Bokun

Bokun

Cloudbasierte Buchungsmanagementlösung für die Tourismusbranche

4.8/5 (223 Bewertungen)

Bokun Übersicht

Was ist Bokun?

Bokun ist eine cloudbasierte Buchungsmanagementlösung, mit der kleine bis große Reise- und Tourismusunternehmen Reservierungen, Produktinhalte, Bilder, Kategorisierungen, Preise, Inventar und Zahlungen verwalten können. Die Plattform bietet auch eine Online-Buchungsmaschine, mit der Nutzer benutzerdefinierte Buchungswebsites erstellen können.

Bokun bietet eine Reihe von Funktionen wie API-Integration, Kreditkartenverarbeitung, Channel-Management, B2B-Marktplatz, Betriebsmanagement, detaillierte Berichte und mehr. Die Lösung ermöglicht es Nutzern, Provisionsbedingungen und -verträge sowohl mit Verkäufern als auch mit Lieferanten zu verwalten. Sie hilft Nutzern, Verkäufe zu verfolgen, automatische Rechnungen zu erstellen und Kreditoren und Forderungen in Echtzeit anzuzeigen. Das integrierte Zahlungsverarbeitungssystem ermöglicht es Unternehmen, Online-Zahlungen von Kredit- und Debitkarten zu akzeptieren, Rückerstattungen auszustellen und Stornierungen zu verwalten.

Bokun enthält ein Inventarmanagementmodul, mit dem Unternehmen Ressourcen mit Echtzeit-Verfügbarkeitsstatus verwalten können. Nutzer können Kombinationsprodukte erstellen, Upselling durchführen und Reisende Produkte anpassen lassen. Mit der Channel-Management-Funktion können Nutzer ihre Produkte vertreiben, Self-Service-Anmeldungen an Agenten senden oder Dienste direkt über Websites von Drittanbietern verkaufen. Bokun bietet auch Zugriff auf Passagierlisten, Abhollisten, Kundenkommunikation und Verkaufsberichte mit Analysen.

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Preis-Leistungs-Verhältnis

Bokun Funktionen

Geräte
Unternehmensgröße
K M G
Märkte
Asien, Australien, Brasilien, Kanada, China und 5 weitere , Europa, Deutschland, Indien, Japan, Lateinamerika
Unterstützte Sprachen
Chinesisch (vereinfacht), Englisch, Französisch, Deutsch, Italienisch und 4 weitere , Japanisch, Norwegisch, Portugiesisch, Spanisch

Screenshots

Bokun Screenshot: Bokun Marketplace Screenshot: Establish partnerships as both a re-seller and vendor
Bokun Screenshot: Bokun Marketplace Screenshot: Establish partnerships as both a re-seller and vendor Bokun Screenshot: Manage Offline Bookings Screenshot: Create, amend and cancel bookings Bokun Screenshot: Agent Areas Screenshot: Custom sales areas, account management tools, wallets, commission management, invoicing & billing, and reporting for agents Bokun Screenshot: Custom Booking Engine Screenshot: Add a mobile-friendly booking widget to websites

Bokun Bewertungen

Bokun Bewertungen

Gesamtbewertung
4.8
/
5 223 Nutzerbewertungen
Ausgezeichnet
180

Sehr gut
37

Durchschnitt
4

Gering
1

Schlecht
1

Preis-Leistungs-Verhältnis
4.8
Funktionen
4.6
Bedienkomfort
4.4
Kundenbetreuung
4.7
97% haben diese Anwendung empfohlen
Maarten V.

Best way to grow our business

If you run a small tour operation I would certainly recommend getting onto Bokun, it gets you started faster and at the same time set you up for bigger stuff in the future.


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Rae E.

Immense value for money

In my opinion BOKUN is the market leader for tour software that would suit ANY sized business. Their support is terrific and they are helping us grow our business with their channel manager functions. We have direct connections to major OTAs including Trip Adivsor/ Expedia and can also offer private booking areas for hotels and small retail travel agents with personalised pricing & currency.
So far anything that I've wanted when I started, or decided along the way that I've wanted- they've delivered. I'm obviously stoked with the product.


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Angeliki G.

One of the best in its field

Booking widget right in my web site making bookings a piece of cake! And with the backend manager I have every detail and information right in my fingertip making my life much easier.


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Luke C.

Honestly, the worst software we've used


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Caroline S.

Bókun - A booking software and marketplace developing

We finally have an online booking platform, that by today automatically takes care of approx. 40% of our accommodation bookings.


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Maarten V.
Branche: Gastgewerbe
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
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Best way to grow our business

Täglich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 17.6.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

If you run a small tour operation I would certainly recommend getting onto Bokun, it gets you started faster and at the same time set you up for bigger stuff in the future.

Vorteile

Bokun delivers a system that integrates just about every functionality we need as a Food Tour company. I particularly like how we can easily find new partners to hook up to the same functionality.

Using bokun we can give our clients a seamless experience and at the same time keep administration on our end as lean as possible.

Nachteile

Cons isn't the right word, the company has a few places to work harder on.
- Support could respond faster
- Support and new feature roll-out has to get more transparent
- E-commerce integration has to be enhanced. Up selling, down selling, cross selling are all in its infancy at this moment.
- Partner integration needs more work, the software currently doesn't work well with a model where brick-and-mortar tour agencies sell tours on behalf of us. (Ticketing displays incorrect messages to the end user, invoices can only be sent to one party, not to a different invoicing department, payments are not assumed to come in just before or just after the tour date).

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Antwort von Bokun

Hi Maarten,
Thank you for your feedback. We hear you loud and clear about each of your suggestions for improvement, and we thank you for taking the time to let us know. We are working on improving support response time, our new feature communications, and many product enhancements. Please do not hesitate to reach out to the support team with any other suggestions or ideas.

Best,
Bokun Support

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 9.0/10

Rae E.
Branche: Freizeit, Reisen & Tourismus
Untern. Größe: 13-50 Mitarbeiter
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Immense value for money

Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 26.11.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

In my opinion BOKUN is the market leader for tour software that would suit ANY sized business. Their support is terrific and they are helping us grow our business with their channel manager functions. We have direct connections to major OTAs including Trip Adivsor/ Expedia and can also offer private booking areas for hotels and small retail travel agents with personalised pricing & currency.
So far anything that I've wanted when I started, or decided along the way that I've wanted- they've delivered. I'm obviously stoked with the product.

Vorteile

We have been using Bokun for roughly six months now. I spent 12 months trying and discarding other online platforms for tour sales because they were either too hard to use (even for a techie like me) or they lacked functionality. We were starting with almost no online sales and as a small business our budget was quite low. I was looking for a system with lots of functionality, connections to the OTA's and scaleable pricing. AND BOY did I find it!

Nachteile

There's nothing I don't like- just take note that with an amazing array of functions comes many moving parts. You need to be quite good to manage it all- but if in doubt their support is terrific and can take the hard parts off your hands.

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Antwort von Bokun

Hi Rae,
Thank you so much for your review! Please do not hesitate to reach out to us at support@bokun.io if you have any product suggestions or any questions in the future -- we're here to help!

Best,
Bokun Support

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Angeliki G.
Branche: Freizeit, Reisen & Tourismus
Untern. Größe: Selbstständig
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One of the best in its field

Täglich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 4.11.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

Booking widget right in my web site making bookings a piece of cake! And with the backend manager I have every detail and information right in my fingertip making my life much easier.

Vorteile

So many functionalities and features that can cover the demands of tour operators and travel agencies. Pricing is is very fair compared to alternatives. You can even find partnerships within the software. An overall very nice booking software. Ended up using it after a long market research. And can say I'm satisfied.

Nachteile

Since bokun was recently buyed by tripadvisor I believe it hasn't "settled" to what viator wants to provide. Things have been fixed and I believe that there are plenty more that will be included by viator to make this booking software the top one. Many hasitate knowing that this is not a privately heald software but viator being behind it but I personally can't see why this is something that bad? On the contrary this can be something really good making you feel safe being partners with one of the leading companies in the industry.

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Antwort von Bokun

Thank you for your review, Angeliki. We are so glad Bokun has proven to be so helpful and successful as your online booking engine and backend reservation and channel manager.

Best,
Bokun Support

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 9.0/10

Luke C.
Branche: Freizeit, Reisen & Tourismus
Untern. Größe: 13-50 Mitarbeiter
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Honestly, the worst software we've used

Täglich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 22.5.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

Vorteile

None at all. We've racked out brains and can't think of one positive thing to say about Bokun.

Nachteile

Customer service is pathetic. Waiting up to a week for a response on time critical issues and even when they do reply, it's as basic and not relevant. Lost countless bookings due to delayed support.

Can't speak with anyone on the phone. APIs change without warning. Issues with customers receiving emails. Continually line of problems with the software which is badly thought out and executed. It would have the upside of being cheap, but then it takes so much of our time it ends up being more expensive than other software.

They are owned by TripAdvisor and Viator which we have similar problems with. Don't waste your time. In a nutshell - crap.

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Antwort von Bokun

Thank you for your review. We understand your frustration and know how crucial it is to your business to receive customer support in a timely fashion. We are continually working to improve our customer service response times and the training of our support teams. We appreciate your feedback regarding our API updates and hear you loud and clear; we are currently working to enhance how we communicate product updates to our customers. A manger from our support team will be reaching out to you directly so we can make it right.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 0.0/10

Caroline S.
Branche: Freizeit, Reisen & Tourismus
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
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Bókun - A booking software and marketplace developing

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 26.11.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

We finally have an online booking platform, that by today automatically takes care of approx. 40% of our accommodation bookings.

Vorteile

When we first got introduced to Bókun we saw the huge potential and the possibility for getting a very useful and handy booking platform for us as family managed small holiday resort, which is not an overkill compared to many other systems.
We were also fond of the idea of the marketplace.

Nachteile

Having worked with the Bókun platform for 4 years now we love it on one hand, but at the same time we are disappointed, that, especially since Trip Advisor jumped on board, no further developments were made on the accommodation platform. This is the main platform we use and we put up from the beginnigs with missing items, or work around solutions because we were always promised that things would get better/easier/more userfriendly or simply missing items would be implemented. We tried to help actively with feedback what we were missing on our behalf.
Last year I then got the feedback, that no further developments are made on the accommodation platform for the time being. All focus is set on tours and marketplace. A huge disappointment for us.
The platform has evolved including all parts and I still believe the accommodation platform is important, too. So it highly would be appreciated to give this part a little bit more focus again.

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Antwort von Bokun

Hi Caroline,
Thank you for your review and feedback. We hear you loud and clear and completely understand your concerns about using Bokun as an accommodations management platform. Our core focus at Bokun remains creating the best platform for tours and activities. But please keep sending us your feedback and ideas for accommodation bookings, and we will continue to alert you of any new features we have added.

Best,
Bokun Support

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Nutzerempfehlung
9.4/10
Basierend auf 223 Benutzerbewertungen
Vergleiche Nutzerempfehlungen mit Alternativen
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Bokun Preis

Bokun Preis

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Preis-Leistungs-Verhältnis
Preis-Leistungs-Verhältnis
4.8/5
Basierend auf 223 Benutzerbewertungen
Vergleiche das Preis-Leistungs-Verhältnis mit Alternativen
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Bokun Funktionen

Bokun Funktionen

API
Aktivitäts-Dashboard
Aktivitäts-Verfolgung
Anpassbare Berichterstellung
Anpassbare Vorlagen
Automatische Benachrichtigungen
Benutzerdefinierte Felder
Berichterstattung und Statistik
CRM-Integration
Daten-Import / -Export
E-Mail-Integration
Echtzeit-Daten
Elektronische Zahlungen
Erinnerungen
Integration von Dritten
Kalenderverwaltung
Kundendatenbank
Kundenspezifisches Branding
Social-Media-Integration
Umfragen & Feedback
Funktionen
4.6/5
Basierend auf 223 Benutzerbewertungen
Vergleiche Funktionen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kategorien

Videos und Anleitungen

Videos und Anleitungen

Bokun Häufig gestellte Fragen

Bokun Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Bokun.

F. Welche Preispläne bietet Bokun an?

Bokun bietet folgende Kostenpläne an:

Preismodell: Abonnement

Gratis Testen: Nicht verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von Bokun?

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von Bokun

F. Wer sind die typischen Nutzer von Bokun?

Bokun hat die folgenden typischen Kunden:

Freie Mitarbeiter, Großunternehmen, Mittlere Unternehmen, Kleine Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von Bokun unterstützt?

Bokun unterstützt die folgenden Sprachen:

Chinesisch (vereinfacht), Englisch, Französisch, Deutsch, Italienisch, Japanisch, Norwegisch, Portugiesisch, Spanisch

F. Welche Preispläne bietet Bokun an?

Bokun hat folgende Preismodelle:

Abonnement

F. Unterstützt Bokun mobile Geräte?

Wir haben keine Informationen darüber, welche Geräte Bokun unterstützt

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Bokun?

Wir haben keine Informationen darüber, welche Integrationen Bokun hat

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Bokun an?

Bokun bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Häufig gestellte Fragen, Wissensdatenbank, Online-Support, Telefon-Support, Video-Anleitungen