Zadarma

VoIP-Anrufe, Cloud-Telefonanlagen und SMS-Lösungen für Firmenanwender

3,8 /5 (30 Bewertungen) Eine Bewertung schreiben

Zadarma Übersicht

Was ist Zadarma?

Zadarma ist ein Geschäftstelefonsystem, das den Bedarf an Hardware und Verkabelung reduziert, wodurch KMUs Zugang zu einem hundertprozentigen cloudbasierten Telefonsystem erhalten. Die Cloud-Telefonanlage von Zadarma kann individuell angepasst werden, um eine individuelle oder Unternehmensspezifische Bereitstellung zu ermöglichen und verfügt über einen Software-Assistenten, der eine erfolgreiche, schnelle Konfiguration unterstützt. Der Support für Interactive Voice Response (Sprachdialogsystem, IVR) wird durch Funktionen unterstützt, einschließlich Anrufübernahme, Übertragung, Aufzeichnung, bedingter und bedingungsloser Weiterleitung und Warteschleifen. Voicemail wird von einem zeitgeschalteten Anrufbeantworter, Auto-Respondern, automatischem Faxempfang und der Auto-Attendant-Funktion unterstützt. VoIP-Anrufe über Zadarma erbringen ebenfalls über 90 % Kostenersparnis im Vergleich zu traditionellen internationalen Anrufgebühren, während 30.000 virtuelle Nummern (inklusive gebührenfreie) in 90 Ländern weltweit verfügbar sind. Preispakete und Tarife variieren je nach Standort und sind nach Anzahl der Mitglieder skalierbar, während Anrufe über die PC-Software (Windows) von Zadarma und die Zadarma-SIP-Smartphone-App für iOS- und Android-Geräte erfolgen können.

Die Integration von CRM- und Messenger-Anwendungen von Drittanbietern wird beispielsweise für Zoho, Salesforce, Slack Telegram und Facebook Messenger versprochen, mit einer eigenen API für die Plattform, die erweiterte Entwicklungsunterstützung bietet. Die Website-Integration wird mit Standortwidgets erleichtert, einschließlich einer Callback-Schaltfläche, um mit Kunden in Kontakt zu treten und die Konversionsraten zu erhöhen, sowie einer „Click to Call“-virtuelles Telefonwidget auf Basis von WebRTC. Zusätzliche bemerkenswerte Funktionen beinhalten die Anrufverfolgung für die Analyse von Website- und Werbekanal-Performance sowie natürlich das Senden von SMS-Textnachrichten und deren Empfang von Mobiltelefonnummern in 20 Ländern.

Zadarma Übersicht

Kosten

Beginnt ab
5,00 $/Monat

Preisoptionen

Gratis Testen
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis

Zadarma Funktionen

Geräte
Unternehmensgröße
K M G
Märkte
Vereinigte Staaten von Amerika, Kanada, Vereinigtes Königreich, Australien, Japan und 3 weitere , Deutschland, Brasilien, Mexiko
Unterstützte Sprachen
Deutsch, Englisch, Polnisch, Russisch, Spanisch, Ukrainisch

Medien

An example of the online Zadarma admin dashboard with settings buttons for managing outgoing calls, virtual phone numbers and phone systems, plus the topping up of account balances and the viewing of statistics also
Zadarma main menu screen showing various settings for defining voice menu / greeting from audio file upload or text string, incoming calls scenarios and working hours
Zadarma SIP companion mobile app showing the phone dialler numerical keypad screen running on an Android device
Zadarma SIP mobile app showing a demo call in progress on a compatible Android smartphone
Zadarma SIP app for iOS and Android devices, as shown here, provides users with a display of the current balance for the named account
Zadarma SIP app for Android and iOS devices provides a number of "easy configuration" options for integrating native dialer and call logs, along with defining availability profiles as shown
The Zadarma dialpad running on Windows, showing the numerical keypad for entering phone numbers and placing calls
Videos zu Zadarma Videos zu Zadarma Videos zu Zadarma Zadarma Screenshot: An example of the online Zadarma admin dashboard with settings buttons for managing outgoing calls, virtual phone numbers and phone systems, plus the topping up of account balances and the viewing of statistics also Zadarma Screenshot: Zadarma main menu screen showing various settings for defining voice menu / greeting from audio file upload or text string, incoming calls scenarios and working hours Zadarma Screenshot: Zadarma SIP companion mobile app showing the phone dialler numerical keypad screen running on an Android device Zadarma Screenshot: Zadarma SIP mobile app showing a demo call in progress on a compatible Android smartphone Zadarma Screenshot: Zadarma SIP app for iOS and Android devices, as shown here, provides users with a display of the current balance for the named account Zadarma Screenshot: Zadarma SIP app for Android and iOS devices provides a number of "easy configuration" options for integrating native dialer and call logs, along with defining availability profiles as shown Zadarma Screenshot: The Zadarma dialpad running on Windows, showing the numerical keypad for entering phone numbers and placing calls

Zadarma Bewertungen

Zadarma Bewertungen

Gesamtbewertung
3,8
/
5
Ausgezeichnet
17

Sehr gut
3

Durchschnitt
2

Gering
3

Schlecht
5

Preis-Leistungs-Verhältnis
3,8
Funktionen
3,8
Bedienkomfort
3,7
Kundenbetreuung
3,5
67% haben diese Anwendung empfohlen
Irina T.

Ease of use is the key


Mit Google übersetzen
Verifizierter Rezensent

I soon came to appreciate how this VoIP contributes to efficient & economical business...


Mit Google übersetzen
Daniel O.

Poor and Unreasonable Customer Service Initially

I was able to receive International SMS from Israel cheaply. The account verification process and the support ticket process are cumbersome and wearisome to pursue.


Mit Google übersetzen
Sergiy V.

Best value for money

Quite a positive experience. We needed one system to unite several offices and easily achieved it with Zadarma.


Mit Google übersetzen
Burak F.

Exceptionally Good

Easy to use. Tons of features. Cheap international calls. High quality audio. Free sip connections. A+++


Mit Google übersetzen
Irina T.
Branche: Marketing & Werbung
Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Ease of use is the key

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 17.9.2018
Quelle der Bewertung: Capterra

Vorteile

Zadarma is simple and easy to use. Non-tech guys will get along with it quickly. Phone calls quality is decent.

Nachteile

I found no big issues. We are a marketing agency and Zadarma gives us all we need in terms of distant calls.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Verifizierter Rezensent
Übersetzen auf: Deutsch
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I soon came to appreciate how this VoIP contributes to efficient & economical business communication

Täglich für 1-5 Monate genutzt
Bewertet am 6.12.2017
Quelle der Bewertung: Capterra

Vorteile

Zadarma's range of supported VoIP features provides excellent value. In particular I find that their virtual number deals make sound business sense. By taking virtual numbers, small and medium size firms are able to compete on international markets in a way previously only open to large companies. For example, from my office in the USA I can open and run virtual offices in the UK, India, Russia and many other leading business centers. It saves a small fortune in office, personnel and travel expenses while tapping into growing markets.

I also find their free cloud PBX (they also call it a business phone system) brings many benefits to both the employees who communicate through it, and customers who call the firm. Since they can receive calls on a desktop computer, IP phone and smart phone, or forward these calls to mobiles and landlines, those important business calls no longer get missed.

In my experience, customers certainly appreciate a positive calling experience. This significantly increases the possibility of that customer placing an order and coming back again to make subsequent orders.
Finally, there is no denying that the cost savings are a big attraction. It is hard for landline service providers to compete when they have to carry the heavy costs of phone cabinet and wiring installations and repair. This VoIP service seems to me to be a much more economical choice without compromising on call quality.

Nachteile

I had some initial difficulties with the app setup but when I turned to their customer service they provided me with the help I need to quickly complete the setup.

The way their app runs down the battery life was also an issue that bothered me. I contacted Zadarma and they reassured me that in the coming new version of their app they have taken care of this problem.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Daniel O.
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Poor and Unreasonable Customer Service Initially

Täglich für 1-5 Monate genutzt
Bewertet am 28.3.2018
Quelle der Bewertung: Capterra

I was able to receive International SMS from Israel cheaply. The account verification process and the support ticket process are cumbersome and wearisome to pursue.

Vorteile

The Zadarma Projects provides cheap virtual numbers and free SMS reception service on those numbers. After much pushing and continued engagement, I was finally given good customer service.

Nachteile

Zadarma numbers work on a monthly subscription basis. However, they will block use of certain features of your virtual numbers. This happened to me, creating a situation in which I was paying for a virtual number, but could not use the free SMS reception feature associated with it. For five days, the Zadarma support team refused to extend my subscription length to compensate for the time which they had blocked this desired features of my number. Interaction with the Support Team was extremely frustrating and slow. They would respond to me once in every 24 hour period, and their responses were unhelpful. They repeatedly said no in multiple ways to my requests. Once I gave up perusing the support team for compensation and asked to be referred to management, I was given excellent customer service. Management unblocked the desired feature of my number, and extended my subscription to one month from that day.

The blocking of account features has to do with the Zadarma account verification process. They request the uploading of passports or ID cards. I uploaded my ID card on day one, and my passport on day three. Both were rejected. The ID card was rejected on day two for the stated reason that it was not a passport, despite the fact that account documentation requested a passport or ID card. The passport was rejected one day five for the stated reason that the file size was too small, despite the fact that no minimum file size limit was visible to me in my account documentation. It was only after requesting to be referred to management on day five that my account was verified with my uploading any additional documents.

Übersetzen auf: Deutsch

Antwort von Zadarma

Dear Mr Ockrin,
We regret to see that you have not been satisfied with our service. We believe that there must be a misunderstanding, since your phone number and the voice features connected to that number have never been blocked. As it is clearly written in the instructions, to activate the SMS reception on your number, we require you to upload a copy of your passport. This was done on your side 5 days after you have purchased the number. As soon, as the requirement for the activation of the SMS reception was fufilled, and you have uploaded the copy of your passport, we have enabled that feature on your number straight away. In addition, we have also extended your number for 5 extra days and we did not refuse to extend your subscription length. All of the chats between you and our Customer Service representatives show that your enquiries have been answered promptly and on time.
Best Regards,
Zadarma

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort

Weiterempfehlungsquote: 0.0/10

Sergiy V.
Branche: Design
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Best value for money

Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 26.6.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

Quite a positive experience. We needed one system to unite several offices and easily achieved it with Zadarma.

Vorteile

The price does not depend on the number of users, we are expanding rapidly and appreciate that we do not have to pay extra for each new employee. Very easy to set up, we managed to do everything on our own.

Nachteile

We had to verify ID for some of the international numbers but it only took 1 day.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 9.0/10

Burak F.
Branche: Informationstechnologie & -dienste
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Exceptionally Good

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 10.2.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

Easy to use. Tons of features. Cheap international calls. High quality audio. Free sip connections. A+++

Vorteile

We are using Zadarma Sip features for over 2 years integrated with Bitrix CRM. We weren't content with the phone solutions Bitrix offered so switched to Zadarma. Best decision we have ever made. Right now we have over 10 different numbers in 10 countries. We sometimes have hard time to connect to some countries' mobile numbers but that's normal considering the country's infrastructure.

Nachteile

Nothing much so far. Just mobile calls are a bit more expensive than others. Also, virtual numbers in Turkey expensive and can take up to 2-3 days to activate. Still, it is not their fault.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Nutzerempfehlung
9,1/10
Basierend auf 30 Benutzerbewertungen
Vergleiche Nutzerempfehlungen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Zadarma Preis

Zadarma Preis

Beginnt ab
5,00 $/Monat
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Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,8/5
Basierend auf 30 Benutzerbewertungen
Vergleiche das Preis-Leistungs-Verhältnis mit Alternativen
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Zadarma Funktionen

Zadarma Funktionen

API
Aktivitäts-Dashboard
Anrufaufzeichnung
Anrufer-ID
Anrufüberwachung
Automatische Benachrichtigungen
Berichterstattung und Statistik
Chat
Echtzeit-Berichterstattung
Integration von Dritten
Kommunikationsmanagement
Konferenzschaltungen
Kontaktmanagement
Kundenspezifisches Branding
Sofortnachrichten
Umleitung der Anrufe
Videokonferenzen
Voice-Mail
Weiterleitung von Anrufen (Call Routing)
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
Funktionen
3,8/5
Basierend auf 30 Benutzerbewertungen
Vergleiche Funktionen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kategorien

Zadarma Häufig gestellte Fragen

Zadarma Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Zadarma.

F. Welche Preispläne bietet Zadarma an?

Zadarma bietet folgende Kostenpläne an:

Beginnt ab: 5,00 $/Monat

Preismodell: Abonnement

Gratis Testen: Nicht verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von Zadarma?

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von Zadarma

F. Wer sind die typischen Nutzer von Zadarma?

Zadarma hat die folgenden typischen Kunden:

Kleine Unternehmen, Großunternehmen, Öffentliche Verwaltung, Non-Profit, Freie Mitarbeiter, Mittlere Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von Zadarma unterstützt?

Zadarma unterstützt die folgenden Sprachen:

Deutsch, Englisch, Polnisch, Russisch, Spanisch, Ukrainisch

F. Welche Preispläne bietet Zadarma an?

Zadarma hat folgende Preismodelle:

Abonnement

F. Unterstützt Zadarma mobile Geräte?

Zadarma unterstützt die folgenden Geräte:

Android, iPhone

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Zadarma?

Zadarma kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Bitrix24, Bitrix24, Facebook, Salesforce Sales Cloud, Slack, Telegram, Zendesk, Zoho CRM, Zoho Desk, amoCRM

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Zadarma an?

Zadarma bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Telefon-Support, Online-Support, Häufig gestellte Fragen