Drift

Drift

Live-Chat und In-App-Messaging für den Vertrieb und Marketing

4,5/5 (138 Bewertungen)

Drift Übersicht

Was ist Drift?

Drift ist eine cloudbasierte Live-Chat-, In-App-Messaging- und E-Mail-Management-Lösung für Vertriebs- und Marketingteams. Drift bietet anpassbare Live-Chat-Widgets, E-Mail-Follow-ups für verlassene Chats, Konversationshistorien, E-Mail-Kampagnenautomatisierung und einen KI-gestützten Chatbot.

Wenn ein Besucher eine Konversation startet, wird bei Drift angezeigt, auf welcher Seite der Besucher sich befindet, und ob der Besucher seine E-Mail-Adresse eingibt, dann werden den Nutzern über die Seitenprofilschublade der Name, Standort, Links zu Profilen auf sozialen Medien, Unternehmens- und Stelleninformationen verfügbar gemacht. Konversationen können zwischen Agenten übertragen werden, wobei die Nutzer automatisch benachrichtigt werden, wenn ihnen ein Chat zugewiesen wird, und Eingabeanzeigen werden angezeigt, wenn ein Agent oder ein Besucher auf die Konversation antwortet. Nutzer können Chats nutzerdefinierte Tags hinzufügen und Konversationen basierend auf ihrem Status filtern. Gespeicherte Antworten können erstellt werden, um Antworten auf häufige Anfragen zu beantworten, und Nutzer können Abwesenheitsnachrichten festlegen, die außerhalb der Geschäftszeiten angezeigt werden.

Mit dem In-App-Messaging von Drift können Nutzer ihre Kunden mit ganzseitigen Übernahmen und Nachrichten mit Schieberelementen ansprechen. Gruppen können nach URL, Scroll-Prozentsatz oder mithilfe definierter Segmente angesprochen werden. Ungelesene In-App-Nachrichten können auch nach einem nutzerdefinierten Zeitraum per E-Mail gesendet werden. Net Promoter Score (NPS) kann anhand von Umfragen gemessen werden, die per E-Mail oder In-App-Nachricht gesendet werden. Nutzer können automatisierte E-Mail-Kampagnen mit einer Reihe von Auslösern erstellen, um Kundeneinweisungen, Abwanderungsvorbeugung und mehr zu erhalten.

Drift Übersicht

Kosten

Beginnt ab
50,00 $/Monat

Preisoptionen

Gratis Testen
Kostenlos
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis

Drift Funktionen

Geräte
Unternehmensgröße
K M G
Märkte
Asien, Australien, Brasilien, Kanada, China und 5 weitere , Europa, Deutschland, Indien, Japan, Lateinamerika
Unterstützte Sprachen
Chinesisch (vereinfacht), Dänisch, Niederländisch, Englisch, Finnisch und 14 weitere , Französisch, Deutsch, Ungarisch, Italienisch, Japanisch, Koreanisch, Norwegisch, Polnisch, Portugiesisch, Russisch, Spanisch, Schwedisch, Thai, Türkisch

Screenshots

Drift Screenshot: Drift's live chat widget can be customized to suit different website styles
Drift Screenshot: Drift's live chat widget can be customized to suit different website styles Drift Screenshot: Various in-app message campaigns can be created, with full-page takeovers and slider messages Drift Screenshot: Leadbot can be used to route conversations to the correct agents Drift Screenshot: Live View allows users to see browsing visitors in real-time, and proactively start chats Drift Screenshot: Meetings can be booked through interactions with Driftbot

Drift Bewertungen

Drift Bewertungen

Gesamtbewertung
4,5
/
5
Ausgezeichnet
92

Sehr gut
33

Durchschnitt
6

Gering
3

Schlecht
4

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,1
Funktionen
4,3
Bedienkomfort
4,4
Kundenbetreuung
4,3
91% haben diese Anwendung empfohlen
Rob C.

Expensive but awesome

With two substantially different audiences being targeted by our business, and a general need to do a better job of quickly connecting with promising leads, we've been quite pleased so far with Drift. We've already had several great opportunities arise thanks to the tool, and still have a large number of new bots to roll out, plus refinements to make based on our learnings from using the tool. As a supplement to our other inbound marketing efforts, I foresee chat through Drift being a substantial asset for a long while to come.


Mit Google übersetzen
Guru S.

Best Realtime communication chat tool

We really had good opinion on drift and we're happy to serve our customers realtime with the help of drift chat widget and qualify the leads instantly.


Mit Google übersetzen
Moseph M.

Drift Ninja

I've become a convert for Drift. I really dig how flexible the tool is. While the free version is very basic, there's so much you can do with it using its API. For mid-level customers, while it doesn't include full automation, the targeting is very robust. And the pro level, which I use, has all the bot automaton you could dream of.


Mit Google übersetzen
Nick S.

A time consuming disappointment.

We asked very specific questions during the sales process (no trial available - this should have been a red flag) where the salesperson misrepresented the capabilities around integration, usability etc. There was plenty of 'sure it works just like that'. We would have identified this had a trial been available.

Drift is expensive, has slick marketing, so I assumed it was good.

I should have quit at this point, but had our developers work around the many issues and the 'ohh you need to pay 10x for that'. Support was very lackluster. Focused on upselling features already promised on the current plan.

Our developers hated it (I should have listened)...

Our salespeople did not like it, the bugs it Drift manifested in a form that made our salespeople look stupid to customers. They were actively creating workarounds to avoid using it.

And here I am. Drift keep charging, and the support people 'can't find my cancellation request conversation' ironically, in Drift.

So, let this be a warning for managers. Drift is really great at marketing, the halo effect is strong! But walk away and save time.


Mit Google übersetzen
Mike H.

Prime tool for connecting with potential customers

Drift has a ton of features and customizations that make live chat a major sales generator for us. Drift is especially good at allowing you to fine-tune the rules for determining what chat messages get sent to whom.


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Rob C.
Branche: Computer-Software
Untern. Größe: 201-500 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Expensive but awesome

Täglich für 1-5 Monate genutzt
Bewertet am 21.12.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

With two substantially different audiences being targeted by our business, and a general need to do a better job of quickly connecting with promising leads, we've been quite pleased so far with Drift. We've already had several great opportunities arise thanks to the tool, and still have a large number of new bots to roll out, plus refinements to make based on our learnings from using the tool. As a supplement to our other inbound marketing efforts, I foresee chat through Drift being a substantial asset for a long while to come.

Vorteile

With Drift, you can create customized chat experiences for users based on all sorts of criteria - the page they're on, the number of times they've visited, the channel they used to get to your site - and to target specific businesses with targeted messaging. Building the chat flows (Drift calls them "Playbooks") is generally quite easy, allowing you to quickly build out new bots once you get a hang of the platform. Drift also includes support chat built right into the product, meaning every time I get stuck, I'm able to reach out and get a hand from one of their product experts right away.

Nachteile

We haven't been using Drift for that long, and there have already been a number of instances where I or one of the other users in the company have attempted to do something that seems obvious, only to find out the tool doesn't allow us to do so. We're always told that a feature request has been submitted, but there's no way to know how long it will take before we get whatever little tweak we're looking for in order to provide a smoother, more pleasant chat experience on our site.

Übersetzen auf: Deutsch

Antwort von Drift

Hi Rob,

Thanks for taking the time to share all of this detail. It's really helpful. Our feature request process is something we're improving this quarter, I agree this has not been the best experience to date.

Thanks again for sharing, and if we can be helpful to you with you 2020 plans, please let us know how we can support you!

All the best -

Julie Hogan, VP - Customer Experience

Verteilung der Bewertung

Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 7.0/10

Guru S.
Branche: Computer-Software
Untern. Größe: 13-50 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Best Realtime communication chat tool

Täglich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 11.11.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

We really had good opinion on drift and we're happy to serve our customers realtime with the help of drift chat widget and qualify the leads instantly.

Vorteile

We love the way how Drift chat helps our customers to get in touch instantly within our product. When customers get into issue or questions to be answered, they don't have to wait for email support, all the questions can be answered instantly within the chat. Additionally, it's easy for our teams to use mobile app to instantly attend customer chat from anywhere. We usually get lot of questions and leads from landing page and drift helped us to automate leads and push into our CRM systems. Integrating the chat widget within the application is also easy and simple.

Nachteile

The web app ( dashboard ) is too slow to load initially but the chat is super fast and reliable. I wish they had android sdk to initiate conversation within the application.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Moseph M.
Branche: Informationstechnologie & -dienste
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Drift Ninja

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 24.4.2020
Quelle der Bewertung: GetApp

I've become a convert for Drift. I really dig how flexible the tool is. While the free version is very basic, there's so much you can do with it using its API. For mid-level customers, while it doesn't include full automation, the targeting is very robust. And the pro level, which I use, has all the bot automaton you could dream of.

Vorteile

There's a lot one could write here but having some experience with similar products, I can confidently say my favorite Drift feature is its data export capability. Drift's internal dashboard reporting is useful for day to day high-level metrics, but being able to export the data and dig through it to find meaningful metrics that drive decisions on messaging strategy has made Drift stand out among its competitors. The bot builder is unparalleled and their enterprise integrations are very robust.

Nachteile

I use the product just about every day, but I would my least favorite thing is their pricing structure. The pricing page on their site can be pretty confusing to someone comparison shopping.

Übersetzen auf: Deutsch

Antwort von Drift

Hi Moseph,

Wow. Thank you, we are flattered. I'm thrilled to hear you're happy on all fronts, and it's giving you what you need. Please let us know how we can continue to support you! Thanks again!

All the best-

Julie Hogan, VP Customer Experience

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Nick S.
Branche: E-Learning
Untern. Größe: 13-50 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

A time consuming disappointment.

Täglich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 15.4.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

We asked very specific questions during the sales process (no trial available - this should have been a red flag) where the salesperson misrepresented the capabilities around integration, usability etc. There was plenty of 'sure it works just like that'. We would have identified this had a trial been available.

Drift is expensive, has slick marketing, so I assumed it was good.

I should have quit at this point, but had our developers work around the many issues and the 'ohh you need to pay 10x for that'. Support was very lackluster. Focused on upselling features already promised on the current plan.

Our developers hated it (I should have listened)...

Our salespeople did not like it, the bugs it Drift manifested in a form that made our salespeople look stupid to customers. They were actively creating workarounds to avoid using it.

And here I am. Drift keep charging, and the support people 'can't find my cancellation request conversation' ironically, in Drift.

So, let this be a warning for managers. Drift is really great at marketing, the halo effect is strong! But walk away and save time.

Vorteile

Drift is a chat tool with some rudimentary marketing automation.

Drift's bot workflows are conceptually good. Email 'playbooks' are similar to a basic marketing automation platform.

Nachteile

I purchased Drift against the recommendation of our developers on the promise of its segment.io integration. Drift was buggy, did not work as described with segment.io and had numerous usability problems for end-users (customers).

Übersetzen auf: Deutsch

Antwort von Drift

Hi Nick,

Wow, we really let you down. I'm really sorry for all of the places along the way we didn't deliver on the experience you expected. Thanks for taking the time to detail this feedback and share it.

If there is any interest, I'd love the opportunity to talk live (jhogan@drift.com) ... or simply feel free to email me directly if there's more you'd like to share with me.

Thank you again, and a sincere sorry for the poor experience you had with us.

All the best-

Julie Hogan, VP Customer Experience

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 0.0/10

Mike H.
Branche: Computer-Software
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Prime tool for connecting with potential customers

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 17.2.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

Drift has a ton of features and customizations that make live chat a major sales generator for us. Drift is especially good at allowing you to fine-tune the rules for determining what chat messages get sent to whom.

Vorteile

Great web chat functionality, email automation, and it connects very well with the other sales tools we use.

Nachteile

It's a bit pricey compared to other tools but we definitely get good value from it. The app is buggier and support is not as good as I would like, which I feel is due to their fast growth recently.

Übersetzen auf: Deutsch

Antwort von Drift

Hi Mike,

Thanks for taking the time to share your feedback. We really appreciate it! I'm sorry you've run into some challenges with bugs + support. We are currently expanding our support team, if you have some specific feedback on your experience, please don't hesitate to drop me a note at jhogan@drift.com. Thanks again.

All the best,

Julie Hogan, VP - Customer Experience

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 9.0/10

Nutzerempfehlung
8,6/10
Basierend auf 138 Benutzerbewertungen
Vergleiche Nutzerempfehlungen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Drift Preis

Drift Preis

Beginnt ab
50,00 $/Monat
Gratis Testen
Kostenlos
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,1/5
Basierend auf 138 Benutzerbewertungen
Vergleiche das Preis-Leistungs-Verhältnis mit Alternativen
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Drift Funktionen

Drift Funktionen

API
Aktivitäts-Dashboard
Automatische Benachrichtigungen
Berichterstattung und Statistik
CRM-Integration
Chat
E-Mail-Integration
Echtzeitüberwachung
Integration von Dritten
Kundenspezifisches Branding
Mehrsprachig
Multi-Channel-Kommunikation
Social-Media-Integration
Sofortnachrichten
Support Ticket Management
Umfragen & Feedback
Warnungen / Eskalation
Wissensbasis-Management
Workflow-Management
Überwachung
Funktionen
4,3/5
Basierend auf 138 Benutzerbewertungen
Vergleiche Funktionen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kategorien

Videos und Anleitungen

Videos und Anleitungen

Drift Häufig gestellte Fragen

Drift Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Drift.

F. Welche Preispläne bietet Drift an?

Drift bietet folgende Kostenpläne an:

Beginnt ab: 50,00 $/Monat

Preismodell: Kostenlos, Abonnement

Gratis Testen: Verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von Drift?

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von Drift

F. Wer sind die typischen Nutzer von Drift?

Drift hat die folgenden typischen Kunden:

Freie Mitarbeiter, Großunternehmen, Mittlere Unternehmen, Kleine Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von Drift unterstützt?

Drift unterstützt die folgenden Sprachen:

Chinesisch (vereinfacht), Dänisch, Niederländisch, Englisch, Finnisch, Französisch, Deutsch, Ungarisch, Italienisch, Japanisch, Koreanisch, Norwegisch, Polnisch, Portugiesisch, Russisch, Spanisch, Schwedisch, Thai, Türkisch

F. Welche Preispläne bietet Drift an?

Drift hat folgende Preismodelle:

Kostenlos, Abonnement

F. Unterstützt Drift mobile Geräte?

Drift unterstützt die folgenden Geräte:

Android, iPhone

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Drift?

Drift kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Astronomer, Better Proposals, Drip, Help Scout, HubSpot CRM, HubSpot Marketing, Marketo, Paperflite, Wordpress, elevio

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Drift an?

Drift bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Häufig gestellte Fragen, Wissensdatenbank, Online-Support, Video-Anleitungen