SuiteCRM
Über SuiteCRM
SuiteCRM ist ein modulares Open-Source-CRM, das für Vertrieb, Marketing, IT oder Serviceabteilungen in jeder Branche und in Unternehmen jeder Größe konfiguriert werden kann. Mit dem Ziel, Unternehmen dabei zu unterstützen, Konversionen zu erhöhen, den Umsatz zu steigern, Geschäftsabläufe zu rationalisieren und das Kundenerlebnis zu verbessern, bietet SuiteCRM Nutzern einen umsetzbaren Einblick in das Kundenverhalten, Leads, Konten und mehr. Das Open Source-Format von SuiteCRM bedeutet, dass Nutzer die Anwendung skalieren und Module und Funktionen an ihre geschäftlichen Anforderungen anpassen können.
Für Vertriebs- und Marketingteams kann SuiteCRM verwendet werden, um anhand von anpassbaren und kategorisierbaren Leads-Listen, über die Nutzer auf alle relevanten Leads-Informationen zugreifen können, einen klaren Überblick über Leads und Opportunities zu erhalten. Die Lead-Management-Tools in SuiteCRM erleichtern die Nachverfolgung von Besucheraktivitäten, geöffneten und geschlossenen Opportunities sowie Verkaufstrichter, um sicherzustellen, dass keine Opportunities verpasst werden. Aktionen wie E-Mails, Follow-ups, Bereitstellung von Marketinginhalten, Lead-Zuweisungen und vieles mehr können automatisiert werden, indem benutzerdefinierte Geschäftslogik-Workflows erstellt werden, die bestimmen, ob Maßnahmen auf der Grundlage von Kundenaktionen oder -inaktivität ergriffen werden müssen.
Serviceteams können von den Case-Management-, Kommunikations- und Self-Service-Tools von SuiteCRM profitieren, um die Kundenbetreuung zu verbessern. Mit dem Fallmodul kannst du Anfragen an die Kundenbetreuung verwalten, und Nutzer können alle Kundeninteraktionen protokollieren, den Kontaktverlauf anzeigen, Vorlagenantworten integrieren und vieles mehr. SuiteCRM erleichtert auch die Erstellung einer Wissensdatenbank und eines Kundenportals für Kunden-Self-Service, sodass Mitarbeiter mehr Zeit für andere Aufgaben haben.
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Integrationen
Bedienkomfort
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
Alternativen
Salesforce Sales Cloud
Zoho CRM
Vtiger CRM
Insightly
Nutzerbewertungen
Hast du SuiteCRM bereits?
Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.
- Branche: Marketing & Werbung
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Simple and Effective
Bewertet am 4.9.2019
We work everyday with the CRM (I can't imagine to work without) all the departments: Sales -...
We work everyday with the CRM (I can't imagine to work without) all the departments: Sales - Customer Care - Administration find their info and help to keep the data up to date.
Collecting data a tacking activities help us to create a richer and richer database.
Vorteile
It's easy to use and to customize. We've adapted to some of our internal processes and at the same time we adapted some processes to the SuiteCRM way.
Has a a lot of features and some new one are released frequently enough.
As an Open Source project is easy to integrate with other platform.
Ii love the "no license" approach because I can't think of a CRM solution not to be used by all the peopple in a company.
Nachteile
Community support is not always very quick, but is part of the game.
Some integrations (Google calendar) are still not completely working well.
Warum SuiteCRM gewählt wurde
SugarCRM started to offer licences based packages and reduce the Community Edition supportZuvor genutzte Software
SugarCRMGründe für den Wechsel zu SuiteCRM
open source solution and no licences- Branche: E-Learning
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Bedienkomfort
- Weiterempfehlungsquote 7.0 /10
Good option for basic CRM capabilities
Bewertet am 23.5.2024
Vorteile
SuiteCRM is low cost and provides some features that are helpful. This CRM has features like campaigns and the flexibility to modify or add other features.
Nachteile
It is very limited out of the box on what can be done. The Automation engine is very limited and can be hard to use. We have found that it is hard to use at times.
In Betracht gezogene Alternativen
HubSpot CRMZuvor genutzte Software
SugarCRMGründe für den Wechsel zu SuiteCRM
Cost was the biggest factor and the features that were provided.- Branche: Biotechnologie
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 6.0 /10
Nice but buggy
Bewertet am 15.6.2023
It is a software that helped us tracking all the customers and deals in the startup period, without...
It is a software that helped us tracking all the customers and deals in the startup period, without losing anything. So thanks suitecrm. When things began to grow, we had to change because too many things were unsupported or not working. But export worked well so we were able to import into another product, odoo, that is by far more stable, and since it is written only in python more robust and with less interdependence on other pieces of software.
Vorteile
The principal advantage is that you can log everything of your sales process: contact name, opportunity, customer, etc. But this is normal for a CRM. Everything is on a db mysql or mariadb that you can dump without problems.
Nachteile
There are several problems. Many module are buggy, for example the mail module, when you send an e-mail to a customer, he receives the mail apparently from himself; even if it is a two year old problem, it is not solved. So there are many issues opened on github, even extremely important (if you cannot send an e-mail with a CRM is a big problem...) not solved for months or years. The simple imap retrieval from a dovecot server doesn't work. The support is based on volunteers, but many questions don't find an answer. The installation is a bit a mess, because compatibility matrix is not respected everytime, so you have to find the proper mysql/mariadb and php version that works for your operating system (ubuntu in my case). The interface is very old style, which means you waste lot of time for doing things with an UI that doesn't help.
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Weiterempfehlungsquote 6.0 /10
One of the best Open Source CRM Alternatives
Bewertet am 20.8.2021
Vorteile
Being open source not only means it is free to install on your own infrastructure, but it provides a lot of freedom to customize as needed for any business. Even without access to the code, modules can be created from the user interface, and it has complete features for reporting, marketing, support, abd workflow automation, which is still hard to find in many modern alternatives.
Nachteile
The interface is being updated, but still feels dated compared to other tools. It is very functional tho. Developing custom solutions provides the same challenges as the code depends on some old coding methods, but this is also in constant improvement.
Gründe für den Wechsel zu SuiteCRM
As a software developer I was attracted to all the customization that open source software allows, the community is helpful and the software is feature-complete as it is. I’ve also been able to customize it for specific industries such as Real Estate, which proves the value of this package, even with its challenges.- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
SuiteCRM flexible and dependable CRM
Bewertet am 6.2.2020
We use SuiteCRM as the central repository for Customer Care. We keep track of all contacts we have...
We use SuiteCRM as the central repository for Customer Care. We keep track of all contacts we have with them, planned and complete. This is an essential hub for our team to make sure that any contacts with customers are well-informed, including the latest communications that have happened. Emails flow into and out of SuiteCRM, so those streams are included, along with the Calls, Tasks, Campaigns, etc. SuiteCRM also connects with our sales automation platform (Act-On) so that leads can be followed up on, making the Customer Journey visible within one place.
Vorteile
SuiteCRM allows us to add custom fields and change practically every screen and view, as well as data exports. This is critical as we refine our processes and change direction, we are able to reflect those changes in the CRM that we are using. Because of its Open Source foundation, we can change things pretty deeply, if we choose to.
Nachteile
There are sometimes slowdowns that make for a bit of "click and wait" syndrome. These have usually resolved themselves; in some cases we've had to have our sysadmin dig in and adjust some things to speed it back up.
SuiteCRM Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über SuiteCRM.F. Welche Preispläne bietet SuiteCRM an?
SuiteCRM bietet folgende Kostenpläne an:
- Preismodell: Kostenlose Version
- Gratis Testen: Verfügbar
F. Wer sind die typischen Nutzer von SuiteCRM?
SuiteCRM hat die folgenden typischen Kunden:
Selbstständig, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1.000, 1.001–5.000
F: Welche Sprachen werden von SuiteCRM unterstützt?
SuiteCRM unterstützt die folgenden Sprachen:
Chinesisch, Chinesisch (traditionell), Deutsch, Englisch, Französisch, Indonesisch, Italienisch, Niederländisch, Polnisch, Portugiesisch, Russisch, Spanisch, Thailändisch, Türkisch
F. Unterstützt SuiteCRM mobile Geräte?
SuiteCRM unterstützt die folgenden Geräte:
Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert SuiteCRM?
SuiteCRM kann in folgende Anwendungen integriert werden:
Google Maps, Joomla, Mailchimp, Microsoft Outlook, Salesforce Sales Cloud, WordPress
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet SuiteCRM an?
SuiteCRM bietet folgende Optionen für Kundensupport:
E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, 24/7 Live-Support, Chat
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