
Über Treatwell
Treatwell PRO kann von jedem Desktop- oder Mobilgerät aufgerufen werden, so dass Sie die Vorteile einer stressfreien Salonverwaltung von unterwegs genießen können.
Verwalten Sie Termine mit einem vollautomatischen Kalender, behalten Sie die wichtigsten Geschäftsdaten mit einfachen Berichten im Auge und kommunizieren Sie mit Ihren Kund*innen über integrierte Marketing-Tools. Mit Treatwell PRO bietet Ihr Salon 24/7 Buchungen - ohne dass Sie einen Finger rühren müssen. Erledigen Sie alles von den Finanzen bis zur Lagerverwaltung mit unserer All-in-One-Lösung. Überlassen Sie uns die tägliche Verwaltung und konzentrieren Sie sich darauf, unvergessliche Erlebnisse für Ihre Kund*innen zu schaffen.
Professionelle Salonverwaltung, leicht gemacht. Fordern Sie noch heute Ihre kostenlose Demo an.
Preisoptionen ab:
449,00 €/Jahr
- Kostenlose Version
- Gratis Testen
- Abonnement
Typische Kunden
- Freie Mitarbeiter
- Kleine Unternehmen (2–50)
- Mittelgroße Unternehmen (51–500)
- Großunternehmen (500 und mehr)
Bereitstellung
- Cloudbasiert
- On-Premise (vor Ort)
Erhältlich in diesen Ländern
Belgien, Deutschland, Frankreich, Griechenland, Guernsey und 11 weitere
Preisoptionen ab:
449,00 €/Jahr
- Kostenlose Version
- Gratis Testen
- Abonnement
Bilder





Funktionen
Gesamtzahl der Funktionen von Treatwell: 57
Alternativen
Booksy

Timely

Shortcuts

Snowplow BDP

Nutzerbewertungen
Hast du Treatwell bereits?
Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.
- Branche: Kosmetik
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Sehr positive Erfahrungen
Bewertet am 19.4.2023
Sehr zufrieden für mich und Kunden
Sehr zufrieden für mich und Kunden
Vorteile
Gut strukturierte und praktische Onlinterminierung
Nachteile
Alles in Ordnung und keine Reklamationen
- Branche: Bankwesen
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Easy to use, seemless functions and great cistomer service
Bewertet am 26.2.2019
We find that many clients forget to book a patch test, advice from our Treatwell rep means we have...
We find that many clients forget to book a patch test, advice from our Treatwell rep means we have minimised no shows or disappointed clients just with a few simple edits
Vorteile
The ease of use. Even with having multiple stores the software is speedy and easy to jump from one store to another. I love the inbuilt marketing features too and prompts to maximise effectiveness!
Nachteile
The small print on treatments is rather small. It would be great to have a section to make edits or notices to clients
- Branche: Verbraucherdienste
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
Overall a helpful and good tool, but does have some problematic issues
Bewertet am 22.2.2019
My overall experience is good. Treatwell connect has kept me from having double bookings and saved...
My overall experience is good. Treatwell connect has kept me from having double bookings and saved me time on some of my daily tasks which helps tremendously when I am busy.
Vorteile
1. Easy to book and access appointments with the touch of a finger via phone or computer.
2. All client information and previous visits quickly available at a glance.
3. Even when clients list themselves as anonymous for publication if reviews, the system notifies a venue of who left a review, which allows positive appreciation to be shown.
4. The capability for the software to notify the venue of new bookings or cancellations via multiple modes as well as the automatic client confirmations and reminders are very helpful.
5. Support staff for Treatwell are friendly, professional and helpful.
Nachteile
1. When an appointment duration is not in a 30 min configuration the following availability scheduling is off and leaves out all of the times actually available to clients for booking.
2. If a client books one type of service but it is changed to a different one due to consultation, the resulting client review shows for the originally booked service that the client never received, despite the change. Invoicing also shows the original and therefore is not a correct tax/ accounting tool for the business.
3. The software is advertised by Treatwell as being able to recognise any previously entered client, however it only recognises an exact spelling of a client's full name. Any other variations are not recognised, nor is the client's telephone number even if entered exactly.
- Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 4.0 /10
Basic interaction is easy
Bewertet am 21.2.2019
I get new clients through the app and then mainly convert them to booking direct. There isn’t a...
I get new clients through the app and then mainly convert them to booking direct. There isn’t a single policy that is salon friendly. ie the new improved “No-show” which is a joke. It does not protect salons only Treatwell’s margin. I want the right to set a deposit, blacklist a client, maybe give clients a star rating for other salons to see. More like AirB&B. Make the clients more accountable. Or for Treatwell to take a 20/30 % deposit which is then split 80/20 in favour of the salon and paying Treatwell for the automatic non human admin, to prevent no shows. Which is the same as “up to an hour before” policy.
Vorteile
Easy to add independent appointments and block out time
Nachteile
It does not reflect the way the beauty business works. Does not allow for logical listing of time versus price treatments. Nor does it allow for correct categorisation. Illogical. You can’t create groups of treatment,packages. Very little to like actually.
Antwort von Treatwell
Hi Teresia,
Thanks so much for taking the time to leave us review. We are pleased you find the software easy to add appointments.
We take feedback seriously and are always looking at how we can improve Treatwell for both customers and partners.
It is possible to create treatment packages, if you get in touch with your Account Manager they will be able to help you do this.
We are investigating the option of blacklisting clients or having a rating system. However, in the meantime if you have an issue with an individual customer please get in touch and we will aim to resolve it.
We know that no shows are frustrating, making a deposit scheme appealing. That's why we have focussed on automated appointment reminders, as well as introducing rescheduling software for customers, so that if they can't make they can choose another time.
If you have any further feedback, please contact your Account Manager and they will be more than happy to support you.
Best,
Treatwell
- Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Great App
Bewertet am 22.2.2019
Treatwell helps to fill in the gaps in your booking calendar and brings many, new loyal clients,...
Treatwell helps to fill in the gaps in your booking calendar and brings many, new loyal clients, which I am very grateful for.
It also ranks high on engine search, so your salon will be visible to potential clients. It's a win-win! Thanks Treatwell.
Vorteile
The software is easy to use and there are many features that help on how to communicate with Treatwell team, which has fast a response whenever you need help.
Nachteile
I do not like the fact, that your earned money come fortnight which prevents steady cash flow.
Treatwell Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Treatwell.F. Welche Preispläne bietet Treatwell an?
Treatwell bietet folgende Kostenpläne an:
- Ab: 449,00 €/Jahr Preisoptionen anzeigen
- Preismodell: Abonnement
- Gratis Testen: Nicht verfügbar
F. Wer sind die typischen Nutzer von Treatwell?
Treatwell hat die folgenden typischen Kunden:
Selbstständig, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1.000, 1.001–5.000
F: Welche Sprachen werden von Treatwell unterstützt?
Treatwell unterstützt die folgenden Sprachen:
Deutsch, Englisch, Französisch, Italienisch, Niederländisch, Spanisch
F. Unterstützt Treatwell mobile Geräte?
Treatwell unterstützt die folgenden Geräte:
Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Treatwell?
Treatwell kann in folgende Anwendungen integriert werden:
Google Calendar, iCloud
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Treatwell an?
Treatwell bietet folgende Optionen für Kundensupport:
E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, Chat
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