Maestro PMS

Maestro PMS
Über Maestro PMS
Maestro PMS ist ein Property-Management-System, das unabhängige Full-Service-Hotels, Resorts, Konferenzzentren und Multi-Property-Gruppen bei den Kerngeschäftsabläufen unterstützt. Die PCI-kompatible Plattform ist für Unternehmen geeignet und für cloudbasierte und den lokalen Einsatz verfügbar. Sie besteht aus 20 skalierbaren Modulen, die eine Vielzahl spezifischer Funktionen bieten, die auf eine einzige Datenbank zugreifen. Die Maestro-Module umfassen Schlüsselbereiche im Front Office PMS für das vollständige Gästeservicemanagement mit Gruppenabrechnung und -abwicklung und umfassen außerdem spezielle Spas und Aktivitäten, Condo-/Timesharing-, Verkaufs- und Catering-Management sowie POS-Unterstützung für Einzelhandels- und Gastronomieanwendungen.
Eine integrierte ResWave-Webbuchungs-Engine ermöglicht es Betreibern auch, Echtzeit-Reservierungen über mehrere Online-Kanäle über eine vorhandene Hotel-Website hinaus zu tätigen. Das dynamische Ertragsmanagement erhöht die automatisierte Kontrolle über die Festlegung von wettbewerbsfähigen Zimmerpreisen, während die GDS-/OTA-Integration das Web-Engagement weiter erweitert, indem sie sich mit externen Reisesportalen von Drittanbietern und Online-Reisebüros verbindet. Das Arbeitsauftragsmanagement für die Unterstützung von betrieblichen Aufgaben, Wartungs- und Reparaturaufträgen wird durch ein dediziertes Housekeeping-Modul, Mitgliedereinsatzprogramme, Kommunikation, Marketing, Treue- und ID-Karten sowie drahtlosen Express-Check-in über iPad ergänzt. Maestro erleichtert auch die Messung der Gästeerfahrung mit Tools für die Erfassung, Bewertung und Analyse von Zufriedenheits-Feedback, während ein zusätzliches Analyse- und Business-Intelligence-Modul den Immobilienbetreibern Dashboard-basierte Ad-hoc-Einblicke in die Unternehmensleistung bietet.
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- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Fantastic customer support drives feature rich PMS
Bewertet am 18.10.2017
Vorteile
The hospitality industry is about people - connecting people, servicing people, and other various interactions. Having a key software vendor that is also about people is invaluable. The support staff at Maestro are what sets them apart from their competition - the Canadian hospitality is on full display here.
Nachteile
As is common with PMS suites, the interface is a bit dated in its look. The HTML version is a bit more polished however.
- Branche: Geschäftsbedarf & -einrichtung
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Bedienkomfort
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
Used it for 7 years
Bewertet am 18.2.2019
I'll have to admit that in 9 years working in hotels that I've only used 2 PMS programs. Of the...
I'll have to admit that in 9 years working in hotels that I've only used 2 PMS programs. Of the two, I strongly preferred Maestro. I've used Maestro as a front desk agent, night auditor, front office manager, and general manager. Once past the learning curve, and with repeated use, you can fly through the program quicker than the computer can refresh... at least I could :)
Vorteile
Once you get past the learning curve, it's very easy to use and move quickly through the program. It is a great program for all aspects of managing hotel be it inventory and rate management, guest management, reservations, sales, accounting. I'm sure in 7 years I've used it, I didn't get to use every function since there was just so much.
What I liked most was that it is quick and easy to access a lot of information (guest, company, or group info or history / room availability and pricing / accounting and sales figures). This was very helpful since easy flow of information is vital to a hotel running smoothly.
When loading rates, I particularly liked that I could set automatic rate adjustments base on parameters such as dates, day of the week, occupancy, room type, or a combination of any of the aforementioned. This automation meant that if sudden inventory changes occurred on the rare occasion that I was not working, the rates would increase or decrease to achieve the best average daily rate and occupancy.
Managing inventory was very easy with Maestro. Even with 9 different room types, I could use various reports to see overall occupancy, occupancy by room types, and also by specific rooms.
I could go on. It is a very solid PMS program and I would use it again.
Nachteile
The only real dislike that I had with this program was the learning curve. Because the particular Maestro PMS we used was easier to use without using a computer mouse, it was essential to learn the mnemonics (ALT- letter combo) of every function. I still remember that to get to reservations was ALT-I-R. This was was complicated by the fact that sometimes the ALT-letter combo varied between different tasks even though they were similar tasks. The best way to explain is an example: In a guest reservation, to access notes I would key in ALT-I-N, in a group reservation, I would have to key in ALT-I-T.
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 5.0 /10
Maestro PMS
Bewertet am 2.7.2019
Vorteile
I like that you can put events in and track bookings. You can make payments and keep record of events and rooms booking.
Nachteile
The program is not user friendly from a hotel stand point. To check in the employees have so many steps in order to get the guest checked in. The reports are not easy to pull and use. when you call support the person is not always nice and helpful.
Antwort von NORTHWIND
Thank you Madison for sharing your experience. Maestro is highly configurable, and the steps chosen by your property's management team may present multiple screens to meet management data needs. Maestro can be trimmed down to only a few steps to check in a guest, as well as support self check in and mobile check in if desired. We also pride ourselves on excellent support and training services and have built our reputation on this and encourage you to reach out to our Client Services or Senior Managers anytime you feel the service you received did not meet expectations. We take our high level of service very seriously and in addition to calling for live support or using our online chat, we have a comprehensive elearning website for clients. We also provide on-demand training, and would be happy to spend some time with you to understand your specific concerns and help address them. Thank you again for your input, please give us an opportunity to improve your experience with Maestro.
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
Maestro Review
Bewertet am 12.7.2019
Over all, we like using Maestro PMS.
Over all, we like using Maestro PMS.
Vorteile
Transaction details, Customer Support, Auditing Reports
Nachteile
Unfortunately, we are still waiting on Tax reporting for our 1099's / 1042s annual tax reporting. Being in the US, we require both. We've requested the function over 3 years ago and it is still on the back burner. For US Clients-this is a BIG CON
Antwort von NORTHWIND
Thank you Erin for your support and sharing that you and your team like using Maestro PMS. We regret that you may not be updated on the latest tax reporting features in Maestro and will reach out to you directly as 1099 reporting and output is available in Maestro and in use by many users, and we can certainly review 1042s options as well. We will work with you to ensure that your configuration has been updated to address this, and hopefully resolve this matter to your satisfaction. Thank you for your continued support and we look forward to addressing all your concerns.
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Top Notch System and Service
Bewertet am 2.8.2019
Vorteile
The software works as promoted with many options to fit clients needs. What I am most impressed is the level of support we receive and the speed in which we receive support. From daily tech questions to new technology upgrades, the Maestro team is always quick to respond and have the desire to provide solutions.
Nachteile
Group package rate setup seems to be very complex and difficult to wrap me head around, will continue to study and ask questions.
Antwort von NORTHWIND
Thank you Andy for recognizing the level of support services we provide. It is our goal to have clients recognize the effort we put into our support services and we appreciate your positive feedback. In terms of the group rate and other group related capabilities, you have clearly identified that Maestro's group capabilities are sophisticated and flexible, and do require some review and planning to use effectively. We invite you to use our elearning website and our free on-demand training to assist you with ensuring you use that feature to its fullest potential to meet your needs.
Maestro PMS Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Maestro PMS.F. Welche Preispläne bietet Maestro PMS an?
Maestro PMS bietet folgende Kostenpläne an:
- Ab: 25.000,00 $/einmalig
- Gratis Testen: Nicht verfügbar
F. Wer sind die typischen Nutzer von Maestro PMS?
Maestro PMS hat die folgenden typischen Kunden:
2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1.000, 1.001–5.000
F: Welche Sprachen werden von Maestro PMS unterstützt?
Maestro PMS unterstützt die folgenden Sprachen:
Englisch
F. Unterstützt Maestro PMS mobile Geräte?
Maestro PMS unterstützt die folgenden Geräte:
Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Maestro PMS?
Maestro PMS kann in folgende Anwendungen integriert werden:
Book4Time, Ivy Experience Suite, ResortCleaning, Tripleseat, Whistle Messaging
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Maestro PMS an?
Maestro PMS bietet folgende Optionen für Kundensupport:
E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, 24/7 Live-Support, Chat
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