
Über Leap
JobProgress ist ein Produktivitätsmanagement-Tool für alle Arten von allgemeinen und Fachgewerken, Schätzern und Dienstleistungsunternehmen, mit denen Nutzer das gesamte Geschäft mit Tools verwalten können, um Kunden und Aufträge von überall aus einzuschätzen, in Rechnung zu stellen, zu organisieren, zu kommunizieren und zu verwalten. Zu den wichtigsten Funktionen gehören ein vollständig anpassbarer Job- und Workflow-Manager, CRM, Dashboard-Workcenter, sofortige Vorschläge und Verträge, sicherer Cloud-Speicher und vieles mehr.
JobProgress hilft Nutzern, einen einfach zu verwendenden Workflow für jeden Lead mithilfe des Auftrags- und Workflow-Managers zu verfolgen, um sicherzustellen, dass bei Projekten Fortschritte erzielt werden. Nutzer können Workflowstufen und -schritte automatisieren, Personal- und Produktionskalender verwalten sowie mehrere Aufträge pro Kunde hinzufügen und verfolgen. Mit dem Template Builder können Nutzer schnell Vorschläge, Angebote und Verträge erstellen sowie Schätzungen und Rechnungen erstellen, indem sie aus einer Liste häufig verwendeter Materialien und Arbeitslohntarife wählen.
Mit dem CRM-Tool (Customer Relationship Manager) können Auftragnehmer wertvolle Geschäfts-, Kunden- und Auftragsinformationen von jedem Standort aus erstellen, organisieren und speichern. Zu den CRM-Funktionen gehören automatisierte E-Mails und Verkaufsautomatisierung, Statistiken, Marketing, Social-Media-Integration und mehr. JobProgress ermöglicht die Erfassung elektronischer Unterschriften und das Remote-Bezahlen, um Unterschriften und Zahlungen von Kunden vor Ort über ein mobiles Gerät zu erhalten.
Die Plattform verbessert die Teamkollaboration, indem sie es Nutzern ermöglicht, Informationen und Wissen jederzeit und überall mit dem unbegrenzten cloudbasierten Speicher für Dateien und Dokumente auszutauschen. Auftragnehmer können klare und nützliche Berichte wie Verkaufsleistung, Überweisungsquelle, Angebotsstatus und mehr anzeigen und Finanzkennzahlen mit Gewinn/Verlust verwalten. Zu den zusätzlichen JobProgress-Funktionen gehören Mapping und Navigation, VoiceNote, PhotoDraw, Versicherungsschätzung, Makros, Verkaufspreis-Arbeitsblätter und mehr.
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- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Very easy to use and maneuver through the software with awesome customer support!
Bewertet am 28.6.2018
Job Progress is an efficient software for our company to track each and every lead, from their...
Job Progress is an efficient software for our company to track each and every lead, from their first contact to completion of a project and payment! Nothing gets missed or "slips through the cracks". It is user-friendly, and the support is exceptional. When we need adjustments or changes to how it works with our flow, it gets addressed immediately!
Vorteile
It's easy to track each new lead and to follow up when needed. I love that every email, invoice, etc. are easily linked to the job, and easy to make changes/adjustments. I like the way the jobs "flow" and that we can have changes made to fit our company's needs.
Nachteile
Sometimes it seems too slow. I have to wait for a page to finish processing before I move to the next thing I need to do. It could be our internet, but it's consistently slow on this software, not everything I'm doing...
Antwort von Leap
Abby,
TriState Concrete is the BEST! We appreciate you as a business and as great people looking to do the best they can do in the communities they serve. We know that TriState and JobProgress both are in business for the same reasons: to serve their community the best the can and make a positive impact along the way. Thanks for being such a great customer!
- Branche: Bau
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
JobProgress
Bewertet am 8.4.2021
Really dont experience issues, once in a while it seems there are access issues in the field as...
Really dont experience issues, once in a while it seems there are access issues in the field as well as the office, but usually restart and we are all good again.
Vorteile
Multi user, realtime, office and field access. Ability to upload and view all documents, photos, material list and work orders anytime.
Nachteile
The ability to edit format is not avialable, once something is set up you dont have opportuities to edit, availabity to set up pricing and documents without having to pay the fee to have them available in the system.
- Branche: Bau
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Monatlich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 2.0 /10
Written for the roofer
Bewertet am 3.12.2020
They have dressed it up, and it appears robust, until you start digging in, and then all the flaws...
They have dressed it up, and it appears robust, until you start digging in, and then all the flaws or lack of ability show themselves.
I also need to be able to integrate with QB, through a portal service, as my bookkeeper is not in my office. I asked about this 6 weeks ago, and all I have heard is crickets on how to do this.
Support for general things is good, but once you scratch more than the inch (see reference above), it grinds to a non-responsive halt.
Vorteile
It was easy to initially integrate, but the program capability is a mile wide and an inch deep. You don't have to scratch too far to hit bottom in any area. The onboarding training was good in a broad sense, but as I get deeper into it, I am really struggling to get answers. I committed to give it 6 months, but it is likely that I will cancel.
Nachteile
I am a full service GC, and need to track and manage a large base of subs, and this program is struggling to provide the basics that I need. You can either get financials of a job or financials of a sub-job, but you can not combine the two. I need to know overall, and be able to drill down.
Many of the features with the integration with QB and financials is not intuitive, and not even logical.
Also, unless your sub subscribes to their online portal, the subcontractor is handled like a stepchild. I want to be able to fully manage and communicate with my sub, and not force them to buy something or manage an online access account. My subs are good at their trades, not necessarily the most technically astute. If this was something that was universal, and most subs used, that would be great, but that is not what we are talking about here.
- Branche: Bau
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Job Progress review
Bewertet am 28.1.2021
Our sales staff is much better organized as a result of using JP
Our sales staff is much better organized as a result of using JP
Vorteile
Nice homepage layout showing the progression of our construction jobs. It makes it easy to quickly identify what needs to be done to move things along.
Nachteile
I would like to see an area on the Jobs List where we can see if someone has viewed our proposal. Currently, we have to go into the Forms/Proposal tab to see if its been viewed. This would make it much quicker for our staff to navigate through a large number of proposals on one page.
- Branche: Bau
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
JP does what we need it to
Bewertet am 12.12.2020
It has been great so far and they are always upgrading features based on feedback from customers...
It has been great so far and they are always upgrading features based on feedback from customers like me. The onboarding initial training was a little less than I expected but, with something like this you kind of have to learn as you go so it all works out
Vorteile
We love the work flow stages and the customized automation you can do when moving a job from stage to stage. Also, the custom proposals are really cool, I don’t know of another crm that has this feature.
Nachteile
There are several items you are able to customize and categorize by company division. However, you are not able to on certain items, for example , the proposal viewer, the customer sees the customized proposal but the tabs on the left are one size fit all. I would love to be able to choose a custom proposal viewer to send with the proposal depending on if it is an interior, exterior, etc.
Leap Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Leap.F. Welche Preispläne bietet Leap an?
Leap bietet folgende Kostenpläne an:
- Ab: 79,00 $/Monat
- Preismodell: Abonnement
- Gratis Testen: Nicht verfügbar
F. Wer sind die typischen Nutzer von Leap?
Leap hat die folgenden typischen Kunden:
Selbstständig, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500
F: Welche Sprachen werden von Leap unterstützt?
Leap unterstützt die folgenden Sprachen:
Englisch
F. Unterstützt Leap mobile Geräte?
Leap unterstützt die folgenden Geräte:
Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Leap?
Leap kann in folgende Anwendungen integriert werden:
CompanyCam, Dropbox Business, EagleView, Google Calendar, Google Maps, QuickBooks Online Advanced, Quickbooks Online, SPOTIO, WordPress, Zapier
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Leap an?
Leap bietet folgende Optionen für Kundensupport:
E-Mail/Helpdesk, Telefon-Support
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- Field Service Management Software
- Kalkulationssoftware
- AVA-Software
- SHK Software (Sanitär, Heizung, Klima & Lüftung)
- Sanitär Software
- Software zur Kalkulation der Hausbaukosten
- Hausplaner Software
- Bauplanungssoftware