HoneyBook

Über HoneyBook

HoneyBook ist eine cloudbasierte CRM-Lösung für kleine Unternehmen und Freiberufler, die Nutzern bei der Verwaltung von Geschäftsprozessen von der Beratung bis zur Abrechnung hilft. Die Plattform ermöglicht es Nutzern, Projekte zu verwalten, Kunden zu buchen, Rechnungen zu versenden, Online-Verträge zu unterzeichnen und Zahlungen zu verwalten.

HoneyBook bietet Aufgabenmanagementfunktionen, mit denen Nutzer verschiedene Phasen eines Projekts anzeigen und verfolgen können. Nutzer können ihre Rechnungen, Verträge und andere Dokumente an einem Ort speichern. Sie können auch mit automatisierten Terminanforderungen und Follow-ups über nutzerdefinierte Vorlagen und Benachrichtigungen auf Kunden reagieren.

Um den Nutzern den Überblick über ihre Arbeitslast zu ermöglichen, können mit HoneyBook Aufgabenerinnerungen erstellt werden, und automatisierte Zahlungserinnerungen können basierend auf Projektzahlungsfristen gesendet werden. HoneyBook ermöglicht sichere Online-Zahlungen innerhalb des Systems und Verträge können digital unterzeichnet werden. Die Lösung bietet Nutzern außerdem die erforderlichen Tools, um Reservierungen, Zahlungspläne und Leads automatisch zu verfolgen. HoneyBook kann in Tools von Drittanbietern wie Calendly, QuickBooks, Zapier, Google Kalender, Gmail und mehr integriert werden, um nahtlose Workflows und Datensynchronisation zu erstellen.


Bilder

HoneyBook Software - 1
HoneyBook Software - 2
HoneyBook Software - 3
HoneyBook Software - 4
HoneyBook Software - 5
HoneyBook Software - 6
8 weitere anzeigen
Videos zu HoneyBook
Videos zu HoneyBook
HoneyBook Software - 1
HoneyBook Software - 2
HoneyBook Software - 3
HoneyBook Software - 4
HoneyBook Software - 5
HoneyBook Software - 6

Du bist nicht sicher, ob HoneyBook das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

HoneyBook

4,8 (596)
VS.
Häufig bewertet

Startpreis

19,00 $
Monat
6,70 €
Monat

Preisoptionen

Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion

Funktionen

129
175

Integrationen

80
23

Bedienkomfort

4,6 (596)
4,3 (1.140)

Preis-Leistungs-Verhältnis

4,7 (596)
4,5 (1.140)

Kundenservice

4,7 (596)
4,5 (1.140)

Alternativen

SimplyBook.me

4,6
Nr. 1 Alternative zu HoneyBook
SimplyBook.me ist ein Online-Buchungssystem für kleine bis mittlere Unternehmen in allen Dienstleistungsbranchen. Bei...

Adobe PDF Library

4,7
Nr. 2 Alternative zu HoneyBook
Adobe PDF Library ist ein SDK (Software Development Kit) mit dem Unternehmen PDF-Dateien erstellen, bearbeiten,...

Pipedrive

4,5
Nr. 3 Alternative zu HoneyBook
Pipedrive ist ein CRM-Pipeline-Management-Tool für kleine und mittlere Vertriebsteams, das hilft, sich auf wichtige...

Asana

4,5
Nr. 4 Alternative zu HoneyBook
Asana ist eine Teamlösung für Work Management, mit der alle Mitarbeiter auf die Unternehmensziele ausgerichtet und die...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,8 /5
(596)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,7/5
Funktionen
4,6/5
Bedienkomfort
4,6/5
Kundenbetreuung
4,7/5

Hast du HoneyBook bereits?

Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Zeigt 5 von 596 Bewertungen
Jordyn
Gesamtbewertung
  • Branche: Kosmetik
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

How to keep organized while running a business

Bewertet am 15.5.2020

From the time my prospective clients contact me, throughout the booking process, automatic...

From the time my prospective clients contact me, throughout the booking process, automatic reminders of upcoming payments, clients being able to pay through honeybook, and even following up after my scheduled time with clients, Honeybook is my biggest tool.

Vorteile

Honeybook is essential to running my business and now that I've been a user for more than 2 years, I can't imagine not using it. As a photographer, it is important for me to keep all of my scheduling, contracting, payments, and details as organized as possible so that I don't miss a meeting, or special detail for a wedding or photo session. Every part of my business is streamlined now that I use Honeybook. Reporting on Honeybook is made very easy from being able to see what % I've booked based on the number of signed contracts, where most of my clients find me, and how much money in taxes I need to pay for the quarter. Additionally, Honeybook has an opportunity board where creatives can post about need for associates, styled photo sessions. Finally, if you refer 2 people per year to Honeybook, your cost for the entire year is covered.. can't beat that!

Nachteile

There are times when I donate photo sessions to non-profits and want to be able to send an invoice showing how much the session would have cost, then adding a discount to show a $0 invoice but there is not a way to send that without charging the invoice and refunding. I wish that I could do more on the mobile app, but new features are being added frequently.

Penny
Gesamtbewertung
  • Branche: Kunst & Handwerk
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Best choice I made for my business yet

Bewertet am 6.2.2020

Payment processing was always a challenge until I found Honeybook. I love that the automated...

Payment processing was always a challenge until I found Honeybook. I love that the automated convenience of honey book. I set my templates, it does the rest. I send an invoice, it bills, reminds and keeps everything squared away. Not to mention it auto-deposits funds into my account. IT keeps me in business!

Vorteile

Running my own business where clients contract via email and forms through my website can get overwhelming when trying to keep track of small but important details. Invoicing, payment processing, contracts, client communication, client surveys and now they have a feature where you can connect with other local professionals on projects. Very useful.

Nachteile

I wish it was a little more upscale looking on fonts, colors and the user experience. My brand is more of a luxury brand so I want customers to feel like when they're being transferred to the contract or payment portion of our interactions that they're still receiving a luxury experience.

In Betracht gezogene Alternativen

17hats

Gründe für den Wechsel zu HoneyBook

The pricing at the time was really affordable to get into. I did the one time purchase instead of a monthly fee. They were super helpful and explained they would put all my company details in for me as well as add my email templates and my collection pricing for invoicing. They did this and it was a breeze to answer right into. Also, they have their mobile app so I can reply, invoice and book clients on the go from the convenience of my phone.
Kathryn
Gesamtbewertung
  • Branche: Eventservice
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 6.0 /10

Tries to do a lot of things, but none of them are done very well

Bewertet am 17.9.2021

I felt like the app looked great and had great potential, but the clunky UI design left me...

I felt like the app looked great and had great potential, but the clunky UI design left me frustrated. We had been using it for almost a year and still felt that something just wasn't clicking. We ended up moving away from Honeybook and chose another program that was more specific to our industry.

Vorteile

The look and feel of the app is very clean, love the ability to add images and customize the look and feel of contracts, flyers, brochures and more. Adding a custom form field to our website was easy to do. Automation feature seems nice, but we didn't really use it.

Nachteile

In contracts the most frustrating thing is that you can only add line items at the very bottom of the invoice. That means if you have a very long invoice and want to add a line to the top of the page, you have to add a line at the bottom and drag it all the way up to the top ( which is extremely tedious ). It wastes so much time that it made me wonder if we wasted more time trying to use this clunky app than just doing things the way we were used to in excel!

Elizabeth
Gesamtbewertung
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Efficiency with Honeybook

Bewertet am 8.8.2023

Keeps my contract and invoicing process easy for me and my clients.

Keeps my contract and invoicing process easy for me and my clients.

Vorteile

I love how easy it is to send contracts and invoices to clients and how your notified when read, signed and payments made.

Nachteile

That it doesn't connect or integrate at all to my other primary platform I use on a regular and daily basis.

Steve
Gesamtbewertung
  • Branche: Fotografie
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

The sweetest solution for photographers

Bewertet am 3.4.2022

Honeybook continues to be a game-changer for our photography business. It has been an integral part...

Honeybook continues to be a game-changer for our photography business. It has been an integral part of our daily workflow for years now. This year they added calendar and booking functionality.

Vorteile

Love the customer service. Whenever I need help they are always right there. We use HB for every booking. As soon as a lead goes active, we start a new project and manage everything from communication to proposal to contact to invoicing with HB.

Nachteile

There could maybe be more freedom to customize but really it's just an advanced issue. First world problems.

5 von 596 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

HoneyBook Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über HoneyBook.

HoneyBook bietet folgende Kostenpläne an:

  • Ab: 19,00 $/Monat
  • Preismodell: Abonnement
  • Gratis Testen: Verfügbar

HoneyBook hat die folgenden typischen Kunden:

Selbstständig, 2–10, 11–50, 51–200

HoneyBook unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

HoneyBook unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil)

HoneyBook kann in folgende Anwendungen integriert werden:

AWeber, ActiveCampaign, Acuity Scheduling, Agile CRM, Airtable, Asana, Avaza, Basecamp, BenchmarkONE, Calendly, Chatfuel, ClickFunnels, ClickUp, CoSchedule Marketing Suite, Cognito Forms, Constant Contact, ConvertKit, Drift, Drip, Dropbox Business, Dropbox Sign, Emma, Evernote Teams, FreshBooks, Gmail, Google Analytics 360, Google Calendar, Google Contacts, Google Docs, Google Drive, Google Forms, Google Hangouts, Gravity Forms, Hive, HubSpot CRM, Insightly, Instagram, Keap, Klaviyo, Mailchimp, Mailshake, Mautic, MeisterTask, Meta for Business, Microsoft 365, Microsoft Excel, Microsoft To Do, OneDrive, Ortto, PayPal, Planning Pod, Process Street, Quickbooks Online, Route4Me, Salesforce Sales Cloud, Schedule it, Shopify, Sign In Scheduling, Slack, Square for Retail, Squarespace, Streak, Stripe, Teachable, Teamwork.com, TextMagic, Thryv, Todoist, Toggl Track, Trello, Twilio, Typeform, Wave Accounting, WooCommerce, WordPress, Wrike, Xero, Zapier, Zoho Mail, monday.com

HoneyBook bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, Wissensdatenbank, Telefon-Support, Chat

Ähnliche Kategorien

Sieh alle für HoneyBook gefundenen Softwarekategorien an.