Qooper

Anpassbare Verwaltungslösung für Mentoring-Programme

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Qooper Übersicht

Was ist Qooper?

Qooper ist eine Branding-fähige Mentorship-Management-Lösung für Mentoren und Mentees mit Tools für Kommunikation, Besprechungsplanung, bidirektionale Video-Chats, Engagement-Tracking, Feedback-Erfassung und mehr. Die cloudbasierte Lösung bietet Übersichten über Mentorenprogramme, Tools für die Zuordnung von Mentoren, die Planung von Veranstaltungen und das Veröffentlichen von Neuigkeiten. Mentorenprogramme können den Erfolg des Programms mit detaillierten visuellen Berichten messen. Die cloudbasierte Lösung kann auf Desktops und, mithilfe der Android- und iPhone-Apps, auf Mobilgeräten genutzt werden – zur Kommunikation unterwegs.

Die Qooper-Plattform wird mit Mentorship-Anwendungen mit Branding geliefert, über die das Programm jederzeit und von jedem Ort und Gerät aus zugänglich ist. Das Business-Logo ist bei jeder Push-Benachrichtigung vorne sichtbar. Wenn Teilnehmer die Mentoring-Anwendung herunterladen und Profile erstellen, werden sie im Qooper-Backend zur Zuordnung angezeigt. Zuordnungen können mit dem intelligenten Auto-Match-Tool vorgenommen werden, das Algorithmen und maschinelles Lernen nutzt, um optimierte Beziehungen zwischen Mentoren und Mentees gemäß ihren Bedürfnissen und Erfahrungen zu erstellen. Mentees können auch ihre eigenen Mentoren auswählen, wenn die Funktion zur Selbstzuordnung aktiviert ist. Einander zugeordnete Mentoren und Mentees erhalten nach der Zuordnung Push-Benachrichtigungen zur Einführung und können dann die Kommunikations- und Mentoring-Tools in der Mentorship-Anwendung nutzen.

Nach dem Onboarding können Mentoren und Mentees in der Qooper-Anwendung über die Chat-Funktion miteinander kommunizieren. Nutzer können Meetings entweder persönlich oder per Videoanruf in der Anwendung planen. Meetings können jederzeit von einem der beiden Teilnehmer abgesagt oder verschoben werden. Es werden Aktivitätszeitpläne bereitgestellt, die es Mentoren ermöglichen, u. a. die Einladungen, Meetings und Konversationen ihres Mentees oder Peers nachzuverfolgen. Nach jedem Meeting können Notizen und Feedback eingereicht werden, um den Fortschritt bezüglich der Ziele zu verfolgen und sicherzustellen, dass die Partnerschaft funktioniert. Es werden visuelle Berichte zu Metriken wie Engagement der Mentoren, Mitgliederaktivität, Angebot und Nachfrage von Fähigkeiten usw. zur Verfügung gestellt, um die Programmleistung zu messen.

Qooper Übersicht

Kosten

Beginnt ab
2.900,00 $/Jahr

Preisoptionen

Gratis Testen
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis

Qooper Funktionen

Geräte
Unternehmensgröße
K M G
Märkte
Vereinigte Staaten von Amerika, Kanada, Vereinigtes Königreich, Australien, Deutschland
Unterstützte Sprachen
Tschechisch, Dänisch, Niederländisch, Englisch, Französisch und 7 weitere , Deutsch, Italienisch, Norwegisch, Portugiesisch, Spanisch, Schwedisch, Türkisch

Medien

Once paired, mentors and mentees receive push notifications to inform them
Mentees can be matched with suitable mentors using the auto-match tool
Auto-matches can be confirmed by managers before the participants are informed
The chat and video call functionalities facilitate communication
Participants can also be matched manually
Activity feeds provide an overview of events such as meetings and conversations
Mentors and mentees are able to provide feedback and notes after each meeting
Reports are provided to provide analysis of meetings and engagement
Events can be planned and published within Qooper, and invitees are able to RSVP within the app
Qooper Screenshot: Once paired, mentors and mentees receive push notifications to inform them Qooper Screenshot: Mentees can be matched with suitable mentors using the auto-match tool Qooper Screenshot: Auto-matches can be confirmed by managers before the participants are informed Qooper Screenshot: The chat and video call functionalities facilitate communication Qooper Screenshot: Participants can also be matched manually Qooper Screenshot: Activity feeds provide an overview of events such as meetings and conversations Qooper Screenshot: Mentors and mentees are able to provide feedback and notes after each meeting Qooper Screenshot: Reports are provided to provide analysis of meetings and engagement Qooper Screenshot: Events can be planned and published within Qooper, and invitees are able to RSVP within the app

Qooper Bewertungen

Qooper Bewertungen

Gesamtbewertung
5
/
5
Ausgezeichnet
19

Sehr gut
1

Durchschnitt
0

Gering
0

Schlecht
0

Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
4,9
Bedienkomfort
4,9
Kundenbetreuung
5
100% haben diese Anwendung empfohlen
Mike V.

Exactly what you need. Nothing more, nothing less.

What I like most about Qooper's mentoring software is how straight forward it is. It has all the functions you need. Nothing more, nothing less. Especially for mentors and mentees, the software is very user friendly. Next to that, it is easily manageable as an administrator as well. All the questions that might arise during the usage of the software can be easily answered by the many instruction video's Qooper offers, which saves you a lot of time. Last but not least, Qooper's customer support is excellent. I liked the fact that before having a demo, you could already explain your need and wants, which were dealt with in the demo. This personal approach was much appreciated by me and my colleagues. I look forward to starting our mentoring program and collecting our first results in the coming months!


Mit Google übersetzen
Verifizierter Rezensent

Thoughtful design and great customer service

Working with Qooper has been great. Omer is always very responsive to questions and requests that we have. Setting up and establishing the program was also seamless.


Mit Google übersetzen
Amber Y.

Our team LOVES Qooper

BEST CUSTOMER SERVICE I HAVE EVER ENCOUNTERED. (I honestly cannot over-emphasize that!) Our mentoring program had become an unmanageable one for our organization. Now we are able to scale indefinitely while providing significant value on both sides of the mentorship "table."


Mit Google übersetzen
Keenan C.

Fantastic for large mentorship programs!

Overwhelmingly positive. [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] and the Qooper team were always willing to hop on the phone and talk through and issue and make adjustments to the product to ensure it was meeting the needs of our organization and our users.


Mit Google übersetzen
Wendy L.

Best Support and Service

We use Qooper to provide coaching and support to teachers in the field. The ease of use for our coaches to stay in constant contact with their mentees has increased the quality of teaching with the teachers we work with. Having the ability to support them through these trying pandemic times is critical and we look for Qooper to continue to expand our support to many teachers as they struggle with the new demands of teaching through a pandemic


Mit Google übersetzen
Mike V.
Branche: Politische Organisation
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Exactly what you need. Nothing more, nothing less.

Wöchentlich für Kostenlose Testversion genutzt
Bewertet am 8.5.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

What I like most about Qooper's mentoring software is how straight forward it is. It has all the functions you need. Nothing more, nothing less. Especially for mentors and mentees, the software is very user friendly. Next to that, it is easily manageable as an administrator as well. All the questions that might arise during the usage of the software can be easily answered by the many instruction video's Qooper offers, which saves you a lot of time. Last but not least, Qooper's customer support is excellent. I liked the fact that before having a demo, you could already explain your need and wants, which were dealt with in the demo. This personal approach was much appreciated by me and my colleagues. I look forward to starting our mentoring program and collecting our first results in the coming months!

Vorteile

- Very user friendly;
- Great customer service;
- Easy to join as a mentor/mentee;
- Professional design;
- Easily adaptable to your own needs and wants.

Nachteile

- Haven't found any cons yet.

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Antwort von Qooper

Thank you for the speedy review Mike!

Verteilung der Bewertung

Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 9.0/10

Verifizierter Rezensent
Branche: Non-Profit-Organisation Management
Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
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Thoughtful design and great customer service

Täglich für 1-5 Monate genutzt
Bewertet am 13.12.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

Working with Qooper has been great. Omer is always very responsive to questions and requests that we have. Setting up and establishing the program was also seamless.

Vorteile

- flexibility of the program
- diversity of options and uses for users
- ability to track and monitor usage
- the video chat
- helpfulness of customer success manager
- it's on an app and is still affordable
- responsiveness around feedback from customers

Nachteile

Some additional features would be desired:
- group chat
- availability of a forum
- interactive with other programs such as zoom

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Antwort von Qooper

R. Thank you for your excellent review. We were so happy to hear you decided to expand the program and the reviews from mentees, mentors and program managers! Please stay tuned for the additional features, we have a lot coming soon.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Amber Y.
Branche: Non-Profit-Organisation Management
Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Our team LOVES Qooper

Täglich für 1-5 Monate genutzt
Bewertet am 2.9.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

BEST CUSTOMER SERVICE I HAVE EVER ENCOUNTERED. (I honestly cannot over-emphasize that!) Our mentoring program had become an unmanageable one for our organization. Now we are able to scale indefinitely while providing significant value on both sides of the mentorship "table."

Vorteile

Many of the Qooper features make our process easier every day, but my favorite is the learning resources. Qooper provides a visible, expedited management tool for 1:1 mentorship (our primary goal) but also SCALABLE tools like learning and groups. We went from color-coded Google Sheets to a polished, professional platform that supports our mentoring program in truly meaningful ways.

Nachteile

Working with Apple was a pain, but that's not Qooper's fault. Because of the current climate during COVID, we have needed to supplement the groups function with online networking events to keep mentors feeling connected.

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Antwort von Qooper

Amber! Thank you for such an amazing review and thank you for being an amazing partner!

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Keenan C.
Branche: Non-Profit-Organisation Management
Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Fantastic for large mentorship programs!

Täglich für 1-5 Monate genutzt
Bewertet am 6.4.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

Overwhelmingly positive. [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] and the Qooper team were always willing to hop on the phone and talk through and issue and make adjustments to the product to ensure it was meeting the needs of our organization and our users.

Vorteile

The product is incredibly easy to use for both the mentor/mentee users and the administrators. We were looking for a way to easily match over 200 mentors with mentees and Qooper made the process easy and streamlined. The customer service was top notch and I felt fully supported by the Qooper Team.

Nachteile

The product didn't meet our needs exactly, so we had to wait while some updates were made and new features were rolled out. However, the Qooper team was super responsive and made those updates incredibly quickly, allowing us to constantly iterate and make our program better.

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Antwort von Qooper

Thank you for your amazing response Keenan! It is an absolute pleasure to work with you for Venture For America's program!

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 8.0/10

Wendy L.
Branche: Bildungsmanagement
Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Best Support and Service

Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 10.6.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

We use Qooper to provide coaching and support to teachers in the field. The ease of use for our coaches to stay in constant contact with their mentees has increased the quality of teaching with the teachers we work with. Having the ability to support them through these trying pandemic times is critical and we look for Qooper to continue to expand our support to many teachers as they struggle with the new demands of teaching through a pandemic

Vorteile

The ease of use and intuitiveness of the application for our users. The training time was significantly reduced and users are more productive in their overall job because they have the communication tools necessary to be more effective. The Learning Steps and Assignments are critical features for our business and they work very well to allow needed progress.

Nachteile

We would like to be able to tie a step to a goal and have the ability to track progress on goals based on the goals themselves, not just the tags. In other words, providing metrics on the actual progression of assignments to meet goals.

Übersetzen auf: Deutsch

Antwort von Qooper

Hi Wendy, thank you for the amazing review and we love to tell that our more advanced tracking and measurements will help you track the actual progression of assignments with milestones towards the goal. Looking forward to having this in your program!

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Nutzerempfehlung
9,8/10
Basierend auf 20 Benutzerbewertungen
Vergleiche Nutzerempfehlungen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Qooper Preis

Qooper Preis

Beginnt ab
2.900,00 $/Jahr
Gratis Testen
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis
Preis-Leistungs-Verhältnis
5/5
Basierend auf 20 Benutzerbewertungen
Vergleiche das Preis-Leistungs-Verhältnis mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Qooper Funktionen

Qooper Funktionen

API
Aktivitäts-Dashboard
Aktivitäts-Verfolgung
Anpassbare Berichterstellung
Automatische Benachrichtigungen
Berichterstattung und Statistik
Bewerber-Tracking
Daten-Import / -Export
Echtzeit-Berichterstattung
Erinnerungen
Integration von Dritten
Kundenspezifisches Branding
Leistungsmanagement
Mitarbeiter-Datenbank
Mitarbeiter-Onboarding
Mitarbeiter-Self-Service
Mitarbeitermanagement
Mitarbeiterportal
Personalbeschaffungs-Management
Self-Service Portal
Funktionen
4,9/5
Basierend auf 20 Benutzerbewertungen
Vergleiche Funktionen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kategorien

Qooper Häufig gestellte Fragen

Qooper Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Qooper.

F. Welche Preispläne bietet Qooper an?

Qooper bietet folgende Kostenpläne an:

Beginnt ab: 2.900,00 $/Jahr

Preismodell: Abonnement

Gratis Testen: Verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von Qooper?

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von Qooper

F. Wer sind die typischen Nutzer von Qooper?

Qooper hat die folgenden typischen Kunden:

Kleine Unternehmen, Großunternehmen, Non-Profit, Mittlere Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von Qooper unterstützt?

Qooper unterstützt die folgenden Sprachen:

Tschechisch, Dänisch, Niederländisch, Englisch, Französisch, Deutsch, Italienisch, Norwegisch, Portugiesisch, Spanisch, Schwedisch, Türkisch

F. Welche Preispläne bietet Qooper an?

Qooper hat folgende Preismodelle:

Abonnement

F. Unterstützt Qooper mobile Geräte?

Qooper unterstützt die folgenden Geräte:

Android, iPhone

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Qooper?

Qooper kann in folgende Anwendungen integriert werden:

BambooHR, Eventbrite, Google Calendar, Microsoft Azure, Microsoft Outlook, Okta, OneLogin, SurveyMonkey, UltiPro, Workday HCM

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Qooper an?

Qooper bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Telefon-Support, Online-Support, Wissensdatenbank, Video-Anleitungen