BigChange

4,5 (269)
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Cloud-basiertes mobiles Workforce-Management und Fahrzeugverfolgung

Über BigChange

BigChange ist ein Anbieter von zwei Kernprodukten und bietet Dienstleistungsunternehmen jeder Größe eine cloudbasierte Plattform, die von mobilen Anwendungen unterstützt wird. BigChange JobWatch ist integriert und anpassbar und bietet eine papierlose Workforce- und Job-Management-Lösung, die ein integriertes zentralisiertes CRM umfasst. Die Software ermöglicht die Anrufabwicklung, die Vertrags- und Fakturierungsarchivierung sowie die Verarbeitung von Kundenkonten mit Servicehistorien und Case-Management-Funktionen. Die Auftragsplanung und die Drag-and-Drop-Ressourcenplanung unterstützen den Versand mit farbcodierter Gantt-Ansicht und intelligenten Fähigkeiten. Eine dedizierte, anpassbare und neu gebrandete Kundenbuchungsseite bietet auch Self-Service-Portalzugriff auf Buchungsaufträge. Rechnung und Finanzen mit Cashflow-Steuerelementen werden durch die Bereiche Gesundheit und Sicherheit mit Inspektionsworkflows, Bestands- und Ausrüstungsverfolgung sowie Flottenmanagement zur Überwachung der Fahrzeugleistung ergänzt.

BigChange JourneyWatch for Vehicle Tracking umfasst Backoffice-Funktionen wie die Integration mit Google Maps, für Live-Visualisierungen in vier verschiedenen Ansichten. Geofencing ermöglicht die Definition von geografischen Gebieten und Grenzen der Geschäftsgerichtsbarkeit, während der Reiseverlauf alle 60 Sekunden die Reisedaten der Flotte erfasst. BigChange bietet Flotten-/Ressourcenmanagement, Arbeitsschutz- und Reporting-Tools und lässt sich auch in CRM-Software von Drittanbietern integrieren. Alerting bietet sofortige Benachrichtigungen über Jobgefährdungen oder Terminplanungsaktualisierungen mit Messaging-Kommunikation, die auch in der mobilen Begleitanwendung bereitgestellt wird. BigChange JobWatch für iOS und Android ist ein Begleiter für den Einsatz im Außendienst, der eine sichere Möglichkeit zur Verbindung mit den Fahrern bei entfernten Einsätzen bietet.


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BigChange

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VS.

Startpreis

14,95 £
Monat
36,00 $
Monat

Preisoptionen

Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion

Funktionen

225
154

Integrationen

8
8

Bedienkomfort

4,3 (269)
4,3 (84)

Preis-Leistungs-Verhältnis

4,3 (269)
4,3 (84)

Kundenservice

4,6 (269)
4,3 (84)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Alternativen

Synchroteam

4,4
Nr. 1 Alternative zu BigChange
Field Service Management (FSM) Software für mobiles Workforce Tracking. Bietet Zeitplanung, Versand, Kalender,...

Salesforce Platform

4,3
Nr. 2 Alternative zu BigChange
Salesforce App Cloud ist eine Plattform für die Entwicklung von Unternehmens- und kundenorientierten Anwendungen zur...

Verizon Connect

3,2
Nr. 3 Alternative zu BigChange
Mit Verizon Connect kannst du die Leistung deiner Flotte genau messen sowie verborgene Kosten und Möglichkeiten zur...

TeamUp

4,8
Nr. 4 Alternative zu BigChange
TeamUp ist eine Unternehmensführungs-Software zur Automatisierung der Verwaltung, Planung, Mitgliederabrechnung und...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,5 /5
(269)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,3/5
Funktionen
4,3/5
Bedienkomfort
4,3/5
Kundenbetreuung
4,6/5

Hast du BigChange bereits?

Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Zeigt 5 von 269 Bewertungen
David
David
Gesamtbewertung
  • Branche: Hausmeisterservice
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Tomkinson Heating Big Change Review

Bewertet am 31.3.2023

In general a good experience. The engineers use the product well

In general a good experience. The engineers use the product well

Vorteile

Giving engineers jobs on tablet and getting correct job cards

Nachteile

There have been a few outages in the past which halt operations

Antwort von BigChange

Hi David,
Thank you so much for your positive feedback! We're glad to have you as our customer and to see that you're enjoying the all-in-one job management system.
It makes us incredibly happy to know that we were able to help you achieve your goals. We'll continue working hard to provide you with an excellent experience.
Thanks for taking the time to write this review; it means a lot to us. Cheers!
P.S. If you ever need help, please don't hesitate to reach out; we're always here.
Best wishes
Louise

Jason
Gesamtbewertung
  • Branche: Elektrische/elektronische Fertigung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

William Hale Fire & Security Ltd

Bewertet am 1.6.2023

Overall i feel Big Change is more than suitable for the Fire & Security industry, and includes all...

Overall i feel Big Change is more than suitable for the Fire & Security industry, and includes all the features necessary to running the administrations, jobs, employees and customers.

Vorteile

Since fully implementing Big Change, we have found the system generally easy to use, and popular with the field engineers. My favorite features of the system is the Job Management/Scheduling, the Tracking feature and how that links in with the scheduling diary.

Nachteile

A lot of work has to go into setting the system up and importing information, but i guess this goes for any CRM. I'm not keen on the Stock & Equipment setup and feel this could be improved.

Antwort von BigChange

Hi Jason
Thank you so much for your feedback! We're glad to have you as our customer and to see that you're enjoying the all-in-one job management system.
It makes us incredibly happy to know that we were able to help you achieve your goals.
I am sorry to hear about your issues with the stock and equipment setup, we would love to have your feedback on this. If you know who your Customer Success Manager is, please reach out to them for assistance. Alternatively, please email me directly, and I will escalate it; louise.stone@bigchange.com
Thanks for taking the time to write this review; it means a lot to us. Cheers!

Louise
Customer Marketing Manager

paul
Gesamtbewertung
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 2.0 /10

Testing Bigchange

Bewertet am 4.11.2020

Great forward thinking company , young and full of energy , helpful teams and sales men .
Bigchange...

Great forward thinking company , young and full of energy , helpful teams and sales men .
Bigchange for us was lacking power , lacking back office management tools , has poor reporting.
Generally its good upto the engineer completing the work after that its low powered compared to most other software we have tried, in an ideal world we would use the bigchange scheduling front end and our current system for everything else. It's a shame as we have tried numerous other systems and was hoping Bigchange would be better then it is especially as is costs 5x more .

Vorteile

As a medium size company looking to change to a cloud based system we have tried bigchange extensively and found the following , positives
1. the scheduling of works is great , easy and well thought out
2. job cards with thumbs up or down is a good concept
3. road crew ( tech help) are quick to answer the phone and help where they can .

Nachteile

Negatives
1. Compared to our current system the back office Reporting is very underpowered .
2. Job cards have to have a Job type assigned to them this means in our case 600 job type! which became unusable.
3. If you do not set up everything exactly as you need it at the beginning of using Bigchange if is incredibly tedious to change things later on.
4. Financials within Bigchange are poorly handled ie job costings are very difficult to get right and invoice off .
5. Subcontractors are not handled at all in bigchange, you have to have work arounds to allow the use of subcontractors even then its messy and poor.
6. If you deal with NHF Sor codes then your in trouble as Bigchange cannot , does not have a way to easily use these , there are workarounds but you will not end up with a usable system for office and engineers , even worse if like us you have 3 / 4 different versions to pull codes from .
7. The scheduling is good but it gets very unclear very quickly when you have more then 100 jobs a day to plan and manage , in the end we reverted to our whiteboards for clarity ! this is not just a bigchange issue all other systems we have tried are

In Betracht gezogene Alternativen

Joblogic und CRM Analytics

Gründe für den Wechsel zu BigChange

There sales literature and online presence is very good at marketing , it looks perfect until you use it .
Matthew
Gesamtbewertung
  • Branche: Hausmeisterservice
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 5.0 /10

Big change for a commercial gas company

Bewertet am 31.5.2023

Overall I am happy with BigChange but would like to see some more quality of life updates such as...

Overall I am happy with BigChange but would like to see some more quality of life updates such as better sorting and filters or the ability to put additional group jobs inside group jobs so that multiple return visits in one group can be logged together which still keeping it within the initial jobs group

Vorteile

Big Change enables us to mange 80% of our day to day work in one place, from quoting, running jobs and chasing parts with suppliers as well as integrating slightly with Xero. They are constantly doing updates, some of which have been instrumental to our use of it.

Nachteile

It is not tailored for our particular companies needs. Multiple day jobs have to be logged as seperate events which can add a lot of extra reports being filled in by engineers or a lo of extra admin in the back office.Also the asset management for sites is very clunky and requires every asset to be added including serial number, make and model etc, which is great for small sites but where we have over 600 sites, with some sites having very old equipment which does not have clear details, or might have 30+ assets with different serial numbers it makes it incredibly impractical to use.

Michael
Gesamtbewertung
  • Branche: Versorgungsunternehmen
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Drive Bigchange to Drive your company forward

Bewertet am 3.10.2019

Its not often your expectations are exceeded by a company, BigChange have exceeded our expectations...

Its not often your expectations are exceeded by a company, BigChange have exceeded our expectations and some...We are delighted to have partnered with such a forward thinking organisation.

Vorteile

The ability to tailor a bespoke software system that works for your team and your customers. A we continue to systemise our business, Big Change are at the heart of this.

Automation, photographic job reports, workflows which drive consistency and track your engineer function.

Nachteile

The system sometimes doesn't flow very easily at times, many clicks to get from A to B at times.

Antwort von BigChange

Delighted to hear we have 'exceeded your expectations' and about your great experience with the BigChange system. We designed it to be a 'win' for everyone for you the business owner, for your team and for your customers.
Nothing gives us greater satisfaction than hearing great success stories like these.
Thank you once again and for taking the time to leave a review.

Kind regards,
The BigChange Team

5 von 269 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

BigChange Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über BigChange.

BigChange bietet folgende Kostenpläne an:

  • Ab: 14,95 £/Monat
  • Preismodell: Abonnement
  • Gratis Testen: Nicht verfügbar

BigChange hat die folgenden typischen Kunden:

11–50, 51–200, 201–500, 501–1.000, 1.001–5.000

BigChange unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch, Französisch

BigChange unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

BigChange kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Google Maps, Microsoft Outlook, Microsoft Word, QuickBooks Online Advanced, SAP Business One, Xero, inspHire, what3words

BigChange bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, 24/7 Live-Support, Chat

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