FinAlyzer
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Über FinAlyzer
FinAlyzer ist eine finanzielle MIS-Plattform (Management Information System) für Buchhalter zur Berichterstattung und Finanzanalyse. Das cloudbasierte Tool bietet Funktionen wie Finanzkonsolidierung, Rechts- und Verwaltungsberichterstattung, Profitabilitätsverfolgung nach Segment, Management-Dashboards, KPI-Tracking und mehr. Um Buchhalter bei ihrer täglichen Arbeit zu unterstützen, automatisiert die Lösung Aufgaben wie Finanzkonsolidierung, Management- und Finanzberichterstattung (IndAS, IFRS, USGAAP usw.) sowie Dashboard-Erstellung. Sie ist nützlich für Organisationen mit mehreren Geschäftsbereichen, Entitäten oder Berichterstattungsanforderungen.
FinAlyzer kann von Buchhaltern und Finanzunternehmen verwendet werden, um ihre wichtigsten Finanzdaten über Dashboards, Berichte und Analysen zu analysieren. Die Plattform lässt sich in Buchhaltungssysteme von Drittanbietern integrieren, u. a. in QuickBooks und Tally, um Finanzdaten von mehreren Plattformen abzurufen, sowie wie in Microsoft Excel, um Betriebsdaten zu synchronisieren. Diese Daten können vom System verwendet werden, um automatisch Berichte zu erstellen und die Daten in umsetzbare Erkenntnisse umzuwandeln, um die Entscheidungsfindung zu unterstützen. Berichte können anhand von Metriken wie Kontendiagrammen, Konsolidierung, operativen KPIs, Kostenzuordnung und mehr erstellt werden. So können Probleme durch die Prognose von Verkauf, Umsatz und Ausgaben markiert und Nutzer auf sie aufmerksam gemacht werden, sodass sie gelöst werden können, bevor sie auftreten.
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Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Bedienkomfort
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
Alternativen
Dynamics 365
OneStream
MYOB Acumatica
Reach Reporting
Nutzerbewertungen
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- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
finAlyzer is the [SENSITIVE CONTENT] in the block in the field of Budgeting and reporting...
Bewertet am 13.9.2022
One word - " Excellence"
One word - " Excellence"
Vorteile
1. Excellent and brilliant well informed. Everyone was extremely curtious , confident and knowledgable about their product. They have a solution oriented and can do approach to their customers.
2. The software is excellent and seamless, integrated with excel ( bread and butter for a finance guy) so it brings in familiarity and comfort
3. The pricing is very thoughtful and SaaS based
Nachteile
Every software would need to evolve. I would love to see FAR with asset tracking capability ( tagged to user) being offered as an option. Similary, could element of PowerBI , etc ( integrating cabality of taking a feed from PowerBI, Tablue) be possible. Im not a technical guy so please take this suggestion with a pinch of salt. I understand, just like law of gravity, there are limitations to imagination taking wings of flight :-)
- Branche: Buchhaltung
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Monatlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Comprehensive EPM software that even mid-sized businesses can adopt
Bewertet am 15.2.2019
We have had a pleasant experience working with FinAlyzer, not just the product, but the service the...
We have had a pleasant experience working with FinAlyzer, not just the product, but the service the company has provided. They go out of the way to provide solutions and are ready to customize the software to meet our specific requirements
Vorteile
The simplicity and ‘fit for purpose’ design are the best things about the software. The product takes care of the process and control aspects of financial consolidation & reporting. It helps geographically spread teams to easily collaborate and complete the consolidation process effectively and on time. The change management process is easy, as end users find it easy to learn. The users can also customize the reports on their own, and thereby removing ongoing dependence on IT teams. It is a software that businesses can consider for automating their segment wise profitability reporting, entity level management reporting, investor reporting & statutory financial reporting
Nachteile
I loved everything about the software and it is very hard to point this out.
Antwort von Beyond Square Solutions
Our heart-felt thanks for taking time and penning down your review comments. We are happy to know that you have had a pleasant experience with both our product & our service. We hope to continue delighting you with our product features and service.
- Branche: Automotive
- Unternehmensgröße: 5.001–10.000 Mitarbeiter
- Monatlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 7.0 /10
Finaanalyzer Software
Bewertet am 6.9.2022
It has reduced the time spent on taking TB and grouping the same. The experience on that aspect has...
It has reduced the time spent on taking TB and grouping the same. The experience on that aspect has very good.
Vorteile
Easy Downloading of TB into A structured format
Availability of Trends based on the above
Nachteile
Graphs are not appealing.
To make it more MIS friendly software by incorporating many features into it.
- Branche: Buchhaltung
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Reporting with ease of pressing a button
Bewertet am 1.9.2022
Very good & interesting
Very good & interesting
Vorteile
Flexible & Good view of the report. Easy to download the reports and review. Costwise and implementation wise comparatively cheaper.
Nachteile
Integration difficult when data of the customer is not organised and reconciled
In Betracht gezogene Alternativen
Dynamics 365Gründe für den Wechsel zu FinAlyzer
Cost- Branche: Pharmazeutika
- Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
- Monatlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 7.0 /10
Beyond Square
Bewertet am 26.2.2019
Benefits - it helps us organize the functionalities of having multiple data input and books of...
Benefits - it helps us organize the functionalities of having multiple data input and books of accounts.
Problems faced - Data optimization when working with huge volume of data
Suggestions
1. Single logon – if can be mapped with the entity log on security, I have seen some other cloud tools have this feature enabled.
2. Roll forward feature to carry balances from one financial year to another
3. User level restriction to certain books/segments based on customized authority matrix
4. Training for admin users to use the tool to the fullest extent possible
5. Dynamic creation of reports rather than standard types. Each user will have an unique data set and requirement. The tool at this point doesn't fulfil that potential, I hope in future it will
6. I would personally like manual intervention after go live to be minimal on administering the activity
7. Issue log for all the changes including the admin activities
8. Additional VPN security protocol when data pertaining to large corporate are accessed outside of the company's network. This feature will enable authentication and minimize the impact of social engineering activities.
Vorteile
Potential to be a blockbuster tool. Like the look and feel and certain UIs involved.
Nachteile
Data optimization and indexation. Especially when the data to be processed is voluminous, finding it annoying to wait for the processing to end.
Antwort von Beyond Square Solutions
We are grateful to you for taking out time and writing your detailed feedback on Capterra. We have personally reached out to you to go through the items, and have already addressed items 3, 4, 5, 6 & 7. We are working on the other items as part of our roadmap. Your valuable feedback helps us constantly improve and also helps other companies discover FinAlyzer for their organizational requirements.
FinAlyzer Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über FinAlyzer.F. Welche Preispläne bietet FinAlyzer an?
FinAlyzer bietet folgende Kostenpläne an:
- Ab: 0,01 $/Monat
- Preismodell: Abonnement
- Gratis Testen: Verfügbar
F. Wer sind die typischen Nutzer von FinAlyzer?
FinAlyzer hat die folgenden typischen Kunden:
51–200, 201–500, 501–1.000, 1.001–5.000
F: Welche Sprachen werden von FinAlyzer unterstützt?
FinAlyzer unterstützt die folgenden Sprachen:
Englisch
F. Unterstützt FinAlyzer mobile Geräte?
FinAlyzer unterstützt die folgenden Geräte:
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert FinAlyzer?
FinAlyzer kann in folgende Anwendungen integriert werden:
Microsoft Excel, QuickBooks Online, QuickBooks Online Advanced, Xero
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet FinAlyzer an?
FinAlyzer bietet folgende Optionen für Kundensupport:
E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Telefon-Support, Chat
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