WebinarJam
Über WebinarJam
WebinarJam ist eine Webinar-Hosting-Software, die Live-Casting, Event-Streaming und Webinar-Broadcasting unterstützt. Mit dem integrierten Live-Chat und der Möglichkeit, bis zu 6 Co-Moderatoren zur Übertragung in High Definition einzuladen, erleichtert WebinarJam die Kommunikation und Zusammenarbeit. Mit der Spotlight-Funktion für Teilnehmer können Benutzer jeden Webinar-Teilnehmer zu einer Präsentation einladen.
Die JamCast-Broadcast-Engine von WebinarJam ermöglicht Benutzern das Streamen von Übertragungen über Facebook Live und YouTube Live zusätzlich zum privaten, sicheren Netzwerk von WebinarJam. Mit Diashows, Bildschirmfreigabetools, Anmerkungen, Umfragen und Umfragen unterstützt WebinarJam Benutzer bei der Kommunikation und Präsentation von Ideen. Das interaktive Whiteboard ermöglicht es Benutzern außerdem, während Präsentationen, Schulungen oder Vorträgen direkt auf dem Bildschirm zu zeichnen oder Dinge hervorzuheben.
Benutzer können Webinar-Registrierungsseiten mit einem Point-and-Click-Seitengenerator entwerfen und verwalten. Mit dem visuellen Editor von WYSIWYG können Benutzer das Design und Branding von Registrierungsseiten anpassen. Zur Verbesserung der Kommunikation unterstützt WebinarJam die Integration mit CRM-, E-Mail- und Einkaufswagenlösungen von Drittanbietern, einschließlich ActiveCampaign, MailChimp und Drip. Automatisierte E-Mail-Funktionen, ein erweitertes Scheduling-Management und integrierte Autoresponder helfen den Benutzern, ihre Zielgruppe auf ein Webinar-Event vorzubereiten.
Andere WebinarJam-Funktionen umfassen mehrsprachige Funktionen, Reproduktionen von Replikaten und erweiterte Analysen. Die Analysetools von WebinarJam bieten Benutzern einen umsetzbaren Einblick in die Webinar-Performance. Passwort-Management und IP-Matching-Technologie gewährleisten, dass Ereignisse geschützt sind.
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- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
So Glad We Bought EverWebinar (from WebinarJam) We absolutely love it
Bewertet am 18.12.2017
EverWebinar allows us to run webinars to promote our business 24/7/365 in any countries in multiple...
EverWebinar allows us to run webinars to promote our business 24/7/365 in any countries in multiple languages. EverWebinar provides a fantastic ROI.
Vorteile
We had a dream:
What if we could build a system that would allow us to get everything done for our Automated Webinars inside Facebook Messenger?
We recently purchased Everwebinar.
What if we could make it even better by offering such a smooth and seamless experience that we would get signup and attendance rate through the roof.
This was the plan:
From signup to delivery of a branded url to the webinar, reminders before the webinar, follow-up messages if they missed the webinar, attended but left early, watched but did not buy etc, ...
All done in Messenger.
With open rate in Messenger up to 100% and 10x higher CTR than email we thought this would be a game changer for us.
We have spent 3 days and almost 3 nights trying to create this system. It was freaking hard to get all the pieces work together. We failed and failed more. It has been the most challenging automated workflow we've ever built.
We were exhausted, our brains fried & froze.
We hit a massive roadblock and spent 24 hours just on a "little tiny" piece of the puzzle: getting it to work no matter what the timezone of the user is, no matter which On-Demand time they choose. We were almost there 99%.
And then we had a moment of grace.
We made it. And now It works beautifully.
So if you ever had the same dream now you know it is possible.
If you want to test it for yourself check our webinar on "How to create Chatbots and Automated Marketing".
Nachteile
We would love to have schedule code for Just in Time webinar. I it.have contacted support about this and the tech team is working on
- Branche: Alternative Medizin
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
Webinar Option that Delivers Automated Experience
Bewertet am 2.2.2023
I would recommend. It was a good option and looked great from the consumer / user side. Allowed us...
I would recommend. It was a good option and looked great from the consumer / user side. Allowed us to drive attendance and user flow much easier than having to physically be on the webinars ourselves. Overall happy with it.
Vorteile
Software has great features that allow for “live” looking webinars. Was a great option for my company to use to run frequent webinars without having to be on the webinar. We used pre recorded videos. Follow up features and reminders worked well. Overall I was pleased with the software.
Nachteile
The set up was a bit complicated. Had to get my agency to help figure out the technical end so that it worked correctly.
Antwort von Genesis Digital
Hello Trish,
Thank you for sharing your feedback and giving WebinarJam 4 stars! We're thrilled to hear that you love the feature that allows you to mimic a live webinar for your clients. Your experience with the setup and learning process is valuable feedback. We are committed to consistently creating positive experiences for customers like you, so you can continue doing what you do best and serve your clients in the best way possible!
- Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 4.0 /10
latency between sound and image on the recorded webinar file
Bewertet am 24.4.2023
i had issues with the recorded files , no good answer from the team .
i had issues with the recorded files , no good answer from the team .
Vorteile
easy to set up, It took not long time to set up the webinar
Nachteile
latency between sound and image on the recorded webinar's file the link that was send to costumers redirect to and old recording of the webinar rehasal .
Antwort von Genesis Digital
Thank you for sharing your concerns. We apologize for the latency and redirect issues. We would love to investigate this for you to ensure this doesn’t happen again. If you could send us an email at support@webinarjam.com, we would love to help.
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
Good enough tool for webinars
Bewertet am 17.1.2022
We're helping our customers to setup their webinars inside their own WJ account.
Basis are covered...
We're helping our customers to setup their webinars inside their own WJ account.
Basis are covered but it's not the cutting edge webinar tool it once was...
It's lacking a real challenger in the industry to help shake things up a bit.
Not much has evolved over the years, it's one of those SAAS where the dev team is so damn slow at implementing anything new or fix bugs...
Vorteile
I like the emphasis on the marketing tools around the core "presentation" feature set that enhance conversions. Most competitors have a very technical approach (like it's 4k broadcast or whatever...) which doesn't really help (or even hurt sometimes) sales.
It's flexible enough to allow an external 3rd party SMTP and/or ESP for emails and SMS reminders, which is a big plus to get to the primary inbox.
Recording of the webinar is automatic, you don't even have to think about it anymore.
They have an API to register attendees, which allows for a fully customized visitor flow.
The support is fast and friendly.
It will help with anything within their power.
Nachteile
It's made by marketers for marketers and you can feel that the dev team is not really active behind the scene. Product is being worked on until it reaches a "good enough" level. And then get some updates here and then when the competition catches up.
There are still annoying bugs :
- If you have a regular webinar schedule... Nobody can register for your next schedule while you're on air... Meaning your ads will send visitors to a non-functional landing page for as long as you're live.
- Sometimes, editing the day/time of your webinar room will result in you losing your audience. You're connecting to your live room but the email reminders will bring people to another "fanthom" room you can't access to.
The API is too limited. We can't for instance update or delete attendees. Or move them to a new webinar easily.
It's not as reliable as it's direct competitors (but that's in line with pricing so no surprise here).
- Branche: Medienproduktion
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
WebinarJam is the best!
Bewertet am 10.5.2022
I really enjoy using WebinarJam and look forward to additional improvements in the Software.
I really enjoy using WebinarJam and look forward to additional improvements in the Software.
Vorteile
The ability to insert video, and products right into the Broadcast.
Nachteile
Cons: 1.) Limit on hosts or guests you can have. Super important to be more competitive just look at Zoom. 2.) The PRICE, the price is too expensive. This needs to come down to reflect the current industry rates and to be more competitive. Being more expensive than other competitors in the industry is not a plus, and I feel it hurts getting WebinarJam in the hands of a larger customer base.
In Betracht gezogene Alternativen
GoTo WebinarGründe für den Wechsel zu WebinarJam
The ability to use WebinarJam to create a Broadcast studio-like environment to host my Webcast show.WebinarJam Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über WebinarJam.F. Welche Preispläne bietet WebinarJam an?
WebinarJam bietet folgende Kostenpläne an:
- Ab: 49,00 $/Monat
- Preismodell: Abonnement
- Gratis Testen: Nicht verfügbar
F. Wer sind die typischen Nutzer von WebinarJam?
WebinarJam hat die folgenden typischen Kunden:
Selbstständig, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1.000, 1.001–5.000
F: Welche Sprachen werden von WebinarJam unterstützt?
WebinarJam unterstützt die folgenden Sprachen:
Deutsch, Dänisch, Englisch, Finnisch, Französisch, Italienisch, Niederländisch, Norwegisch, Polnisch, Portugiesisch, Russisch, Schwedisch, Spanisch, Tschechisch, Türkisch, Ungarisch
F. Unterstützt WebinarJam mobile Geräte?
WebinarJam unterstützt die folgenden Geräte:
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert WebinarJam?
WebinarJam kann in folgende Anwendungen integriert werden:
AWeber, ActiveCampaign, Constant Contact, ConvertKit, Drip, GetResponse, Kartra, Keap, Mailchimp, Mailgun, Maropost, Ontraport, Twilio, Zapier, iContact
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet WebinarJam an?
WebinarJam bietet folgende Optionen für Kundensupport:
E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, 24/7 Live-Support, Chat
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