SuiteCRM Übersicht

Was ist SuiteCRM?

SuiteCRM ist ein modulares Open-Source-CRM, das für Vertrieb, Marketing, IT oder Serviceabteilungen in jeder Branche und in Unternehmen jeder Größe konfiguriert werden kann. Mit dem Ziel, Unternehmen dabei zu unterstützen, Konversionen zu erhöhen, den Umsatz zu steigern, Geschäftsabläufe zu rationalisieren und das Kundenerlebnis zu verbessern, bietet SuiteCRM Nutzern einen umsetzbaren Einblick in das Kundenverhalten, Leads, Konten und mehr. Das Open Source-Format von SuiteCRM bedeutet, dass Nutzer die Anwendung skalieren und Module und Funktionen an ihre geschäftlichen Anforderungen anpassen können.

Für Vertriebs- und Marketingteams kann SuiteCRM verwendet werden, um anhand von anpassbaren und kategorisierbaren Leads-Listen, über die Nutzer auf alle relevanten Leads-Informationen zugreifen können, einen klaren Überblick über Leads und Opportunities zu erhalten. Die Lead-Management-Tools in SuiteCRM erleichtern die Nachverfolgung von Besucheraktivitäten, geöffneten und geschlossenen Opportunities sowie Verkaufstrichter, um sicherzustellen, dass keine Opportunities verpasst werden. Aktionen wie E-Mails, Follow-ups, Bereitstellung von Marketinginhalten, Lead-Zuweisungen und vieles mehr können automatisiert werden, indem benutzerdefinierte Geschäftslogik-Workflows erstellt werden, die bestimmen, ob Maßnahmen auf der Grundlage von Kundenaktionen oder -inaktivität ergriffen werden müssen.

Serviceteams können von den Case-Management-, Kommunikations- und Self-Service-Tools von SuiteCRM profitieren, um die Kundenbetreuung zu verbessern. Mit dem Fallmodul kannst du Anfragen an die Kundenbetreuung verwalten, und Nutzer können alle Kundeninteraktionen protokollieren, den Kontaktverlauf anzeigen, Vorlagenantworten integrieren und vieles mehr. SuiteCRM erleichtert auch die Erstellung einer Wissensdatenbank und eines Kundenportals für Kunden-Self-Service, sodass Mitarbeiter mehr Zeit für andere Aufgaben haben.

SuiteCRM Übersicht

Kosten

Beginnt ab
N/A

Preisoptionen

Gratis Testen
Kostenlos
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis

SuiteCRM Funktionen

Geräte
Unternehmensgröße
K M G
Märkte
Vereinigte Staaten von Amerika, Kanada, Vereinigtes Königreich, Australien, China und 5 weitere , Indien, Japan, Deutschland, Brasilien, Mexiko
Unterstützte Sprachen
Chinesisch (traditionell), Chinesisch (vereinfacht), Deutsch, Englisch, Französisch und 9 weitere , Indonesisch, Italienisch, Niederländisch, Polnisch, Portugiesisch, Russisch, Spanisch, Thai, Türkisch

Medien

Customer support issues can be managed in the Cases module where staff can manage interactions, provide support, and manage tasks
Leads can be viewed and managed within customizable lead lists
Marketing material can be created using templates or from scratch with customized content
Contact profiles contain information on leads, opportunities, and clients
Users can create custom forms for gathering leads
Lead lists and all other features can be accessed from mobile devices
Accounts can be managed from within SuiteCRM with insight into activities, behavior, and more
Generate new leads using the web form template wizard to create embeddable forms
Real time reports can be generated to gain visibility into sales pipelines, opportunities, sources, and more
Videos zu SuiteCRM SuiteCRM Screenshot: Customer support issues can be managed in the Cases module where staff can manage interactions, provide support, and manage tasks SuiteCRM Screenshot: Leads can be viewed and managed within customizable lead lists SuiteCRM Screenshot: Marketing material can be created using templates or from scratch with customized content SuiteCRM Screenshot: Contact profiles contain information on leads, opportunities, and clients SuiteCRM Screenshot: Users can create custom forms for gathering leads SuiteCRM Screenshot: Lead lists and all other features can be accessed from mobile devices SuiteCRM Screenshot: Accounts can be managed from within SuiteCRM with insight into activities, behavior, and more SuiteCRM Screenshot: Generate new leads using the web form template wizard to create embeddable forms SuiteCRM Screenshot: Real time reports can be generated to gain visibility into sales pipelines, opportunities, sources, and more

SuiteCRM Bewertungen

SuiteCRM Bewertungen

Gesamtbewertung
4,2
/
5
Ausgezeichnet
17

Sehr gut
17

Durchschnitt
5

Gering
1

Schlecht
0

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,8
Funktionen
4,4
Bedienkomfort
4,1
Kundenbetreuung
3,5
85% haben diese Anwendung empfohlen
Carlo B.

Simple and Effective

We work everyday with the CRM (I can't imagine to work without) all the departments: Sales - Customer Care - Administration find their info and help to keep the data up to date.
Collecting data a tacking activities help us to create a richer and richer database.


Mit Google übersetzen
Vernessa T.

Drop in Replacement for Similar CRMs with Both Open Source and SaaS Versions

Contact management, email marketing, calendaring, and integrated phone call followup.


Mit Google übersetzen
Eric M.

Excellent CRM at $0 cost


Mit Google übersetzen
Verifizierter Rezensent

About What You'd Expect From A Free CRM

I am the admin of Suite CRM for my work place. Our sales team uses this platform to track leads, opportunities, and to generate quotes and invoices. We have imported our part numbers from Excel. It has allowed us to add custom fields and also allowed us to create custom pdf templates for the quotes. We use Suite CRM every day. We like that it is free and that we can host it in house as opposed to in the cloud. Overall it is easy to use, but not a perfect solution. Only certain fields can be flex related to other fields in other modules, so sometimes certain custom fields do not auto-populate. It does have nice in depth reporting and searching functionality. It has a lot of flexibility to make it work for your own unique business needs. The biggest draw back is lack of support and a ton of bugs in the code of both Suite CRM and the optional modules. A lot of time is spent debugging the platform and we are not programmers so sometimes fixing one bug leads to other bugs or can quickly cripple the system leaving it down for hours while we try to solve the bugs. Because it is such an important part of each call our sales team takes, it is a big deal when the system goes down. Because my main job function is not maintaining the CRM, it also means taking time away from other projects. Overall though; what do you expect for free? We are still satisfied and have been using Suite for several years now because it is free and full of flexible functionalities.


Mit Google übersetzen
Tom V.

SuiteCRM flexible and dependable CRM

We use SuiteCRM as the central repository for Customer Care. We keep track of all contacts we have with them, planned and complete. This is an essential hub for our team to make sure that any contacts with customers are well-informed, including the latest communications that have happened. Emails flow into and out of SuiteCRM, so those streams are included, along with the Calls, Tasks, Campaigns, etc. SuiteCRM also connects with our sales automation platform (Act-On) so that leads can be followed up on, making the Customer Journey visible within one place.


Mit Google übersetzen
Carlo B.
Branche: Marketing & Werbung
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Simple and Effective

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 4.9.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

We work everyday with the CRM (I can't imagine to work without) all the departments: Sales - Customer Care - Administration find their info and help to keep the data up to date.
Collecting data a tacking activities help us to create a richer and richer database.

Vorteile

It's easy to use and to customize. We've adapted to some of our internal processes and at the same time we adapted some processes to the SuiteCRM way.
Has a a lot of features and some new one are released frequently enough.
As an Open Source project is easy to integrate with other platform.
Ii love the "no license" approach because I can't think of a CRM solution not to be used by all the peopple in a company.

Nachteile

Community support is not always very quick, but is part of the game.
Some integrations (Google calendar) are still not completely working well.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Vernessa T.
Branche: Informationstechnologie & -dienste
Untern. Größe: Selbstständig
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Drop in Replacement for Similar CRMs with Both Open Source and SaaS Versions

Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 13.12.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

Contact management, email marketing, calendaring, and integrated phone call followup.

Vorteile

Without going feature by feature I think it's fair to say SuiteCRM is a drop-in replacement for popular open source and SaaS CRM (customer relationship management) applications. I use the open source community version on an in-house server for internal operations. I've also set it up for a young non-profit organization to manage constituent, board and funder relationships. The software is popular enough that it is included in the group of softwares that can be automatically installed on a hosting account. I'm happy that the developers update it on a regular schedule as well as pay close attention to bugs that crop up.

Nachteile

SuiteCRM is not as polished or aesthetically pleasing as some of the others in this space. Feature for feature it's a good alternative but many of the features either lack intuitiveness or depth or ease of use. They feel rushed and would do better with maturation.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 7.0/10

Eric M.
Branche: Computer-Software
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Excellent CRM at $0 cost

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 11.12.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

Vorteile

SuiteCRM has all of the features that most SalesForce users actually use, and a good deal more to boot. Unlike Salesforce, SuiteCRM is free if you install it yourself and run it on your own server. There's no limit to the number of users you can have.

Where SuiteCRM shines brightest is in its ability to manage Targets, Leads, Contacts, Accounts, and Opportunities. Customization is easy. You can add your own custom fields to existing Modules - Leads and Contacts are examples of "Modules". You can even create completely new custom Modules.

You can create, run, and track campaigns, including automated email campaigns with SuiteCRM. Although setting up your first campaign can be a bit of a challenge, it works quite well.

Reporting is another strong suit. You can configure your dashboard to get a quick high-level overview of your sales history and projections, and see what parts of your business are the most profitable.

Besides the traditional CRM functionality, SuiteCRM is loaded with other features usually found in ERPs, like Quotes, Contracts, Projects, and much more.

Nachteile

SuiteCRM includes a Quote, Contract and Invoice feature. Depending on your business, it might be all you need. For my service business, writing custom software to automate businesses, it's cumbersome enough that I don't use it.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Verifizierter Rezensent
Branche: Öffentliche Sicherheit
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

About What You'd Expect From A Free CRM

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 16.2.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

I am the admin of Suite CRM for my work place. Our sales team uses this platform to track leads, opportunities, and to generate quotes and invoices. We have imported our part numbers from Excel. It has allowed us to add custom fields and also allowed us to create custom pdf templates for the quotes. We use Suite CRM every day. We like that it is free and that we can host it in house as opposed to in the cloud. Overall it is easy to use, but not a perfect solution. Only certain fields can be flex related to other fields in other modules, so sometimes certain custom fields do not auto-populate. It does have nice in depth reporting and searching functionality. It has a lot of flexibility to make it work for your own unique business needs. The biggest draw back is lack of support and a ton of bugs in the code of both Suite CRM and the optional modules. A lot of time is spent debugging the platform and we are not programmers so sometimes fixing one bug leads to other bugs or can quickly cripple the system leaving it down for hours while we try to solve the bugs. Because it is such an important part of each call our sales team takes, it is a big deal when the system goes down. Because my main job function is not maintaining the CRM, it also means taking time away from other projects. Overall though; what do you expect for free? We are still satisfied and have been using Suite for several years now because it is free and full of flexible functionalities.

Vorteile

It's Free
Able To Host It On Your Own Server Instead of In The Cloud
It's Simple To Use
Ability To Create Your Own Modules
Lots Of Other Modules Are Available For Free or Paid In The Community
These Modules Allow You To Do Just About Anything With This CRM

Nachteile

Their Support Is Not Very Good - I Have Posted In Their Forums Seeking Support And Never Heard Back
They Don't Provide Phone Support For The Free Version
There Are A Lot Of Bugs In The Code
Sometimes Updates Fix One Bug and Break Another
You Have To Know Code To Fix All These Bugs
If You Don't Know What You're Doing You Can Mess Up The Code and Cripple The System

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 5.0/10

Tom V.
Branche: Informationstechnologie & -dienste
Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

SuiteCRM flexible and dependable CRM

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 6.2.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

We use SuiteCRM as the central repository for Customer Care. We keep track of all contacts we have with them, planned and complete. This is an essential hub for our team to make sure that any contacts with customers are well-informed, including the latest communications that have happened. Emails flow into and out of SuiteCRM, so those streams are included, along with the Calls, Tasks, Campaigns, etc. SuiteCRM also connects with our sales automation platform (Act-On) so that leads can be followed up on, making the Customer Journey visible within one place.

Vorteile

SuiteCRM allows us to add custom fields and change practically every screen and view, as well as data exports. This is critical as we refine our processes and change direction, we are able to reflect those changes in the CRM that we are using. Because of its Open Source foundation, we can change things pretty deeply, if we choose to.

Nachteile

There are sometimes slowdowns that make for a bit of "click and wait" syndrome. These have usually resolved themselves; in some cases we've had to have our sysadmin dig in and adjust some things to speed it back up.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort

Weiterempfehlungsquote: 9.0/10

Nutzerempfehlung
8,1/10
Basierend auf 40 Benutzerbewertungen
Vergleiche Nutzerempfehlungen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

SuiteCRM Preis

SuiteCRM Preis

Beginnt ab
N/A
Gratis Testen
Kostenlos
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,8/5
Basierend auf 40 Benutzerbewertungen
Vergleiche das Preis-Leistungs-Verhältnis mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

SuiteCRM Funktionen

SuiteCRM Funktionen

API
Aktivitäts-Dashboard
Aktivitäts-Verfolgung
Anpassbare Berichterstellung
Anpassbare Vorlagen
Automatische Benachrichtigungen
Benutzerdefinierte Felder
Berichterstattung und Statistik
Daten-Import / -Export
E-Mail-Integration
Echtzeit-Daten
Elektronische Zahlungen
Erinnerungen
Integration von Dritten
Kalenderverwaltung
Kontaktmanagement
Kundendatenbank
Kundenspezifisches Branding
Social-Media-Integration
Umfragen & Feedback
Funktionen
4,4/5
Basierend auf 40 Benutzerbewertungen
Vergleiche Funktionen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kategorien

SuiteCRM Häufig gestellte Fragen

SuiteCRM Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über SuiteCRM.

F. Welche Preispläne bietet SuiteCRM an?

SuiteCRM bietet folgende Kostenpläne an:

Preismodell: Kostenlos, Abonnement

Gratis Testen: Verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von SuiteCRM?

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von SuiteCRM

F. Wer sind die typischen Nutzer von SuiteCRM?

SuiteCRM hat die folgenden typischen Kunden:

Kleine Unternehmen, Großunternehmen, Mittlere Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von SuiteCRM unterstützt?

SuiteCRM unterstützt die folgenden Sprachen:

Chinesisch (traditionell), Chinesisch (vereinfacht), Deutsch, Englisch, Französisch, Indonesisch, Italienisch, Niederländisch, Polnisch, Portugiesisch, Russisch, Spanisch, Thai, Türkisch

F. Welche Preispläne bietet SuiteCRM an?

SuiteCRM hat folgende Preismodelle:

Kostenlos, Abonnement

F. Unterstützt SuiteCRM mobile Geräte?

SuiteCRM unterstützt die folgenden Geräte:

Android, iPhone, iPad

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert SuiteCRM?

SuiteCRM kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Cayzu, CometChat, DBxtra, Formstack Documents, ICTBroadcast, Integromat, Intulse, Klenty, PieSync, eTrigue

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet SuiteCRM an?

SuiteCRM bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Telefon-Support, Online-Support, Wissensdatenbank