RotaCloud

RotaCloud

Dienstplan- und Personalverwaltung mit einer Drag-and-Drop-Schnittstelle

4.9/5 (128 Bewertungen)

RotaCloud Übersicht

RotaCloud ist eine Online-Plattform für die Verwaltung und Einsatzplanung von Mitarbeitern mit einer Drag-and-Drop-Oberfläche zum Erstellen von Dienstplänen sowie Tools zum Verwalten von Urlaubsanfragen, zur Verfolgung der Anwesenheit, zum Erfassen von Arbeitszeiten und mehr. Mit dem cloud-basierten Tool können Vorgesetzte Dienstpläne erstellen, teilen und verwalten und sicherstellen, dass Mitarbeiter und Arbeitgeber jederzeit auf demselben Stand sind. Auf RotaCloud kann von jedem Desktop- oder mobilen Gerät mit Internetanschluss aus zugegriffen werden. Mit den nativen mobilen Anwendungen für Android und iOS können die Mitarbeiter ihren Zeitplan überprüfen und ihre Schichten unterwegs verwalten.

Mit den RotaCloud-Planungstools können Manager und Personalfachleute mithilfe einer Drag-and-Drop-Oberfläche Personalzeitpläne erstellen. Dabei werden relevante Daten wie die Verfügbarkeit der Mitarbeiter, die bisher geleisteten Arbeitsstunden, die geplanten Urlaubstage und weitere Faktoren berücksichtigt. Nutzer können Arbeitspläne für mehrere Standorte und eine unbegrenzte Anzahl von Mitarbeitern verwalten und erstellen. Personalfunktionen können zugewiesen und farblich gekennzeichnet werden, um den Nutzern zu helfen, zu verstehen, wo Personalmangel auftreten kann, und durch automatische Warnmeldungen können Konflikte vermieden werden, wenn nicht verfügbares Personal zum Dienstplan hinzugefügt wird. Bei wiederkehrenden Schichtmustern können Nutzer in den folgenden Wochen oder Monaten einfach Dienstpläne kopieren und einfügen und nach Bedarf Änderungen vornehmen.

RotaCloud erleichtert auch die Zeit- und Anwesenheitsüberwachung, indem es Mitarbeitern Self-Service-Logins zur Verfügung stellt, mit denen sie sich ein- und ausstempeln können, Urlaubsanfragen stellen, sich für bestimmte Schichten als nicht verfügbar eintragen, Schichten unter Kollegen tauschen, den Jahresurlaub verfolgen können und vieles mehr. Berechtigungen können verwaltet werden, um zu steuern, welche Mitarbeiter Zugriff auf bestimmte Funktionen haben, und Workflows für Genehmigungen können für das Weiterleiten von Anfragen eingerichtet werden. RotaCloud kann in die HR-Tools von Drittanbietern, PeopleHR und breatheHR, integriert werden, um Abrechnungsberichte zu synchronisieren und sicherzustellen, dass die Aufzeichnungen der Mitarbeiter und die Urlaubsansprüche über alle Systeme hinweg korrekt sind.

Preis

Beginnt ab
1,00 £/Monat
Preisoptionen
Kostenlose Testversion
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis

Geräte

Unternehmensgröße

K
M
G

Märkte

Vereinigtes Königreich

Unterstützte Sprachen

Englisch

RotaCloud Bewertungen

Gesamtbewertung
4.9/5
100% Positive Bewertungen
113
Ausgezeichnet
15
Sehr gut
0
Durchschnitt
0
Gering
0
Schlecht
Samantha C.
Mit Google übersetzen

Great Software

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 20.6.2018
Quelle der Bewertung: Capterra

Time saving, and therefore cost saving from a wages point of view.
Much more efficient management of holiday allowances and leave requests.

Vorteile

This software has been great for us and moving to it, from pen and paper, was the best decision we ever made. We have most definitely saved time in both writing and administering rotas, and the app means that all the staff know when they are expected in work without being able to say they hadn't been told!

It is generally really easy to use from both a Manager and Employees point of view. The customer support is excellent, with questions being answered very quickly through the online chat facility. This is also great as it means you have a record of the conversations so if you need to refer back to something later on then you are able to do so. We manage two sites and 6 rotas in total across the business with nearly 100 employees. Being able to manage the leave through rotacloud has proven far more efficient and ensured that we are not in danger of finding ourselves at the beginning of December with a lot of holiday to make up with staff - something that seemed to happen every year historically.

Nachteile

There are some quirks which I would love to see ironed out. The 'Availability' function cannot cope with both ongoing requests and individual requests at the same time which is really frustrating. The majority of our crew are casual employees who have ongoing commitments as well as one off commitments so we have had to come up with a workaround to enable them to add all of their availability without the danger of some of it being missed.
It would also be useful to have an easy way to see, and reinstate, past employees. With a very transient workforce, often away at university or travelling for long periods, we don't want to keep them on the system but need to be able to reinstate them when they return. I currently do this via a link but an easier way would be better.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote

10.0/10
Wendy H.
Mit Google übersetzen

Excellent facility, helpful designers who will consider adding features you suggest

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 14.8.2017
Quelle der Bewertung: Capterra

Vorteile

User-friendly, does a lot of the 'managing' for you, its really liked by our staff. I find the admin really easy to use either from an office or on-the-go. It is mostly reliable and the takes time and effort out of admin tasks - forward planning rotas, accurately recording holidays etc. Having a PHB meant that we had to take on the responsibility of managing 6 staff (3 full time/3 part time) to care for my disabled son around the clock. This facility is absolutely brilliant, and takes away the time-consuming role that I have now of admininistrating rostas and managing those staff. It also ensures that we run everything very professionally - but it takes away the embarrassment of saying 'no' if there are holiday clashes, staff want to swap last minute etc - as the function automatically puts in red flags when our staff try to do this. They soon get the message without us having to tell them! This would otherwise be difficult to in a situation like ours when people are working in your home, caring for your child and for parents like myself who are are not used to management of staff.

Nachteile

We can honestly say there there is not one single function that we don't like. The designer are very approachable and willing listen with regard to putting in new functions if you are not happy with the design.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Verified Reviewer
Mit Google übersetzen

Fantastic Rota Tool!

Täglich für 1-5 Monate genutzt
Bewertet am 2.3.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

When our store was still small with no more than four employees, we created rota's using a simple excel spreadsheet and wrote down a list of holidays. However, as our company grew, this way was no longer viable. We needed a better tool to keep track of our employees shifts, past and present, any holiday's needed or any sick days taken and a way to accumulate how many hours each employee has worked. We spent a few weeks signing up to free beta app's to find the right tool for us and finally landed on RotaCloud! Unlike other app's we have tried, RotaCloud has a very simplistic user face which makes it easy for not only the Managers to use, but also the employees to view their Rota's and book holiday's. Being able to download an excel sheet of data for holidays, sick days and absences taken by employees makes performance reviews ten times easier than it used to be scrambling through bits of paper to find out who took a sick day 5 weeks earlier. Overall, I would recommend using this app above other Rota Apps as it is a value for money and makes creating the rota one less headache.

Vorteile

The user face is very simplistic and easy to set up an account or add a new employee. It's great that we can add multiple locations to the account as we have multiple stores across the North West, and how we can add employees to various locations rather than having to add the same employee numerous times to have their account set up at different locations (which we had to do on other apps) which makes it much easier for the employees to see when they are working as well as where they are working.

Nachteile

It would be helpful for the person who is managing the Rota to be able to see the weeks rota in full on the phone app (like you can on the desktop) by spinning the screen on its side as at the moment you can only see day by day and have to select the each individual day to see it all, however this isn't a major issue.

Verteilung der Bewertung

Bedienkomfort

Weiterempfehlungsquote

10.0/10
Hannah F.
Mit Google übersetzen

Rota's made simple

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 4.12.2018
Quelle der Bewertung: Capterra

We have been using rota cloud for a few years now, and it has really helped our business become organised with staff rotas and has been a very easy and straight forward transition from excel spreadsheets to rota cloud. Customer service is excellent. Easy for managers and employees to use! Building a rota is so simple and time efficient.

Vorteile

Rota cloud is a really easy to use and straight forward app. When ever support is needed to make changes on rota cloud, the Q&A and help tool often has all the answers your looking for, however for those times where the query is more complex, the live chat service is very useful, and the team at rota cloud give very speedy responses and resolve any problems almost instantly! Excellent customer service

Nachteile

I have had a few problems in the past with rotacloud syncing correctly with peopleHR and the process to link the two correctly can be a little confusing if information isn't coming across from peopleHR. The reporting of employees is a basic overview and would be nice to see some more straight forward in depth reports

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote

9.0/10
Alexandra F.
Mit Google übersetzen

Makes Rota Planning a Walk in the Park!

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 1.11.2017
Quelle der Bewertung: Capterra

Saved hours of my week planning and making rota changes. Everyone always knows where they need to be and what they are doing. An operational gem.

Vorteile

Ease of use, for both myself and my staff. Love to be able to run reports to submit to my accountant.

Nachteile

No support at the weekend! I once was disconnected by accounts for a delay in paying a bill, and the whole company came to a halt, because although my payment was made, the system was not reset live until the following Monday and this created a proper operational disaster for us.

Antwort von Kettle & Keyboard

Hi Alexandra,

Thank you for your great review! We are really happy that you would recommend us to others.

In regards to weekend support, at present we are a small team at RotaCloud HQ, however we are growing quickly and weekend support is something that we wish to do in the future.

I would like to apologise for your account been suspended over the weekend. We understand your frustration, we are looking to tweak this, so that any billing queries are addressed during week day business hours.

I am glad that RotaCloud has saved you time and I hope that you are a RotaCloud customer for a long time to come!

Thanks

Martin

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote

9.0/10

RotaCloud Preis

Beginnt ab
1,00 £/Monat
Preisoptionen
Kostenlose Testversion
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis

RotaCloud Funktionen

  • API
  • Automatische Benachrichtigungen
  • Berichterstattung und Statistik
  • Daten-Import / -Export
  • Integration von Dritten
  • Mitarbeiter-Self-Service
  • Mitarbeitermanagement
  • Mitarbeiterportal

  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Anpassbare Berichterstellung
  • Automatische Erinnerungen
  • Bewerber-Tracking
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Kundenspezifisches Branding
  • Leistungsmanagement
  • Mitarbeiter-Datenbank
  • Mitarbeiter-Onboarding
  • Personalbeschaffung-Management
  • Self-Service Portal

RotaCloud Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über RotaCloud.

F. Welche Preispläne bietet RotaCloud an?

RotaCloud bietet folgende Kostenpläne an:

Beginnt ab: 1,00 £/Monat

Preismodell: Abonnement

Kostenlose Testversion: Verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von RotaCloud?

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von RotaCloud

F. Wer sind die typischen Nutzer von RotaCloud?

RotaCloud hat die folgenden typischen Kunden:

Mittlere Unternehmen, Kleine Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von RotaCloud unterstützt?

RotaCloud unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

F. Welche Preispläne bietet RotaCloud an?

RotaCloud hat folgende Preismodelle:

Abonnement

F. Unterstützt RotaCloud mobile Geräte?

RotaCloud unterstützt die folgenden Geräte:

Android, iPhone, iPad

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert RotaCloud?

RotaCloud kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Breathe, People, People

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet RotaCloud an?

RotaCloud bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Häufig gestellte Fragen, Wissensdatenbank, Online-Support, Telefon-Support