BigChange

Cloud-basiertes mobiles Workforce-Management und Fahrzeugverfolgung

4,6 /5 (111 Bewertungen) Eine Bewertung schreiben

BigChange Übersicht

Was ist BigChange?

BigChange ist ein Anbieter von zwei Kernprodukten und bietet Dienstleistungsunternehmen jeder Größe eine cloudbasierte Plattform, die von mobilen Anwendungen unterstützt wird. BigChange JobWatch ist integriert und anpassbar und bietet eine papierlose Workforce- und Job-Management-Lösung, die ein integriertes zentralisiertes CRM umfasst. Die Software ermöglicht die Anrufabwicklung, die Vertrags- und Fakturierungsarchivierung sowie die Verarbeitung von Kundenkonten mit Servicehistorien und Case-Management-Funktionen. Die Auftragsplanung und die Drag-and-Drop-Ressourcenplanung unterstützen den Versand mit farbcodierter Gantt-Ansicht und intelligenten Fähigkeiten. Eine dedizierte, anpassbare und neu gebrandete Kundenbuchungsseite bietet auch Self-Service-Portalzugriff auf Buchungsaufträge. Rechnung und Finanzen mit Cashflow-Steuerelementen werden durch die Bereiche Gesundheit und Sicherheit mit Inspektionsworkflows, Bestands- und Ausrüstungsverfolgung sowie Flottenmanagement zur Überwachung der Fahrzeugleistung ergänzt.

BigChange JourneyWatch for Vehicle Tracking umfasst Backoffice-Funktionen wie die Integration mit Google Maps, für Live-Visualisierungen in vier verschiedenen Ansichten. Geofencing ermöglicht die Definition von geografischen Gebieten und Grenzen der Geschäftsgerichtsbarkeit, während der Reiseverlauf alle 60 Sekunden die Reisedaten der Flotte erfasst. BigChange bietet Flotten-/Ressourcenmanagement, Arbeitsschutz- und Reporting-Tools und lässt sich auch in CRM-Software von Drittanbietern integrieren. Alerting bietet sofortige Benachrichtigungen über Jobgefährdungen oder Terminplanungsaktualisierungen mit Messaging-Kommunikation, die auch in der mobilen Begleitanwendung bereitgestellt wird. BigChange JobWatch für iOS und Android ist ein Begleiter für den Einsatz im Außendienst, der eine sichere Möglichkeit zur Verbindung mit den Fahrern bei entfernten Einsätzen bietet.

BigChange Übersicht

Kosten

Beginnt ab
18,95 $/Monat

Preisoptionen

Gratis Testen
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis

BigChange Funktionen

Geräte
Unternehmensgröße
K M G
Märkte
Vereinigte Staaten von Amerika, Vereinigtes Königreich
Unterstützte Sprachen
Englisch, Französisch

Medien

JobWatch back-office provides a main dashboard with fleet tracking map and data widgets for completed jobs and resources currently with jobs
Integrated real time vehicle and asset tracking plots fleet and job locations on live map views
Manage and create bookings
JobWatch workflow builder
Drag and drop scheduling assistant
Billing and invoicing tools
The BigChange JobWatch native mobile app is available for iOS and Android devices
Mobile alerts
Health and safety features include enforced risk assessments and fleet vehicle checks
Integrated satellite navigation capabilities
Videos zu BigChange BigChange Screenshot: JobWatch back-office provides a main dashboard with fleet tracking map and data widgets for completed jobs and resources currently with jobs BigChange Screenshot: Integrated real time vehicle and asset tracking plots fleet and job locations on live map views BigChange Screenshot: Manage and create bookings BigChange Screenshot: JobWatch workflow builder BigChange Screenshot: Drag and drop scheduling assistant BigChange Screenshot: Billing and invoicing tools BigChange Screenshot: The BigChange JobWatch native mobile app is available for iOS and Android devices BigChange Screenshot: Mobile alerts BigChange Screenshot: Health and safety features include enforced risk assessments and fleet vehicle checks BigChange Screenshot: Integrated satellite navigation capabilities

BigChange Bewertungen

BigChange Bewertungen

Gesamtbewertung
4,6
/
5
Ausgezeichnet
77

Sehr gut
26

Durchschnitt
6

Gering
2

Schlecht
0

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,4
Funktionen
4,4
Bedienkomfort
4,5
Kundenbetreuung
4,7
93% haben diese Anwendung empfohlen
Colin N.

Working with Big Change

See less, it’s like the solution has integrated well and forms part of our day to day operating model.


Mit Google übersetzen
Daria S.

Easy to Learn

Tracking or engineers and adding jobs to the planner has been one of the most beneficial part of this system for us. PO and Quotation Forms are extremely helpful and being able to link every document to their relevant job saves a lot of human error.


Mit Google übersetzen
Paul L.

Testing Bigchange

Great forward thinking company , young and full of energy , helpful teams and sales men .
Bigchange for us was lacking power , lacking back office management tools , has poor reporting.
Generally its good upto the engineer completing the work after that its low powered compared to most other software we have tried, in an ideal world we would use the bigchange scheduling front end and our current system for everything else. It's a shame as we have tried numerous other systems and was hoping Bigchange would be better then it is especially as is costs 5x more .


Mit Google übersetzen
Nikki F.

Good functionality

sold it to be the be all and end all for our business, its good, but with a lack of knowledge about how to use it properly and the fact that every little thing costs extra, like more implementation time and linking it to accounts packages it could easily become a very expensive package, so we will continue to use only part of its capabilities and struggle through figuring it out.
wish we had gone with tradify!


Mit Google übersetzen
Kathy B.

Excellent CMS and Staff Management Tool

This software allows seamless management of client details and remote workers to allow for greater levels of efficiency and customer service.


Mit Google übersetzen
Colin N.
Branche: Einzelhandel
Untern. Größe: 1.001-5.000 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
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Working with Big Change

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 27.7.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

See less, it’s like the solution has integrated well and forms part of our day to day operating model.

Vorteile

I think the best element of this product is that’s it very versatile as it allows you to design it around your current operation. Also the team are constantly releasing useful updates, some of which make life a little easier and some offer productivity gains.

Nachteile

There nothing really that’s bad here, any elements that were hare to navigate are constantly being updated to make them as user friendly as possible.

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Antwort von BigChange

What a great review - we are thrilled to hear how pleased you are with your system and benefit from our regular new system updates. BigChange is indeed a very versatile system and we are happy to be part of your operating model.
Thank you for choosing BigChange.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Daria S.
Branche: Bau
Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Easy to Learn

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 20.10.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

Tracking or engineers and adding jobs to the planner has been one of the most beneficial part of this system for us. PO and Quotation Forms are extremely helpful and being able to link every document to their relevant job saves a lot of human error.

Vorteile

Big Change is really easy to use. Simple and effective training made it easy to learn this new system.

Nachteile

When first transferring to Big Change, integration with our existing software did prove difficult. After some getting used to and extra training we use Big Change to the best of our ability.

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Antwort von BigChange

Thank you for your wonderful review - we are always so happy to hear how our customers benefit from their BigChange system - thank you.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 9.0/10

Paul L.
Branche: Bau
Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
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Übersetzen auf: Deutsch

Testing Bigchange

Täglich für 1-5 Monate genutzt
Bewertet am 4.11.2020
Quelle der Bewertung: SoftwareAdvice

Great forward thinking company , young and full of energy , helpful teams and sales men .
Bigchange for us was lacking power , lacking back office management tools , has poor reporting.
Generally its good upto the engineer completing the work after that its low powered compared to most other software we have tried, in an ideal world we would use the bigchange scheduling front end and our current system for everything else. It's a shame as we have tried numerous other systems and was hoping Bigchange would be better then it is especially as is costs 5x more .

Vorteile

As a medium size company looking to change to a cloud based system we have tried bigchange extensively and found the following , positives
1. the scheduling of works is great , easy and well thought out
2. job cards with thumbs up or down is a good concept
3. road crew ( tech help) are quick to answer the phone and help where they can .

Nachteile

Negatives
1. Compared to our current system the back office Reporting is very underpowered .
2. Job cards have to have a Job type assigned to them this means in our case 600 job type! which became unusable.
3. If you do not set up everything exactly as you need it at the beginning of using Bigchange if is incredibly tedious to change things later on.
4. Financials within Bigchange are poorly handled ie job costings are very difficult to get right and invoice off .
5. Subcontractors are not handled at all in bigchange, you have to have work arounds to allow the use of subcontractors even then its messy and poor.
6. If you deal with NHF Sor codes then your in trouble as Bigchange cannot , does not have a way to easily use these , there are workarounds but you will not end up with a usable system for office and engineers , even worse if like us you have 3 / 4 different versions to pull codes from .
7. The scheduling is good but it gets very unclear very quickly when you have more then 100 jobs a day to plan and manage , in the end we reverted to our whiteboards for clarity ! this is not just a bigchange issue all other systems we have tried are

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 2.0/10

Nikki F.
Branche: Sicherheit & Untersuchungen
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Good functionality

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 3.8.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

sold it to be the be all and end all for our business, its good, but with a lack of knowledge about how to use it properly and the fact that every little thing costs extra, like more implementation time and linking it to accounts packages it could easily become a very expensive package, so we will continue to use only part of its capabilities and struggle through figuring it out.
wish we had gone with tradify!

Vorteile

Great for setting up customers and scheduling works

Nachteile

shame it doesn't pull all the information through
shame there's not enough implementation time given
shame about the lack of after care and support
would use it a lot more but really don't know how to and not paying for more implementation time

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 8.0/10

Kathy B.
Branche: Sicherheit & Untersuchungen
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Excellent CMS and Staff Management Tool

Täglich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 27.1.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

This software allows seamless management of client details and remote workers to allow for greater levels of efficiency and customer service.

Vorteile

Intuitive to use, ease of setting up, integration with vehicle trackers, integration with remote worker's tablets, excellent support, excellent options for adding additional information to client records

Nachteile

Relatively few reports come as standard and there is a cost (time and money) to request the creation of additional bespoke reports

Übersetzen auf: Deutsch

Antwort von BigChange

What a fantastic review thank you for taking the time to do this!
We love to hear how our valued customers benefit from their system.
Likewise we appreciate hearing how we can do even better and am pleased to inform you that we are currently working on increasing our library of reports.
Thank you once again.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Nutzerempfehlung
8,9/10
Basierend auf 111 Benutzerbewertungen
Vergleiche Nutzerempfehlungen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

BigChange Preis

BigChange Preis

Beginnt ab
18,95 $/Monat
Gratis Testen
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,4/5
Basierend auf 111 Benutzerbewertungen
Vergleiche das Preis-Leistungs-Verhältnis mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

BigChange Funktionen

BigChange Funktionen

API
Abrechnung & Rechnungsstellung
Aktivitäts-Dashboard
Aktivitäts-Verfolgung
Anpassbare Berichterstellung
Audit Trail
Automatische Benachrichtigungen
Berichterstattung und Statistik
Bestandsverfolgung
Compliance Management
Daten-Import / -Export
Dokumentenmanagement
Dokumentenspeicher
Echtzeit-Berichterstattung
Echtzeit-Daten
Integration von Dritten
Inventarverwaltung
Wirtschaftsprüfung
Workflow-Management
Überwachung
Funktionen
4,4/5
Basierend auf 111 Benutzerbewertungen
Vergleiche Funktionen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kategorien

BigChange Häufig gestellte Fragen

BigChange Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über BigChange.

F. Welche Preispläne bietet BigChange an?

BigChange bietet folgende Kostenpläne an:

Beginnt ab: 18,95 $/Monat

Preismodell: Abonnement

Gratis Testen: Nicht verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von BigChange?

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von BigChange

F. Wer sind die typischen Nutzer von BigChange?

BigChange hat die folgenden typischen Kunden:

Kleine Unternehmen, Großunternehmen, Mittlere Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von BigChange unterstützt?

BigChange unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch, Französisch

F. Welche Preispläne bietet BigChange an?

BigChange hat folgende Preismodelle:

Abonnement

F. Unterstützt BigChange mobile Geräte?

BigChange unterstützt die folgenden Geräte:

Android, iPhone, iPad

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert BigChange?

BigChange kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Google Maps, QuickBooks Online Advanced, SAP Business One, Xero

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet BigChange an?

BigChange bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Telefon-Support, Online-Support