OfficeTools

4,1 (197)
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Praxisverwaltungs-, Zeit- und Abrechnungssoftware

Über OfficeTools

OfficeTools ist eine Praxisverwaltungslösung für Buchhaltungs- und Steuerunternehmen, die Nutzer*innen Tools zur Verwaltung von Kund*innen, Projekten, Aufgaben, Dokumenten, Zeit, der Rechnungsstellung und mehr bietet.

OfficeTools Workspace fungiert als zentrales Verzeichnis für Kundeninformationen und synchronisiert bidirektional mit Steuer- und Buchhaltungssoftware, um sicherzustellen, dass Änderungen an Daten systemübergreifend aktualisiert werden. Projekte, Termine und Zuweisungen können in persönlichen und Teamkalendern verfolgt werden, und Aufgaben können an Teammitglieder mit niedrigerer Arbeitslast delegiert werden. Die Aktivitätenliste bietet Nutzer*innen einen Überblick über alle offenen Elemente, die abgeschlossen werden müssen, und ermöglicht Nutzer*innen den Zugriff auf den relevanten Kontakt und Abschnitt für jede Aufgabe. Nutzer*innen können die für jedes Projekt oder jede*n Kund*in geleistete Zeit mithilfe des integrierten Timers erfassen und diese Daten mit der Rechnungsstellung und Gehaltsabrechnung synchronisieren.

Mit dem Workspace Portal von OfficeTools können Kund*innen Termine anfordern, Dokumente signieren und Zahlungen online vornehmen. E-Mail- und SMS-Bestätigungen sowie -Erinnerungen stellen sicher, dass die Kund*innen die Zeitpunkte und Daten anstehender Termine kennen, und wenn sie im Büro ankommen, kann das Kundenaufnahme-/Check-in-System verwendet werden, um Aktualisierungen in den persönlichen Daten und Kontaktinformationen der Kund*innen zu erfassen. Die integrierte eSignature-Funktionalität ermöglicht es Kund*innen, Dokumente elektronisch zu signieren und unterstützt das Unterzeichnen durch mehrere Parteien sowie sequenzielles Unterzeichnen. Alle unterzeichneten Dokumente werden automatisch gespeichert und Nutzer*innen können über das Portal über Probleme, Abfragen, fehlende Dokumente oder Informationen unmittelbar mit ihren Kund*innen kommunizieren.


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VS.
Häufig bewertet

Startpreis

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14,00 €
Monat

Preisoptionen

Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
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Kostenlose Testversion

Funktionen

48
159

Integrationen

6
40

Bedienkomfort

3,7 (197)
4,4 (2.152)

Preis-Leistungs-Verhältnis

3,7 (197)
4,5 (2.152)

Kundenservice

3,8 (197)
4,3 (2.152)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Alternativen

Zoho Desk

4,5
Nr. 1 Alternative zu OfficeTools
Zoho Desk ist eine cloudbasierte Helpdesk-Plattform, die Unternehmen jeder Größe bei der Verwaltung des Kundenservice...

Asana

4,5
Nr. 2 Alternative zu OfficeTools
Asana ist eine Teamlösung für Work Management, mit der alle Mitarbeiter auf die Unternehmensziele ausgerichtet und die...

Zoho Invoice

4,7
Nr. 3 Alternative zu OfficeTools
Zoho Invoice ist eine Online-Rechnungssoftware, mit der du Rechnungen erstellen, Zahlungserinnerungen automatisieren...

Act!

3,8
Nr. 4 Alternative zu OfficeTools
Act! Premium hilft Ihnen, Ihre Produkte effektiver zu vermarkten, Ihre Verkaufszahlen zu steigern und Kundschaft fürs...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,1 /5
(197)
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,7/5
Funktionen
3,9/5
Bedienkomfort
3,7/5
Kundenbetreuung
3,8/5

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Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Zeigt 5 von 197 Bewertungen
Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: 5.001–10.000 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Fantastic Software

Bewertet am 12.4.2021

I think the interactivity of this program makes it a winner and puts it at the forefront of...

I think the interactivity of this program makes it a winner and puts it at the forefront of innovating in its industry.

Vorteile

All client information is available to each member of the team, and viewing the progress of the tasks being completed is very easy. In a virtual environment it has become more important to be able to monitor one another on a team without “micromanaging” and constantly having status meetings, so this is fabulous.

Nachteile

Sometimes the video tutorials are a bit confusing, so I prefer speaking to someone through the phone support. Reading the articles isn’t as self explanatory as it is made out to be, but this can be different based on who is using this software.

Peter
Gesamtbewertung
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Great all-in-one tax office tool!

Bewertet am 17.10.2017

Having everything needed to help/work on a client at your fingertips in one piece of software. We...

Having everything needed to help/work on a client at your fingertips in one piece of software. We consolidated 4 programs into one when we moved to OfficeTools. We could FULLY consolidate 2 more if they were reliable and user friendly enough for staff and clients (AIME and the portal). But as it stands we have to have backups for both to function properly.

Vorteile

The best thing about OfficeTools is the integration of contact manager, schedule, time/billing tracking project management, billing, and documents. There are lots of other features that are included as well but those are the big ones. It's great going to one client and having access to everything you need.

Nachteile

There are some quirks that you just have to live with, but overall it is a solid piece of software. There are times when support just cannot figure out a solution to a glitch we are having and we just have to wait to see if it will be resolved in a new release. Another thing that is quirky is having to go to another client and then back into the one you are working on the get the system to update.

Mostly small little things that aren't that bad and they do seem to attempt to address issues as they go so it is by no means a dead software.

Kyle
Gesamtbewertung
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 0.0 /10

Horrible. Unreliable. Blindfolded company culture.

Bewertet am 17.10.2017

It taught me not to believe the features you read on websites.

It taught me not to believe the features you read on websites.

Vorteile

The days it works without data loss or speed issues. More often than not, it is extremely slow and non-responsive. We have an amazing cloud environment with more than adequate resources for this basic application. Office Tools is the only program that is slow or non-responsive on a daily basis.

Nachteile

There are many many little glitches that we have not brought to supports attention because we were told by your support team: "glitches must have been previously identified to exist". Your engineers told my IT consultant that we were not using the software properly, which resulted in the DATA LOSS we were experiencing. This is complete crap, as I witnessed the issue with my own eyes and know that Office Tools has a critical engineering issue that can result in lost data. I have also experienced the data loss issue across two separate companies (and IT environments) and have experienced this issue as far back as 2014. But that's not important, right?

The ABOVE MENTIONED ISSUE IS PROJECT ASSIGNMENTS CAN REVERT TO PREVIOUSLY ASSIGNED ASSIGNMENT WITHOUT ANY PROOF THE NEW ASSIGNMENT WAS EVER CREATED.

THE PROFILE SYNC DOESN'T WORK. THE CEO ACKNOWLEDGED THIS AS A KNOWN ISSUE YET THE COMPANY IS STILL SELLING IT AS IF IT WORKS.

ACCOUNTS WITH THE SAME PRIMARY CONTACT MAY HAVE THEIR FILE NAME CHANGED BY OFFICE TOOLS WITHOUT THE ABILITY TO CHANGE IT BACK TO THE PROPER NAME.

THE SIN (CANADA) NUMBER DOESNT SHOW PERIODICALLY UNLESS YOU HIT THE EDIT BUTTON, THEN IT MAGICALLY APPEARS.

Overall the software is not reliable and the company culture is disappointing. I brought the data integrity issue to the CEO and he brushed it off as a non issue, despite it being mission critical for his customers. Never will we recommend this software to anyone. It sounds better than it is.

Christine
Gesamtbewertung
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Office Tools has been great. We can't imagine running things without it.

Bewertet am 23.10.2017

Office Tools replaced separate document management software, a time keeping/billing software, and a...

Office Tools replaced separate document management software, a time keeping/billing software, and a project tracking software. It's streamlined our process and allowed us to save tons of time for billable work.

Vorteile

The integration of difference functions has been the best part. Having contact info, project tracking, document management and time tracking/billing in one package has made things so much easier and streamlined our process.

Nachteile

The reporting in general is limited. The inability to combine information types (Contact, Billing, Project, Staff) into a single report is difficult. Currently, we create 2 different reports, export to excel and use formulas to combine the information. Skipping these extra steps would save so much time.
Also, allowing a custom recurrence pattern for projects (i.e. every 2 years) would be great.
Finally, many clients want to be able to specify a "Billing Only" e-mail address. Right now, I have to make that change manually for those clients each billing run.

akore
Gesamtbewertung
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Saves me thousands of dollars and hours every year!

Bewertet am 16.10.2018

I used to track projects by emails in my inbox and files on the shelf, constantly putting out fires...

I used to track projects by emails in my inbox and files on the shelf, constantly putting out fires and dealing with what ever client was "on top of the stack".spending HOURS every day figuring out what I had to get done.....now the minute a project comes in (Via email,mail, or phone) I create a new Project in OfficeTools and I have an easily accessible, up to date task list of EVERYTHING I need to do. And I can assign tasks to staff, so my staff knows what to work on WITHOUT having to ask me. I cannot begin to quantify the dollars and hours this software has saved me.

Vorteile

The ability to quickly create and add items to a "ToDo list" and assign tasks to staff w/ documents attached (dragged straight from Outlook).

Nachteile

There is a learning curve - but that is to be expected with such robust software and customer support was great helping me learn features I couldn't figure out myself (since I refused to do the training and like to figure things out myself). Plus, the online tutorials were really great.

5 von 197 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

OfficeTools Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über OfficeTools.

OfficeTools bietet folgende Kostenpläne an:

  • Gratis Testen: Verfügbar

OfficeTools hat die folgenden typischen Kunden:

Selbstständig, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1.000, 1.001–5.000

OfficeTools unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

OfficeTools unterstützt die folgenden Geräte:

OfficeTools kann in folgende Anwendungen integriert werden:

APX e-Invoicing, Lacerte Tax, Microsoft Excel, Microsoft Outlook, Microsoft Word, QuickBooks Online Advanced

OfficeTools bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, 24/7 Live-Support

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