SalonBiz

3,8 (42)
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Salon-Software mit Unterstützung für iPhone, iPad und Apple Watch

Über SalonBiz

Die SalonBiz App ist eine All-in-one-Verwaltungsplattform mit Tools für Online-Buchung, Gästebetreuung, POS, Kommunikation, Berichterstattung und Verwaltung mit mehreren Standorten. Mit den Mobil- und Tablet-Apps können Salonmitarbeiter unterwegs ihre täglichen Aufgaben verwalten, mit Check-in-Benachrichtigungen, Buchungsmanagement und Kalenderansicht. SalonBiz wurde entwickelt, um mit Unternehmen zu wachsen, und ermöglicht es Nutzern, Standorte, Zweigstellen in Online-E-Commerce zu integrieren und einen POS zu integrieren.

Zu den weiteren Funktionen von SalonBiz gehören Kunden-Check-in-Benachrichtigungen, eine Buchungsbestätigung, Kunden-Kaufhistorien, Formeln und nutzerdefinierte Notizen, Echtzeitstatistiken und -analysen, Zielverwaltung, ein vollständiges Mitarbeiterverzeichnis, online oder persönliche Terminbuchung und vieles mehr.


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SalonBiz

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VS.
Häufig bewertet

Startpreis

Keine Preise gefunden
12,00 $
Monat

Preisoptionen

Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
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Kostenlose Testversion

Funktionen

90
40

Integrationen

9
16

Bedienkomfort

3,7 (42)
4,6 (953)

Preis-Leistungs-Verhältnis

3,6 (42)
4,7 (953)

Kundenservice

3,9 (42)
4,7 (953)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Alternativen

Setmore

4,6
Nr. 1 Alternative zu SalonBiz
Setmore bietet eine kostenlose Online-Planungsplattform, mit der du dich mit deinen Kunden und Kundinnen in Verbindung...

DaySmart Salon

4,4
Nr. 2 Alternative zu SalonBiz
Hervorragende Salon-Management-Software mit Fokus auf Online-Terminplanung, automatisierter Kundenkommunikation,...

Booker

4,1
Nr. 3 Alternative zu SalonBiz
Verwalte die Online-Buchungen, Verkaufsstellen, Mitgliedschafts- und Treueprogramme deines Salons, während du gleichzeit...

Vagaro

4,7
Nr. 4 Alternative zu SalonBiz
Vagaro ist eine webbasierte Lösung für Besitzer*innen von Salons und Fitnesscentern, um ihr Geschäft zu bewerben,...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

3,8 /5
(42)
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,6/5
Funktionen
3,8/5
Bedienkomfort
3,7/5
Kundenbetreuung
3,9/5

Hast du SalonBiz bereits?

Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Zeigt 5 von 42 Bewertungen
connie
Gesamtbewertung
  • Branche: Bekleidung & Mode
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Ultimate Salon

Bewertet am 21.7.2021

Overall it is great, I would not use anything else! We all went through a great deal last year and...

Overall it is great, I would not use anything else! We all went through a great deal last year and we have not recovered completely, it will take time to be what we were and know where we are all going...

Vorteile

It was easy to learn and use. They are innovative and directly aligned with Aveda which helps me as an Aveda Salon. They stay on top of the industry needs and provide us with good service on how to use the software.

Nachteile

Not alway impressed with the customer support. Wait times can be extremely lengthy and not always helpful. I feel the new updates from enterprise to central are not delivered consistently and at times not on the spot. Do not get me wrong, I love Salon Biz, I just feel at times they need to be more consistent with support

Kevin
Gesamtbewertung
  • Branche: Verbraucherdienste
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 5.0 /10

Salon / Spa Biz

Bewertet am 29.7.2021

I’d 100% recommend this to a salon or spa that has hourly and commission service providers. It’s...

I’d 100% recommend this to a salon or spa that has hourly and commission service providers. It’s not for smaller fledgling establishments.

Vorteile

It’s an all in one software that literally allows you to setup, run and manage your salon / spa. The most comprehensive of them out there.

Nachteile

With it being so comprehensive, I found that it was quite a bit of overkill for me, a suite renter with no employees. That being said, their smallest subscription is for 3 users. And it’s on the costly side.

In Betracht gezogene Alternativen

Acuity Scheduling

Warum SalonBiz gewählt wurde

I wanted to experience SalonBiz to see how well it fit in my business.

Gründe für den Wechsel zu SalonBiz

I wanted to go all in to see if it were to help me build my business at a reasonable cost.
Mary Lou
Gesamtbewertung
  • Branche: Kosmetik
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 3.0 /10

Great Software...If They Fix the Glitches

Bewertet am 24.1.2024

It's "okay". I feel like there has to be something out there that has fewer glitches and better...

It's "okay". I feel like there has to be something out there that has fewer glitches and better support during the hours we may need it. We are open for three hours before they even open.

Vorteile

I love the reports, it allows me to see what's going on in my business.

Nachteile

- I was expecting premium service as I was told this was premium software.
- The system has went down several times in the past 2.5 years we have been using it.
- Service providers often don't get their notifications.
- Support is lacking, especially for us on the east coast.
- Can't call to get "real time" support. If you do get someone on the phone, they are usually very polite though.
- Takes forever for them to get back to you and when they do, they want you to do more work. Give them "more examples of the problem".
- As a Canadian client, I don't like paying in US$ as it fluctuates. Honestly, I wouldn't even mind that so much if we didn't have so many little problems.
- At one time, they apparently forgot to click the box that says "Canadian" for pricing and all my products were being sold as US$ prices but in Canadian dollars!!

Lauren
Gesamtbewertung
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Our experience is great having customer support at our finger tips 24/7!

Bewertet am 13.3.2018

Vorteile

Mobility- We are able to take care of clients in a more mobile fashion in this fast paced world we live in. I pads and phones can be used in salon and out of the salon to take care of client and staff needs. Unity- We are able to unify our staff and client data base so if a client visits more than one location we can still give our staff commissions and the clients file can easily be viewed to look up history. Call Center- we are able to handle clients from one central location. Power outages- If one location looses power we can still operate without falling behind on daily book keeping. Customer Support- Customer support is always available and quick to respond to needs, they also have a friendly southern hospitality that is so refreshing! ;-) Promotions- Its easy to add a discount code and use the auto discount feature when running certain sales. Inventory- We just dove into inventory but it is pretty simple and user friendly to count your items in stock. Online Booking- Seems to be an easy function for our clients and helps fill in the day when there is availability.

Nachteile

Reports in general are overwhelming & not productive time wise- Being able to find what you are looking for without going to several different reports and having to export and sort is time consuming. Finding service provider benchmarks all in one report would be nice. It becomes confusing for the staff to know where to look to reach their goals when having to go to several places to find out how they are doing on their own. Having to build our our payroll report to show service providers what they are getting paid, custom reports very costly but seems to be the only solution for important aspects of our operation. Staff documentation- There is no where to document an employees timeline such as promotions, write ups, transfers in their file. Pop up notes- Takes to long to get into a pop up note and it is not an easy read format... better format and entry would be awesome for helping clients more effectively.

Antwort von SalonBiz

Hi Lauren. We love to hear to hear feedback like this! Especially where we can make improvements. It seems as though no two salons are alike when it comes to benchmarking so we¿re working on something we feel could make everyone happy. We¿ll fill you in soon.

April
Gesamtbewertung
  • Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 5.0 /10

SalonBiz Review

Bewertet am 20.7.2021

Love the marketing/ online booking/ confirmation/ reminder features. Their compatibility with...

Love the marketing/ online booking/ confirmation/ reminder features. Their compatibility with Aveda and partnerships with Listen 360 and other companies.

Vorteile

Salon biz really is customized to work well in the salon. I love that it is a live software that is constantly being updated. I appreciate that many of the support team that we talk with come from the salon industry and therefore know our experiences. The product works, and if it doesn't, they hear us and are willing to work on making it better.

Nachteile

1. features not working in Canada
2. becoming a bit of a # (having to re-explain my situation every time I call in or email)
3. launches of new features not working/ not coming/ delaying/ crashing

5 von 42 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

SalonBiz Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über SalonBiz.

SalonBiz bietet folgende Kostenpläne an:

  • Gratis Testen: Nicht verfügbar

SalonBiz hat die folgenden typischen Kunden:

Selbstständig, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1.000, 1.001–5.000

SalonBiz unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

SalonBiz unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

SalonBiz kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Demandforce, Listen360, PaySimple, QuickBooks, Stripe, Textel, Vish, Vish Color, Worldpay

SalonBiz bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, Chat

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