Über Bryt
Bryt ist ein Kreditmanagementsystem für Kreditfachleute, das Tools für die Kreditvergabe, Kreditbetreuung, Dokumenterstellung und -speicherung, Treuhandbuchhaltung, Zahlungsabwicklung und mehr bietet. Das cloudbasierte Tool ist für verschiedene Kreditarten bestimmt, u. a. Langzeitkredite, nicht revolvierende Kredite und Bereitstellungskredite, und bietet Kreditnehmern und Kreditgebern Webportale zur Selbstverwaltung ihrer Konten.
Bryt wurde entwickelt, um Kreditgeber bei der Verwaltung ihrer Konten und Kunden zu unterstützen. Die Lösung automatisiert Aufgaben, verwaltet die Compliance und bietet Echtzeit-Berichterstattung sowie eine nutzerdefinierte Konfiguration für die geschäftlichen Anforderungen. Unternehmen können ihre eigenen Darlehensdokumente konfigurieren, Verfahren umreißen, nutzerdefinierte Gebührenstrukturen einrichten und mehr, damit das Bryt-System nahtlos mit aktuellen Geschäftsabläufen funktioniert. Aufgaben wie Dokumenterstellung, Kundenbenachrichtigungen, ACH-Zahlungsverarbeitung und mehr können automatisiert werden, und die Kommunikation zwischen Kreditgebern und Kreditnehmern wird durch integriertes Messaging sowie die Fähigkeit der Dokumentenfreigabe erweitert.
Bryt erleichtert die Kreditbetreuung mit Tools zur Verwaltung einer unbegrenzten Anzahl von Darlehen und der Anzeige von Kreditzusammenfassungen, Rückzahlungsterminen, verwandten Dokumenten, Immobilien, Gebühren, Benachrichtigungen und mehr – alles innerhalb der Kreditakte. Es können mehrere Kreditprodukte innerhalb von Bryt verwaltet werden, einschließlich Ratendarlehen, Hypotheken, gesicherten Darlehen, Kreditlinien und mehr. Außerdem können nutzerdefinierte Rückzahlungspläne für jeden Kunden eingerichtet werden. Verzugsgebühren können automatisch berechnet und verarbeitet werden, und veraltete Zahlungen können automatisch entfernt werden. Die Kreditvergabetools von Bryt unterstützen Kreditgeber bei der Genehmigung von Darlehen und der Erstellung von Pipelines. Das Treuhand-Buchhaltungsmodul ermöglicht es Nutzern, Treuhandkonten und Beschlagkonten zu verwalten und Treuhandkonten mit Bankabrechnungen abzugleichen.
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Kundenservice
Alternativen
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Plaid
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- Branche: Kapitalmärkte
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Fantastic tech support !
Bewertet am 14.8.2024
Excellent. From initial intro call to present day as asatisfied customer. I am not a "tech" person...
Excellent. From initial intro call to present day as asatisfied customer. I am not a "tech" person -- so from the site being easy to navigate, to the fantastic tech support when I run into an issue, it has been an excellent product and solution for us.
Vorteile
Ease of use, intuitive, myriad useful functions, and fantastic tech support.
In Betracht gezogene Alternativen
The Mortgage OfficeGründe für den Wechsel zu Bryt
Great initial call with sales and tech. Free trial allowed me to navigate site and features. FAQ's and tutorials answer 99% of my questions, and then there is the continued fantastic tech support with great people when I run into an issue.- Branche: Finanzdienstleistungen
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Bryt Review
Bewertet am 11.6.2021
It has been a great experience. The system was very easy to implement and the customer service has...
It has been a great experience. The system was very easy to implement and the customer service has been terrific. I have recommended others to use the system as well and will continue to do so.
Vorteile
The loan pipeline dashboard is probably one of my favorite features within the product. Our management team holds a weekly call to discuss the origination pipeline and the dashboard makes it extremely easy to not only discuss the individual loans but also see what stage/process the loan is currently sitting as well as seeing the financial aspects (loan amount, closing date, funding amount, etc.).
Nachteile
I would like to see an expanded borrower pipeline similar to the loan pipeline dashboard that could track the stage of the borrower's application (i.e. missing docs, status of credit check, status of background check, etc.) as they progress through underwriting ultimately to an approval or denial.
- Branche: Immobilien
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 5.0 /10
Great software with a few places to improve.
Bewertet am 26.11.2018
Overall this software is great! After a little bit of a learning curve (maybe just me), and some...
Overall this software is great! After a little bit of a learning curve (maybe just me), and some help from the team, you'll be up and running and having no issues in no time.
Thanks to Rep and the entire Bryt software team!
Vorteile
I love the automated features (sending notices, invoices and receipts for payment). There are several great things about this system that are very useful.
Nachteile
1.) Report writer needs work. With this being said, however, whenever I have a problem, customer support ALWAYS is there to help and create the report, or if they can't create the exact report that I need, they come up with a solution that works!
2.) No help section - if it is after hours or a different time zone, there is no one to offer support or any help whatsoever. Again, this is only when work is being done outside of the normal office hours for Bryt customer service.
3.) Takes some getting used to. Although I am new the mortgage software field. I have done property management for over 15 years, and then we switched to mortgages. So that may be my fault.
4.) No direct mortgage holder option. If you are not the "Servicing Company" of the loans, set up is a bit tricky and takes some getting used to. In my case, I have 1 individual who has mortgages under 4 different companies. This get's complicated when writing reports, letters, or notices, that are mortgage holder specific, but as always, rep and the team have always figured out a way (sometimes even changing the way the software is written) for me to get the information I need. :)
- Branche: Immobilien
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
BRYT's software and team have been valuable to our company to help us scale efficiently!
Bewertet am 1.9.2021
We have used BRYT for almost 2 years now. BRYT has been extremely valuable for our company. It has...
We have used BRYT for almost 2 years now. BRYT has been extremely valuable for our company. It has been an essential piece that has helped us be more efficient and scale our operation, while also delivering great value to our customers. The team at BRYT has been excellent to work with. They are helpful, easy to work with, and very responsive. They are happy to talk with us if we encounter any obstacles, have questions, and have worked with us continuously to customize their product so it fits what best serves our customers.
BRYT continues to make great changes and we know there are even greater things ahead - we highly recommend the BRYT platform and the team behind it!
Vorteile
Loan servicing and reporting
Creating disbursements to investors
ACH/Nacha works wonderfully!
Payment reminders and statements are great
The staff is awesome and very helpful!
Nachteile
Would love to see:
- e-signature integrated
- More security features / upgraded
- More loan application/origination features
(Some of these items I know they are currently working on!)
- Branche: Staatsverwaltung
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Bryt software saved the day!
Bewertet am 23.8.2021
My experience has been great! There was no pressure from a sales team, the development folks were...
My experience has been great! There was no pressure from a sales team, the development folks were willing to tweak and customize the software for our needs and everything is running smooth! Most importantly, I feel like my questions and concerns were heard timely and solutions rendered in real time....I feel like the team at Bryt is an extension of my team...
Vorteile
I appreciate the ease of use, it is intuitive and has all the essential functions our firm needs. We do not offer traditional loans, we issue project specific loans, a little out of the ordinary and Bryt's solution was able to adapt. The implementation and onboarding team were and are a great resource and I feel like I can reach out any time and receive a response within a day.
We don't use many of the features, such as late payment calcs, loan origination, or qualification segments, so I cannot comment about more complex loan scenarios.
Nachteile
One issue is some of menus are buried and there is no active grid view where I can just enter manual payments for borrowers on one screen. Automatic payments will negate this need.
Bryt Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Bryt.F. Welche Preispläne bietet Bryt an?
Bryt bietet folgende Kostenpläne an:
- Ab: 59,00 $/Monat
- Preismodell: Abonnement
- Gratis Testen: Verfügbar
F. Wer sind die typischen Nutzer von Bryt?
Bryt hat die folgenden typischen Kunden:
Selbstständig, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1.000, 1.001–5.000
F: Welche Sprachen werden von Bryt unterstützt?
Bryt unterstützt die folgenden Sprachen:
Englisch
F. Unterstützt Bryt mobile Geräte?
Bryt unterstützt die folgenden Geräte:
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Bryt?
Wir haben keine Informationen darüber, welche Integrationen Bryt hat
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Bryt an?
Bryt bietet folgende Optionen für Kundensupport:
E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, Chat
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