CharmHealth
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Über CharmHealth
ChARM EHR ist eine cloudbasierte Managementlösung für ein elektronisches Patientendatensystem, zertifiziert nach MU Stage 3 Edition 2015. Die Software hilft kleinen und mittleren Praxen in der ambulanten Patientenversorgung dabei, Patientendokumente von überall aus im Web zu erstellen und zu verwalten. Die Plattform verfügt über ein Modul für die Dokumentenverwaltung, mit dem Nutzer Handouts, Röntgenaufnahmen, Einwilligungsformulare oder andere Dokumente hochladen und in Ordner zusammenfassen und den Zugriff durch das Personal vereinfachen können.
ChARM EHR verfügt über anpassbare SOAP-Vorlagen, mit denen Ärzte Patientenbesuche schnell aufzeichnen und in einer Datenbank archivieren können, um später darauf zugreifen zu können. Praxen können das Modul zum Inventarmanagement verwenden, um Bestände von Nahrungsergänzungsmitteln, Medikamenten und mehr zu steuern, auszugeben und nachzuverfolgen. Mitarbeitende haben auch die Möglichkeit, nutzerdefinierte Schwellenwerte für die Nachbestellung jedes Bestandspostens festzulegen und Berichte zu vorhandenen Beständen, Nachbestellungen und Verfallsdaten für Arzneimittel zu erstellen.
ChARM EHR bietet mobile Apps für Ärzte, um Termine, Notizen zu Konsultationsdiagrammen, Aufgabenzuweisungen und andere Prozesse zu verwalten. Die QuickBooks-Integration ermöglicht es den Nutzern, Transaktionsaufzeichnungen, Rechnungsstellung und andere Buchhaltungsvorgänge zu verwalten.
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- Branche: Medizinische Praxis
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
A but challenging to learn initially, but am really enjoying it
Bewertet am 20.11.2017
ease of access, secure, easy to review charts, HIPAA compliant
ease of access, secure, easy to review charts, HIPAA compliant
Vorteile
I love having integrated labs, scheduling, chart notes and billing-- having everything in one place is very helpful and convenient. I also like having HIPAA compliant messaging, and an iphone feature where I can see my schedule and treatment rwequests.
Nachteile
the iphone app is a bit clunky and if a patient emails with a questions I can't access their chart.
- Branche: Medizinische Praxis
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Great for solo-solo practice!
Bewertet am 18.8.2020
I am happy with my selection of Charm. I have been using it for 15 months and have worked out the...
I am happy with my selection of Charm. I have been using it for 15 months and have worked out the kinks in my processes. As with any EHR, not everything is perfect, but it fulfills my need. And the cost is well worth it!
Vorteile
I like everything being in one place - office notes, appointments, faxes, documents, patient messages, appointment requests, billing. I went from a totally paper practice to Charm, and could only do so because of the reasonable cost of Charm. I am more organized and can respond to my patients as I should in the electronic era.
Nachteile
Creating my own templates is time consuming, but I appreciate being able to use templates developed by other practices as well. I wish it came with a virtual assistant!
Gründe für den Wechsel zu CharmHealth
Ease of implementation and low cost of implementation, the fact that it was designed for small practices and seemed to work well for a solo-solo practice, the great salesperson meeting that didn't feel like they were trying to sell me more than I needed, and the fact that I could run Charm totally on my iPad.- Branche: Medizinische Praxis
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 1.0 /10
Big issue with billing, very difficulty to get responds from the company.
Bewertet am 1.4.2021
EHR was OK. Billing related is nightmare. Poor responds from certain people from company!
EHR was OK. Billing related is nightmare. Poor responds from certain people from company!
Vorteile
It looks clean, modern looking, more user friendly than my previous one.
Nachteile
Billing and customer service is a nightmare. I started using Charm Billing back to October 2020. I got a zoom training for about an hour or two, during the training, there was one or two insurance was put into the system. After that, I was told to do it myself. However, I could not login for a long time. Finally, I had to set up another login in order to get into the right place. Until March 2021, I finally was told that the first ERA from the first enrolled insurance company would sync data with CharmEHR. It has been 5 months for one thing to work. Even today, April 1, 2021, I still not get ERA for every insurance enrolled. I has been contacting optum and Charm for discount for the time that billing not totally function. So far, Optum told me it is Charm's issue, and Charm just not respond to this request at all!! When I contacted customer service for anyone who can handle this case, the only thing I got was "sorry", and then no more after, the chat was terminated.
Not accurate patient's due and reports
No emergency help! For customer service, yes, you can email or chat with someone. For email, sometimes take a day or two to get a reply, sometimes take several days to get a reply, not reliable. One day, I found that it took forever to open Charm website on Chrome, but my assistant who use Safari seemed OK. So I switched to Safari for a couple of days. Speed was OK after switch, however, when I edit patient's info, when update phone number, not working. So I switched back
- Branche: Medizinische Praxis
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Easy to use, complete package
Bewertet am 6.1.2021
I've been a happy user of the software for over two years and it has helped me be faster and more...
I've been a happy user of the software for over two years and it has helped me be faster and more efficient with my note taking and patient tracking than most of the other EHR software I looked into.
Vorteile
Simple and easy to train new employees on. Efficiently handles scheduling, notes, insurance, payments, and ability to get analytics out of software is also nice.
Nachteile
Applying payments when paying multiple invoices at once is slower than making and applying payments to one invoice which is automatic and very efficient.
- Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Great value for the price
Bewertet am 8.9.2022
Our practice partners want to practice medicine. They don't want to spend all their time on the...
Our practice partners want to practice medicine. They don't want to spend all their time on the computer. As a Telehealth focused practice we want the systems to ease our note taking burden and this EMR does that nicely.
Vorteile
CharmHealth has been a great find for our practice. The setup time was next to nothing and the ease at which our providers were able to learn the software was surprising.
Nachteile
The scheduling portion of the software is the one area I think the product owners at CharmHealth could really improve. The limitations are not insurmountable, but compared to the rest of the product, this area could use some updating. It isn't easy to set up block time and if you want the patients to be able to schedule the times at which the patients can see on the web are not customizable to the practice leaving very little options for the practice. I think this is the biggest opportunity Charm has for improvements.
The other improvement suggestion comes in the way of being Telehealth focused. There are several areas in the product that still focus heavily on having an office (like uploading insurance cards), however, if we aren't in the office that becomes a challenge,
Gründe für den Wechsel zu CharmHealth
Functionality options, pricing, ease at entry, SaaS optionsCharmHealth Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über CharmHealth.F. Welche Preispläne bietet CharmHealth an?
CharmHealth bietet folgende Kostenpläne an:
- Ab: 25,50 $
- Preismodell: Kostenlose Version
- Gratis Testen: Verfügbar
F. Wer sind die typischen Nutzer von CharmHealth?
CharmHealth hat die folgenden typischen Kunden:
2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1.000, 1.001–5.000
F: Welche Sprachen werden von CharmHealth unterstützt?
CharmHealth unterstützt die folgenden Sprachen:
Englisch
F. Unterstützt CharmHealth mobile Geräte?
CharmHealth unterstützt die folgenden Geräte:
Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert CharmHealth?
CharmHealth kann in folgende Anwendungen integriert werden:
Health Cloud, QuickBooks Online Advanced, Sfax, Zoom Workplace
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet CharmHealth an?
CharmHealth bietet folgende Optionen für Kundensupport:
E-Mail/Helpdesk, Telefon-Support, 24/7 Live-Support, Chat
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