Über TimeLog

TimeLog ist eine cloudbasierte Lösung für Zeitverfolgung, Projektmanagement und Rechnungsstellung, die Tools zur Verwaltung von Zeit, Kosten, Ressourcen, Projekten, Verträgen, Rechnungsstellung und mehr umfasst. Das System ist für Beratungsunternehmen, IT-Unternehmen, PR- und Marketingagenturen und andere Firmen jeder Größe konzipiert.

Mit TimeLog können Nutzer die Zeit über ihren Webbrowser, Desktop-Client oder native Anwendungen für iOS und Android verfolgen. Die Zeit kann auch direkt von Outlook-Ereignissen über den Outlook-Client verfolgt werden. Abwesenheiten wegen Urlaub oder Krankheit können registriert werden, und Nutzer können den Abwesenheitscode an die Anforderungen ihres Unternehmens anpassen und andere komplexe Registrierungsanforderungen, einschließlich Überstunden und Zuschlägen, verwalten. Gleitzeiten werden automatisch berechnet, und Mitarbeiter können sehen, wie Berechnungen durchgeführt wurden. Genehmigungsprozesse ermöglichen es Managern und Projektmanagern, Stunden, Abwesenheiten und Rechnungen zu genehmigen.

Die Projektmanagementfunktionen von TimeLog ermöglichen die Planung, Terminierung und Nachverfolgung von Projekten und Aufgaben mit Gantt-Diagrammen, Projektbudgetierung, Unterstützung für Fremdwährungen, Zeitschätzungen, Status-, Fortschrittsüberwachung und mehr. Tools zur Ressourcenplanung und Umsatzprognose sind in den Outlook-Client integriert und ermöglichen Nutzern die Verwaltung von Kapazitäten. TimeLog Invoicing unterstützt mehrere Abrechnungsarten, einschließlich Festpreis, Zeit und Materialien, vorausbezahlte Stunden und fortlaufende Verträge. Mit dem Rechnungsdesigner können Nutzer ihre eigenen nutzerdefinierten Rechnungsentwürfe erstellen. Außerdem sind standardisierte Rechnungsvorlagen enthalten. Die Berichterstellungsfunktion von TimeLog umfasst grundlegende Berichte über Stunden und Ausgaben, anpassbare KPIs, Standard- und nutzerdefinierte Dimensionen, Datenextraktion und mehr.


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TimeLog

4,3 (67)
VS.
Häufig bewertet

Startpreis

8,00 €
Monat
7,75 $
Monat

Preisoptionen

Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion

Funktionen

67
160

Integrationen

7
20

Bedienkomfort

4,1 (67)
4,0 (14.005)

Preis-Leistungs-Verhältnis

4,2 (67)
4,3 (14.005)

Kundenservice

4,4 (67)
4,2 (14.005)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Alternativen

Jira

4,4
Nr. 1 Alternative zu TimeLog
Jira ist der Tracker für Teams, die großartige Produkte planen und herstellen. Millionen wählen Jira, um Vorgänge zu...

Asana

4,5
Nr. 2 Alternative zu TimeLog
Asana ist eine Teamlösung für Work Management, mit der alle Mitarbeiter auf die Unternehmensziele ausgerichtet und die...

Zoho Invoice

4,7
Nr. 3 Alternative zu TimeLog
Zoho Invoice ist eine Web-basierte Abrechnungs- und Zeiterfassungs-Software, die es Benutzern ermöglicht, Rechnungen zu...

ZEP

4,6
Nr. 4 Alternative zu TimeLog
ZEP ist die Zeiterfassungslösung für Ihre erfolgreiche Projektarbeit. Sie bietet verschiedene Module für Ihre individuel...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,3 /5
(67)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,2/5
Funktionen
4,0/5
Bedienkomfort
4,1/5
Kundenbetreuung
4,4/5

Hast du TimeLog bereits?

Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Zeigt 5 von 67 Bewertungen
Christian
Christian
Gesamtbewertung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Favorite time and project management solution!

Bewertet am 5.4.2018

As a consulting company we live from the hours we spend at our customers and reliability on the...

As a consulting company we live from the hours we spend at our customers and reliability on the invoicing. Timelog makes our project registration and management efficient. We always have up to date project information and the ease of use for our consultants is an important part.

Vorteile

As a fast growing consulting company we really need an easy and reliable time and project management solution. Timelog fulfills this completely in the past three years.

The resource manager helps us to give realtime insight in available resources or which people have too much pressure on their planning. For the consultants it's also an easy tool to see which new projects are on their planning in the near future.

Invoicing was one of the biggest advantages why we have chosen for Timelog. After two days of wrestling with Excel sheets at the end of the month we came across Timelog. With the Exact Online connection it takes us now 1 hour per month.

Last but not least I want to mention the great people behind Timelog! Very experienced, always helpful and they solve your problems almost always the same day. They also list very carefully to our feedback and that often results in new features!

Nachteile

New mobile app, improved resource planner more BI reporting. But I know they are working very hard on these points!

Antwort von TimeLog

Dear Christian,

Thank you very much for your review, it means a lot to us here at TimeLog! I would also like to extend a humble thanks from our support team!

I hope you have got the chance to test our new mobile app - TimeLog Mobile. We're very excited to get your feedback on the way it works and suggestions to better suit your needs.

As you mention - improved resource planning and BI reporting is very much top of mind for us and are in the roadmap for 2019. We're looking forward getting you guys on board for this.

Thank you for using TimeLog!

Best regards,
Andreas from TimeLog

Nidzara
Gesamtbewertung
  • Branche: Tiefbau
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

TimeLog helped us improve our workflow and elevate our work efficiency

Bewertet am 2.7.2020

Great product and amazing service and assistance from very beaning which stated with trail-period...

Great product and amazing service and assistance from very beaning which stated with trail-period through implementation and everyday use.

Vorteile

TimeLog software was chosen in our company after browsing the market for time registering , resource planning and management tools. TimeLog is so easy to implement and platform is extremely user-friendly with a great support on-line in form of chat and 'Help Center' with detail description text- and video- tutorials.

Nachteile

It could be nice if different team members (users) in the company can choose different subscription.

In Betracht gezogene Alternativen

Ortto

Gründe für den Wechsel zu TimeLog

Simplicity, User-friendly, Price and Service!

Antwort von TimeLog

Hi Nidzara. Thank you so much for your review. We are thrilled that you find TimeLog easy to implement and like our support.
We look forward to showing you, the new resource planner coming in beta this year. If you like you are welcome to become a preview tester?
Best regards, Melanie from TimeLog

Trine Terp
Gesamtbewertung
  • Branche: Anwaltskanzlei
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 2.0 /10

Pros and cons

Bewertet am 19.4.2023

Good for time tracking, although more features are desirable. The system is clearly not developed...

Good for time tracking, although more features are desirable. The system is clearly not developed for consultancy firms that need to invoice time and material, disbursements, official fees and other costs in the same invoice. I think for other companies selling goods, it is a good system that works well in many ways.

Vorteile

Easy to make a single invoice, easy to track time in the time sheet, WIP overview

Nachteile

It's very difficult to have even smaller customisations, it took nearly two years to develop a new invoice template which then still needs manual editing as some lines cannot be transferred to Economics. The specification only comes in one format and apparently it's impossible to develop a new (additional) format. You cannot change debtor on a project once a time registration has been made (would be good so you don't have to create new projects). Too many bugs appearing. After 3 years we still experience new bugs we never saw before.

Antwort von TimeLog

Hi Trine

Thank you so much for taking the time to write us this review, it means a lot to us getting feedback from our customers.

I am sorry that you have and are experiencing these issues, that is definitely not how we wish our customers should be experiencing. Our very competent Customer success manager Magnus would love to have a meeting about these issues and needs you have, that we are not meeting. He will make contact you very soon or you are more than welcome to write to him at mkj@timelog.com

Best regards
Kirstine from TimeLog

jozef
Gesamtbewertung
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

get paid for you time

Bewertet am 19.4.2023

Vorteile

Timelog ensures that I bill out all spent time on customer projects - with online tracking or manual entering. Also quick possibility to track driving and expenses. I use it everyday and is in integrated routine of working.At billing time it will generate invoice drafts and seamlessly transfer them to my financial system.It's one of the most imporant softwares that I use.

Nachteile

Timelog has quite som functionality and I use only a bit and sometimes am overwhelmed. Sometimes could be more helpful/intuitive on processes support instead of focusing on objects (i.e. if i need a new project let me start there, select/add customer, time rates, etc. and ask if it should create a new customer in the finance system, so the whole setup is done at once and ready for tracking and billing).The mobile app is still a struggle as it needs to be killed first nearly everytime it wakes up before it can load the company data.

Antwort von TimeLog

Hi Jozef

Thank you very much for taking the time to write this review and give us feedback.

That sounds like a great idea to have more support through the system. I will take the feedback with me back to our product team. If you have more feedback on where in our system we can have more supporting features, then please feel free to write to my email kso@timelog.com

Best Regards
Kirstine from TimeLog

Birgit
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Successful with Timelog since 2008

Bewertet am 22.7.2020

Vorteile

Timelog has a great usability, the majority of the functionalities are easy to find and understand and are overall self explanatory. The on-boarding process for new employees is extremely easy and can be done quickly. The billing process is also easy to learn and invoices can be issued within minutes. The time logging process and reminder functions help to keep our business going. Timelog is a very flexible system and we are able to manage and invoice even the most complicated projects in a timely manner. The fact that Timelog is web based makes work very convenient for all employees, project managers and accountants and is an important factor.

Nachteile

Some versions of Timelog worked better than others. Since we use the system for almost 12 years , there were a few functionalities in older versions that weren't great, but with the newest version right now everything seems to be fine. Some functionalities are only useful for Scandinavian customers, but we usually find a work around.

Antwort von TimeLog

Hi Birgit. Thank you so much for your review. We are glad that you still find TimeLog great after 12 years of use. We are always trying to improve and update the system to fit the customers' needs, so it's nice that you also have that perception with the newest versions.
Best regards, Melanie from TimeLog

5 von 67 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

TimeLog Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über TimeLog.

TimeLog bietet folgende Kostenpläne an:

  • Ab: 8,00 €/Monat
  • Preismodell: Kostenlose Version, Abonnement
  • Gratis Testen: Verfügbar

Nur Zeiterfassung = kostenlos Versions: Starter = 8 € -> Growth = 16 € -> Professional = 27 € ->

TimeLog hat die folgenden typischen Kunden:

11–50, 51–200, 201–500, 501–1.000, 1.001–5.000

TimeLog unterstützt die folgenden Sprachen:

Deutsch, Dänisch, Englisch, Niederländisch, Schwedisch

TimeLog unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

TimeLog kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Dropbox Business, Dynamics 365 Business Central, Google Drive, Microsoft Outlook, Microsoft SharePoint, OneDrive, e-conomic

TimeLog bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, Chat

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