Fons
Über Fons
Fons ist eine Planungs- und Zahlungsautomatisierungslösung für terminbasierte Unternehmen, insbesondere für Musiklehrer, akademische Tutoren, Coaches, Trainer, Massagetherapeuten und andere kundenorientierte Unternehmen mit einem regelmäßig wiederkehrenden Schüler- oder Kundenstamm.
Fons verbindet Kunden und Unternehmer, um die Terminplanung und den Zahlungsprozess über eine webbasierte Plattform und native mobile Anwendungen für Android und iPhone zu rationalisieren. Unternehmensinhaber richten einfach ein Fons-Konto ein, laden ihre Kunden zur Teilnahme ein und beginnen mit der Terminplanung.
Unternehmer können ihre Verfügbarkeit auswählen, die Stunden-/Sitzungspreise festlegen und ein geeignetes Fenster für die Stornierungsbedingungen auswählen, bevor personalisierte Termineinladungen an Kunden gesendet werden. Kunden können dann die Abrechnungsrichtlinie unterzeichnen, eine Sitzungszeit auswählen, ihre Zahlungsdetails hinzufügen und der Betrag wird ihnen am Ende eines jeden bestätigten Termins automatisch in Rechnung gestellt. Dadurch entfällt der Rechnungsaufwand und Zahlungsverzug wird vermieden.
Unternehmer können außerdem einen persönlichen Buchungslink per E-Mail, Text, soziale Netzwerke oder auf ihrer Website generieren und freigeben, um den Terminbuchungsvorgang für Kunden/Schüler weiter zu optimieren. Die Informationen, Termin- und Abrechnungshistorien eines jeden Kunden werden in einem einfachen Profil gespeichert, sodass du jederzeit auf diese zugreifen kannst. Mit den Familienmanagementfunktionen können Eltern die Zeitpläne mehrerer Kinder hinzufügen und verwalten sowie Zahlungen mit einer einzigen Zahlungsmethode verfolgen.
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- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Really Cool and VERY easy to use
Bewertet am 27.12.2017
It handled BOTH scheduling and Payments for my clients so I don't have to chase them up for payments
It handled BOTH scheduling and Payments for my clients so I don't have to chase them up for payments
Vorteile
I highly recommend this app. I downloaded the app and was set up in 5 minutes. It was simple to add clients and appointments- I waited a couple months before writing a review to make sure everything went smoothly and I've not had a single issue. Great experience.
Nachteile
FREE only allows up to 100 appointments, but the monthly is worth it as far as I'm concerned and I got plenty of time to try it out.
Antwort von Fons
Thank you for trusting Fons for your scheduling and billing needs!
- Branche: Professionelles Training & Coaching
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Kostenlose Testversion genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 4.0 /10
solid company, still optimizing their product
Bewertet am 8.4.2019
After reviewing several scheduling options, this one did not make the cut due to low integration...
After reviewing several scheduling options, this one did not make the cut due to low integration options and lack of 2-way google sync.
Vorteile
It's always refreshing to see a scheduling service that acknowledges coaches. The client and program management features are particularly helpful. It's great to be able to invoice clients up front for services, and streamline and automate things such as cancellation policies and billing. Very intuitive and easy.
Nachteile
Doesn't offer the level of customization available from some similarly priced services. Fees are somewhat higher than other services. However, the biggest issue is 2-way sync with google calendar.
Antwort von Fons
Thanks so much for the review and the feedback. It sounds like the big feature you are wanting is integrations with other services. We'll be offering a robust suite of integrations very soon! We opted to hold off on integrations until we pinpointed exactly how our platform would best serve our customers, and could identify which integrations would be most beneficial. We'll hope to chat with you again in the near future!
- Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
I stopped my subscription a few months ago and they are still charging me and my client s!
Bewertet am 6.4.2018
Vorteile
I like nothing about this product the only thing that is professional is their website but the software is a disaster!
Nachteile
The software is hard for customers to use that is why I stopped using it, on my end I own a business I too having problems. I decided to stop using it because it is causing more problems for my business. This company is still charging my account even though I told them i am no longer interested in their software they are even charging my customers without my consent so they are very dishonest with their business practices, so I urge businesses to stay away from them.
Antwort von Fons
This is a major bummer, and Ronald.. you are totally in the right here. You uncovered two bugs in our system that caused problems with your account. We are so sorry you had a bad experience, and we truly did everything we could to fix your issues as quickly and professionally as possible. As a startup, bugs will happen, and you(and we) had the misfortune of uncovering them. We apologize, you had every right to be upset, and we have fixed the issues that affected your account. We are committed to making Fons the finest solution for appointment-based business owners, and appreciate your feedback.
- Branche: Sport
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
So easy to set up and get started
Bewertet am 16.9.2018
Vorteile
I had a friend recommend Fons for my martial arts business. I took a look at the website and knew right away that this was the solution I have been looking for for some time. Fons was so simple to set up. I was able to make an account, set up my calendar, and add 30 students in less than an hour. When I did run into questions, I received a quick response from their support team. Fons is going to save me a ton of headaches- from dealing with payments, setting up classes and privates, to client communication. I am looking forward to the features they are adding in the near future.
Nachteile
The Fons team are still working on adding functionality.
Antwort von Fons
Thank you so much for your kind review. We are so happy you are with us at Fons! :)
- Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
Easy to use and work with
Bewertet am 18.4.2018
Vorteile
It's saved me a load of time on my admin and makes it so much easier to organise my schedule. Invoicing is seamless.
Nachteile
Can't think of anything! The new features have really streamlined the experience and mean I don't have to chase payments.
Antwort von Fons
Thank you for your feedback! So glad Fons is working for you and saving you time!
Fons Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Fons.F. Welche Preispläne bietet Fons an?
Fons bietet folgende Kostenpläne an:
- Ab: 29,95 $/Monat
- Preismodell: Kostenlose Version, Abonnement
- Gratis Testen: Verfügbar
F. Wer sind die typischen Nutzer von Fons?
Fons hat die folgenden typischen Kunden:
Selbstständig, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1.000
F: Welche Sprachen werden von Fons unterstützt?
Fons unterstützt die folgenden Sprachen:
Englisch
F. Unterstützt Fons mobile Geräte?
Fons unterstützt die folgenden Geräte:
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Fons?
Fons kann in folgende Anwendungen integriert werden:
QuickBooks Money, Stripe
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Fons an?
Fons bietet folgende Optionen für Kundensupport:
E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, Chat
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