
Über Elromco
Elromco ist eine cloudbasierte Umzugssoftware, die Unternehmen jeder Größe bei Kalkulation und Customer-Relationship-Management unterstützt. Zu den wichtigsten Funktionen gehören Lead-Management, Online-Buchung, Disposition, Kommunikation, Frachtbrieferstellung, Angebotserstellung und Zahlungsabwicklung.
Die Anwendung verfügt über ein Modul, mit dem Teams ausgehende Textnachrichten automatisieren und Benachrichtigungen für Kunden und Mitarbeitende einrichten können. Das Management kann Elromco verwenden, um Berichte für mehrere Standorte zu erstellen, Preise zu kontrollieren und Gewinne zu vergleichen. Über die Online-Nutzeroberfläche können Umzugsfirmen die Arbeitszeit verfolgen, Kunden die Arbeiten in Rechnung stellen und den Umzugszyklus abschließen. Vorgesetzte können Elromco auf einem Desktop oder Mobilgerät verwenden, um Teams Aufträgen zuzuordnen und die Umzugsbilanzen zu berechnen.
Elromco enthält eine Bestandsverwaltungsfunktion, mit der Teams Kundenposten in einer Datenbank eingeben, Lagermietvereinbarungen von Kunden verarbeiten und Gebühren für die Postenlagerung berechnen können. Kunden können die Account-Seite verwenden, um Angebote anzuzeigen und zu verwalten und zwischen lokalen, Langstrecken- oder Über-Nacht-Umzugsservices und Lagerservices zu wählen.
Bilder




Du bist nicht sicher, ob Elromco das Richtige ist?
Mit einer beliebten Alternative vergleichen
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Bedienkomfort
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
Alternativen
MoveitPro

Housecall Pro

BigChange

Vonigo

Nutzerbewertungen
Hast du Elromco bereits?
Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

- Branche: Transport/Güterfrachtverkehr/Schienenverkehr
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
Best moving and storage software on the market for independent moving companies.
Bewertet am 1.11.2017
Vorteile
The foundation and direction of this software puts it top of the class. I am impressed with the feature set from the beginning and love to hear about the new features and updates planned for the future. MoveBoard by Elromco has already set the standard by which all moving software is compared. The client portal is the first of its type in the industry. It creates a process that appeals to majority of moving clients. I like the flexibility of the software. If a client wants to self service - its a breeze. If I have a high end client that doesn't want to do anything on their own - we can take care of it on our end. The initial setup was extensive but now that it has been customized it doesn't need much tweaking, I consider that a pro. I like having the ability to customize the software to quote how I want and live within those parameters.
Nachteile
The biggest complaint is the customer support, but that has been getting better over time. I signed up as a user of the software just after it was released, so I have experienced a lot of the growing pains. I know this will improve and improve as the company matures and its already getting better.
My only other issue is the lack of features to service commercial and or recurring clients. But this is already a feature they are working on rolling out very soon. Follow ups for either online quoting or in home estimates would be great - but these are minor inconveniences.
- Branche: Logistik & Lieferkette
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
Moveboard sooftware is good for small moving companies
Bewertet am 24.9.2019
Overall experience is good. It is good enough for small companies. I am not sure if MoveBoard by...
Overall experience is good. It is good enough for small companies. I am not sure if MoveBoard by Elromco can meet corporate moving companies requirements.
Vorteile
MoveBoard software has been developed by Elromco company.It is a user-friendly software which meets basic needs for running a moving service business. I guess we were amongst the first customers who started using this platform. Elromco constantly add new features that allows to stay with Elromco and not search another software.
Nachteile
Elromco doesn't have support 24/7. It would be helpful to get support in the late business hours as sometimes our movers struggle with closing digital contracts. There is no direct support number you can call at in the evening, and if their office is located in a different time zone than they close 3 hours earlier.
- Branche: Transport/Güterfrachtverkehr/Schienenverkehr
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
Great software for the money. Since it's relatively new to the market place it's glitchy but...
Bewertet am 23.5.2018
It helps us to run our moving company more efficiently by providing customers and foreman with an...
It helps us to run our moving company more efficiently by providing customers and foreman with an electronic bill of lading and allowing foreman to collect credit card payments on the spot. Great software.
Vorteile
Pretty easy to learn and use. I really like the paperless bill of lading system. The office and foreman find it helpful.
Nachteile
They are still developing the software and ironing out the kinks so it is kind of glitchy at times.
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Stellar, time relieving program that allows our business to operate seamlessly in one system!
Bewertet am 7.5.2018
Time relief, organization, all in one location of client files!
Time relief, organization, all in one location of client files!
Vorteile
User-friendly! Google Calendar synced! The team behind the software has been the icing on the cake. We have operated on another system that was "OK" for a starter use however the customer support was beyond poor. Elromco has been just the opposite with the support! As a very needy client here, I can say that the customer rep. and his team have gone above and beyond in helping with my demands. They have returned every call, responded to every email, taken every suggestion and simply handled it like a rockstar. This team is willing to build and grow as their clients need which is something that is rarely found. They want their clients to be successful and will stop at no end to make sure that they and their software can assist in that success! The software itself is amazing! Giving all access to the clients through a client portal is genius and we have received great feedback on this from our own clients. Clients seem to really feel a comfort in having some control and flexibility on their move details without having to worry about picking up a phone during business hours an reaching someone.. they can simply do it all in the portal! We truly cannot say enough about Elromco and the team!
Nachteile
Does not carry a weight option for estimates. Seems to be built more for a long distance mover rather than being broadly built for all movers including local service.
- Branche: Transport/Güterfrachtverkehr/Schienenverkehr
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Amazing Software and Customer Service is Top Notch
Bewertet am 27.6.2018
We don't lose customer anymore everything is keep on software platform that is easy to use and...
We don't lose customer anymore everything is keep on software platform that is easy to use and easier to follow up with customer. Customer no longer have to worry about receiving wrong rates cause they sign for everything.
Vorteile
Everything really
1) Online quotes, small calculator, friendly user face, book online, dispatch, custom BOL.
Everything you need for moving company and they keep adding features.
Nachteile
Slower with some features but understanding that they have lot of companies that are requesting new features everyday.
Antwort von Elromco
Thank you, we are appreciate your feedback.
Elromco Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Elromco.F. Welche Preispläne bietet Elromco an?
Elromco bietet folgende Kostenpläne an:
- Ab: 125,00 $/Monat
- Preismodell: Abonnement
- Gratis Testen: Nicht verfügbar
F. Wer sind die typischen Nutzer von Elromco?
Elromco hat die folgenden typischen Kunden:
Selbstständig, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1.000, 1.001–5.000
F: Welche Sprachen werden von Elromco unterstützt?
Elromco unterstützt die folgenden Sprachen:
Englisch
F. Unterstützt Elromco mobile Geräte?
Elromco unterstützt die folgenden Geräte:
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Elromco?
Elromco kann in folgende Anwendungen integriert werden:
QuickBooks Online, QuickBooks Online Advanced
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Elromco an?
Elromco bietet folgende Optionen für Kundensupport:
E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, Chat
Ähnliche Kategorien
Sieh alle für Elromco gefundenen Softwarekategorien an.