Metatask
Metatask
Über Metatask
Metatask ist eine Lösung für die Organisation von Geschäftsabläufen und Prozessen, die sich ideal für Teams eignet, die wiederkehrende interne Prozesse wie Genehmigungen, Mitarbeitereinstellungen und Überprüfungen durchführen. Metatask bietet Funktionen wie Workflowvorlagen, interne Prozessfreigabe, Kontrollprozessmanagement, Aufgabenverwaltung, nutzerdefinierte Formulare, Chat und Zapier-Integration und unterstützt Unternehmen dabei, ihre internen Prozesse zu erstellen und zu organisieren, um markenkonsistent zu sein.
Um Unternehmen und Teams dabei zu unterstützen, dieselben Aufgaben konsistent auszuführen, bietet Metatask Tools zum Erstellen und Definieren von Vorlagen für Geschäftsprozesse, die bestimmten Teams zugewiesen und im gesamten Unternehmen gemeinsam genutzt werden können. Nutzer können Prozesse für allgemeine Aufgaben wie Mitarbeitereinstellung, Urlaubsanträge usw. starten und den Fortschritt aller laufenden oder abgeschlossenen Prozesse einsehen, die von anderen Teammitgliedern ausgeführt werden. Überfällige Aufgaben oder Prozesse können durch farblich gekennzeichnete Fortschrittsbalken und rote Warnmeldungen identifiziert werden, die bevorstehende oder überfällige Fälligkeiten darstellen.
Aufgaben können an die relevanten Teammitglieder delegiert werden, wenn ein Prozess erstellt wird, und Fälligkeitstermine können basierend auf voreingestellten Parametern und Auslöserregeln automatisch festgelegt werden. Nutzer*innen können Aufgaben mithilfe des Chat-Tools kommentieren, sodass alle Konversationen, Dateien und Aktualisierungen an diesen bestimmten Chat angehängt werden. Mit der Formularfunktion können Nutzer*innen wichtige Daten aus Chat-Kommentaren, E-Mails und Anhängen extrahieren und steuern, wie Nutzer*innen Prozessinformationen an wen und wann bereitstellen.
Bilder
Du bist nicht sicher, ob Metatask das Richtige ist?
Mit einer beliebten Alternative vergleichen
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Bedienkomfort
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
Alternativen
Kissflow
Zoho Desk
Process Street
Flokzu
Nutzerbewertungen
Hast du Metatask bereits?
Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.
- Branche: Computer-Software
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Simple BPM tool with great support
Bewertet am 10.12.2018
Metatask has been a win for the 20% of the operational/process-related work our cross-functional...
Metatask has been a win for the 20% of the operational/process-related work our cross-functional team addresses. Communication, operational efficiency, and transparency has improved since we started using Metatask.
Vorteile
Metatask improves our operation efficiency by making sure that no-one is assigned a task unless the needed information is shared, and that task assignees is notified once there's something for them to do.
Nachteile
UX could be better in some particular scenarios (i.e., finding functionality), but this is mitigated by the fact that the Support and Product team are readily available on the chat bot.
Antwort von Metatask
Thank you for taking time and writing review!
We have plans to improve search and few improvements are already available in a latest version.
- Branche: Bau
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
If you need to get employees to consistently follow ANY process, check out Metatask
Bewertet am 23.1.2020
The support level is almost super human. They respond with answers and solutions very quickly and...
The support level is almost super human. They respond with answers and solutions very quickly and are always open to customer feedback and feature requests.
We mainly use the software to make sure that our Operations people follow a consistent process. It also allows them to suggest improvements and then see exactly where their suggestion goes and they can feedback at the end of the review process. It connects them with the business more closely and they feel they are being listened to. We have only deployed this about 45 days ago, but I can only see us adding more and more processes. We don't include our sales staff in Metatask at the moment, but we take on the added expense because of how well it works and how much time it saves and how many mistakes it prevents.
This may not be an exact fit for your needs, but it is easily worth the time to go through a trial and figure that out. For us it was near perfect.
Highly recommended; one of the best improvements we've made to workflow in 13 years of being in business.
Vorteile
Very straightforward to set up "Templates" for processes. Very easy to set up users and groups (allowing processes to be quickly updated when staff changes). Actually creating processes takes some time, but mainly because of how much automation can be built into the system. The pricing is very straightforward and very fair for the features provided.
Nachteile
The website interface is great and very well executed, however, I wish there was a mobile app, just so that I could set up notifications on the tablets we have distributed to our manufacturing staff.
There is not currently the ability to display some fields while hiding others based on a previous answer within the same task step, but I believe this is a feature that is being worked, and it is pretty easy to get around.
Gründe für den Wechsel zu Metatask
Feature set versus price was a large factor in deciding to go with Metatask, as was the level of support I received during my free trial. The level of support has not changed as I transitioned into a paying customer.Antwort von Metatask
Thanks for a great feedback! Conditional form fields are already planned among some other great features for this year!
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 5.0 /10
To simple
Bewertet am 10.11.2017
This is neutral for me. I think it is good option for non complicated tasks in teams. It is very...
This is neutral for me. I think it is good option for non complicated tasks in teams. It is very bad for tasks which containes very complicated tascs conneced with many files.
Vorteile
Nice, clear and brigt look. Very useful group chat in one task. Very useful option is also that this is connected with date and hour of modification.
Nachteile
Lack of possibility to add files connected with task to share them with others - it would be very useful.
Antwort von Metatask
Hello there! Sorry to hear you were not able to configure your process to share files the way you wanted. Metatask have multiple options for collecting and sharing files and documents between process or task participants (file attachments in task comments, file attachments in data form). We would be happy to help you configuring your workflow the right way for sharing files - please just contact us in support chat within Metatask app.
- Branche: Immobilien
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
Impressed by Customer Service
Bewertet am 14.11.2019
Consistency is directly tied to efficiency and Metatask helps me provide the same information to...
Consistency is directly tied to efficiency and Metatask helps me provide the same information to my team every time so they can set up clients successfully every time. When I run into obstacles or have a question, customer service has been awesome in getting answers. They even made me a video to visually explain an answer. That alone made this purchase a great value.
Vorteile
Workflow Automation made simple and pretty easy to understand
Really nice fit for small and micro-business organizations
Process dashboard allows user to stay on top of several processes at once
Assigning tasks to people based on role in the process saves a lot of time and prevents confusion about "who does what"
Using conditions and form data creates almost unlimited applications for this service
Combined with Zapier, this is almost a "must have" package for small business
Customer Service and Support is Excellent!
Nachteile
Markup and formatting options leaves a bit to be desired
Terminology and how its used is a bit of a learning curve
No app for mobile device
No option to print checklist (or "process")
Gründe für den Wechsel zu Metatask
Services provided for monetary consideration made Metatask the best value in my research.Antwort von Metatask
Kenneth, Thanks for a great feedback! Printing of processes is something we plan to improve going forward.
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Excellent tool for managing workflows
Bewertet am 3.8.2021
Does what it sets out to do very well, and is very reasonably priced.
Does what it sets out to do very well, and is very reasonably priced.
Vorteile
Sharp focus on a simple, visual, intuitive way to manage workflows / business processes. It's very easy to get started and the tool is easy to use and understand. Like the Office 365 option for authentication and the integration with Slack for notifications. The ability to group steps, implement approvals, configure conditional steps, set up user roles is all very useful and straightforward to implement.
Nachteile
No way to link multiple processes together
Metatask Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Metatask.F. Welche Preispläne bietet Metatask an?
Metatask bietet folgende Kostenpläne an:
- Ab: 6,00 $/Monat
- Preismodell: Abonnement
- Gratis Testen: Verfügbar
F. Wer sind die typischen Nutzer von Metatask?
Metatask hat die folgenden typischen Kunden:
Selbstständig, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1.000, 1.001–5.000
F: Welche Sprachen werden von Metatask unterstützt?
Metatask unterstützt die folgenden Sprachen:
Englisch
F. Unterstützt Metatask mobile Geräte?
Metatask unterstützt die folgenden Geräte:
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Metatask?
Metatask kann in folgende Anwendungen integriert werden:
Google Drive, Slack, Zapier
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Metatask an?
Metatask bietet folgende Optionen für Kundensupport:
E-Mail/Helpdesk, Wissensdatenbank, 24/7 Live-Support, Chat
Ähnliche Kategorien
Sieh alle für Metatask gefundenen Softwarekategorien an.