
Sinch Engage
Über Sinch Engage
MessengerPeople bietet mit seiner Messenger Communication Plattform eine skalierbare und DSGVO-konforme Softwarelösung für schnelle und effiziente Kundenkommunikation über Messenger Apps. Sie ermöglicht Unternehmen WhatsApp, Facebook Messenger, Apple Business Chat / iMessage, Telegram, Viber und Notify zentral aus einer Oberfläche heraus für Marketing, Vertrieb, Kundenservice, aber auch interne Kommunikation oder HR einzusetzen. MessengerPeople arbeitet dabei mit den größten Messenger-Unternehmen der Welt offiziell zusammen.
Die browserbasierte Software besitzt alle gängigen Features eines Ticketsysstem - speziell entwickelt auf die Bedürfnisse von Messenger Kommunikation.
- Chat-Oberfläche
- Einbindung von Multimedia-Inhalten und Emojis
- Chatbausteine mit NLP-Technologie
- Versand von Messenger Newsletter
- Kundenprofil-Management
- API-Schnittstellen zu CRM- und Shop-Systemen
- Chatbot Builder
Über 2.000 Unternehmen weltweit, aus den verschiedensten Branchen haben die MessengerPeople Lösung schon erfolgreich genutzt - darunter BMW, TUI Deutschland, die Sparda-Bank München, Pro7Sat1 u.v.m.
Preispakete für die Messenger Communication Platform starten ab 499€.
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Nutzerbewertungen
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Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

- Branche: Elektrische/elektronische Fertigung
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Bedienkomfort
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
Simplify communications with your customers
Bewertet am 19.8.2022
Before using Messenger, we accessed our clients' messages from different applications, but in this...
Before using Messenger, we accessed our clients' messages from different applications, but in this way we have managed to unify communications and save time.
Vorteile
It allows you to unify customer communications across different platforms in a single application. This saves time and customer service is more effective.
Nachteile
At the moment we have not had any problems with the application. We are going to start using automatic chat but we have had previous unsatisfying experiences with this method of communication.
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
Messenging for support guests it's easier now
Bewertet am 4.6.2022
Vorteile
With a small icons on the footer website, we got greater feautures to chat with guests asking for support. The chatbot and other features to automaticly replay in case of agent absence is strategic for our buisness which works in direct customer relatione chats only seasonally-
Nachteile
A back-and user manual or a support team speaking and writing italian will be much appreciated. It has happened that FB and IG connection process previosly actvivated failed for unknown reasons but no allert was advised (?)
- Branche: Marketing & Werbung
- Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 6.0 /10
Great platform but not simple to set up/use - lacks Telegram employees/customer service
Bewertet am 24.5.2022
[SENSITIVE CONTENT] Our contact at Messengerpeople, is lovely, and the platform itself is fine,...
[SENSITIVE CONTENT] Our contact at Messengerpeople, is lovely, and the platform itself is fine, although it is not the easiest to set up and optimise.
It is a low COS% channel for us to use in CRM, however some instruction / contact would be hugely appreciated in terms of set up process and optimisation. Also a lot of the videos/instructions are in German.
Vorteile
The Telegram / Viber channels are relatively simple to set up, it is a rather inexpensive channel for us, and setting up new bots is easy enough to implement, for our different countries.
Nachteile
Telegram/Viber are missing staff that actually work on these platforms, to be able to advise and help. We originally set up the platforms on an ex-employees phone number, and now we cannot seem to get the account disconnected from his phone, meaning we have to request log in details from him even though he doesn't work here anymore. We also have all his phone contacts, which are not relevant to Myprotein.
We have been advised that there is no way to change/disconnect his number from the account, and we will have to start all over again with a new account (losing all our current subscribers), which is not a viable option for us.

- Branche: Musik
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Bedienkomfort
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Good for musicians
Bewertet am 4.10.2019
Vorteile
Able to connect to Facebook users and sms messages
Nachteile
Some security issues but good overall highly recommended
Antwort von MessengerPeople
Hi Mr. Greear,
Thank you very much for your positive evaluation of our Messenger Communication Platform. However, you indicate that we also offer SMS as a channel which is not the case. We purely focus on messaging apps: WhatsApp, Facebook Messenger, Apple Business Chat (iMessage), Telegram and Viber are the channels we offer for customer communication. You also mentioned "Some security issues". This must be a mistake. We haven't had a single security problem in our entire history. Disruptions or security problems with the respective messaging apps are outside of our influence.
We wish you continued success with our platform.
Best regards,
Your MessengerPeople team
- Branche: Versicherung
- Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
- Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
One software for all
Bewertet am 2.4.2021
It gives us ease of access because not only we can monitor different channels but it only generates...
It gives us ease of access because not only we can monitor different channels but it only generates the statistics of the content and inquiry of all the client. Where we got to know the most asked questions. Also chatbot, chatblock, and MIA does almost majority of our work when it comes to answering inquiries.
Vorteile
The best feature for me is the access to almost all of the messaging apps. We can't deny how big the messaging industry is now especially when pandemic arises, it is the only way to communicate for some, but the more apps/softwares produced the more struggle for the companies communication team because in order for us to stay updated and connected to clients we have to be accessible in all the messaging apps in the market. In Messenger Communication it gives us ease of access to all of these different messaging platform. One click and we can now view, reply, add chatbots to all of our platform.
Nachteile
Nothing much, maybe the pricing because it's expensive but I think the features answers it all.
Sinch Engage Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Sinch Engage.F. Welche Preispläne bietet Sinch Engage an?
Sinch Engage bietet folgende Kostenpläne an:
- Ab: 199,00 €/Monat
- Preismodell: Abonnement
- Gratis Testen: Verfügbar
F. Wer sind die typischen Nutzer von Sinch Engage?
Sinch Engage hat die folgenden typischen Kunden:
11–50, 51–200, 201–500, 501–1.000, 1.001–5.000
F: Welche Sprachen werden von Sinch Engage unterstützt?
Sinch Engage unterstützt die folgenden Sprachen:
Deutsch, Englisch, Französisch, Italienisch, Portugiesisch, Spanisch
F. Unterstützt Sinch Engage mobile Geräte?
Sinch Engage unterstützt die folgenden Geräte:
Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Sinch Engage?
Sinch Engage kann in folgende Anwendungen integriert werden:
Instagram, Meta for Business, Telegram, Viber, WhatsApp, WhatsApp API
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Sinch Engage an?
Sinch Engage bietet folgende Optionen für Kundensupport:
E-Mail/Helpdesk, Wissensdatenbank, Telefon-Support, 24/7 Live-Support, Chat
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