Über Fons

Fons ist eine Planungs- und Zahlungsautomatisierungslösung für terminbasierte Unternehmen, insbesondere für Musiklehrer, akademische Tutoren, Coaches, Trainer, Massagetherapeuten und andere kundenorientierte Unternehmen mit einem regelmäßig wiederkehrenden Schüler- oder Kundenstamm.

Fons verbindet Kunden und Unternehmer, um die Terminplanung und den Zahlungsprozess über eine webbasierte Plattform und native mobile Anwendungen für Android und iPhone zu rationalisieren. Unternehmensinhaber richten einfach ein Fons-Konto ein, laden ihre Kunden zur Teilnahme ein und beginnen mit der Terminplanung.

Unternehmer können ihre Verfügbarkeit auswählen, die Stunden-/Sitzungspreise festlegen und ein geeignetes Fenster für die Stornierungsbedingungen auswählen, bevor personalisierte Termineinladungen an Kunden gesendet werden. Kunden können dann die Abrechnungsrichtlinie unterzeichnen, eine Sitzungszeit auswählen, ihre Zahlungsdetails hinzufügen und der Betrag wird ihnen am Ende eines jeden bestätigten Termins automatisch in Rechnung gestellt. Dadurch entfällt der Rechnungsaufwand und Zahlungsverzug wird vermieden.

Unternehmer können außerdem einen persönlichen Buchungslink per E-Mail, Text, soziale Netzwerke oder auf ihrer Website generieren und freigeben, um den Terminbuchungsvorgang für Kunden/Schüler weiter zu optimieren. Die Informationen, Termin- und Abrechnungshistorien eines jeden Kunden werden in einem einfachen Profil gespeichert, sodass du jederzeit auf diese zugreifen kannst. Mit den Familienmanagementfunktionen können Eltern die Zeitpläne mehrerer Kinder hinzufügen und verwalten sowie Zahlungen mit einer einzigen Zahlungsmethode verfolgen.


Bilder

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Startpreis

29,95 $
Monat
49,00 $
Monat

Preisoptionen

Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion

Funktionen

88
38

Integrationen

4
3

Bedienkomfort

4,8 (95)
3,8 (73)

Preis-Leistungs-Verhältnis

4,8 (95)
4,3 (73)

Kundenservice

4,9 (95)
4,6 (73)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Alternativen

Jackrabbit Music

4,5
Nr. 1 Alternative zu Fons
Jackrabbit Music ist ein cloudbasiertes Tool für das Management von Musikschulen mit Terminplanung, Debitorenbuchhaltung...

Simplero

4,7
Nr. 2 Alternative zu Fons
Simplero ist eine einzige Software für deine Website, Verkaufstrichter, E-Mail-Marketing, Online-Kurse und Mitgliedsseit...

TimeTap

4,5
Nr. 3 Alternative zu Fons
TimeTap ist eine automatisierte Terminplanungslösung für terminbasierte Unternehmen, mit der Kunden ihre eigenen...

Engageware

4,2
Nr. 4 Alternative zu Fons
TimeTrade Scheduler ist die laut Hersteller weltweit führende intelligente Online-Terminplanungslösung, die von...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,9 /5
(95)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,8/5
Funktionen
4,7/5
Bedienkomfort
4,8/5
Kundenbetreuung
4,9/5

Hast du Fons bereits?

Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Zeigt 5 von 95 Bewertungen
Laura
Gesamtbewertung
  • Branche: Musik
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

No more chasing payments!

Bewertet am 17.5.2022

Overall I am very satisfied and have had great help from customer service when needed.

Overall I am very satisfied and have had great help from customer service when needed.

Vorteile

Being able to auto-schedule and bill my clients all in the same place has been life changing and saved me so much time and energy chasing payments/sending reminders.

Nachteile

Literally my only complaint is that the price jumped so significantly from <$100/year to >$300/year. I still appreciate the value in the software and now depend on it heavily - I just wish there was a more affordable option for people like me who have zero employees and are the sole administrator.

Antwort von Fons

Hey there Laura. Thank you so much for sharing your review, your kind words, and your concern about cost. We hear you, and are very mindful about how Fons is priced. The cost reflects our commitment to providing in real-life customer support for you and your customers, a platform built by top-notch engineers here in the United States, and for us to create a truly professional solution. We're always working on ways to keep the cost down, and appreciate your sharing your thoughts here. Thank you so much for being a part of this community.

Patrick
Gesamtbewertung
  • Branche: Musik
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Like having a great assistant

Bewertet am 15.5.2021

As a guitar teacher, it's no surprise that the founder is as well -- they've thought of everything...

As a guitar teacher, it's no surprise that the founder is as well -- they've thought of everything a service provider needs. Aside from the app itself, the Fons Facebook group has made me aware of some best practices that have streamlined my business. I'm just starting out, so having all this stuff handled for a low price is awesome. It's good to know that Fons will be useful and affordable no matter how much my business grows.

Vorteile

The scheduling and payments side of my business is done for me, freeing up time and energy to focus on teaching. Fons handles all the stuff I hate doing, and stays out of the way for the rest. It eliminates a lot of friction for me, my existing clients, and in onboarding new clients. And Fons' integrated Marketplace makes me easy to find and helps boost my existing web presence.

Nachteile

I can't think of any cons. The interface is self-explanatory, so between trying it out and asking a few questions in their Facebook group, I got up and running very quickly and haven't had any issues.

Antwort von Fons

Thank you Patrick,
We are so happy Fons is working for you and eliminating all the stuff you don't like doing so you can focus on doing the stuff you love! Thanks for taking the time to share your feedback.

RONALD C
Gesamtbewertung
  • Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung

I stopped my subscription a few months ago and they are still charging me and my client s!

Bewertet am 6.4.2018

Vorteile

I like nothing about this product the only thing that is professional is their website but the software is a disaster!

Nachteile

The software is hard for customers to use that is why I stopped using it, on my end I own a business I too having problems. I decided to stop using it because it is causing more problems for my business. This company is still charging my account even though I told them i am no longer interested in their software they are even charging my customers without my consent so they are very dishonest with their business practices, so I urge businesses to stay away from them.

Antwort von Fons

This is a major bummer, and Ronald.. you are totally in the right here. You uncovered two bugs in our system that caused problems with your account. We are so sorry you had a bad experience, and we truly did everything we could to fix your issues as quickly and professionally as possible. As a startup, bugs will happen, and you(and we) had the misfortune of uncovering them. We apologize, you had every right to be upset, and we have fixed the issues that affected your account. We are committed to making Fons the finest solution for appointment-based business owners, and appreciate your feedback.

Lamonte
Gesamtbewertung
  • Branche: Hochschulbildung
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

My Love of Fons

Bewertet am 17.5.2022

My experience with Fons has been wonderful! [SENSITIVE CONTENT] and the rest of the team is...

My experience with Fons has been wonderful! [SENSITIVE CONTENT] and the rest of the team is wonderful! Whenever I’ve had a glitch or issues, it has always been solved expeditiously. Love how I can create and customize my own packages as well have my own marketplace page.

Vorteile

What I love the most is how easy it is set up my schedule for my clients and how to customize packages.

Nachteile

The only thing I can say is it would be nice to be able to import other video chat software when scheduling besides Zoom.

In Betracht gezogene Alternativen

Calendly und Google Calendar

Antwort von Fons

Lamonte! Thank you so much for your review! It means so much to us and are so glad you are part of the Fons family.

Allison
Gesamtbewertung
  • Branche: Darstellende Künste
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Time is Money - Fons is Saving me Tons of It!

Bewertet am 6.11.2018

It was a big switch for me, to bring all my clients aboard this system. I knew it would take some...

It was a big switch for me, to bring all my clients aboard this system. I knew it would take some time, and there would likely be questions along the way. Let's just say it took significantly less effort than I was expecting. The chat support has been phenomenal. I don't know how they do it, but the Fons team seems to always be ready to answer my questions, no matter what time of day/night. If they didn't quite know the answer instantly, they got back to me ASAP.

Vorteile

The overall look is simple, clean, and is very user-friendly. Probably 95% of the clients I work with LOVE it, and found it very easy to change over to for payments and scheduling. The other 5% are the ones who generally dislike technology as a whole, and/or find it difficult.

I've especially noted the praise I've received from employing Fons in my business (thanks for making me look good!) from those clients I know work in the tech industry themselves. They have seemed impressed.

Nachteile

I work with a large variety of clients in a number of ways, and ultimately would love to be able to do just a couple more specific things with different sets of client lists, etc. However, I know Fons is a young company; I've been assured that some of those things are coming down the pike.

Antwort von Fons

Hey Allison,
Thanks for the great review and glad we made you look so good, so awesome to hear:)

We are loving all of your feedback and great ideas for new feature enhancements and are working on them as quickly as possible, so keep them coming!

Mica ~ Customer Success Team

5 von 95 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

Fons Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Fons.

Fons bietet folgende Kostenpläne an:

  • Ab: 29,95 $/Monat
  • Preismodell: Kostenlose Version, Abonnement
  • Gratis Testen: Verfügbar

Fons hat die folgenden typischen Kunden:

Selbstständig, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1.000

Fons unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

Fons unterstützt die folgenden Geräte:

Fons kann in folgende Anwendungen integriert werden:

QuickBooks, QuickBooks Payments, Stripe, ZoomLean

Fons bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, Chat

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