TheraBill Funktionen, Bewertungen & Alternativen

TheraBill

Practice management for rehab therapy & behavioral health

4.6/5 (57 Bewertungen)

TheraBill Übersicht

TheraBill is a web-based practice management software designed for behavioral health specialists and speech therapists with scheduling, documentation, and electronic claims submission management tools. Further features include appointment reminders, electronic remittance advice, secure provider portals, patient invoicing, and integrated credit card gateway technology. Users also have access to custom and automated reports.

TheraBill aims to enhance productivity by allowing users to file electronic claims to thousands of compatible insurance companies and government payers automatically. TheraBill’s cloud-based technology gives users the flexibility to file claims and manage all other practice processes on any device with an internet connection. TheraBill’s patient billing functionality allows users to create and send invoice statements, either as a balance statement or ledger statement. Users can manage credit card payments with inbuilt credit card processing technology.

Scheduling and calendar tools enable users to manage patient sessions and appointments automatically. Users can reschedule appointments simply using the drag-and-drop calendar interface, and setup automated appointment reminders by text, email or voice message. With an EMR (electronic medical record) system, TheraBill allows users to store and access all patient records in a central location. Permissions, passwords and user access logs ensure data is managed securely. All provider portals are HIPAA-compliant.

Preis

Beginnt ab
$149
Preisoptionen
Kostenlose Testversion
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis

Geräte

Unternehmensgröße

K
M
G

Märkte

Vereinigte Staaten von Amerika

Unterstützte Sprachen

Englisch

TheraBill Bewertungen

Gesamtbewertung
4.6/5
93% Positive Bewertungen
36
Ausgezeichnet
17
Sehr gut
4
Durchschnitt
0
Gering
0
Schlecht

Made my life 1000x easier

Bewertet am 08.12.2011
Quelle der Bewertung: Capterra

I was so relieved to find Therabill. I tried the state's free system and found it complicated and lacking with some services I wanted. I have also used other online billing services that were often flawed and had terrible customer support.
I LOVE the ease of Therabill and the excellent support I receive if I ever have a question or issue. Which is very infrequent due to the detailed FAQ section. I really appreciate that the site is always changing and expanding to meet our needs. I know a lot of care and work are put in to maintaining it's success.
This site has everything I could ask for in a billing system and so much more. I can get my billing done in a matter or minutes. I recommend Therabill to anyone who is doing their own billing or as a company. It is well worth the small monthly fee!

Vorteile

Great customer support, Very detailed program, meets all my needs, love the section where we can send our bills back to the invoicing area, Fast turn around with payments from ins. companies, I like being able to re-activate clients if I need to, the recurring clients section in a must, automatic insurance card from the state is very helpful.

Nachteile

I would say I do not use all the features on the site but that is only because I don't need them at this point.

I don't add new clients that often but always stumble over doing so. The ins. card name (not the company but what to "call it?") is one I never seem to know what to do with. It always works out somehow but think it could be a bit more clear.

Verteilung der Bewertung

Bedienkomfort
Kundenbetreuung

TheraBill, gutes Werkzeug, nicht reaktionsschnelle Unterstützung

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 21.04.2017
Quelle der Bewertung: SoftwareAdvice

Ich bin seit über 2 Jahren ein Benutzer dieses Tools, alles war sehr gut, viele Features, viele gute Vorlagen und ziemlich einfach einzurichten und zu benutzen. Allerdings ist unsere Praxis in Phoenix AZ, und dieses Tool unterstützt nicht Phoenix AZ Zeitzone für Google Kalender. Ich habe über 6 Fehlerberichte eingereicht, aber ich habe keine zufriedenstellende Antwort erhalten. Verschiedene Kunden unterstützen Personal geht auf den gleichen Weg (stellen Sie sicher, dass Ihr Google Kalender in der richtigen Zeitzone ist.), Aber sie markieren den Fehler behoben und dann nicht mehr reagieren. Ich habe aufgegeben, und werde nicht mit dieser Funktion. Es ist zu schlimm, denn unsere Patienten mögen es, Erinnerungs-E-Mails zu erhalten, aber bis dieser Fehler behoben ist, können wir ihnen keine Erinnerungen senden, noch können wir unsere Google Kalender-Kalender mit ihren Terminen bevölkern.

Vorteile

Tolle Besonderheiten, super Wert, sehr intuitiv

Nachteile

Kundendienst

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote

7.0/10

Einfach zu gebrauchen

Täglich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 11.05.2017
Quelle der Bewertung: SoftwareAdvice

Wir mögen diese Software wirklich, es war eine große Verbesserung für uns und wir sind bestrebt, die neuen Ergänzungen zu sehen, wenn sie bereit sind, installiert zu werden.

Vorteile

Die Farbcodierung ist überraschend nicht nur ansprechend, sondern sehr effizient und "selbstsinnig" lohnend. Unsere Therapeuten mögen die Fähigkeit, sicher mit den Kunden über das Patientenportal zu kommunizieren. Die Fähigkeit, Zahlungen (insbesondere Kreditkarten) innerhalb des Systems zu verarbeiten, war ein großer Zeitersparnis.

Nachteile

Wir möchten gern mehr Optionen für unsere Administratoren sehen, um einige Layouts und Berichte anzupassen, möchten die Möglichkeit sehen, Clients einfacher zu suchen und die Registerkarte "Selektionstherapeuten" aus der unteren Ecke zu verschieben (es ist sehr schwer, manchmal zu kommen ). Wir möchten gern eine benutzerspezifische Art und Weise haben, zwischen Administratoren und Therapeuten und Kunden zu kommunizieren. Wäre schön gewesen, ein einfacheres System zu haben, um unsere (damals) aktuellen Kunden in dieses neue System zu migrieren.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote

9.0/10

Großartig für Solo oder kleine Gruppenpraxis

Weitere für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 11.05.2017
Quelle der Bewertung: SoftwareAdvice

Wir haben 10 Kliniker und diese Software ist großartig. Es ist sehr einfach zu bedienen und zu lernen. Die Abrechnungsfunktionen funktionieren gut, aber für eine große Organisation wäre das nicht robust genug. Es gibt Pelz von Trainingsvideos, die sehr hilfreich sind. Der Kundenservice ist leicht zu erreichen und alles andere als eine meiner Interaktionen war großartig. Der einzige Vorfall, den sie kurz fielen, war, als die Software keinen Teil der Fortschrittsnote zeigte. Es dauerte fast einen Monat und viele Anrufe, um endlich jemanden zu bekommen, um mit dem Problem umzugehen. Alle anderen Fragen wurden jedoch schnell bearbeitet. Sie machen regelmäßige Wartungsaktualisierungen, die im Voraus gut kommuniziert werden und während der Off-Peak-Stunden (1 Uhr Sa.) durchgeführt werden. Insgesamt ist es eine tolle Plattform.

Vorteile

Sehr intuitive, adäquate Anpassung, viele Trainingsvideos, erreichbare / Live-Kundensupport, leicht zu erlernen.

Nachteile

Könnte mehr anpassbar sein, Abrechnungsmerkmale sind nicht so robust für größere Praktiken, wünschte, es wäre ein besserer Weg, um Auszahlungen an Kliniker zu verfolgen, d.h. bessere Abrechnungsfunktion.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote

8.0/10

Easy to Use Program for Clinical Social Workers

Bewertet am 09.08.2014
Quelle der Bewertung: Capterra

I am a single practitioner in private practice and I have been using this program for about a year since going into private practice for myself. I have used different electronic medical records programs with past employers and had never had to bill for myself (that was handled by billers). The program integrates billing and scheduling and easily keeps tracks of all payments and client accounts in which you can do yourself. I really like using the document builder - it is quick and easy (and you can edit whenever needed). They provide great tutorials as well as written instructions. The support staff quickly answer your inquiries and help you until you are satisfied (within the means of the program). The great thing too - it has never been down when I have signed in (at all different hours of the day/week). Overall, of all the programs I have had trials or have used extensively, this one has been the best. Some may bulk at the monthly cost but when you compare the different programs, their features, etc... if you are looking for something which you can schedule, bill within a few clicks, keep accounting, do your documentation, the cost is worth it. The only cons I have seen are related to my own personal preferences regarding statements and documents (i.e. formatting). However, what they do have is more than sufficient and easy to use and are "my" forms. I would recommend this to any private practitioner who is wanting to do things on their own without all the overhead costs - money you work so hard to earn. FYI - I am not affiliated with this company whatsoever and truly am attesting to my own experience and use.

Verteilung der Bewertung

Bedienkomfort
Kundenbetreuung

TheraBill Preis

Beginnt ab
$149
Preisoptionen
Kostenlose Testversion
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis
$149 per month per provider + $199 one-time setup cost.

TheraBill Funktionen

  • Accounts receivable
  • Activity logging
  • Appointment reminders
  • Assessment & treatment plans
  • Assessment notes
  • Authorization tracking
  • Automated scheduling
  • Balances report
  • Billing estimates
  • Calendar sync with Google
  • Claim aging report
  • Claims processing
  • Custom reports
  • Data encryption
  • Document management
  • Drag & drop interface
  • Electronic data interchange
  • Electronic health record (EHR)
  • Electronic submission
  • Eligibility verification
  • Event scheduling
  • HIPAA compliance
  • Home health management
  • Insurance management
  • Invoice branding
  • Invoice management
  • Medical record integration
  • Multiple fee schedules
  • PCI DSS compliance
  • Password management
  • Patient account management
  • Patient check-in
  • Patient demographics
  • Patient eligibility checks
  • Patient payment history
  • Patient portal
  • Patient records management
  • Payment posting & tracking
  • Payment processing
  • Payment reports
  • Permission management
  • Physician management
  • Printable monthly statements
  • Printable receipts
  • Procedure-based scheduling
  • Progress notes
  • Referral management
  • Remittance advice
  • SSL security
  • Team notes
  • User access controls
  • WebPT integration

TheraBill Vorteile

  • Users can file and route electronic claims to thousands of insurance companies and government payers automatically.

  • TheraBill's web-based system allows users to access and manage clinic information from any internet-enabled device.

  • Users can gain valuable insight into business performance and track their revenue cycle through custom and automated reports.

  • TheraBill's EMR system allows users to store all patient records, giving clinicians quick and centralized access to these records.

  • Sensitive clinic and patient data is managed securely from TheraBill's single, HIPAA-compliant platform.

  • TheraBill Häufig gestellte Fragen

    Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über TheraBill.

    F. Welche Preispläne bietet TheraBill an?

    TheraBill bietet folgende Kostenpläne an:

    Beginnt ab: $149

    Preismodell: Abonnement

    Kostenlose Testversion: Verfügbar

    $149 per month per provider + $199 one-time setup cost.

    F. Was sind die Hauptfunktionen von TheraBill?

    TheraBill bietet die folgenden Funktionen:

    • Accounts receivable
    • Activity logging
    • Appointment reminders
    • Assessment & treatment plans
    • Assessment notes
    • Authorization tracking
    • Automated scheduling
    • Balances report
    • Billing estimates
    • Calendar sync with Google
    • Claim aging report
    • Claims processing
    • Custom reports
    • Data encryption
    • Document management
    • Drag & drop interface
    • Electronic data interchange
    • Electronic health record (EHR)
    • Electronic submission
    • Eligibility verification
    • Event scheduling
    • HIPAA compliance
    • Home health management
    • Insurance management
    • Invoice branding
    • Invoice management
    • Medical record integration
    • Multiple fee schedules
    • PCI DSS compliance
    • Password management
    • Patient account management
    • Patient check-in
    • Patient demographics
    • Patient eligibility checks
    • Patient payment history
    • Patient portal
    • Patient records management
    • Payment posting & tracking
    • Payment processing
    • Payment reports
    • Permission management
    • Physician management
    • Printable monthly statements
    • Printable receipts
    • Procedure-based scheduling
    • Progress notes
    • Referral management
    • Remittance advice
    • SSL security
    • Team notes
    • User access controls
    • WebPT integration

    F. Wer sind die typischen Nutzer von TheraBill?

    TheraBill hat die folgenden typischen Kunden:

    Mittlere Unternehmen, Kleine Unternehmen

    F: Welche Sprachen werden von TheraBill unterstützt?

    TheraBill unterstützt die folgenden Sprachen:

    Englisch

    F. Welche Preispläne bietet TheraBill an?

    TheraBill hat folgende Preismodelle:

    Abonnement

    F. Unterstützt TheraBill mobile Geräte?

    Wir haben keine Informationen darüber, welche Geräte TheraBill unterstützt

    F. Mit welchen anderen Applikationen integriert TheraBill?

    TheraBill kann in folgende Anwendungen integriert werden:

    WebPT

    F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet TheraBill an?

    TheraBill bietet folgende Optionen für Kundensupport:

    Online-Support, Telefon-Support

    Alternative Produkte