Über Roomsy
Roomsy ist ein All-in-one-Hotel-Management-System und Channel-Manager für Hotels, Hostels, Ferienwohnungen, Wohnmobilparks und andere Urlaubsunterkünfte. Um das tägliche Immobilienmanagement zu unterstützen, bietet die cloudbasierte Lösung den Nutzern Tools wie Buchungsmanagement mit dem integrierten Kalender, synchrone Datenaktualisierungen durch Integration mit mehreren Online-Reisebüros, einen nutzerdefinierten Website-Builder für Buchungen, Reservierungsmanagement und mehr.
Um die Online-Buchung zu erleichtern, erstellt Roomsy eine nutzerdefinierte Website für Unternehmen, die Immobilieninformationen, Fotos, Verfügbarkeiten und eine Buchungs-Engine bereitstellt, damit Kunden Reservierungen direkt über die Website vornehmen können. Die Immobilienwebsite ist in die Property-Management-Plattform von Roomsy integriert, um sicherzustellen, dass Daten immer über Kanäle synchronisiert werden, und das Backend in Echtzeit, wenn Buchungen vorgenommen werden. Die Roomsy-Plattform lässt sich auch in Reisebüros von Drittanbietern wie Booking.com, Expedia und mehr integrieren, um Verfügbarkeits- und Preisdaten über Kanäle hinweg automatisch zu synchronisieren.
Das Kalendertool bietet Nutzern einen Überblick über ihre anstehenden Reservierungen und ist farblich gekennzeichnet, um Kunden hervorzuheben, die abreisen, Kunden, die anreisen, Kunden, die übernachten und bezahlen, und Räume zu markieren, die nicht gebucht werden können. Über das Roomsy-Backend können Unternehmen auch auf Kontaktdaten für jeden Besucher zugreifen, Gruppen- und einzelne Buchungen verwalten, Zahlungen verarbeiten, Rechnungen verwalten und Berichte generieren.
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Startpreis
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Funktionen
Integrationen
Bedienkomfort
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
Alternativen
Guesty
Holidu
RoomKeyPMS
QuickBooks Online
Nutzerbewertungen
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- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Amazing! Roomsy has streamlined the management and booking process of our corporate apts.
Bewertet am 5.1.2018
Organization and ease of reservation/booking management.
Organization and ease of reservation/booking management.
Vorteile
I love the simplicity, clean interface of the software, ease of use, and accessibility. Customer support is phenomenal; respond time is almost instantaneous. Team Roomsy is consistent with upgrades and improvements based on their customers needs. What an awesome product! We use it for the management of our corporate apartments both in the U.S and internationally. Roomsy has simplified our reservation and booking process at a fraction of the cost than most property management systems.
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Northern Inn
Bewertet am 7.9.2022
We can book 100% without error. Double bookings cannot occur if staff follow the procedures.
When...
We can book 100% without error. Double bookings cannot occur if staff follow the procedures.
When I have problems and I call Roomsy staff, I always receive good support.
Vorteile
The software figures the pricing. We do have to assess the final amount because the system may go to default. Its easy to add extras that automatically are added to the final charge.
Nachteile
We like Roomsy, all of it. We may go further and charge through Roomsy. We have kept our other systems which are business centered for aggregating costs, but Roomsy manages our occupancy beautifully. Our customers enjoy the printed, emailed registrations and invoices.
Twice the program forced me to buy a larger program. The first time I could continue with my work, but the second time Roomsy stopped and I had to buy up. Thankfully customer service reversed the service to the level I desire. This has not happened again. Thankfully.
In Betracht gezogene Alternativen
QuickBooks OnlineGründe für den Wechsel zu Roomsy
We like that this is a Canadian product. Our Inn is close to the Boarder.- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Kostenlose Testversion genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
Roomsy - Nice back end booking, but not a lot else
Bewertet am 3.8.2018
Roomsy could get the job done if it was the only booking/pms platform in existence, but it's...
Roomsy could get the job done if it was the only booking/pms platform in existence, but it's nowhere near the best in functionality or value. When I checked out various properties featured as testimonials on Roomsy's website, I discovered most of them had switched to a different booking engine... Not a good sign.
Vorteile
The back end functionality for making reservations was really nice, drag-and-drop, clean, etc. The customer service agent I talked to was friendly, like most Canadians tend to be.
Nachteile
Minimal reporting, support features, and sub-par front end booking. No availability calendar, which is a standard for online reservations (isn't it?!).
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Great For All Companies
Bewertet am 6.5.2021
Overall, this is an easy, well designed online program that doesn't need you to download a program....
Overall, this is an easy, well designed online program that doesn't need you to download a program. Everything is easy access from anywhere, secure, and easy to use.
Vorteile
They customize for the size of your company. Ours is a small company and they were really helpful and understanding. They walked us through everything in set-up, answering any questions we had and helped us understand the pricing. Quite transparent on how they do things and what they cost, I find everything informative and straightforward. The reports generated are great and easy to understand, receiving all reports needed for our accounting team. Customizable templates for the registration cards and invoices are easy to modify and understand. I was also able to send a provided reservation page code to my website and app designer people and it works so far.
Nachteile
Sometimes can't find full report I need. Solved with customer support. Other thing is that they don't have a way to secure Credit card Information fully to hold reservation for guest if you don't have a connection for booking through Booking.com or Expedia Etc.
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Simple to use and great customer service.
Bewertet am 3.8.2017
Great support, easy to use software in the cloud, accessible from anywhere I am, configurable to...
Great support, easy to use software in the cloud, accessible from anywhere I am, configurable to give certain rights for staff, so they do not see what they don't need to to.
Vorteile
Easy to access, online, in the cloud, has enough integrations with Booking engines such as booking.com and expedia. Raj and his team are always available and very willing to sometimes repeat their instructions without making you feel a fool for asking the same questions again and again.
Software is easy to use. They have great how-to videos, which you follow on another screen. But if you have questions, need guidelines, they are happy to help. Flexible to accommodate your schedule for support follow-up unlike the previous one I used, which had email only support, maybe 3 days of support a week. For a start up, this is the right software, which is getting better on monthly basis as well as it has the ability to grow with you.
Although they don't have a smartphone app yet, their web site is quite view able on a cell phone.
Has stripe.com, paypal and others such as integration for credit card/payment collection.
Roomsy has reports which give you a good visual of your business.
I am quite happy with Roomsy. I tried another one but because of the support, I will give 10 out of 10 for Roomsy. As a new startup, you need all the help to get you up and running as fast as you want to. Roomsy has helped us get to that point and continues to help, when needed.
My suggestion is - go ahead and take the trial and get started and see how easy it is to get your business online fast.
Nachteile
Still need some more tools, reports in CSV or Excel format, more payment options to take deposits (which I believe will be out in a couple of months).
Roomsy Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Roomsy.F. Welche Preispläne bietet Roomsy an?
Roomsy bietet folgende Kostenpläne an:
- Ab: 70,00 $/Monat
- Preismodell: Abonnement
- Gratis Testen: Verfügbar
F. Wer sind die typischen Nutzer von Roomsy?
Roomsy hat die folgenden typischen Kunden:
Selbstständig, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500
F: Welche Sprachen werden von Roomsy unterstützt?
Roomsy unterstützt die folgenden Sprachen:
Englisch
F. Unterstützt Roomsy mobile Geräte?
Roomsy unterstützt die folgenden Geräte:
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Roomsy?
Roomsy kann in folgende Anwendungen integriert werden:
PayPal, Stripe
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Roomsy an?
Roomsy bietet folgende Optionen für Kundensupport:
E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, 24/7 Live-Support, Chat
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