
HelloID
Über HelloID
HelloID von Tools4ever ist eine cloudbasierte IAM-Plattform,
die der Belegschaft hilft, indem sie den Zugang zu allen IT-Anwendungen über den Cloud-Desktop ermöglicht. Mit der SSO-Funktionalität ermöglicht die Software Partnern, Kunden und Mitarbeitern den Zugriff auf alle Cloud-Anwendungen über eine einheitliche Plattform. HelloID bietet Module für Zugangsmanagement, Datenmanagement und Service-Automatisierung.
Hauptmerkmale von HelloID sind Zwei-Faktor-Authentifizierung, Catch-all-Option für nicht standardisierte Anwendungen, automatisierte Konfiguration, Einblicke für Manager, Selbstverwaltung als Datenbesitzer, Datenmanagement und Mitarbeiter-Self-Service. Mit HelloID können Nutzer über Dashboards, die eine direkte Kommunikation mit dem IT-Team ermöglichen, Zugang zu Daten oder Anwendungen beantragen. Sobald die Änderung genehmigt ist, wird sie automatisch verarbeitet und implementiert.
HelloID wird hauptsächlich in den Bereichen Hypotheken, Gesundheitswesen, Finanzen, Bildungseinrichtungen, Regierung und Seniorenwohnungen eingesetzt und kann in Citrix, Dropbox, Office 365, Unit 4 und TOPdesk integriert werden.
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Nutzerbewertungen
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Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Fantastic software for Identity and Access Management
Bewertet am 7.8.2019
Vorteile
The thing we like the most is that this software is so easy to use. You don't need to be a specialist in Identity and Access Management solutions to understand the software and configure it. But even if you cannot find a specific setting, you can always call Tools4ever. Their support is great!
Nachteile
The thing we liked the lest about this software is that we missed some functionality at the beginning. This problem consisted off some connectors with certain products we wanted to provision to. By example TOPdesk. The good thing is that this problem is now solved.
In Betracht gezogene Alternativen
OktaGründe für den Wechsel zu HelloID
We use this software for Single Sign-On/Access Management, Service Automation and User Provisioning. There is no product on the market that has all of these features.- Branche: Grundschul- & Sekundarbildung
- Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
HelloID is an excellent choice for student and staff portal in the K12 market
Bewertet am 12.11.2020
HelloID was a great fit into our Digital Ecosystem and gave our students and staff a one stop place...
HelloID was a great fit into our Digital Ecosystem and gave our students and staff a one stop place to go to get logged into their apps without having to remember links or enter user names and passwords for multiple sites.
Vorteile
What I like most about HelloID is the ability to customize it to fit our needs. They are able to work with almost any platform for Single Sign On and can customize the data sent to ensure the integration works correctly. Their support has always been great, we have always received quick responses and any issue we have has been solved expediently.
Nachteile
There is always room to grow in adding more third party platforms and having templates for them to make adding a new app faster.
- Branche: Computer- & Netzwerksicherheit
- Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 7.0 /10
Hello ID - Works well, great customer support when it is needed
Bewertet am 12.11.2020
I have found that when I have any issues with HelloID, or even ones that might not be HelloID...
I have found that when I have any issues with HelloID, or even ones that might not be HelloID related, the HelloID team is quick to help. They are helpful in figuring out what might be causing my issue even if it isn't caused by HelloID. They don't just leave you hanging.
Vorteile
It makes life easier for our students and staff. They don't have to remember so many passwords. They only have to login at one place.
Nachteile
I wish that credentials would automatically update in all places, but I understand why they have to be manually updated in certain ones. I do not believe that is Hello ID's fault. If there was a way to fix this, it would be fantastic though!
- Branche: Bildungsmanagement
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
A true Single Sign-On!
Bewertet am 12.11.2020
Vorteile
What drew us from using HelloID is its capability to do SAML integration that works with the applications that our organization predominantly uses. It also makes the user experience seamless as the Azure AD login that they use to sign-in to their school-issued devices automatically logs them into their Hello ID through Microsoft oauth. Making HelloID as the homepage for all of our browsers automatically takes them to their dashboard which they use as a springboard to all the applications in our organization -- this is the true definition of an SSO!
Nachteile
Their support was lackluster at the beginning since we were an early adopter of this product. But I noticed a significant improvement in customer support overtime. I just hope that Tools4ever start to integrate with more educational applications!
- Branche: Regierungsbeziehungen
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
A Flexible Solution For Application Management, And Facilitated Centralization Of Our IAM
Bewertet am 17.9.2019
This solution helped us with centralizing our IAM. It was spread out over many places. Now we can...
This solution helped us with centralizing our IAM. It was spread out over many places. Now we can easily control who has access to which client or client application. The fact that our employees can ask for temporary access to an application prevents unnecessary access and adds to the security of the environment.
Vorteile
The most valuable feature of this solution is the ability to use provisioning. In this way, flows can be created where users can ask for access, and other users can approve or deny it. Next, people can ask for temporary access to applications, which is very useful. For example, when giving support and its needed to take a look into the client application. In that case, you only want access for that moment.
Nachteile
We use HelloID for ourselves and clients, so we need to manage a lot of client environments at once. Functionality to manage this situation is not yet available. When something needs to be changed with the sign-on policies, we have to apply this manually to every client environment that we have.
HelloID Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über HelloID.F. Welche Preispläne bietet HelloID an?
HelloID bietet folgende Kostenpläne an:
- Ab: 2,18 $/Monat
- Preismodell: Abonnement
- Gratis Testen: Verfügbar
F. Wer sind die typischen Nutzer von HelloID?
HelloID hat die folgenden typischen Kunden:
51–200, 201–500, 501–1.000, 1.001–5.000
F: Welche Sprachen werden von HelloID unterstützt?
HelloID unterstützt die folgenden Sprachen:
Deutsch, Englisch, Französisch, Niederländisch, Spanisch
F. Unterstützt HelloID mobile Geräte?
HelloID unterstützt die folgenden Geräte:
Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert HelloID?
HelloID kann in folgende Anwendungen integriert werden:
ADP Workforce Now, AFAS Software, Aeries SIS, Azure Active Directory, BambooHR, Ciphr, Dropbox Business, Freshservice, Google Workspace, Google Workspace for Education, Infinite Campus SIS, LinkedIn for Business, Microsoft 365, Microsoft SQL Server, Microsoft Teams, MySQL, PowerSchool SIS, SAP SuccessFactors HXM Suite, Salesforce Platform, Salesforce Starter, ServiceNow, Skyward HRMS, TOPdesk, UKG Pro, Workday Adaptive Planning
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet HelloID an?
HelloID bietet folgende Optionen für Kundensupport:
E-Mail/Helpdesk, Wissensdatenbank, Telefon-Support, 24/7 Live-Support, Chat
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