
Über MessageBird
MessageBird verbindet Unternehmen jeder Größe mit Nutzern auf der ganzen Welt und sorgt dafür, dass sich die Kommunikation zwischen Unternehmen und Kunden so natürlich anfühlt wie Kommunikation mit Freunden.
Das Ziel besteht darin, den überkomplizierten Bereich der Kundenkommunikation zu vereinfachen. Die führende Cloud-Kommunikationsplattform mit eigener Telekommunikationsanbieter-Infrastruktur bietet SMS-, Sprach- und Unterhaltungs-APIs, um neue Formen der Interaktion zwischen Unternehmen und Kunden zu ermöglichen.
Die Lösung wird von mehr als 15.000 Kunden weltweit eingesetzt, um Kommunikationsherausforderungen zu bewältigen. Sie ermöglicht eine schnelle und zuverlässige globale Kommunikation, die den Kundenkontakt einfacher, effizienter und zugänglicher macht als je zuvor.
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- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Best Bulk SMS service
Bewertet am 15.11.2018
Providing bulk sms service in our country
Providing bulk sms service in our country
Vorteile
- Well built api
- Cheap rates globally
- Great customer service
- Well documented help / tutorials
- analysis / statistics available
Nachteile
There isn't anything I don't like so far.
- Branche: Immobilien
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Feedback from TPS Ltd
Bewertet am 16.11.2018
Overall great experience. Will continue to use it for many years to come. Easy to train my staff on...
Overall great experience. Will continue to use it for many years to come. Easy to train my staff on how to send out batch messages and reply.
Vorteile
Easy to use by uploading excel files and sending mass text messages by selecting which columns are originator, message & receiver.
Good visual on the incoming replies and visibility of the conversation thread of each message.
Easy to add the number as a contact to the database.
Easy to export the data onto excel.
Nachteile
Need to have the ability to export onto excel the entire conversational thread per message/contact.
The Messages do not batch together...they come on separate lines. They all need to continue on the same thread on the "SMS Overview" page.
- Branche: Non-Profit-Organisation Management
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Weitere für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 0.0 /10
Do not use this company
Bewertet am 26.5.2021
I was looking for a platform to send mass messages for the Ministry. I paid my money (April 4,...
I was looking for a platform to send mass messages for the Ministry. I paid my money (April 4, 2021) and the long wait for the system to work started. It took over a month before I could try and send out a message, because I could not find a number and there was no one to speak with. They said contact them via WhatsApp and every time I did I got 6 message replies that said no one is available. I set my clock so that I could reach out all through the day from 1 am to 8 pm and I always got the same message.
Finally, I got a number to use and I sent my test email and it did not work. I told them to cancel my account and refund my money. They actually refused to do both. Here are the emails I sent and the replies they sent back. They still have not canceled my account.
From April to May, Why would they still be asking me what I want to do. It does not matter where you live, I do not recommend dealing with a company that will not stand behind their product. The customer service is horrible. They know that I have not used their service and yet they are still trying to keep my money. They knew I was in the US and knew the problems I would have. Instead, they took the money, made it impossible for me to get in contact with anyone, did not provide service and have drawn this out so that I can use the time loophole to keep my money. This is not a reputable company and I pray that you find another one to use.
Vorteile
I never got to use it. However, I chose it because I thought the price was good for what I wanted to do.
Nachteile
I never got to use it. However, they have horrible customer service and a difficult process.
- Branche: Computer-Software
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Perfect solution
Bewertet am 5.12.2018
Perfect solution
Perfect solution
Vorteile
Easy to use and a perfect solution for Text communication.
Nachteile
I have nothing to mention.
- Branche: Logistik & Lieferkette
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Messagebird moderate user
Bewertet am 15.12.2018
It does what it advertises. I only use it to send out notifications that does not require user...
It does what it advertises. I only use it to send out notifications that does not require user reply but apparently it is able to be done should I need it.
Vorteile
Customer service response is quick (in working hours).
Message sending is quick and reliable.
The web pages responds quickly and balance display is real-time.
Supports Chinese characters and supposedly other languages encoded in UTF-8.
Competitive price in the Australia market.
Nachteile
Some of the pages are not fully localized, e.g. sub-account finance page currency is only in EUR.
Not too many user permission control (all users are administrators)
First-time recharge takes a day.
Customer service is not 24/7 (might be inconvenient to users on the Eastern hemisphere.
MessageBird Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über MessageBird.F. Welche Preispläne bietet MessageBird an?
MessageBird bietet folgende Kostenpläne an:
- Ab: 50,00 $/Monat
- Preismodell: Kostenlose Version, Abonnement
- Gratis Testen: Nicht verfügbar
F. Wer sind die typischen Nutzer von MessageBird?
MessageBird hat die folgenden typischen Kunden:
Selbstständig, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1.000, 1.001–5.000
F: Welche Sprachen werden von MessageBird unterstützt?
MessageBird unterstützt die folgenden Sprachen:
Deutsch, Englisch, Französisch, Italienisch, Niederländisch, Portugiesisch, Spanisch
F. Unterstützt MessageBird mobile Geräte?
MessageBird unterstützt die folgenden Geräte:
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert MessageBird?
MessageBird kann in folgende Anwendungen integriert werden:
Adobe Commerce, IFTTT, Smooch, Tray.io, Zapier, Zendesk Suite
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet MessageBird an?
MessageBird bietet folgende Optionen für Kundensupport:
E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, 24/7 Live-Support, Chat
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