Kimble PSA Übersicht

Was ist Kimble PSA?

Kimble PSA ist eine cloudbasierte PSA-Lösung (Professional Services Automation), mit der professionelle Dienstleistungsunternehmen ihre projektbasierten Geschäfte führen können. Die Software lässt sich in CRM-Anwendungen (Customer Relationship Management) integrieren, um die Effizienz zu maximieren und die Teams auf die wesentlichen Prozesse auszurichten.

Mit Foresight Analytics von Kimble PSA erhalten Nutzer*innen Echtzeit-Prognosen zu Ressourcenbedarf, Cashflow, Umsatz und Gewinnspannen. Prioritäre Maßnahmen, wie z. B. Ressourcenzuweisungen, die eine Erfüllung oder eine unzureichende Bestellabdeckung erfordern, werden von Intelligent Insights gekennzeichnet. Nutzer*innen können Trends und Muster über mehrere Leistungsindikatoren hinweg im Detail analysieren. Die automatische Neuberechnung von Erlös- und Kostenprognosen bei Änderung des Projektzeitplans gewährleistet eine jederzeit aktuelle Berichterstattung.

Mit dem Proposal Modeler von Kimble können Nutzer*innen umfassende Projektpläne erstellen, die unter anderem den Ressourcenaufwand, die Ausgaben und die Marge berücksichtigen. Mit dem Project Planer können detaillierte Aufgabenpläne mit vordefinierten Vorlagenplänen und Teamprofilen erstellt werden. Der Ressourcenplaner berücksichtigt die Pipelinekapazität, um sowohl eingehende als auch bestehende Geschäftsanforderungen abzudecken. Kimble PSA enthält auch eine Abrechnungsfunktion, mit der sichergestellt wird, dass alle Leistungen in Rechnung gestellt werden. Außerdem können mehrere Rechnungsformate für verschiedene Kund*innen, Projekttypen und lokale Steuerregelungen konfiguriert werden.

Kimble PSA Übersicht

Kosten

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Preis-Leistungs-Verhältnis

Kimble PSA Funktionen

Geräte
Unternehmensgröße
K M G
Märkte
Australien, Kanada, Europa, Deutschland, Vereinigtes Königreich, Vereinigte Staaten von Amerika
Unterstützte Sprachen
Englisch, Deutsch

Screenshots

Kimble PSA Screenshot: Kimble PSA activity assignment requests screenshot
Kimble PSA Screenshot: Kimble PSA activity assignment requests screenshot Kimble PSA Screenshot: Kimble PSA business unit diagnostics screenshot Kimble PSA Screenshot: Kimble PSA dashboard screenshot Kimble PSA Screenshot: Kimble PSA invoice creation screenshot Kimble PSA Screenshot: Kimble PSA close tracking screenshot Kimble PSA Screenshot: Kimble PSA Gantt chart screenshot Kimble PSA Screenshot: Kimble PSA proposal scope screenshot

Kimble PSA Bewertungen

Kimble PSA Bewertungen

Gesamtbewertung
3,7
/
5
Ausgezeichnet
4

Sehr gut
6

Durchschnitt
4

Gering
1

Schlecht
1

Preis-Leistungs-Verhältnis
3,6
Funktionen
3,9
Bedienkomfort
3,1
Kundenbetreuung
3,8
63% haben diese Anwendung empfohlen
Peter R.

End-to-End Solution

Implementing Kimble helped us with Resource Planning, Revenue Visibility and Forecasting, Increased Utilization, Time Capture. As a small services company, it forced us to really step up our game. But that's what's needed to grow...and not lose sleep due to guessing at resource availability, and also revenue/cost/margin projections.


Mit Google übersetzen
Laura R.

Kimble gives the visibility of the business while providing a platform for accountability

My experience, and our company's experience, has been good. We learn more all the time, and the ease of visibility of business revenue is amazingly powerful. Our teams have taken initiative to expand their use of the tool and are open to trying new features.


Mit Google übersetzen
Tom A.

Considered view of a relatively new user

Our account managers are really helpful and we are slowly (after some years) getting reliable MI out of the system. However, the licensing costs are crazy and we are paying for far more than we use.


Mit Google übersetzen
Verifizierter Rezensent

Excellent PSA solution

Since implementing Kimble, we have been able to grow substantially without increasing our back office operation. We are now fully reliant on Kimble as our core system and very happy that it supports our business extremely well.


Mit Google übersetzen
Cian M.

Automating our E2E business

Kimble has been fundamental to our growth. As we've scaled, it's helped us with tasks that were simple when we were only a few people:
- Understanding our sales pipeline
- Knowing resource availability
- Tracking project financials
- Month end and billing
- Recording client information and conversations


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Peter R.
Branche: Professionelles Training & Coaching
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

End-to-End Solution

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 24.9.2018
Quelle der Bewertung: Capterra

Implementing Kimble helped us with Resource Planning, Revenue Visibility and Forecasting, Increased Utilization, Time Capture. As a small services company, it forced us to really step up our game. But that's what's needed to grow...and not lose sleep due to guessing at resource availability, and also revenue/cost/margin projections.

Vorteile

Kimble lets you create templates for how you sell and deliver your services. You begin using it during the selling phase. Who will be your resources? What skills do they need? When will those resources be scheduled? The process follows all the way from the original proposal, through delivery, time and utilization tracking, and on through to invoicing. The unique thing about Kimble is that it's forward looking and forward planning.

The goal of any consulting company, and how Kimble is designed, is to reduce bench time and feel confident in taking on and planning delivery of products down the road. And as you do all that within Kimble you'll have a forward-looking financial picture as well. For us it's all about balancing the supply and demand. All project time, revenue, and costs for a project are mapped out for as far forward as your projecting. Usually you have extra FTEs doing just that work.

Take the time to do a proper implementation, and you'll need to dedicate plenty of time to testing all your use cases. There is a lot of knowledge transfer that has to happen, and we've had to resist the urge to rush through the implementation.

Nachteile

Not a dislike, but know that this is a tool to manage your business, and as such you'll want your delivery managers using it daily. You've got to engage with this product and it's process. If you don't, then it's just backward-looking time entry. Since you're reading this review I'm guessing you've had enough of that.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Laura R.
Branche: E-Learning
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Kimble gives the visibility of the business while providing a platform for accountability

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 13.4.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

My experience, and our company's experience, has been good. We learn more all the time, and the ease of visibility of business revenue is amazingly powerful. Our teams have taken initiative to expand their use of the tool and are open to trying new features.

Vorteile

The instant visibility of how your company is doing - everything from proposals to invoicing, it shows revenue flow, resource availability, and project status. There is always more to implement, and we have the ability to implement what features we want, when we want it. By doing so, it also requires us to evaluate our business practices and align with best practices based on the way Kimble functions. Our Customer Success Managers have been amazing, responsive, and the team is always willing to help us implement additional functionality.

Nachteile

The administrator training and resources are lacking, where we need to depend upon ZenDesk and our Customer Success Manager to provide support. Most of the technical resources are based on how the technology functions, but it's difficult to find details on some of the options on the administrative side, and best practices on how customers use different features (such as usage of the Other Activities fields, and such). I think what is missing is the practical usage and governance suggestions around how to setup and use features, particularly as you are implementing them.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 9.0/10

Tom A.
Branche: Unternehmensberatung
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Considered view of a relatively new user

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 7.4.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

Our account managers are really helpful and we are slowly (after some years) getting reliable MI out of the system. However, the licensing costs are crazy and we are paying for far more than we use.

Vorteile

Using Kimble has enabled us to ensure everyone is working accurately under contract, can self bill and be paid easily.

There are also lots of features for reporting and creating your own, bespoke, reports if you have people that can do such things.

The phone app is better now and works well.

The customer service people are always very willing to help and clearly try to resolve issues.

Nachteile

I have nothing to compare against so some of these issues may be industry-wide, however:
- It is not an intuitive system either as a user or as an administrator. For a SME, we don't tend to have people working full time on the system and so, unless you use it consistently, it is easy to forget odd conventions that lead you in a wrong direction.
- It is too big for what we need. There are so many options, it is bewildering and I do wonder if a paired back 'lite' version at a more reasonable price would help.
- The pricing is terrible. Having to buy packs of licenses is out-of-date and, in the current climate, being told we have no options to spread an annual payment across 12 months means Kimble itself is now on our corporate risk register (the only option offered was a 6 month split but with a 6% premium added because of the tie-in with Salesforce. In the days of pay-as-you-go, this is outdated and unfair.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 3.0/10

Verifizierter Rezensent
Branche: Finanzdienstleistungen
Untern. Größe: 201-500 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Excellent PSA solution

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 20.4.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

Since implementing Kimble, we have been able to grow substantially without increasing our back office operation. We are now fully reliant on Kimble as our core system and very happy that it supports our business extremely well.

Vorteile

Kimble is a fully featured product that is growing in functionality with each release, with much of that led by the user base. Being based on the Salesforce platform, the integration facilities are excellent and the ability to customise the application are also very good. The support team are also very good.

Nachteile

While the application is fully supported within Lightning, most screens are not fully Lightning-enabled as yet and it is not yet possible to customise them fully.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 7.0/10

Cian M.
Branche: Unternehmensberatung
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Automating our E2E business

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 29.10.2018
Quelle der Bewertung: Capterra

Kimble has been fundamental to our growth. As we've scaled, it's helped us with tasks that were simple when we were only a few people:
- Understanding our sales pipeline
- Knowing resource availability
- Tracking project financials
- Month end and billing
- Recording client information and conversations

Vorteile

Kimble supports the bulk of our business, from first conversations with a client, to resourcing and from managing a live project, to invoicing. Kimble automates what would otherwise be laborious manual processes and rewards up front effort. For example, resourcing information entered during the sales process allows you to quickly find the right person for that role based on availability and skill set and consultant's timesheet entries become invoicable items that finance can quickly process.

Nachteile

The user interface could be improved. Kimble has a complex data structure, which makes it really powerful but somewhat confusing to the standard user. A friendlier, more intuitive interface would help users get up to speed quickly and properly benefit from the tool.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Nutzerempfehlung
7,1/10
Basierend auf 16 Benutzerbewertungen
Vergleiche Nutzerempfehlungen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kimble PSA Preis

Kimble PSA Preis

Beginnt ab
N/A
Gratis Testen
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Preis-Leistungs-Verhältnis
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,6/5
Basierend auf 16 Benutzerbewertungen
Vergleiche das Preis-Leistungs-Verhältnis mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kimble PSA Funktionen

Kimble PSA Funktionen

API
Aktivitäts-Dashboard
Aktivitäts-Verfolgung
Aufgaben-Nachverfolgung
Aufgabenmanagement
Automatische Benachrichtigungen
Berichterstattung und Statistik
Drag-and-Drop-Oberfläche
Fortschrittsverfolgung
Gantt-Diagramme
Integration von Dritten
Mehrere Projekte
Priorisierung
Prognosen
Projekt-Nachverfolgung
Projektmanagement
Projektplanung
Projektzeiterfassung
Stundenzettel
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
Funktionen
3,9/5
Basierend auf 16 Benutzerbewertungen
Vergleiche Funktionen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kategorien

Videos und Anleitungen

Videos und Anleitungen

Kimble PSA Häufig gestellte Fragen

Kimble PSA Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Kimble PSA.

F. Welche Preispläne bietet Kimble PSA an?

Kimble PSA bietet folgende Kostenpläne an:

Preismodell: Abonnement

Gratis Testen: Nicht verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von Kimble PSA?

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von Kimble PSA

F. Wer sind die typischen Nutzer von Kimble PSA?

Kimble PSA hat die folgenden typischen Kunden:

Großunternehmen, Mittlere Unternehmen, Kleine Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von Kimble PSA unterstützt?

Kimble PSA unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch, Deutsch

F. Welche Preispläne bietet Kimble PSA an?

Kimble PSA hat folgende Preismodelle:

Abonnement

F. Unterstützt Kimble PSA mobile Geräte?

Kimble PSA unterstützt die folgenden Geräte:

Android, iPhone, iPad

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Kimble PSA?

Kimble PSA kann in folgende Anwendungen integriert werden:

MYOB Advanced, MYOB Essentials, QuickBooks, QuickBooks Online, SAP Concur, Sage Intacct, Salesforce Sales Cloud, Xero

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Kimble PSA an?

Kimble PSA bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Telefon-Support, Online-Support, Häufig gestellte Fragen, Wissensdatenbank, Video-Anleitungen