
Über Leap
JobProgress ist ein Produktivitätsmanagement-Tool für alle Arten von allgemeinen und Fachgewerken, Schätzern und Dienstleistungsunternehmen, mit denen Nutzer das gesamte Geschäft mit Tools verwalten können, um Kunden und Aufträge von überall aus einzuschätzen, in Rechnung zu stellen, zu organisieren, zu kommunizieren und zu verwalten. Zu den wichtigsten Funktionen gehören ein vollständig anpassbarer Job- und Workflow-Manager, CRM, Dashboard-Workcenter, sofortige Vorschläge und Verträge, sicherer Cloud-Speicher und vieles mehr.
JobProgress hilft Nutzern, einen einfach zu verwendenden Workflow für jeden Lead mithilfe des Auftrags- und Workflow-Managers zu verfolgen, um sicherzustellen, dass bei Projekten Fortschritte erzielt werden. Nutzer können Workflowstufen und -schritte automatisieren, Personal- und Produktionskalender verwalten sowie mehrere Aufträge pro Kunde hinzufügen und verfolgen. Mit dem Template Builder können Nutzer schnell Vorschläge, Angebote und Verträge erstellen sowie Schätzungen und Rechnungen erstellen, indem sie aus einer Liste häufig verwendeter Materialien und Arbeitslohntarife wählen.
Mit dem CRM-Tool (Customer Relationship Manager) können Auftragnehmer wertvolle Geschäfts-, Kunden- und Auftragsinformationen von jedem Standort aus erstellen, organisieren und speichern. Zu den CRM-Funktionen gehören automatisierte E-Mails und Verkaufsautomatisierung, Statistiken, Marketing, Social-Media-Integration und mehr. JobProgress ermöglicht die Erfassung elektronischer Unterschriften und das Remote-Bezahlen, um Unterschriften und Zahlungen von Kunden vor Ort über ein mobiles Gerät zu erhalten.
Die Plattform verbessert die Teamkollaboration, indem sie es Nutzern ermöglicht, Informationen und Wissen jederzeit und überall mit dem unbegrenzten cloudbasierten Speicher für Dateien und Dokumente auszutauschen. Auftragnehmer können klare und nützliche Berichte wie Verkaufsleistung, Überweisungsquelle, Angebotsstatus und mehr anzeigen und Finanzkennzahlen mit Gewinn/Verlust verwalten. Zu den zusätzlichen JobProgress-Funktionen gehören Mapping und Navigation, VoiceNote, PhotoDraw, Versicherungsschätzung, Makros, Verkaufspreis-Arbeitsblätter und mehr.
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- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Very easy to use and maneuver through the software with awesome customer support!
Bewertet am 28.6.2018
Job Progress is an efficient software for our company to track each and every lead, from their...
Job Progress is an efficient software for our company to track each and every lead, from their first contact to completion of a project and payment! Nothing gets missed or "slips through the cracks". It is user-friendly, and the support is exceptional. When we need adjustments or changes to how it works with our flow, it gets addressed immediately!
Vorteile
It's easy to track each new lead and to follow up when needed. I love that every email, invoice, etc. are easily linked to the job, and easy to make changes/adjustments. I like the way the jobs "flow" and that we can have changes made to fit our company's needs.
Nachteile
Sometimes it seems too slow. I have to wait for a page to finish processing before I move to the next thing I need to do. It could be our internet, but it's consistently slow on this software, not everything I'm doing...
Antwort von Leap
Abby,
TriState Concrete is the BEST! We appreciate you as a business and as great people looking to do the best they can do in the communities they serve. We know that TriState and JobProgress both are in business for the same reasons: to serve their community the best the can and make a positive impact along the way. Thanks for being such a great customer!
- Branche: Bau
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Great way to streamline processes
Bewertet am 12.11.2019
We aren't using JobProgress to its full capability yet, but will be soon. Right now, it has really...
We aren't using JobProgress to its full capability yet, but will be soon. Right now, it has really helped our communication with our customers be more efficient as well as keep track of our sales pipeline and estimates. We are LOVING it compared to our previous CRM.
Vorteile
I love that we can see how many jobs and dollar volume in each step of our sales/production stage and easily move jobs to a new stage, sales automation with automatic emails to the customer every time their job changes status is WONDERFUL. I also love using the production calendar for scheduling. Being able to set tasks or messages within each job is also great for keeping track of internal communications regarding each job. We also were able to have them create templates that look identical to our paper proposals. The ability to send, sign, view, and accept a proposal with just a click of a button is great.
Nachteile
It would be great if jobs could automatically move stages in the workflow when a corresponding action is taken (e.g. if setting an estimate appointment would move it to our stage that corresponds with appointments scheduled, or moved it to "job scheduled" when we set a production date), but I understand with custom workflows this would be hard to make happen. It would also be nice if more information from the measurements or estimates translated into the contract and/or work order. We currently use excel workbooks for estimates, contracts, work orders, and purchase orders, and all the pages talk to each other so we only have to enter information on one page. We haven't used JobProgress work orders or proposals yet because of this. In the calendars, if you put an appointment on one person's calendar and choose someone else as an attendee, it doesn't show up on the attendee's calendar, so we have been having to set duplicate appointments to do that. It would be nice if I set an appointment for X and Y needs to be there too, that I be able to set one appointment and it show up on both calendars.
In Betracht gezogene Alternativen
AccuLynxWarum Leap gewählt wurde
We needed something more user friendly, with better streamlined processes. Our previous CRM was very cumbersome and included a lot of double entry.Gründe für den Wechsel zu Leap
JobProgress had more customization available at a more affordable price per user.- Branche: Bau
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 0.0 /10
Not an honest company
Bewertet am 4.11.2024
Deceptive and virtually impossible to cancel your subscription. The customer service is terrible.
Deceptive and virtually impossible to cancel your subscription. The customer service is terrible.
Vorteile
When it was Job Progress it was a good value
Nachteile
They changed everyones login info one day to sneak in a new terms of service without telling their customers. After that they raised rates 125% and do not want to cancel my subscription as requested multiple times.
Antwort von Leap
Hi Eric,
Apologies if you're not seeing the value. Our dev team has been working really hard to add new features and functionality over the last 2 years. Would love the chance to show you new ways your can streamline your business. Please reach out to your Customer Success Manager if you want a walkthrough.
Thanks!
Leap Team
- Branche: Bau
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 6.0 /10
1 year review
Bewertet am 9.12.2020
JP right now is a love-hate relationship. I have invested so much into it, but yet I still feel...
JP right now is a love-hate relationship. I have invested so much into it, but yet I still feel like it is falling short and some basic but important function. I'm hopeful that these items will change.
Vorteile
1.) ease of use
2.) estimating portion
3.) workflow management
4.) documentation management
5.) sales tracking
Nachteile
1.) accounting integration w/ QuickBooks does not work well
2.) no copy and paste feature
3.) I had my proposal template converted and it looked awful and I had to pay for it
4.) you allow google sheets integration but not google docs so I can work on my normal proposal format
5.) you have to be in a client or search for a client to add a new job to that client
6.) no easy accounts payable system ( i have to use dropbox for that)
7.) change orders estimate sheet has different settings from the normal estimate sheet. creating double work
8.) P&L is manual entry so if we use it, we have double-entry again. Once in Quickbooks once in JP.
9.) Training is very surface level. I had to learn most of it on my own and then train my staff.
Gründe für den Wechsel zu Leap
we used buildertrend for a while, but JP promised to have a QuickBooks integration so we switched. When the integration came it was/ is a massive letdown.- Branche: Bau
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
Univera Construction, LLC
Bewertet am 8.12.2020
So far things have been very good. [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] is usually pretty good about...
So far things have been very good. [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] is usually pretty good about responding quickly. This program overall has made my life in the office much simpler.
Vorteile
Being able to quickly generate an estimate to a proposal is very helpful in our office. I like the act that the photos are easily accessible. Our customers RAVE about the customer webpage and how easy it is to sign the documents and it makes my life SO much easier to see who has accepted and who has not. The scheduling is very simple and convenient for myself in the office and for the tech in the field. They can easily see their schedules and know where they need to be. Being able send the invoices and to add the payments to the financials page and they go directly to QBO is probably my favorite feature of this program.
Nachteile
I wish i was able to search jobs by the invoice number, the way our company is set up it would make things much simpler. We have been asking to get a scope form created that we can generate directly to an invoice like what you have for the roofers who use the program.
Leap Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Leap.F. Welche Preispläne bietet Leap an?
Leap bietet folgende Kostenpläne an:
- Ab: 298,00 $/Monat
- Preismodell: Abonnement
- Gratis Testen: Verfügbar
F. Wer sind die typischen Nutzer von Leap?
Leap hat die folgenden typischen Kunden:
Selbstständig, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500
F: Welche Sprachen werden von Leap unterstützt?
Leap unterstützt die folgenden Sprachen:
Englisch
F. Unterstützt Leap mobile Geräte?
Leap unterstützt die folgenden Geräte:
Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Leap?
Leap kann in folgende Anwendungen integriert werden:
CompanyCam, Docusign, Dropbox Business, EagleView, Google Calendar, Google Maps, GroupMe, HOVER, Ingage, JobNimbus, LeadPerfection, MarketSharp, QuickBooks Online, QuickBooks Online Advanced, QuickMeasure OnScreen, SPOTIO, WordPress, Zapier, improveit 360
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Leap an?
Leap bietet folgende Optionen für Kundensupport:
E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, Chat
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