
Drift
Über Drift
Drift ist eine cloudbasierte Live-Chat-, In-App-Messaging- und E-Mail-Management-Lösung für Vertriebs- und Marketingteams. Drift bietet anpassbare Live-Chat-Widgets, E-Mail-Follow-ups für verlassene Chats, Konversationshistorien, E-Mail-Kampagnenautomatisierung und einen KI-gestützten Chatbot.
Wenn ein Besucher eine Konversation startet, wird bei Drift angezeigt, auf welcher Seite der Besucher sich befindet, und ob der Besucher seine E-Mail-Adresse eingibt, dann werden den Nutzern über die Seitenprofilschublade der Name, Standort, Links zu Profilen auf sozialen Medien, Unternehmens- und Stelleninformationen verfügbar gemacht. Konversationen können zwischen Agenten übertragen werden, wobei die Nutzer automatisch benachrichtigt werden, wenn ihnen ein Chat zugewiesen wird, und Eingabeanzeigen werden angezeigt, wenn ein Agent oder ein Besucher auf die Konversation antwortet. Nutzer können Chats nutzerdefinierte Tags hinzufügen und Konversationen basierend auf ihrem Status filtern. Gespeicherte Antworten können erstellt werden, um Antworten auf häufige Anfragen zu beantworten, und Nutzer können Abwesenheitsnachrichten festlegen, die außerhalb der Geschäftszeiten angezeigt werden.
Mit dem In-App-Messaging von Drift können Nutzer ihre Kunden mit ganzseitigen Übernahmen und Nachrichten mit Schieberelementen ansprechen. Gruppen können nach URL, Scroll-Prozentsatz oder mithilfe definierter Segmente angesprochen werden. Ungelesene In-App-Nachrichten können auch nach einem nutzerdefinierten Zeitraum per E-Mail gesendet werden. Net Promoter Score (NPS) kann anhand von Umfragen gemessen werden, die per E-Mail oder In-App-Nachricht gesendet werden. Nutzer können automatisierte E-Mail-Kampagnen mit einer Reihe von Auslösern erstellen, um Kundeneinweisungen, Abwanderungsvorbeugung und mehr zu erhalten.
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- Branche: Religiöse Einrichtungen
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
My leads increased
Bewertet am 28.7.2019
Overall, drift has ben able to get way for leads and conversions. This does create a huge impact in...
Overall, drift has ben able to get way for leads and conversions. This does create a huge impact in growing our organization alot more.
Vorteile
I like that i can access new conversations not only form my desktop but smartphones so i can communicate a much a possible with website visitors. And also the option for someone to put in the email and name without asking
Nachteile
I do not like that the free version is limited as it pertains to automated messages. I guess thats similar for other chat apps.

- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 6.0 /10
One of the most appealing, beautiful and expensive website chats on the market
Bewertet am 31.7.2018
- Providing a beautiful and direct contact option directly on my website
- Direct targeting of...
- Providing a beautiful and direct contact option directly on my website
- Direct targeting of specific customers groups with chat messages, emails and pop-ups
-> Increasing the number of leads & sales
Vorteile
- The design of the chat widget is gorgeous. It works on any browser and every mobile phone, I've tried, like a charm. With other chat widgets, I had lots of issues that it hasn't been displayed always correctly.
- Advanced bot and automation capabilities based on tags and other attributes
- Live view of prospects on your website with direct contact via web chat functionality
- Outbound marketing (sending sequences and tracking of emails) with their drift Gmail extension.
Nachteile
- Drift is quite expensive for what they offer. I'm one of the happy customers, which has gotten a startup license of the pro plan for a fraction of the normal price. Even with the pro plan, you have unnecessary restrictions like customization of the chat widget with CSS and using the smaller version. Most of the enterprise features as account-based marketing are great for any startup. Why isn't just the support by Drift and the quantity of usage restricted? Why do I have to see the restrictions within your account always and cannot just hide them if I cannot afford? Are they in need of that kind of marketing?
- The calendar cannot be completely translated into the language of your choice and you can't use a custom domain.
- Help center is branded with drift, even if your plan support branding free chat widget.
- I've received lots of emails from Drift about their Hypergrowth Conference (at least 10 in the last few months), which is quite annoying, no matter how personal and funny they have been written.
- I receive quite some emails regarding extensions of the core product like Drift Signature and Drift Help Center, but I've never gotten an update what has changed in the core product. After a while looking into the bot creation section, I've been flabbergasted that the whole design of the visual builder has changed, without me receiving any message about the advantages the new design and process brings with it.
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 0.0 /10
Not a good way to do business
Bewertet am 18.11.2019
Just an awful approach to customer service and the worse experience with a vendor after 15 years in...
Just an awful approach to customer service and the worse experience with a vendor after 15 years in IT. We have lost a couple of months because of them, and we are now going with another solution, which is 7x cheaper plus delivers most of the features, if not the fanciest ones.
Vorteile
The advanced features are interesting but they lack some of the basics
Nachteile
The main issue is not the software, but the way drift does business. I am taking the time to write this review because there should be consequences to a firm reputation when they are misleading people.
1. Drift refused any free trial and only accepted to provide a tech demo where we were told everything would be fine
2. After sign up, we got ZERO access to the implementation team, which service was included in the price, and support did not answer emails, refused to do anything but chat, could not provide any clear tech guidance. Really poor.
3. We were overcharged and had to send emails all over the organization to get that point resolved after weeks. I got other things to do.
4. During the implementation, it turned out that the critical feature we had been told was included (routing).... was only available if we agreed to pay 3x more than the cost we had been quoted. And Drift is expensive in the first place when compared to pretty much any other chat solution.
5. So after losing a month+ in the process, Drift accepted to cancel the subscription BUT still charged us and refused to refund the initial month
6. We are talking about small money here (1k or something), and Drift can keep the change if their team feels they need to.

- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Great way to add essential chat functionality to your website
Bewertet am 11.12.2017
Great way to provide value to visitors and be able to clearly communicate.
Great way to provide value to visitors and be able to clearly communicate.
Vorteile
Drift is an easy way to bring chat to your site - especially when people are less and less willing to browse your site for answers and don't trust you'll ever respond to your "contact us" form. We've enjoyed using Drift and really like how seamlessly it integrates in with HubSpot.
Nachteile
The only complaint I have about drift is some of the functionality that's behind a paywall. I understand they need to make money, but some functionality that seems like a basic requirement to me is behind a paywall and eliminates itself from the conversation of some smaller businesses that don't always have someone able to answer immediately at all times. That being said, even Drift's paywall is easily justifiable for the benefit it provides.
- Branche: Computer- & Netzwerksicherheit
- Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Bedienkomfort
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Drift it's a great tool to automate your email marketing
Bewertet am 20.1.2023
until it as been great and we still work together
until it as been great and we still work together
Vorteile
Drift as a bunch of great features, we use it to filter out of office responses and also the web chat. It's a great tool and everyone should test it
Nachteile
It can be a bit complicated and overwhelming since it as a lot of features
Antwort von Drift
Hi Joao! Thanks for leaving a review and the kind words. We love automation as it just saves so much time.
If you ever need any help finding features, please don't hesitate to reach out at jmorgan@drift.com
--Joshua Morgan
Customer Advocacy @ Drift
Drift Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Drift.F. Welche Preispläne bietet Drift an?
Drift bietet folgende Kostenpläne an:
- Preismodell: Kostenlose Version, Abonnement
- Gratis Testen: Verfügbar
F. Wer sind die typischen Nutzer von Drift?
Drift hat die folgenden typischen Kunden:
51–200, 201–500, 501–1.000, 1.001–5.000
F: Welche Sprachen werden von Drift unterstützt?
Drift unterstützt die folgenden Sprachen:
Chinesisch, Deutsch, Dänisch, Englisch, Finnisch, Französisch, Italienisch, Japanisch, Koreanisch, Niederländisch, Norwegisch, Polnisch, Portugiesisch, Russisch, Schwedisch, Spanisch, Thailändisch, Türkisch, Ungarisch
F. Unterstützt Drift mobile Geräte?
Drift unterstützt die folgenden Geräte:
Android (mobil), iPhone (mobil)
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Drift?
Drift kann in folgende Anwendungen integriert werden:
Demandbase One, Drip, Front, Google Analytics 360, Google Calendar, Help Scout, Helpjuice, HipChat, HubSpot CRM, Mailchimp, Marketo Engage, Mautic, Microsoft 365, Microsoft Outlook, Poptin, Privy, Productboard, SMS Reviews, SalesLoft, Salesforce Marketing Cloud Account Engagement, Salesforce Sales Cloud, Segment, SendGrid, Shopify, Slack, Stripe, WordPress, Zapier, Zendesk Suite
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Drift an?
Drift bietet folgende Optionen für Kundensupport:
E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, 24/7 Live-Support, Chat
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- Live-Chat Software
- Online CRM Systeme
- E-Mail Marketing Software
- Marketing Automation Tools
- Mobile Marketing Software
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- Lead-Management-Software
- Predictive Lead Scoring Software
- Lead Capture Tools
- Lead Generation Tools
- Account Based Marketing Tools
- Conversational Marketing Plattformen
- Dialogfähige KI-Plattformen
- CEM Software (Customer Experience Management)
- Chatbot-Software