Alloy Navigator

Deine IT-Lösung für das Service- und Asset-Management

4,5 /5 (43 Bewertungen) Eine Bewertung verfassen!

Alloy Navigator Übersicht

Was ist Alloy Navigator?

Alloy Navigator ist eine umfassende IT-Service- und Asset Management-Lösung, die durchdachte Antworten auf deine schwierigsten IT-Herausforderungen bietet. Im Kern ist Navigator mit einer leistungsstarken Workflow-Prozessautomatisierungs-Engine ausgestattet, die durch eine intelligente Schnittstelle verstärkt wird, die automatisch sinnvolle Beziehungen zwischen den wichtigen Daten herstellt.

Die Lösung deckt mehrere IT-Disziplinen ab, vom Helpdesk bis zum Inventar- und Knowledgebase-Management nach ITIL-getriebenen Standards wie Change- und Configuration-Management. Alloy Navigator ist die perfekte Lösung für kleine, mittlere und große Unternehmen, die ein Höchstmaß an Produktivität anstreben.

Alloy Navigator Übersicht

Kosten

Beginnt ab
19,00 $/Monat

Preisoptionen

Gratis Testen
Einmalige Lizenz
Kostenlos
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis

Alloy Navigator Funktionen

Geräte
Unternehmensgröße
K M G
Märkte
Vereinigte Staaten von Amerika, Kanada, Vereinigtes Königreich, Australien, China und 5 weitere , Indien, Japan, Deutschland, Brasilien, Mexiko
Unterstützte Sprachen
Chinesisch (vereinfacht), Chinesisch (traditionell), Englisch, Französisch, Deutsch und 4 weitere , Italienisch, Portugiesisch, Russisch, Spanisch

Medien

Real-time Analytics
Graphical Relationships
Seamless Communication
Vibrant Knowledge
Self-Service Solutions
Alloy Navigator Screenshot: Real-time Analytics Alloy Navigator Screenshot: Graphical Relationships Alloy Navigator Screenshot: Seamless Communication Alloy Navigator Screenshot: Vibrant Knowledge Alloy Navigator Screenshot: Self-Service Solutions

Alloy Navigator Bewertungen

Alloy Navigator Bewertungen

Gesamtbewertung
4,5
/
5
Ausgezeichnet
23

Sehr gut
20

Durchschnitt
0

Gering
0

Schlecht
0

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,4
Funktionen
4,4
Bedienkomfort
4,1
Kundenbetreuung
4,7
100% haben diese Anwendung empfohlen
Jeff W.

If keeping track of everything is what you want, this product is for you! And I mean...

Alloy keeps track of a ll of our inventory, software changes, support incidents, knowledge base, etc. The information in Alloy puts all the necessary information in one place to manage our IT environment easily and efficiently.


Mit Google übersetzen
Jörg M.

Alloy Navigator - our daily help - thank you!

We are responsible for the IT infrastructure of the schools affiliated to us in the canton of BL (Switzerland).
We have been using Alloy Navigator as a ticketing system (incident, service request) for many years.
We keep discovering great functions that are very helpful. The knowledgebase is used extensively to provide instructions for us IT, but also for teachers and students.
The purchases of hardware as well as software and services are authorized and processed via Alloy Navigator.
We are currently introducing the use of Alloy Navigator's project management and are learning to work with it.


Mit Google übersetzen
Vitaliy E.

Has good potential

My overall experience is good. I went head on into a huge mess that was not very well maintained. When the inventory, locations, and customers are up to date, then its much easier to manage.


Mit Google übersetzen
Eric O.

Alloy does the job

The majority of our IT department lives inside Alloy. It is simple to use for the average technician and the user portal is good as well. The integration of software allocation and databases of all hardware on our network is a must.


Mit Google übersetzen
Marshall M.

Great Support and Inventory Management Software

Alloy keeps our technology department on task, and gives our company's users an easy way to ask for help in solving their issues. The software is near limitless in what you can do with it thanks to the scripting and automation it provides. The automation also helps us manage our inventory, by keeping up with computers and hardware in stock, on loan, etc. We send emails to users to remind them to return hardware they've borrowed, and we've created a process that will create a ticket if our stock of hardware or computers starts getting low. Monthly tasks such as access reviews and computer updates are tracked using tickets that are automatically created. This software is highly customizable, provided you've got the knowledge and imagination to write the scripts and workflow.


Mit Google übersetzen
Jeff W.
Branche: Druck
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

If keeping track of everything is what you want, this product is for you! And I mean everything!

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 21.7.2018
Quelle der Bewertung: Capterra

Alloy keeps track of a ll of our inventory, software changes, support incidents, knowledge base, etc. The information in Alloy puts all the necessary information in one place to manage our IT environment easily and efficiently.

Vorteile

Alloy can be as simple or as complex as you want it to be based on how you set it up. The flexibility and depth are what I love most about it. You can really keep track of everything in your IT environment and you can customize it to fit your specific needs. Other products make you use their preconfigured categories and workflows, etc. While Alloy comes preconfigured with almost everything you need, you can add or remove just about anything you want and build your own workflows to automate the system.

Nachteile

I find that the more flexible a product is, the more cumbersome it can be. Since Alloy is extremely flexible, the set up can be a little complicated. However, they have a great support team to help you when you need it.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Jörg M.
Branche: Bildungsmanagement
Untern. Größe: 1.001-5.000 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Alloy Navigator - our daily help - thank you!

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 17.8.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

We are responsible for the IT infrastructure of the schools affiliated to us in the canton of BL (Switzerland).
We have been using Alloy Navigator as a ticketing system (incident, service request) for many years.
We keep discovering great functions that are very helpful. The knowledgebase is used extensively to provide instructions for us IT, but also for teachers and students.
The purchases of hardware as well as software and services are authorized and processed via Alloy Navigator.
We are currently introducing the use of Alloy Navigator's project management and are learning to work with it.

Vorteile

All of our Service Requests, Incidents, Announcements and instructions for inquiries are centralized and can be linked as required.
The purchasements of hardware, software and services can be managed centrally. If necessary, different permits can be configured as a condition prior to purchasements.
Sub-tasks of Service Requests, incidents or projects can be managed clearly.
If you want, adjustments to workflows, masks, etc. can also be made.
Alloy Navigator's webinterface is very good, most or almost all of the work can be done in the web browser. This is really fantastic!

Nachteile

Alloy Navigator is very good software. I can't find anything that we can call a disadvantage.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Vitaliy E.
Branche: Anwaltskanzlei
Untern. Größe: 201-500 Mitarbeiter
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Übersetzen auf: Deutsch

Has good potential

Täglich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 1.2.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

My overall experience is good. I went head on into a huge mess that was not very well maintained. When the inventory, locations, and customers are up to date, then its much easier to manage.

Vorteile

What I liked most about this software is how it can be integrated to sync with Active Directory which allows us to keep the inventory, locations, and customer tabs updated. The more automation, the better.

Nachteile

The gui is kind of outdated and could be simplified, but that's speaking from being on an older version of Alloy Navigator. There is not enough sync customization that can be manipulated or adjusted for AD sync.

Übersetzen auf: Deutsch

Antwort von Alloy Software

Thanks for taking the time to review our product!

Absolutely get yourself on the latest version and take a look at the Technician Web Portal. It's really sleek and easy to use. If you use the Windows client, you'll love the Web Portal no doubt!

Regarding the Active Directory sync, please give our services team a call. I say that because the sync is super flexible, allows you to map any AD field anywhere you want, update records on conditions, import pictures, set managers for automatic permissions and approvals, and its paired with the workflow which is second to none. Maybe there's something you're missing we can help you with.

We'd love to help you get the most out of the product and if there is a limitation anywhere, we'll do our best to address it!

Thanks for being part of the Alloy Software family!

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 6.0/10

Eric O.
Untern. Größe: 1.001-5.000 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Alloy does the job

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 30.7.2018
Quelle der Bewertung: Capterra

The majority of our IT department lives inside Alloy. It is simple to use for the average technician and the user portal is good as well. The integration of software allocation and databases of all hardware on our network is a must.

Vorteile

- Alloy user portal and technician portals are easy to use
- Runs quickly and smoothly
- Easy to import users from AD
- Email integration for alerts on new tickets and updates on existing tickets
- Training that Alloy offers is well thought out and contains tons of information.

Nachteile

- Customer Support can take 1-3 days to get back to you
- The backend of Alloy is very confusing. Trying to change simple things can be extremely difficult since there is no search functionality and no documentation online.
- If you want custom features added it is going to cost a decent chunk of money.

Übersetzen auf: Deutsch

Antwort von Alloy Software

Thanks for providing a review! We're happy you enjoy using our solution!

I apologize for the experience you had with Support. However, I'm positive it was an isolated situation. A review of your company's 138 tickets since 2015 shows an average response of 2hrs 19mins with average resolution under 24 hours. Given that I expect your next experience will be a positive one.

For online documentation, I would strongly advise the use of our Support Portal. Our product help and admin guides are all online along with our searchable Knowledge base.

The admin part of the product does have a learning curve, but you'll find the ratio of flexibility to ease of use to be unmatched. Other products provide a fraction of the power or they require programming knowledge to leverage the same results. Use the search workflow feature to find what you're looking for or press F1 anywhere for contextual online help.

Please reach out to us if you need anything and thank you for using our solution!

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 7.0/10

Marshall M.
Branche: Finanzdienstleistungen
Untern. Größe: 201-500 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Great Support and Inventory Management Software

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 29.11.2018
Quelle der Bewertung: Capterra

Alloy keeps our technology department on task, and gives our company's users an easy way to ask for help in solving their issues. The software is near limitless in what you can do with it thanks to the scripting and automation it provides. The automation also helps us manage our inventory, by keeping up with computers and hardware in stock, on loan, etc. We send emails to users to remind them to return hardware they've borrowed, and we've created a process that will create a ticket if our stock of hardware or computers starts getting low. Monthly tasks such as access reviews and computer updates are tracked using tickets that are automatically created. This software is highly customizable, provided you've got the knowledge and imagination to write the scripts and workflow.

Vorteile

Our favorite part about the Alloy software is the scripting and automation it provides. You can have it create tickets or work orders automatically when certain conditions are met, such as a ticket to order more computers when stock is running low.

Nachteile

The scripting is a bit hard to understand if you don't come from a SQL background. However, Alloy's support team is excellent and has been able to help with every issue we've given them.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 8.0/10

Nutzerempfehlung
8,9/10
Basierend auf 43 Benutzerbewertungen
Vergleiche Nutzerempfehlungen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Alloy Navigator Preis

Alloy Navigator Preis

Beginnt ab
19,00 $/Monat
Gratis Testen
Einmalige Lizenz
Kostenlos
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,4/5
Basierend auf 43 Benutzerbewertungen
Vergleiche das Preis-Leistungs-Verhältnis mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Alloy Navigator Funktionen

Alloy Navigator Funktionen

API
Aktivitäts-Dashboard
Aktivitäts-Verfolgung
Automatische Benachrichtigungen
Berichterstattung und Statistik
Compliance Management
Daten-Import / -Export
Datenvisualisierung
Drag-and-Drop-Oberfläche
Echtzeit-Daten
Echtzeitüberwachung
Integration von Dritten
Rollen-basierte Genehmigung
Suchfunktion
Warnungen / Eskalation
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
Wirtschaftsprüfung
Workflow-Management
Zugriffskontrolle
Überwachung
Funktionen
4,4/5
Basierend auf 43 Benutzerbewertungen
Vergleiche Funktionen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kategorien

Alloy Navigator Häufig gestellte Fragen

Alloy Navigator Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Alloy Navigator.

F. Welche Preispläne bietet Alloy Navigator an?

Alloy Navigator bietet folgende Kostenpläne an:

Beginnt ab: 19,00 $/Monat

Preismodell: Einmalige Lizenz, Kostenlos, Abonnement

Gratis Testen: Verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von Alloy Navigator?

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von Alloy Navigator

F. Wer sind die typischen Nutzer von Alloy Navigator?

Alloy Navigator hat die folgenden typischen Kunden:

Kleine Unternehmen, Großunternehmen, Öffentliche Verwaltung, Non-Profit, Freie Mitarbeiter, Mittlere Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von Alloy Navigator unterstützt?

Alloy Navigator unterstützt die folgenden Sprachen:

Chinesisch (vereinfacht), Chinesisch (traditionell), Englisch, Französisch, Deutsch, Italienisch, Portugiesisch, Russisch, Spanisch

F. Welche Preispläne bietet Alloy Navigator an?

Alloy Navigator hat folgende Preismodelle:

Einmalige Lizenz, Kostenlos, Abonnement

F. Unterstützt Alloy Navigator mobile Geräte?

Alloy Navigator unterstützt die folgenden Geräte:

Android, iPhone, iPad

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Alloy Navigator?

Alloy Navigator kann in folgende Anwendungen integriert werden:

GoToAssist, Google Calendar, LogMeIn Rescue, Microsoft 365, Microsoft Excel, Microsoft Outlook, Microsoft Word, Slack, TeamViewer, Twitter

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Alloy Navigator an?

Alloy Navigator bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Telefon-Support, Online-Support, Forum, Wissensdatenbank, Häufig gestellte Fragen