Zenbooker
Über Zenbooker
Zenbooker ist ein Online-Terminbuchungs- und Terminplanungstool für Heimserviceunternehmen mit Verfügbarkeitsverfolgung, Zahlungsabwicklung und Integration von Website-Buchungen. Durch die Bereitstellung von Tools zur Erstellung einer Online-Buchungsplattform, zur Verwaltung von Verfügbarkeiten, zur Zuweisung von Aufgaben an Mitarbeitende und zur Verarbeitung von Kreditkartenzahlungen erleichtert Zenbooker die Kundenselbstbedienung für die Buchung von Heimdiensten.
Um Unternehmen dabei zu helfen, ein anpassbares Buchungserlebnis zu schaffen, das auf die Bedürfnisse ihrer Heimdienste zugeschnitten ist, bietet Zenbooker Tools wie einen individuellen Buchungswebsite-Builder und individuelle Widgets, die in bestehende Unternehmenswebsites eingebettet werden können. Auf der Buchungswebsite können Kunden die Verfügbarkeit anzeigen, Echtzeit-Preisangebote für die von ihnen ausgewählten Dienstleistungen einsehen und ihren Standort über eine intelligente vorausschauende Suchfunktion auswählen. Unternehmen können Servicezonen mithilfe eines geografischen Kartentools einrichten, um Gebietsgrenzen für Buchungen zu definieren, damit Kunden keine Dienstleistungen außerhalb eines bestimmten Umkreises buchen können.
Sobald Buchungen vorgenommen wurden, können Administratoren den Teammitgliedern Jobs auf der Grundlage von Fähigkeiten und Verfügbarkeit zuweisen, wobei das Kalendertool die anstehenden Jobs jedes Teammitglieds anzeigt. Mitarbeitende können über ihren individuellen Mitarbeiter-Log-in auf ihren Terminplan zugreifen und den Standort mit Google Maps einsehen.
Die Zenbooker-App sendet Bestätigungen und Erinnerungen per SMS an Kunden, und Mitarbeitende können die Kunden mit einer „Auf dem Weg“-SMS über ihre geschätzte Ankunftszeit informieren. Für jeden Kunden werden Profile generiert, die Informationen wie Terminhistorie, Jobverlauf und Kontaktinformationen enthalten. Um die Online-Zahlung zu erleichtern, integriert sich Zenbooker mit Stripe für die Kreditkartenabwicklung.
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Nutzerbewertungen
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Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.
- Branche: Verbraucherdienste
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Glad I found Zenbooker!
Bewertet am 6.4.2021
Vorteile
Zenbooker is thoughtfully designed with a great-looking UI. It's very easy to setup and use. The developer has been impressively responsive to my feedback and has implemented several features I've requested over the past few months. Pricing is flat-rate and affordable (no paying per user or paying extra for certain features).
Nachteile
It's load times need to be improved. Sometimes its slow to the point that our end users think it's not working. Hoping for a solution to this soon.
Gründe für den Wechsel zu Zenbooker
I tried over 10 different booking platforms, and Zenbooker has the best front-end user experience out of anything I tested. Many other platforms treat online booking as an afterthought, whereas Zenbooker places emphasis on the importance of a clean, thoughtful, and highly customizable booking solution from the very beginning.- Branche: Verbraucherdienste
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
I've found my new home!
Bewertet am 4.11.2023
Hands down this is the best field management software I have tried. (I've either been with or...
Hands down this is the best field management software I have tried. (I've either been with or tested the following: Workiz, Housecall Pro, ServiceMonster, TheCustomerFactor, Markate, Fieldpulse, and a few others)
Vorteile
Oh my gosh, there are so many things to list for this question. What I like the most is that you can tell the developers of this software actually plan and strategize new features. Everything is laid out very well. It looks great out of the box and is super user-friendly. When sending an eta text to your customer the app automatically calculates how far you are away from the location. All you have to do is hit send.
Nachteile
They need a better estimate system. When emailing invoices that have a balance there should automatically be a payment link in the emails that connects to your stripe account so customers can pay right then and there.
In Betracht gezogene Alternativen
Housecall ProWarum Zenbooker gewählt wurde
The support team is amazing!! (Shout out to my main man [sensitive content hidden] for being a rockstar!) Plus the software is packed with features and makes online booking a breeze for my customers. Plus, the price points are so affordable and everything just works. It's how it should be.Zuvor genutzte Software
Workiz- Branche: Verbraucherdienste
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 0.0 /10
Buggy, slow software that will cost you money
Bewertet am 19.5.2023
Very disappointing. Should have never invested in Zenbooker as soon as I realized [sensitive...
Very disappointing. Should have never invested in Zenbooker as soon as I realized [sensitive content hidden], the [sensitive content hidden] is the only person in the company.
Vorteile
Feature richness sold us on this software. Thats where it ends
Nachteile
The software is very buggy and very slow. A few times releases broke the system. There’s no support. The whole operation is a one person show. It’s costing us money everyday until we find another solution and migrate.
- Branche: Verbraucherdienste
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
One of the greatest hidden GEMS! Great Software!
Bewertet am 9.2.2023
100/10 I recommend for every business on the same field
100/10 I recommend for every business on the same field
Vorteile
So much features on Zenbooker , Easy to use, user friendly, my clients book recurring cleaning in a few minutes in a safe way. their support is fast and very helpful replied to my question within 2 minutes time.I suggest this for every cleaning company small or big , this software will grow your business and build trust within your clients.
Nachteile
After I tried a lot of booking software like Booknetic, Latepoint, Housecall Pro, Simplybook.itNone of them have this UI / UX None of them have so many options and customisation on your appointments.The recurring system that they have is absolutely perfect it add endless recurring appointments until the customer cancel it or until you as admin stop it. This help my business have continued payments from customers and have their home cleaned more often.I suggest this hidden gem software to any cleaning business owner.
In Betracht gezogene Alternativen
SimplyBook.meWarum Zenbooker gewählt wurde
Options on Zenbooker are more useful for my business than any other booking softwareGründe für den Wechsel zu Zenbooker
They don't have the option in Simplybook.it for clients when they book reccuring appointments they have to pay all appointments at once. one appointment for me it cost 240$ what client want to pay 2400$ for 10 appointments at once? No one- Branche: Erneuerbare Energien & Umwelt
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 5.0 /10
Fantastic Concept ut just too slow
Bewertet am 13.11.2022
Overall, I chose this software because it literally did everything I needed it to (apart from...
Overall, I chose this software because it literally did everything I needed it to (apart from accounts integration) fantastic booking syste, great field sales management and even managed payment and reviews. All this is taken away by an incredibly slow server which makes it all a little useless.
Vorteile
This is the only product I have found for field sales that bring in the front end booking system and enables me to fully automate the entire process from booking a customer on the site to managing the field sales process. The build options are very flexible and links up to the website well. There is some limited tracking analytics and I'm able to finish the booking by going to an external confirmation page on my website which enables me to use google tracking for better conversion tracking.
Nachteile
The biggest problem with this product is the speed. The site is so slow that I think it is actually causing customers to leave and will likely make all the great things this product offers useless. Also, the mobile access whilst it has great features the combined fact that it is just a webpage and not an app, means that it constantly needs to reload which takes forever because the server is so slow.
Zenbooker Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Zenbooker.F. Welche Preispläne bietet Zenbooker an?
Zenbooker bietet folgende Kostenpläne an:
- Ab: 29,00 $/Monat
- Preismodell: Abonnement
- Gratis Testen: Verfügbar
F. Wer sind die typischen Nutzer von Zenbooker?
Zenbooker hat die folgenden typischen Kunden:
Selbstständig, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500
F: Welche Sprachen werden von Zenbooker unterstützt?
Zenbooker unterstützt die folgenden Sprachen:
Englisch
F. Unterstützt Zenbooker mobile Geräte?
Zenbooker unterstützt die folgenden Geräte:
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Zenbooker?
Zenbooker kann in folgende Anwendungen integriert werden:
Google Maps, Stripe
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Zenbooker an?
Zenbooker bietet folgende Optionen für Kundensupport:
E-Mail/Helpdesk, Wissensdatenbank, Telefon-Support, Chat
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