Solvemate Übersicht

Was ist Solvemate?

Solvemate macht Kunden-Support schnell, einfach und kosteneffektiv. Mit der Plattform kannst du einen virtuellen Agenten trainieren, der auf deiner Website oder in deren App integriert werden kann. Die Kunden interagieren mit ihr durch eine Reihe von schnellen Multiple-Choice-Fragen.

Mit Solvemate werden Anfragen in durchschnittlich nur zwölf Sekunden gelöst. Dank des maschinellen Lernens wird der virtuelle Agent auch im Laufe der Zeit intelligenter: Wenn allgemeine Anforderungen verstanden werden, antizipiert es die richtige Antwort. Support-Anfragen werden automatisch rund um die Uhr und im richtigen Umfang bearbeitet. Das Ergebnis sind schnellere Antwortzeiten, zufriedenere Kunden und deutlich niedrigere Kosten.

Solvemate Übersicht

Kosten

Beginnt ab
600,00 €/Monat

Preisoptionen

Gratis Testen
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis

Solvemate Funktionen

Geräte
Unternehmensgröße
K M G
Märkte
Asien, Australien, Brasilien, Kanada, Europa und 5 weitere , Deutschland, Lateinamerika, Mittlerer Osten und Afrika, Vereinigtes Königreich, Vereinigte Staaten von Amerika
Unterstützte Sprachen
Arabisch, Chinesisch (vereinfacht), Chinesisch (traditionell), Tschechisch, Dänisch und 22 weitere , Niederländisch, Englisch, Finnisch, Französisch, Deutsch, Hebräisch, Ungarisch, Indonesisch, Irisch, Italienisch, Japanisch, Koreanisch, Norwegisch, Polnisch, Portugiesisch, Russisch, Spanisch, Schwedisch, Türkisch, Ukrainisch, Taiwanisch, Thai

Screenshots

Solvemate Screenshot: Implement a Virtual Agent in a few days with minimum to no coding
Solvemate Screenshot: Implement a Virtual Agent in a few days with minimum to no coding Solvemate Screenshot: Solvemate helps you develop Virtual Agents tailored to every vertical, from eCommerce to Banking

Solvemate Bewertungen

Solvemate Bewertungen

Gesamtbewertung
4,6
/
5
Ausgezeichnet
10

Sehr gut
7

Durchschnitt
0

Gering
0

Schlecht
0

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,4
Funktionen
4,2
Bedienkomfort
4,1
Kundenbetreuung
4,9
100% haben diese Anwendung empfohlen
Rodolfo W.

Customization and customer care at the best!

It was great! The highlight is their true customer care and willingness to make us successful. Solvemate listens and takes in consideration your every request, independently on the complexity. And for me, this is the most important factor for a partnership.


Mit Google übersetzen
Lea G.

A great tool and great people to work with

We are using the Solvemate Chatbot to answer repetitive, easy to solve questions from our Private Sellers. We hope to reduce the workload of our customer support in order for them to concentrate on the more complex issues. After just a few weeks of use the bot shows a positive impact and we are very happy with it - eventhough of course it still has to prove it's worth on the longterm.


Mit Google übersetzen
Katharina W.

Very intuitive tool to use not only for admins but also for customers!


Mit Google übersetzen
Charlotte W.

Good tool for customers to find answers or to place their requests any time online


Mit Google übersetzen
Giorgio B.

The interface is very intuitive and works much better than classic chatbots...Fast...

- We've been able to provide instant support to our customers by providing access to an interactive troubleshooting tool.
- Thanks to Solvemate, we've also been able to present our support materials to customers in a visually appealing way that is much easier to digest.


Mit Google übersetzen
Rodolfo W.
Branche: Finanzdienstleistungen
Untern. Größe: 1.001-5.000 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Customization and customer care at the best!

Weitere für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 30.11.2018
Quelle der Bewertung: Capterra

It was great! The highlight is their true customer care and willingness to make us successful. Solvemate listens and takes in consideration your every request, independently on the complexity. And for me, this is the most important factor for a partnership.

Vorteile

The software is really effective and, if well worked, potentially provides better results and UX if compared to other NLP-based solutions. Also, though the not most intuitive to setup in a first moment, whenever you understand the logic behind, it's easier to maintain, specially as you won't need to deal directly with linguistic issues related to users inputs.

Nachteile

Setting up is not friendly in a first moment. Some detailed manual, with examples, would help a lot! Perhaps, a different and guided way to input the information may also be helpful.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Lea G.
Branche: Luxusgüter & Schmuck
Untern. Größe: 201-500 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

A great tool and great people to work with

Täglich für 1-5 Monate genutzt
Bewertet am 16.6.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

We are using the Solvemate Chatbot to answer repetitive, easy to solve questions from our Private Sellers. We hope to reduce the workload of our customer support in order for them to concentrate on the more complex issues. After just a few weeks of use the bot shows a positive impact and we are very happy with it - eventhough of course it still has to prove it's worth on the longterm.

Vorteile

The people behind Solvemate are really motivated and authentic. They made me feel like they really care about our needs as a company and we figured out together how to best use their product. When something is not working for us they find an alternative way - even if they have to build it (of course that takes some time but at least they are honest enough to recognize flaws in their product and do something about them).

The software itself is powerfull and easy to work with. For me personally it was really fun to set the questions and answers and build the connections between those. Once you understand the logic of the tool it is easy to add new questions/answer or modify the connections if your own products or conditions change.
If I need help with a change or a second opinion I can always count on my contact to give me quick and usefull pointers.

Nachteile

The current overview of the questions and answers (the "training section") could be arranged more clearly and sometimes the path to modify a certain wording/setting is not very intuitive.

I wish there would be even more options to customize the bot (e.g. renaming buttons) and really "make it your own" and adapt it even better to the needs and voice of your own company.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Katharina W.
Branche: Buchhaltung
Untern. Größe: 501-1.000 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Very intuitive tool to use not only for admins but also for customers!

Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 18.7.2018
Quelle der Bewertung: Capterra

Vorteile

The initial training the chatbot is fast and painless and could go live within one month. It is also possible to add the chatbot to country specific websites easily.
Easy to modify and improve the chatbot's knowledge base after training.
Solvemate's support staff is the best customer support I received: they respond quickly to any request and listen closely in order to answer my questions.
Solvemate's product team is always willing to listen to product improvements and is working hard to improve customer experience for example by providing the integration of a variety of tools we use for customer support.

Nachteile

Despite the fact that Solvemate's support team is alway happy to answer any question, we miss more detailed step-by-step guides on how to quickly solve issues of a not correctly trained solution or how to amend fixed text fields.
It would also be welcome to improve amending of the website facing features such as fond size etc without having to involve a website developer.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 7.0/10

Charlotte W.
Branche: Bankwesen
Untern. Größe: 501-1.000 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Good tool for customers to find answers or to place their requests any time online

Täglich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 30.3.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

Vorteile

The software helps us to offer our customer a channel, where they can place their requests at any time and any place (online). For each topic we can define which data we need to know from the customer to be able to handle the request, even uploads for documents are possible now.
We even get valuable feedback from customers which helps us again to optimize the bot structure. The bot has a good usability. For us and our customers the bot is very useful digital tool and helps us to increase our efficiency!

Nachteile

Certain features can only be used with an existing CRM tool. Some key figures are currently still being reported manually, what takes some time, but is hopefully going to be fixed soon.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 8.0/10

Giorgio B.
Branche: Maschinerie
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

The interface is very intuitive and works much better than classic chatbots...Fast implementation!

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 26.7.2018
Quelle der Bewertung: Capterra

- We've been able to provide instant support to our customers by providing access to an interactive troubleshooting tool.
- Thanks to Solvemate, we've also been able to present our support materials to customers in a visually appealing way that is much easier to digest.

Vorteile

- Training the chatbot is fast and easy.
- We went live in one month.
- Easy to modify and improve the chatbot's knowledge base after training.
- The Solvemate staff is incredibly responsive and helpful. They listened to our feedback and implemented some of our feature suggestions.

Nachteile

- The most complex support requests still require a human agent to take over.
- It can be hard to understand how the algorithm works

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Nutzerempfehlung
9,1/10
Basierend auf 17 Benutzerbewertungen
Vergleiche Nutzerempfehlungen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Solvemate Preis

Solvemate Preis

Beginnt ab
600,00 €/Monat
Gratis Testen
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,4/5
Basierend auf 17 Benutzerbewertungen
Vergleiche das Preis-Leistungs-Verhältnis mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Solvemate Funktionen

Solvemate Funktionen

API
Aktivitäts-Dashboard
Automatische Benachrichtigungen
Berichterstattung und Statistik
CRM-Integration
Chat
E-Mail-Integration
Echtzeitüberwachung
Integration von Dritten
Kundenspezifisches Branding
Mehrsprachig
Multi-Channel-Kommunikation
Social-Media-Integration
Sofortnachrichten
Supportticket-Management
Umfragen & Feedback
Warnungen / Eskalation
Wissensbasis-Management
Workflow-Management
Überwachung
Funktionen
4,2/5
Basierend auf 17 Benutzerbewertungen
Vergleiche Funktionen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kategorien

Videos und Anleitungen

Videos und Anleitungen

Solvemate Häufig gestellte Fragen

Solvemate Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Solvemate.

F. Welche Preispläne bietet Solvemate an?

Solvemate bietet folgende Kostenpläne an:

Beginnt ab: 600,00 €/Monat

Preismodell: Abonnement

Gratis Testen: Nicht verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von Solvemate?

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von Solvemate

F. Wer sind die typischen Nutzer von Solvemate?

Solvemate hat die folgenden typischen Kunden:

Großunternehmen, Mittlere Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von Solvemate unterstützt?

Solvemate unterstützt die folgenden Sprachen:

Arabisch, Chinesisch (vereinfacht), Chinesisch (traditionell), Tschechisch, Dänisch, Niederländisch, Englisch, Finnisch, Französisch, Deutsch, Hebräisch, Ungarisch, Indonesisch, Irisch, Italienisch, Japanisch, Koreanisch, Norwegisch, Polnisch, Portugiesisch, Russisch, Spanisch, Schwedisch, Türkisch, Ukrainisch, Taiwanisch, Thai

F. Welche Preispläne bietet Solvemate an?

Solvemate hat folgende Preismodelle:

Abonnement

F. Unterstützt Solvemate mobile Geräte?

Wir haben keine Informationen darüber, welche Geräte Solvemate unterstützt

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Solvemate?

Solvemate kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Facebook, Freshdesk, Intercom, Slack, Zendesk

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Solvemate an?

Solvemate bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Telefon-Support, Online-Support