SingleOps

4,4 (79)
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All-in-one-Business-Software für Outdoor-Service-Unternehmen.

Über SingleOps

SingleOps ist eine All-in-one-Business-Management-Lösung für die grüne Industrie, einschließlich Baum- und Rasenpflege, Landschaftsbau und Fertigrasenprodukte. Die cloudbasierte Lösung bietet Tools für Vertrieb, Betrieb und Außendienst, einschließlich Kundenmanagement, Kostenschätzung, Abrechnung und Rechnungsstellung, Bestandsverfolgung, Auftragsplanung und mehr. SingleOps wurde entwickelt, um Außendienstunternehmen dabei zu helfen, ihren Umsatz zu steigern, doppelte Dateneingaben zu vermeiden, ihre Kundenerfahrung zu verbessern und ihre täglichen Aufgaben vollständig digital zu verwalten.

Nutzer können ihren Umsatz mit Tools verwalten, einschließlich CRM-System, Kostenschätzung, Job-Site-Mapping, Angebotserstellung, Rechnungsstellung und Zahlungsabwicklung, und Zahlungen können automatisiert werden, um einen vordefinierten Zeitplan zu generieren. Mithilfe von Managementtools in SingleOps können Nutzer ihre anstehenden Aufträge planen, Mitarbeitenden Stellen zuweisen, auftragsbezogene Einkäufe nachverfolgen und alle mit Aufträgen verbundenen Kosten verwalten. Berichte wie solche zu Gewinnmargen und geschätzte Kosten im Vergleich zu tatsächlichen Kosten können generiert werden, um ausgehende und eingehende Finanzen zu überwachen. SingleOps erleichtert die Verwaltung von Außendienstmitarbeitenden mit Nutzern, die auf Arbeitsaufträge, GPS-Karten, Stundenzettel und mehr zugreifen können, und zwar von jedem mobilen Gerät aus.


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SingleOps

4,4 (79)
VS.
Häufig bewertet

Startpreis

200,00 $
Monat
1,00 $
Monat

Preisoptionen

Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion

Funktionen

76
36

Integrationen

5
1

Bedienkomfort

4,3 (79)
3,7 (308)

Preis-Leistungs-Verhältnis

4,2 (79)
3,8 (308)

Kundenservice

4,4 (79)
4,0 (308)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Alternativen

Propertyware

3,9
Nr. 1 Alternative zu SingleOps
Propertyware ist eine webbasierte Immobilienverwaltungslösung, die Immobilienmanagern Online-Immobilienverwaltungen,...

ServiceTitan

4,4
Nr. 2 Alternative zu SingleOps
ServiceTitan ist eine cloudbasierte Außendienstmanagementlösung für Elektro-, Sanitär-, HLK- und Garagentorunternehmen.

Square Invoices

4,6
Nr. 3 Alternative zu SingleOps
Square Invoices ist eine cloudbasierte Plattform zur Rechnungsgenerierung, über die Verkäufer maßgeschneiderte,...

Arborgold

4,5
Nr. 4 Alternative zu SingleOps
Arborgold ist eine Kundenmanagementsoftware für Baumpflege-, Rasenpflege- und Landschaftsbauunternehmen, um Geschäftspro...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,4 /5
(79)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,2/5
Funktionen
4,3/5
Bedienkomfort
4,3/5
Kundenbetreuung
4,4/5

Hast du SingleOps bereits?

Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Zeigt 5 von 79 Bewertungen
Jack
Gesamtbewertung
  • Branche: Verbraucherdienste
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

SingleOps Is "Liquid Schwartz" For Our Business

Bewertet am 8.9.2023

Upgrading to SingleOps has driven massive increases in efficiency: it takes us less time to take a...

Upgrading to SingleOps has driven massive increases in efficiency: it takes us less time to take a lead, less time to generate a proposal, less time to get work scheduled, less time to get completed work invoice and less time to get paid for completed work. All of those processes were paper-driven for us prior to SingleOps, so utilizing these features in SingleOps have saved us tons of time. We have been able to normalize our pricing by setting up systems of utilizing specific items across all sales reps with costs and pricing built-in. We are able to track labor and expenses on jobs quicker and with better accuracy which results in more trustworthy job costing, which then in-turn, helps drive our pricing methodology. Finally, the data captured in SingleOps helps us evaluate trends over periods of time to drive operating decisions. Do we need another crewmember? Would the time-savings from buying this piece of equipment be worth it? Are we making money working on this type of a property? This information can be looked up quickly and reviewed or neatly exported.

Vorteile

The ability to keep jobs organized by items used, job type, sales rep, etc. has greatly improved our ability to track progress, schedule work, assign crews, purchase needed materials in a timely fashion, etc. We went from baskets and peg boards full of paper to a clean and efficient system of Job Management that has greatly improved our efficiency and productivity.

Nachteile

Hard to say what my least favorite feature is. In many ways, if there is some aspect of some part of the system that you don't like or don't want to see or use, you can update your experience via functions that allow users to save sorting criteria, for example. So within the Job Management page, if you want to always see the oldest jobs at the top or if you want to see different columns of data, you can make those changes and save the settings so the page will always load this way. When I have come across aspects that I thought could be improved or an experience that wasn't really working for me, I reach out to Support and I am always able to speak with someone who will listen to my concerns and either make an internal suggestion on how to improve something, or even help me to customize my experience or educate me on a particular function to show me how i can properly utilize something i wasn't understanding.

Melissa
Gesamtbewertung
  • Branche: Verbraucherdienste
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

A Must Have For Tree Care Companies

Bewertet am 12.9.2023

We've had our ups and downs, but we've found a way to work them out. I'd say without [sensitive...

We've had our ups and downs, but we've found a way to work them out. I'd say without [sensitive content hidden] this season, we would have left. There were too many things not working and too many things that were taking too much time to fix. He's an asset to the SO team and company.

Vorteile

The online invoicing allows clients to pay faster. Being able to type up proposals onsite and have clients sign them before we leave the property. There are a lot of great things that SO does that we don't use yet. [sensitive content hidden] is my main man and when he's not around [sensitive content hidden] is also my savior. I enjoy learning new things about the process that it takes to make SO work and how the new aspects of the software can help our company grow.

Nachteile

The learning curve. [sensitive content hidden] is my main man and when he's not around [sensitive content hidden] is also my savior. The lack of customer service help is the worst part. I'm working on a project right now, and I don't have the time to wait for a day or two before someone sends me an email to read an article that I already read before I reached out. The online people don't seem to want to help much either, so once again. Customer service could use some help.

In Betracht gezogene Alternativen

Jobber und Arborgold

Gründe für den Wechsel zu SingleOps

SO syncs with QB Desktop.
Kathleen
Gesamtbewertung
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 0.0 /10

TERRIBLY BAD INVESTMENT

Bewertet am 8.7.2020

HORRID. TERRIFYING. APPALLING. THE WORST EXPERIENCE I HAVE EVERY HAD WITH A COMPANY. AND WE HAVE...

HORRID. TERRIFYING. APPALLING. THE WORST EXPERIENCE I HAVE EVERY HAD WITH A COMPANY. AND WE HAVE BEEN IN BUSINESS SINCE 1971.

Vorteile

THE SALESPERSON DID A GREAT JOB OF SELLING US A BILL OF GOODS

Nachteile

EVERYTHING...I WOULD NEVER EVER HAVE PURCHASED IF I HAD HAD A TRIAL FIRST...IT IS THE WORST, AND I MEAN WORST SOFTWARE I HAVE EVER USED...WE HAD TRIALED SEVERAL, AND THEN STUPIDLY PURCHASED THIS...MONEY UP FRONT..THE MOBILE WAS GRIM...NEVER EVER GOT IT UP..PROBLEM AFTER PROBLEM..TRAINING SUCKED...I KNEW, ABSOLUTELY KNEW IT WAS A DISASTER WITHIN A MONTH, AND WE HAD TO CHANGE PROGRAMS IN APRIL, AS IT WAS SO BAD WE COULDN'T CONTINUE. WE HAD BEEN WITH SERVICE AUTOPILOT (6 YEARS) AND LEFT THERE BECAUSE OF THEIR CHANGE OF OWNERSHIP. i WOULD SAY THAT WAS THE STUPIDEST THING I HAVE EVERY DONE..BUT IT WASN'T, BUYING SINGLEOPS WAS.

Joe
Gesamtbewertung
  • Branche: Verbraucherdienste
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Works good for us

Bewertet am 21.9.2023

They have been very prompt with their service and always keep us informed of anything that goes on...

They have been very prompt with their service and always keep us informed of anything that goes on of changes and so on and they seem to know well how to run their program and fix issues that come up. They have very little downtime with their software.

Vorteile

This program offers where you can set up a line item as an optional checkbox that a customer can select if they want work done or not, and it will automatically add the price on based on what you have put in the box. This feature is one of my favorite parts about this program. I really like how the Google Maps seems to be connected internally Somehow when you put an address in and it’ll pop up how many miles you have to that location right away and you don’t have to go separately in and check it.

Nachteile

At first, we started out with an up charge for credit card processing fees and when customers would run their cards the system would automatically insert that charge for the customer then as time went on they later discontinued that feature now we have to figure out how to get it put on line items and it’s really quite annoying.

Jennifer
Gesamtbewertung
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Tree Service

Bewertet am 15.12.2022

Overall, it serves our needs but has room for improvement.

Overall, it serves our needs but has room for improvement.

Vorteile

I like the ease of the program in creating estimates, invoicing, and client databases.

Nachteile

Some vital improvements:- able to print batches of forms such as work orders, invoices, etc. it is tedious to open each one and print- have drop-down choices for regularly used verbiage in estimates- have more flexibility with proposal layouts. There is certain information we would like columns for but crowds the form and would be beneficial for it to go onto a second line or have a layout more useful for. -

In Betracht gezogene Alternativen

Arborgold

Gründe für den Wechsel zu SingleOps

ease of use and familiar
5 von 79 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

SingleOps Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über SingleOps.

SingleOps bietet folgende Kostenpläne an:

  • Ab: 200,00 $/Monat
  • Preismodell: Abonnement
  • Gratis Testen: Nicht verfügbar

SingleOps hat die folgenden typischen Kunden:

2–10, 11–50, 51–200, 201–500

SingleOps unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

SingleOps unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

SingleOps kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Linxup, OpenEdge, ProPay, QuickBooks Online, QuickBooks Online Advanced

SingleOps bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, Wissensdatenbank, Telefon-Support, Chat

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