Über Zadarma

Zadarma ist ein Geschäftstelefonsystem, das den Bedarf an Hardware und Verkabelung reduziert, wodurch KMUs Zugang zu einem hundertprozentigen cloudbasierten Telefonsystem erhalten. Die Cloud-Telefonanlage von Zadarma kann individuell angepasst werden, um eine individuelle oder Unternehmensspezifische Bereitstellung zu ermöglichen und verfügt über einen Software-Assistenten, der eine erfolgreiche, schnelle Konfiguration unterstützt. Der Support für Interactive Voice Response (Sprachdialogsystem, IVR) wird durch Funktionen unterstützt, einschließlich Anrufübernahme, Übertragung, Aufzeichnung, bedingter und bedingungsloser Weiterleitung und Warteschleifen. Voicemail wird von einem zeitgeschalteten Anrufbeantworter, Auto-Respondern, automatischem Faxempfang und der Auto-Attendant-Funktion unterstützt. VoIP-Anrufe über Zadarma erbringen ebenfalls über 90 % Kostenersparnis im Vergleich zu traditionellen internationalen Anrufgebühren, während 30.000 virtuelle Nummern (inklusive gebührenfreie) in 90 Ländern weltweit verfügbar sind. Preispakete und Tarife variieren je nach Standort und sind nach Anzahl der Mitglieder skalierbar, während Anrufe über die PC-Software (Windows) von Zadarma und die Zadarma-SIP-Smartphone-App für iOS- und Android-Geräte erfolgen können.

Die Integration von CRM- und Messenger-Anwendungen von Drittanbietern wird beispielsweise für Zoho, Salesforce, Slack Telegram und Facebook Messenger versprochen, mit einer eigenen API für die Plattform, die erweiterte Entwicklungsunterstützung bietet. Die Website-Integration wird mit Standortwidgets erleichtert, einschließlich einer Callback-Schaltfläche, um mit Kunden in Kontakt zu treten und die Konversionsraten zu erhöhen, sowie einer „Click to Call“-virtuelles Telefonwidget auf Basis von WebRTC. Zusätzliche bemerkenswerte Funktionen beinhalten die Anrufverfolgung für die Analyse von Website- und Werbekanal-Performance sowie natürlich das Senden von SMS-Textnachrichten und deren Empfang von Mobiltelefonnummern in 20 Ländern.

Geräte

Unternehmensgröße

K M G

Märkte

Australien, Brasilien, Kanada, Deutschland, Vereinigtes Königreich und 3 weitere , Japan, Mexiko, Vereinigte Staaten

Unterstützte Sprachen

Deutsch, Englisch, Polnisch, Russisch, Spanisch, Ukrainisch

Bilder

An example of the online Zadarma admin dashboard with settings buttons for managing outgoing calls, virtual phone numbers and phone systems, plus the topping up of account balances and the viewing of statistics also
Zadarma main menu screen showing various settings for defining voice menu / greeting from audio file upload or text string, incoming calls scenarios and working hours
Zadarma SIP companion mobile app showing the phone dialler numerical keypad screen running on an Android device
Zadarma SIP mobile app showing a demo call in progress on a compatible Android smartphone
Zadarma SIP app for iOS and Android devices, as shown here, provides users with a display of the current balance for the named account
Zadarma SIP app for Android and iOS devices provides a number of "easy configuration" options for integrating native dialer and call logs, along with defining availability profiles as shown
The Zadarma dialpad running on Windows, showing the numerical keypad for entering phone numbers and placing calls
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Zadarma Screenshot: An example of the online Zadarma admin dashboard with settings buttons for managing outgoing calls, virtual phone numbers and phone systems, plus the topping up of account balances and the viewing of statistics also Zadarma Screenshot: Zadarma main menu screen showing various settings for defining voice menu / greeting from audio file upload or text string, incoming calls scenarios and working hours Zadarma Screenshot: Zadarma SIP companion mobile app showing the phone dialler numerical keypad screen running on an Android device Zadarma Screenshot: Zadarma SIP mobile app showing a demo call in progress on a compatible Android smartphone Zadarma Screenshot: Zadarma SIP app for iOS and Android devices, as shown here, provides users with a display of the current balance for the named account Zadarma Screenshot: Zadarma SIP app for Android and iOS devices provides a number of "easy configuration" options for integrating native dialer and call logs, along with defining availability profiles as shown Zadarma Screenshot: The Zadarma dialpad running on Windows, showing the numerical keypad for entering phone numbers and placing calls

Funktionen

Gesamtzahl der Funktionen von Zadarma: 52

  • API
  • Anrufaufzeichnung
  • Anrufbeantworter-Erkennung
  • Anrufprotokoll
  • Anruftext-Aufzeichnung
  • Anrufverfolgung
  • Anrufüberwachung
  • Aufgabenmanagement
  • Automatische Anrufverteilung
  • Automatische Antworten
  • Automatisches Telefonwahlgerät
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • CRM
  • Call-Center-Management
  • Computergesteuerte Telefonintegration
  • Drittanbieter-Integration
  • Einkauf & Empfang
  • Fax-Management
  • Hilfe Desk-Management
  • Hotkeys
  • IVR / Spracherkennung
  • Inbound Callcenter
  • Kalender-/Erinnerungssystem
  • Kontaktmanagement
  • Lead-Generierung
  • Lead-Qualifizierung
  • Leadmanagement
  • Manuelles Wahlsystem
  • Mitarbeiterverzeichnis
  • Mobiler Zugriff
  • Multi-Channel-Kommunikation
  • Offenes Datenbank-Design
  • Outbound-Callcenter
  • Prädiktive Wähler
  • SIP-Trunking
  • SMS-Nachrichtenversand
  • Syndikat-Gruppen
  • Text in Sprache (verwandeln)
  • Umleitung der Anrufe
  • Vereinheitlichte Kommunikation
  • Videokonferenzen
  • Virtuelle Erweiterungen
  • Virtuelles Callcenter
  • VoIP (IP-Telefonie)
  • VoIP-Verbindung
  • Voice-Mail
  • Webseitenintegration
  • Weiterleitung von Anrufen (Call Routing)
  • Widgets
  • Wissensbasis-Management
  • Workflow-Management

Alternativen

CloudTalk

4,6
Alternative Nr. 1 zu Zadarma
CloudTalk ist eine cloudbasierte Callcenter-Lösung für Vertriebs- und Support-Teams, die die Produktivität, die...

Bitrix24

4
Alternative Nr. 2 zu Zadarma
Bitrix24 ist eine kostenlose Cloud- und Open-Source-Kollaboration-Plattform, die Tools für CRM, Aufgabenstellung sowie...

Ameyo

3,9
Alternative Nr. 3 zu Zadarma
Eine All-in-one-Kundeninteraktionssuite, die weltweit über eine Milliarde Interaktionen ermöglicht.

GoToConnect

4,5
Alternative Nr. 4 zu Zadarma
Die einfach zu bedienenden Kommunikationstools machen Jive äußerst beliebt bei der Kundschaft. Die Jive...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

3,7 /5
(32)
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,7/5
Funktionen
3,8/5
Bedienkomfort
3,6/5
Kundenbetreuung
3,4/5

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5 von 32 Bewertungen angezeigt
Irina T.
Gesamtbewertung
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Ease of use is the key

Bewertet am 17.9.2018

Vorteile

Zadarma is simple and easy to use. Non-tech guys will get along with it quickly. Phone calls quality is decent.

Nachteile

I found no big issues. We are a marketing agency and Zadarma gives us all we need in terms of distant calls.

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung

I soon came to appreciate how this VoIP contributes to efficient & economical business...

Bewertet am 6.12.2017

Vorteile

Zadarma's range of supported VoIP features provides excellent value. In particular I find that their virtual number deals make sound business sense. By taking virtual numbers, small and medium size firms are able to compete on international markets in a way previously only open to large companies. For example, from my office in the USA I can open and run virtual offices in the UK, India, Russia and many other leading business centers. It saves a small fortune in office, personnel and travel expenses while tapping into growing markets.

I also find their free cloud PBX (they also call it a business phone system) brings many benefits to both the employees who communicate through it, and customers who call the firm. Since they can receive calls on a desktop computer, IP phone and smart phone, or forward these calls to mobiles and landlines, those important business calls no longer get missed.

In my experience, customers certainly appreciate a positive calling experience. This significantly increases the possibility of that customer placing an order and coming back again to make subsequent orders.
Finally, there is no denying that the cost savings are a big attraction. It is hard for landline service providers to compete when they have to carry the heavy costs of phone cabinet and wiring installations and repair. This VoIP service seems to me to be a much more economical choice without compromising on call quality.

Nachteile

I had some initial difficulties with the app setup but when I turned to their customer service they provided me with the help I need to quickly complete the setup.

The way their app runs down the battery life was also an issue that bothered me. I contacted Zadarma and they reassured me that in the coming new version of their app they have taken care of this problem.

Daniel O.
Gesamtbewertung
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 0.0 /10

Poor and Unreasonable Customer Service Initially

Bewertet am 28.3.2018

I was able to receive International SMS from Israel cheaply. The account verification process and...

I was able to receive International SMS from Israel cheaply. The account verification process and the support ticket process are cumbersome and wearisome to pursue.

Vorteile

The Zadarma Projects provides cheap virtual numbers and free SMS reception service on those numbers. After much pushing and continued engagement, I was finally given good customer service.

Nachteile

Zadarma numbers work on a monthly subscription basis. However, they will block use of certain features of your virtual numbers. This happened to me, creating a situation in which I was paying for a virtual number, but could not use the free SMS reception feature associated with it. For five days, the Zadarma support team refused to extend my subscription length to compensate for the time which they had blocked this desired features of my number. Interaction with the Support Team was extremely frustrating and slow. They would respond to me once in every 24 hour period, and their responses were unhelpful. They repeatedly said no in multiple ways to my requests. Once I gave up perusing the support team for compensation and asked to be referred to management, I was given excellent customer service. Management unblocked the desired feature of my number, and extended my subscription to one month from that day.

The blocking of account features has to do with the Zadarma account verification process. They request the uploading of passports or ID cards. I uploaded my ID card on day one, and my passport on day three. Both were rejected. The ID card was rejected on day two for the stated reason that it was not a passport, despite the fact that account documentation requested a passport or ID card. The passport was rejected one day five for the stated reason that the file size was too small, despite the fact that no minimum file size limit was visible to me in my account documentation. It was only after requesting to be referred to management on day five that my account was verified with my uploading any additional documents.

Antwort von Zadarma

Dear Mr Ockrin,
We regret to see that you have not been satisfied with our service. We believe that there must be a misunderstanding, since your phone number and the voice features connected to that number have never been blocked. As it is clearly written in the instructions, to activate the SMS reception on your number, we require you to upload a copy of your passport. This was done on your side 5 days after you have purchased the number. As soon, as the requirement for the activation of the SMS reception was fufilled, and you have uploaded the copy of your passport, we have enabled that feature on your number straight away. In addition, we have also extended your number for 5 extra days and we did not refuse to extend your subscription length. All of the chats between you and our Customer Service representatives show that your enquiries have been answered promptly and on time.
Best Regards,
Zadarma

Pierre R.
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 1.0 /10

Would be perfect if not major issues

Bewertet am 5.2.2021

Could be perfect. Ends up totally wrong.

Could be perfect. Ends up totally wrong.

Vorteile

Free PBX and multiple options to share lines and API

Nachteile

Once ported, our incoming calls keep cutting at 30secs. Tech support is unable to solve. Then you discover they have totally stupid pricing based on 10 countries that are totally unrelated and illogic. Calls from any other major coutry is extremely expensive.

Antwort von Zadarma

Thank you for the feedback. We are sorry to hear that your experience with Zadarma has not been flawless. Please contact our support team via email support@zadarma.com, so we can assist you with this technical issue.

Oleksander N.
Gesamtbewertung
  • Branche: Rechtsberatung
  • Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

The service and quality is good, While CS was poor for a while; however lately it was improved

Bewertet am 4.12.2017

easy to use, exception installation and application. moneywise is reasonable

easy to use, exception installation and application. moneywise is reasonable

Vorteile

Software, I mean the App for the I phone is great and easy to use. Softphone on the web is easy to operate, while the general menu is still confusing.

Nachteile

While App is great , However, the functionality buttons should enlarged. The activation and tune in process is still quite complicated. Recently, during the reinstallation on a new ios device I've spent 30 min myself + another 15 min with a CS. Also, the general menu is too complicated and confusing; the simpler version , like Line2.com for instance is advised. Customer service, especially voice support must be improved.

5 von 32 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

Zadarma Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Zadarma.

Zadarma bietet folgende Kostenpläne an:

  • Beginnt ab: 5,00 €/Monat
  • Preismodell: Abonnement
  • Gratis Testen: Verfügbar

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von Zadarma

Zadarma hat die folgenden typischen Kunden:

Selbstständig, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001+

Zadarma unterstützt die folgenden Sprachen:

Deutsch, Englisch, Polnisch, Russisch, Spanisch, Ukrainisch

Zadarma unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Zadarma kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Bitrix24, Facebook, Salesforce Sales Cloud, Slack, Telegram, Zendesk, Zoho CRM, amoCRM

Zadarma bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Telefon-Support, 24/7 Live-Support, Chat

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