Intermedia Unite
Intermedia Unite
Über Intermedia Unite
Intermedia Unite ist eine vollständig integrierte, einheitliche Kommunikations- und Kollaborationsplattform für KMU, die ein PBX-Telefonsystem, Videokonferenzen, Meetings, Chat, Bildschirmfreigabe und die Kollaboration an Dateien auf einer einzigen Plattform kombiniert. Das cloudbasierte System wurde entwickelt, um die Kosten zu senken, das Management zu vereinfachen und die Produktivität der Mitarbeiter zu steigern, einschließlich mobiler und Desktop-Apps, mit denen Nutzer überall und auf praktisch jedem Kommunikationsgerät nahtlos verbunden bleiben können.
Der Online-Telefondienst von Intermedia Unite verfügt über mehr als 90 Funktionen für Unternehmen in einem einzigen webbasierten Verwaltungsportal. Die Desktop-Anwendung umfasst zwei Nutzungsmodi, Softphone und Call Controller, mit denen Nutzer Anrufe tätigen, empfangen und verwalten können. Mit der browserbasierten Videokonferenzfunktion können Nutzer persönliche Meetings über HD-Videos mit mehreren Teilnehmern und Videofeeds abhalten – ohne dass Downloads oder Erweiterungen erforderlich sind. Die Bildschirmfreigabe in Echtzeit hilft dabei, die Kollaboration und Entscheidungsfindung zu beschleunigen und zu verbessern, und stellt jedem Nutzer 2 GB zur Verfügung, um auf Dateien zuzugreifen, die auf Computern, mobilen Geräten, Dateiservern und im Web gespeichert sind.
Teammitglieder können über Sofortnachrichten mit Einzelpersonen oder Gruppen chatten und Favoritenkontakte auf den Anfang einer Liste setzen. Nutzer haben jederzeit Zugriff auf den vollständigen Chat-Verlauf. Alle mobilen Chat- und Desktop-Chat-Nachrichten werden sofort synchronisiert. Mit Intermedia Unite können Nutzer Voicemails über Telefon oder App abhören und verwalten. Transkribierte Nachrichten können per E-Mail gesendet oder unterwegs angezeigt werden. Mit der Anwesenheitsfunktion können Nutzer sehen, ob ein Kontakt verfügbar ist oder sich in einem Gespräch befindet. Zu den weiteren Funktionen gehören Dateisicherung, Online-Fax, Bürokommunikation und Anrufaufzeichnung.
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Nutzerbewertungen
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- Branche: Einzelhandel
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Intermedia Unite with VoIP service is superb
Bewertet am 12.9.2022
Unite has enabled our team to stay in touch and fully functional even when we have to operate...
Unite has enabled our team to stay in touch and fully functional even when we have to operate remotely - no small feat for a tiny firm. From our initial outreach to Intermedia to setup and installation it was obvious staff at Intermedia know their product and were able to walk me through even the most complex task quickly and easily. Response to trouble tickets is quick if they can't solve an issue directly over the phone.
Vorteile
The software is flexible and easy to use but also powerful. It is easy to navigate and features are self-explanatory.
Nachteile
It can be a little obtrusive at times - would be nice if it had a quick "silence" or "sleep" mode - maybe located in the window title bar to prevent the app from interrupting calls or covering other windows.
- Branche: Unternehmensberatung
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Great Service and Office Communication Solution
Bewertet am 1.9.2022
We are very pleased with our service and the options available in our package. Intermedia Unite has...
We are very pleased with our service and the options available in our package. Intermedia Unite has simplified and broadened our business communications. Customer service has been exemplary from the sales team to installation and has continued throughout our service period.
Vorteile
The onboarding team was outstanding. They made the process of switching from a PBX based phone system to the Voip system seamless. They were very informative, patient and extremely helpful. The set up included detailed training and assistance. Response to questions, issues or specific feature use was expedient, easy to understand and implement. They are always eager to help. Often times salespeople over promise and under commit. Once you have purchased the service, you are on your own. Not the case here, we have never once regretted our decision to go with Intermedia.
Through the use of mobile apps and video conferencing, our ability to broaden communications within the company, outside vendors and partners has simplified our unique hybrid office platform.
Nachteile
The only con we currently experience is within an area of minimal or limited internet and Internet Service Provider options. The Voip phone need a consistent and stable internet connection. However, with the use of the mobile app, this issue is eliminated as it works through cellular phone coverage.
- Branche: Transport/Güterfrachtverkehr/Schienenverkehr
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
Good software for a small business
Bewertet am 14.6.2022
Overall, Intermedia Unite is a good system at a fair price for small businesses. We like its...
Overall, Intermedia Unite is a good system at a fair price for small businesses. We like its versatility.
Vorteile
Our company has 24/7 phone service, but with staffing issues, this has been a challenge. With Intermedia Unite, we were able to set up an answering system for after hours that still gives the caller an option to reach a live dispatcher if the issue is urgent. Our remote staff is able to use their mobile phone to receive, make and transfer calls from our main number. We love the fact that we can have voicemails transcribed and sent via email.
Nachteile
The system can be complicated to utilize and we do have a fair number of calls that have poor connection or cut in and out. I wish that our automated alerts for wake-up calls would work with the after-hours service that we have set up.
- Branche: Computer- & Netzwerksicherheit
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Intermedia Unite Cloud Hosted VoIP
Bewertet am 18.3.2023
Our experience with Intermedia Unite has been excellent! Some of our clients have users that are...
Our experience with Intermedia Unite has been excellent! Some of our clients have users that are in different locations and before UNITE we would have to setup Site-to-Site VPN's to allow their phones to get on the HQ network. With the cloud based UNITE, phones are mostly plug-and-play!
Vorteile
Ease of use. As an Intermedia partner we first adopted the VoIP phone system into our office... and use it daily. Once we saw how easy it was to use, we started recommending to our clients.
Nachteile
The only thing we have had a problem with is ROUTERS on remote phones. With more users working from home these days, our clients are giving them an office phone to bring home. And sometimes those home routers are not compatible with the Intermedia Unite platform because SIP ALG is not a programmable feature to TURN OFF. And then we get dropped calls. This is tough to control and not much that Intermedia can do other than offering a compatible router that has integrated WiFi that we can recommend for home users.
- Branche: Telekommunikation
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Unite Platform Experience
Bewertet am 24.1.2023
Very good experience. As advertised
Very good experience. As advertised
Vorteile
Integration with the mobile app is the most convenient aspect of the unified product. Simple and straightforward
Nachteile
I would like an easier way to set a ring tone that helped differentiate between an intercom call and an outside caller
In Betracht gezogene Alternativen
MiVoice Business SolutionWarum Intermedia Unite gewählt wurde
Trying to remove the possibility of hardware failure affecting the business and having more redundancyGründe für den Wechsel zu Intermedia Unite
Expense, convenience and ease of useIntermedia Unite Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Intermedia Unite.F. Welche Preispläne bietet Intermedia Unite an?
Intermedia Unite bietet folgende Kostenpläne an:
- Ab: 27,99 $
- Gratis Testen: Verfügbar
F. Wer sind die typischen Nutzer von Intermedia Unite?
Intermedia Unite hat die folgenden typischen Kunden:
Selbstständig, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1.000, 1.001–5.000
F: Welche Sprachen werden von Intermedia Unite unterstützt?
Intermedia Unite unterstützt die folgenden Sprachen:
Englisch
F. Unterstützt Intermedia Unite mobile Geräte?
Intermedia Unite unterstützt die folgenden Geräte:
Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Intermedia Unite?
Intermedia Unite kann in folgende Anwendungen integriert werden:
CRM Sales Force Automation, Google Calendar, Google Contacts, Google Meet, Microsoft Dynamics AX, Microsoft Outlook, Microsoft Teams, Salesforce Platform, Salesforce Starter, ServiceNow, Slack, SugarCRM, Zendesk Suite, Zoho Desk, Zoho Projects, Zoho SalesInbox
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Intermedia Unite an?
Intermedia Unite bietet folgende Optionen für Kundensupport:
E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, 24/7 Live-Support, Chat
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