Leap

4,3 (380)
Eine Bewertung schreiben
Geschäftsproduktivitätstool für Bauunternehmer

Über Leap

JobProgress ist ein Produktivitätsmanagement-Tool für alle Arten von allgemeinen und Fachgewerken, Schätzern und Dienstleistungsunternehmen, mit denen Nutzer das gesamte Geschäft mit Tools verwalten können, um Kunden und Aufträge von überall aus einzuschätzen, in Rechnung zu stellen, zu organisieren, zu kommunizieren und zu verwalten. Zu den wichtigsten Funktionen gehören ein vollständig anpassbarer Job- und Workflow-Manager, CRM, Dashboard-Workcenter, sofortige Vorschläge und Verträge, sicherer Cloud-Speicher und vieles mehr.

JobProgress hilft Nutzern, einen einfach zu verwendenden Workflow für jeden Lead mithilfe des Auftrags- und Workflow-Managers zu verfolgen, um sicherzustellen, dass bei Projekten Fortschritte erzielt werden. Nutzer können Workflowstufen und -schritte automatisieren, Personal- und Produktionskalender verwalten sowie mehrere Aufträge pro Kunde hinzufügen und verfolgen. Mit dem Template Builder können Nutzer schnell Vorschläge, Angebote und Verträge erstellen sowie Schätzungen und Rechnungen erstellen, indem sie aus einer Liste häufig verwendeter Materialien und Arbeitslohntarife wählen.

Mit dem CRM-Tool (Customer Relationship Manager) können Auftragnehmer wertvolle Geschäfts-, Kunden- und Auftragsinformationen von jedem Standort aus erstellen, organisieren und speichern. Zu den CRM-Funktionen gehören automatisierte E-Mails und Verkaufsautomatisierung, Statistiken, Marketing, Social-Media-Integration und mehr. JobProgress ermöglicht die Erfassung elektronischer Unterschriften und das Remote-Bezahlen, um Unterschriften und Zahlungen von Kunden vor Ort über ein mobiles Gerät zu erhalten.

Die Plattform verbessert die Teamkollaboration, indem sie es Nutzern ermöglicht, Informationen und Wissen jederzeit und überall mit dem unbegrenzten cloudbasierten Speicher für Dateien und Dokumente auszutauschen. Auftragnehmer können klare und nützliche Berichte wie Verkaufsleistung, Überweisungsquelle, Angebotsstatus und mehr anzeigen und Finanzkennzahlen mit Gewinn/Verlust verwalten. Zu den zusätzlichen JobProgress-Funktionen gehören Mapping und Navigation, VoiceNote, PhotoDraw, Versicherungsschätzung, Makros, Verkaufspreis-Arbeitsblätter und mehr.


Bilder

Leap Software - 1
Leap Software - 2
Leap Software - 3
Leap Software - 4
5 weitere anzeigen
Videos zu Leap
Leap Software - 1
Leap Software - 2
Leap Software - 3
Leap Software - 4

Du bist nicht sicher, ob Leap das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

Leap

4,3 (380)
VS.
Häufig bewertet

Startpreis

298,00 $
Monat
20,00 $
Monat

Preisoptionen

Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion

Funktionen

146
87

Integrationen

19
195

Bedienkomfort

4,2 (380)
4,4 (4.311)

Preis-Leistungs-Verhältnis

4,3 (380)
4,3 (4.311)

Kundenservice

4,3 (380)
4,4 (4.311)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Alternativen

HubSpot CRM

4,5
Nr. 1 Alternative zu Leap
Spare wertvolle Verkaufszeit mit HubSpot CRM, das sich um all die kleinen Details von der Anrufaufnahme, dem Protokollie...

CoConstruct

4,7
Nr. 2 Alternative zu Leap
CoConstruct hilft Bauherren und Modernisierern dabei, ihre Projekte nahtlos zu koordinieren, mühelos mit ihren Kunden,...

OnePageCRM

4,7
Nr. 3 Alternative zu Leap
OnePageCRM ist ein aktionsorientiertes CRM für kleine und mittlere Unternehmen. OnePageCRM wandelt die Komplexität von...

Smartsheet

4,5
Nr. 4 Alternative zu Leap
Smartsheet ist eine Plattform für die Ausführung von Online-Arbeiten, mit der Unternehmen ihre Arbeit planen, nachverfol...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,3 /5
(380)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,3/5
Funktionen
4,2/5
Bedienkomfort
4,2/5
Kundenbetreuung
4,3/5

Hast du Leap bereits?

Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Zeigt 5 von 380 Bewertungen
Abbey
Abbey
Gesamtbewertung
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Very easy to use and maneuver through the software with awesome customer support!

Bewertet am 28.6.2018

Job Progress is an efficient software for our company to track each and every lead, from their...

Job Progress is an efficient software for our company to track each and every lead, from their first contact to completion of a project and payment! Nothing gets missed or "slips through the cracks". It is user-friendly, and the support is exceptional. When we need adjustments or changes to how it works with our flow, it gets addressed immediately!

Vorteile

It's easy to track each new lead and to follow up when needed. I love that every email, invoice, etc. are easily linked to the job, and easy to make changes/adjustments. I like the way the jobs "flow" and that we can have changes made to fit our company's needs.

Nachteile

Sometimes it seems too slow. I have to wait for a page to finish processing before I move to the next thing I need to do. It could be our internet, but it's consistently slow on this software, not everything I'm doing...

Antwort von Leap

Abby,

TriState Concrete is the BEST! We appreciate you as a business and as great people looking to do the best they can do in the communities they serve. We know that TriState and JobProgress both are in business for the same reasons: to serve their community the best the can and make a positive impact along the way. Thanks for being such a great customer!

Molly
Gesamtbewertung
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Great way to streamline processes

Bewertet am 12.11.2019

We aren't using JobProgress to its full capability yet, but will be soon. Right now, it has really...

We aren't using JobProgress to its full capability yet, but will be soon. Right now, it has really helped our communication with our customers be more efficient as well as keep track of our sales pipeline and estimates. We are LOVING it compared to our previous CRM.

Vorteile

I love that we can see how many jobs and dollar volume in each step of our sales/production stage and easily move jobs to a new stage, sales automation with automatic emails to the customer every time their job changes status is WONDERFUL. I also love using the production calendar for scheduling. Being able to set tasks or messages within each job is also great for keeping track of internal communications regarding each job. We also were able to have them create templates that look identical to our paper proposals. The ability to send, sign, view, and accept a proposal with just a click of a button is great.

Nachteile

It would be great if jobs could automatically move stages in the workflow when a corresponding action is taken (e.g. if setting an estimate appointment would move it to our stage that corresponds with appointments scheduled, or moved it to "job scheduled" when we set a production date), but I understand with custom workflows this would be hard to make happen. It would also be nice if more information from the measurements or estimates translated into the contract and/or work order. We currently use excel workbooks for estimates, contracts, work orders, and purchase orders, and all the pages talk to each other so we only have to enter information on one page. We haven't used JobProgress work orders or proposals yet because of this. In the calendars, if you put an appointment on one person's calendar and choose someone else as an attendee, it doesn't show up on the attendee's calendar, so we have been having to set duplicate appointments to do that. It would be nice if I set an appointment for X and Y needs to be there too, that I be able to set one appointment and it show up on both calendars.

In Betracht gezogene Alternativen

AccuLynx

Warum Leap gewählt wurde

We needed something more user friendly, with better streamlined processes. Our previous CRM was very cumbersome and included a lot of double entry.

Gründe für den Wechsel zu Leap

JobProgress had more customization available at a more affordable price per user.
eric
Gesamtbewertung
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 0.0 /10

Not an honest company

Bewertet am 4.11.2024

Deceptive and virtually impossible to cancel your subscription. The customer service is terrible.

Deceptive and virtually impossible to cancel your subscription. The customer service is terrible.

Vorteile

When it was Job Progress it was a good value

Nachteile

They changed everyones login info one day to sneak in a new terms of service without telling their customers. After that they raised rates 125% and do not want to cancel my subscription as requested multiple times.

Antwort von Leap

Hi Eric,
Apologies if you're not seeing the value. Our dev team has been working really hard to add new features and functionality over the last 2 years. Would love the chance to show you new ways your can streamline your business. Please reach out to your Customer Success Manager if you want a walkthrough.
Thanks!
Leap Team

Michael
Gesamtbewertung
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 6.0 /10

1 year review

Bewertet am 9.12.2020

JP right now is a love-hate relationship. I have invested so much into it, but yet I still feel...

JP right now is a love-hate relationship. I have invested so much into it, but yet I still feel like it is falling short and some basic but important function. I'm hopeful that these items will change.

Vorteile

1.) ease of use
2.) estimating portion
3.) workflow management
4.) documentation management
5.) sales tracking

Nachteile

1.) accounting integration w/ QuickBooks does not work well
2.) no copy and paste feature
3.) I had my proposal template converted and it looked awful and I had to pay for it
4.) you allow google sheets integration but not google docs so I can work on my normal proposal format
5.) you have to be in a client or search for a client to add a new job to that client
6.) no easy accounts payable system ( i have to use dropbox for that)
7.) change orders estimate sheet has different settings from the normal estimate sheet. creating double work
8.) P&L is manual entry so if we use it, we have double-entry again. Once in Quickbooks once in JP.
9.) Training is very surface level. I had to learn most of it on my own and then train my staff.

In Betracht gezogene Alternativen

Procare Solutions und Buildertrend

Gründe für den Wechsel zu Leap

we used buildertrend for a while, but JP promised to have a QuickBooks integration so we switched. When the integration came it was/ is a massive letdown.
Mallory
Gesamtbewertung
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Univera Construction, LLC

Bewertet am 8.12.2020

So far things have been very good. [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] is usually pretty good about...

So far things have been very good. [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] is usually pretty good about responding quickly. This program overall has made my life in the office much simpler.

Vorteile

Being able to quickly generate an estimate to a proposal is very helpful in our office. I like the act that the photos are easily accessible. Our customers RAVE about the customer webpage and how easy it is to sign the documents and it makes my life SO much easier to see who has accepted and who has not. The scheduling is very simple and convenient for myself in the office and for the tech in the field. They can easily see their schedules and know where they need to be. Being able send the invoices and to add the payments to the financials page and they go directly to QBO is probably my favorite feature of this program.

Nachteile

I wish i was able to search jobs by the invoice number, the way our company is set up it would make things much simpler. We have been asking to get a scope form created that we can generate directly to an invoice like what you have for the roofers who use the program.

5 von 380 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

Leap Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Leap.

Leap bietet folgende Kostenpläne an:

  • Ab: 298,00 $/Monat
  • Preismodell: Abonnement
  • Gratis Testen: Verfügbar

Leap hat die folgenden typischen Kunden:

Selbstständig, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500

Leap unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

Leap unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Leap kann in folgende Anwendungen integriert werden:

CompanyCam, Docusign, Dropbox Business, EagleView, Google Calendar, Google Maps, GroupMe, HOVER, Ingage, JobNimbus, LeadPerfection, MarketSharp, QuickBooks Online, QuickBooks Online Advanced, QuickMeasure OnScreen, SPOTIO, WordPress, Zapier, improveit 360

Leap bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, Chat

Ähnliche Kategorien

Sieh alle für Leap gefundenen Softwarekategorien an.