Customer Engagement Cloud module gives us a way to control content distribution to sales prospects that we don't get with any other system.

Vorteile

We wouldn't be able to perform our job without BrandMaker. It has become an essential platform for managing brand assets like company brochures, media, stock images, etc. Plus, we maintain entire marketing calendars in BrandMaker so that everyone knows what's happening and when. Using BrandMaker is so much better than DropBox or email... sales teams have access to what they need as well, and no one uses out of date content. The new Customer Engagement Cloud is incredibly powerful in terms of making content available to our sales prospects at their own pace. We can see exactly which content pieces are the most useful in the buying cycle and can optimize new content. We are an agency and use the tool on behalf of our clients who also seem to really find it invaluable.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Stefan G.
Mit Google übersetzen

Powerful suite to create one-stop-shop solutions for brand-management & marketing ...

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 24.8.2017
Quelle der Bewertung: Capterra

Vorteile

Brandmaker delivers a very powerful suite of modules to cover all Marketing Automatization needs with a holistic approach. Planning, production, distribution and reporting are working very well together. The new portal module (including a standalone CMS) enhances the options dramatically. The system can be completely branded and turned into a unique Marketing Information Platform - a one stop shop for everything relevant in Marketing (with potential for multiple extensions) that helps to streamline clients processes, save capacities, strengthen the brands and also save money of the companies.

Nachteile

Though it's rather a plus for us as external consultants and implementation partners, it can be pretty challenging for a customer to align the requirements of the brand and the options of the system. Due to the complexity and the huge set of features you will need professional support during the implementation.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 9.0/10

Sebastian M.
Branche: Maschinerie
Untern. Größe: 1.001-5.000 Mitarbeiter
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Broad solution, flexible to configure and adapt to our specific needs.

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 2.1.2018
Quelle der Bewertung: Capterra

Vorteile

Moving from spreadsheets and manual reporting to a system based approach has truly been transformative for our marketing operations, and the ability to have a single source of truth for all our marketing and sales assets is a core requirement for marketing. A next step in 2018 will be to expand our scope to further interesting MRM functionality BrandMaker offers such as integration with Salesforce (CRM) and unleashing the full power of marketing performance measurement.

Nachteile

As with every enterprise software it needs a bit of practice and change management to get the processes and structure right and it is also important to include user feedback along the way and to continuously further fine tune and evolve the system. BrandMaker offered comprehensive training and consulting services to ensure fast and sustainable user adoption.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 8.0/10

Marion M.
Mit Google übersetzen

Good experience, sometimes the platform is not intuitive enough

Täglich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 25.10.2017
Quelle der Bewertung: Capterra

Vorteile

Once used a couple of times, I think the platform is quite easy to use and straightforward. It allows you to narrow your search quickly and going back the main menu is easy which is essential. It looks clear and clean and I adopted it very quickly.

Nachteile

Non-flexibility. If you type a key word with a mistake in the spelling, if you choose to filter your search but then type in a key word, it erases your first filter... It creates confusion and makes searches harder. Also, although I believe the uploading tool works really well in general, I find it confusing that once the process is done, we stay on the uploading page instead of seeing the message 'upload completed' to confirm it's been done. I always have to check to ensure my uploads are done to be sure. Finally, the scroll down option is strange because you can only see one row at a time and the assets do not even appear entirely: I would like to be able to scroll down seeing at least two rows.

Verteilung der Bewertung

Bedienkomfort

Weiterempfehlungsquote: 9.0/10

Catherine J.
Branche: Gastgewerbe
Untern. Größe: 10.001+ Mitarbeiter
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Web to Print andJobs Module Review

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 4.12.2018
Quelle der Bewertung: Capterra

BrandMaker solutions have saved us loads of money vs previous systems we left to launch BrandMaker -- Plus the adoption of the new BM solutions has tripled our older solutions. the net effect is more of our associates creating more pieces that are on-brand and more effective in closing the sale.

Vorteile

BrandMaker solutions are German Engineering at it's finest. Well built with forward thinking innovation and always improving on the capabilities even before you ask for the new feature to be added.

Nachteile

Some times the word choice in the navigation can be a bit clunky. The capabilities of the system are amazing, just think the navigation of these features could be more intuitive - designer friendly

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Nutzerempfehlung
9/10
Basierend auf 10 Benutzerbewertungen
Vergleiche Nutzerempfehlungen mit Alternativen
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BrandMaker Preis

BrandMaker Preis

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Preis-Leistungs-Verhältnis
Preis-Leistungs-Verhältnis
4.5/5
Basierend auf 10 Benutzerbewertungen
Vergleiche das Preis-Leistungs-Verhältnis mit Alternativen
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BrandMaker Funktionen

BrandMaker Funktionen

A/B-Tests
API
Aktivitäts-Dashboard
Anpassbare Vorlagen
Automatische Benachrichtigungen
Berichterstattung und Statistik
Content-Management
Daten-Import / -Export
Drag-and-Drop-Oberfläche
E-Mail-Marketing-Management
Echtzeit-Analytik
Engagement-Analytik
Integration von Dritten
Kampagnen-Segmentation
Kampagnenanalyse
Kampagnenmanagement
Kundenspezifisches Branding
Multichannel-Marketing
Social-Media-Integration
Überwachung
Funktionen
4.4/5
Basierend auf 10 Benutzerbewertungen
Vergleiche Funktionen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kategorien

Videos und Anleitungen

Videos und Anleitungen

BrandMaker Häufig gestellte Fragen

BrandMaker Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über BrandMaker.

F. Welche Preispläne bietet BrandMaker an?

BrandMaker bietet folgende Kostenpläne an:

Preismodell: Abonnement

Gratis Testen: Nicht verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von BrandMaker?

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von BrandMaker

F. Wer sind die typischen Nutzer von BrandMaker?

BrandMaker hat die folgenden typischen Kunden:

Großunternehmen, Mittlere Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von BrandMaker unterstützt?

BrandMaker unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch, Deutsch

F. Welche Preispläne bietet BrandMaker an?

BrandMaker hat folgende Preismodelle:

Abonnement

F. Unterstützt BrandMaker mobile Geräte?

BrandMaker unterstützt die folgenden Geräte:

Android, iPhone, iPad

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert BrandMaker?

BrandMaker kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Salesforce Sales Cloud

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet BrandMaker an?

BrandMaker bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Online-Support, Telefon-Support