Bokun

Cloudbasierte Buchungsmanagementlösung für die Tourismusbranche

4,8 /5 (316 Bewertungen) Eine Bewertung verfassen!

Bokun Übersicht

Was ist Bokun?

Bokun ist eine cloudbasierte Buchungsmanagementlösung, mit der kleine bis große Reise- und Tourismusunternehmen Reservierungen, Produktinhalte, Bilder, Kategorisierungen, Preise, Inventar und Zahlungen verwalten können. Die Plattform bietet auch eine Online-Buchungsmaschine, mit der Nutzer benutzerdefinierte Buchungswebsites erstellen können.

Bokun bietet eine Reihe von Funktionen wie API-Integration, Kreditkartenverarbeitung, Channel-Management, B2B-Marktplatz, Betriebsmanagement, detaillierte Berichte und mehr. Die Lösung ermöglicht es Nutzern, Provisionsbedingungen und -verträge sowohl mit Verkäufern als auch mit Lieferanten zu verwalten. Sie hilft Nutzern, Verkäufe zu verfolgen, automatische Rechnungen zu erstellen und Kreditoren und Forderungen in Echtzeit anzuzeigen. Das integrierte Zahlungsverarbeitungssystem ermöglicht es Unternehmen, Online-Zahlungen von Kredit- und Debitkarten zu akzeptieren, Rückerstattungen auszustellen und Stornierungen zu verwalten.

Bokun enthält ein Inventarmanagementmodul, mit dem Unternehmen Ressourcen mit Echtzeit-Verfügbarkeitsstatus verwalten können. Nutzer können Kombinationsprodukte erstellen, Upselling durchführen und Reisende Produkte anpassen lassen. Mit der Channel-Management-Funktion können Nutzer ihre Produkte vertreiben, Self-Service-Anmeldungen an Agenten senden oder Dienste direkt über Websites von Drittanbietern verkaufen. Bokun bietet auch Zugriff auf Passagierlisten, Abhollisten, Kundenkommunikation und Verkaufsberichte mit Analysen.

Bokun Übersicht

Kosten

Beginnt ab
N/A

Preisoptionen

Gratis Testen
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis

Bokun Funktionen

Geräte
Unternehmensgröße
K M G
Märkte
Vereinigte Staaten von Amerika, Kanada, Vereinigtes Königreich, Australien, China und 5 weitere , Indien, Japan, Deutschland, Brasilien, Mexiko
Unterstützte Sprachen
Chinesisch (vereinfacht), Englisch, Französisch, Deutsch, Italienisch und 4 weitere , Japanisch, Norwegisch, Portugiesisch, Spanisch

Medien

Bokun Marketplace Screenshot: Establish partnerships as both a re-seller and vendor
Manage Offline Bookings Screenshot: Create, amend and cancel bookings
Agent Areas Screenshot: Custom sales areas, account management tools, wallets, commission management, invoicing & billing, and reporting for agents
Custom Booking Engine Screenshot: Add a mobile-friendly booking widget to websites
Videos zu Bokun Videos zu Bokun Bokun Screenshot: Bokun Marketplace Screenshot: Establish partnerships as both a re-seller and vendor Bokun Screenshot: Manage Offline Bookings Screenshot: Create, amend and cancel bookings Bokun Screenshot: Agent Areas Screenshot: Custom sales areas, account management tools, wallets, commission management, invoicing & billing, and reporting for agents Bokun Screenshot: Custom Booking Engine Screenshot: Add a mobile-friendly booking widget to websites

Bokun Bewertungen

Bokun Bewertungen

Gesamtbewertung
4,8
/
5
Ausgezeichnet
263

Sehr gut
43

Durchschnitt
5

Gering
3

Schlecht
2

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,8
Funktionen
4,6
Bedienkomfort
4,5
Kundenbetreuung
4,8
97% haben diese Anwendung empfohlen
Maarten V.

Best way to grow our business

If you run a small tour operation I would certainly recommend getting onto Bokun, it gets you started faster and at the same time set you up for bigger stuff in the future.


Mit Google übersetzen
Rae E.

Immense value for money

In my opinion BOKUN is the market leader for tour software that would suit ANY sized business. Their support is terrific and they are helping us grow our business with their channel manager functions. We have direct connections to major OTAs including Trip Adivsor/ Expedia and can also offer private booking areas for hotels and small retail travel agents with personalised pricing & currency.
So far anything that I've wanted when I started, or decided along the way that I've wanted- they've delivered. I'm obviously stoked with the product.


Mit Google übersetzen
Adie Y.

Helpful to manage and grow bussines tour and activities

I can grow my company and easy manage booking ,create product and also can be partner with others through this software.So I will keep use this bokun software.


Mit Google übersetzen
Verifizierter Rezensent

Technical errors & unfriendly policies

We use bokun for booking of tour products via our website. However, after negative experiences with Bokun we are now looking for a better option - luckily there are countless better booking software products out there.


Mit Google übersetzen
Alexandra M.

All in one easy and friendly to use

I'm selling my tours in several websites and agents, and Bokun was the best choice that I could have done for my company. Tried other before and this one got me to where I wanted.


Mit Google übersetzen
Maarten V.
Branche: Gastgewerbe
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Best way to grow our business

Täglich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 17.6.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

If you run a small tour operation I would certainly recommend getting onto Bokun, it gets you started faster and at the same time set you up for bigger stuff in the future.

Vorteile

Bokun delivers a system that integrates just about every functionality we need as a Food Tour company. I particularly like how we can easily find new partners to hook up to the same functionality.

Using bokun we can give our clients a seamless experience and at the same time keep administration on our end as lean as possible.

Nachteile

Cons isn't the right word, the company has a few places to work harder on.
- Support could respond faster
- Support and new feature roll-out has to get more transparent
- E-commerce integration has to be enhanced. Up selling, down selling, cross selling are all in its infancy at this moment.
- Partner integration needs more work, the software currently doesn't work well with a model where brick-and-mortar tour agencies sell tours on behalf of us. (Ticketing displays incorrect messages to the end user, invoices can only be sent to one party, not to a different invoicing department, payments are not assumed to come in just before or just after the tour date).

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Antwort von Bokun

Hi Maarten,
Thank you for your feedback. We hear you loud and clear about each of your suggestions for improvement, and we thank you for taking the time to let us know. We are working on improving support response time, our new feature communications, and many product enhancements. Please do not hesitate to reach out to the support team with any other suggestions or ideas.

Best,
Bokun Support

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 9.0/10

Rae E.
Branche: Freizeit, Reisen & Tourismus
Untern. Größe: 13-50 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Immense value for money

Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 26.11.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

In my opinion BOKUN is the market leader for tour software that would suit ANY sized business. Their support is terrific and they are helping us grow our business with their channel manager functions. We have direct connections to major OTAs including Trip Adivsor/ Expedia and can also offer private booking areas for hotels and small retail travel agents with personalised pricing & currency.
So far anything that I've wanted when I started, or decided along the way that I've wanted- they've delivered. I'm obviously stoked with the product.

Vorteile

We have been using Bokun for roughly six months now. I spent 12 months trying and discarding other online platforms for tour sales because they were either too hard to use (even for a techie like me) or they lacked functionality. We were starting with almost no online sales and as a small business our budget was quite low. I was looking for a system with lots of functionality, connections to the OTA's and scaleable pricing. AND BOY did I find it!

Nachteile

There's nothing I don't like- just take note that with an amazing array of functions comes many moving parts. You need to be quite good to manage it all- but if in doubt their support is terrific and can take the hard parts off your hands.

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Antwort von Bokun

Hi Rae,
Thank you so much for your review! Please do not hesitate to reach out to us at support@bokun.io if you have any product suggestions or any questions in the future -- we're here to help!

Best,
Bokun Support

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Adie Y.
Branche: Freizeit, Reisen & Tourismus
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Helpful to manage and grow bussines tour and activities

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 1.9.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

I can grow my company and easy manage booking ,create product and also can be partner with others through this software.So I will keep use this bokun software.

Vorteile

The feature is very helpful to load,manage all of product we need.All of that is very easy to use also for beginner.This software can integrate with web and any and easy to create widget.

Nachteile

the feature always updating following our needs.All of step very familiar,no need expert to use this software.I can create own website in this software also they integrating with payment gateway like TrustMyTravel.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Verifizierter Rezensent
Branche: Freizeit, Reisen & Tourismus
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Technical errors & unfriendly policies

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 15.4.2020
Quelle der Bewertung: GetApp

We use bokun for booking of tour products via our website. However, after negative experiences with Bokun we are now looking for a better option - luckily there are countless better booking software products out there.

Vorteile

The possibility for resellers to gain access to your products.

Nachteile

Fairly many bugs in the system and exploitative terms & conditions. For tour operators: If a tour gets cancelled by the customer for whatever reason (sickness, travel restrictions due to covid 19, change of travel plans etc.) Bokun keeps all fees paid for the bookings if it is cancelled later than 1 month after the booking was placed by the customer. In total our company has lost about 10k NOK due to this policy, and we are expecting to loose quite significant amounts due to all the covid 19 related cancellations. While we refund the customer, being an understanding company that treats our guests with respect and doesn't take money for a tour that the guest cannot attend due to the world being in a crisis, bokun still takes the fees leaving the tour operator not only without income but with the burden of having to pay a fee for a booking that was cancelled!! At the same time their marketing strategy is trying to make them seem understanding and helpful to its users. Pure hypocricy! After having used bokun for quite some time now we have decided to look for an alternative booking system with less technical issues, provided by a company that values its customers and treats them fairly.

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Antwort von Bokun, A TripAdvisor Company

We are sorry to hear about your poor experience. Our support team is here to help. We believe that this particular issue has been rectified, but please do not hesitate to reach out to support@bokun.io.

To clarify a bit, we only charge a service fee for bookings made on your website when using our online booking engine; all bookings from other channels such as offline, from OTAs, or travel agents come at no charge from Bokun. We don't charge a fee for cancelled direct online bookings that are cancelled within the same month as the booking. But we do not automatically refund for past fees you've already paid to Bokun for bookings made in previous months.

We do hope that clarifies, and again our support team is here to help always, and especially during this difficult time.

Best,
The Bokun Team

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 0.0/10

Alexandra M.
Branche: Freizeit, Reisen & Tourismus
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

All in one easy and friendly to use

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 31.5.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

I'm selling my tours in several websites and agents, and Bokun was the best choice that I could have done for my company. Tried other before and this one got me to where I wanted.

Vorteile

When I came across with Bokun I thought it would be another headache... I was so wrong. Easy to use, friendly and suoer nice costumer support.

Nachteile

I would love to have more time to explore all the features more detailed. So far I haven't seen any negative points.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Nutzerempfehlung
9,5/10
Basierend auf 316 Benutzerbewertungen
Vergleiche Nutzerempfehlungen mit Alternativen
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Bokun Preis

Bokun Preis

Beginnt ab
N/A
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Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,8/5
Basierend auf 316 Benutzerbewertungen
Vergleiche das Preis-Leistungs-Verhältnis mit Alternativen
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Bokun Funktionen

Bokun Funktionen

API
Aktivitäts-Dashboard
Aktivitäts-Verfolgung
Anpassbare Berichterstellung
Anpassbare Vorlagen
Automatische Benachrichtigungen
Benutzerdefinierte Felder
Berichterstattung und Statistik
Daten-Import / -Export
E-Mail-Integration
Elektronische Zahlungen
Erinnerungen
Integration von Dritten
Kalenderverwaltung
Kontakt-Datenbank
Kontaktmanagement
Kundendatenbank
Kundenspezifisches Branding
Social-Media-Integration
Umfragen & Feedback
Funktionen
4,6/5
Basierend auf 316 Benutzerbewertungen
Vergleiche Funktionen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kategorien

Bokun Häufig gestellte Fragen

Bokun Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Bokun.

F. Welche Preispläne bietet Bokun an?

Bokun bietet folgende Kostenpläne an:

Preismodell: Abonnement

Gratis Testen: Nicht verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von Bokun?

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von Bokun

F. Wer sind die typischen Nutzer von Bokun?

Bokun hat die folgenden typischen Kunden:

Kleine Unternehmen, Großunternehmen, Freie Mitarbeiter, Mittlere Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von Bokun unterstützt?

Bokun unterstützt die folgenden Sprachen:

Chinesisch (vereinfacht), Englisch, Französisch, Deutsch, Italienisch, Japanisch, Norwegisch, Portugiesisch, Spanisch

F. Welche Preispläne bietet Bokun an?

Bokun hat folgende Preismodelle:

Abonnement

F. Unterstützt Bokun mobile Geräte?

Wir haben keine Informationen darüber, welche Geräte Bokun unterstützt

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Bokun?

Wir haben keine Informationen darüber, welche Integrationen Bokun hat

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Bokun an?

Bokun bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Telefon-Support, Online-Support, Häufig gestellte Fragen, Wissensdatenbank, Video-Anleitungen